autisme
woensdag 13 juni 2018 om 00:28
goede dag
ik zelf heb het idea dat ik zelf autisme heb naarmate ik op zoek ben gegaan naar info voor mijn vriend gezien hij autisme heeft.
de meer ik lees over hoe je kan in zien dat iemand autisme heeft en hoe je er mee kan omgaan de meer ik mezelf begon te herkenen.
alsof er puzzle stukjes bij mekaar kwam.
ik weet nou niet of dit gewoon toevallig is of dat dit gewoon een teken is voor mij om mezelf te laten testen, vind het best wel moeilijk om dit in te zien.
dus ik vraag me af zijn er mensen die ook eens naar autisme hebben gezocht en toen het gevoel hadden dat puzzel stukjes bij elkaar paste en zich hebben laten testen voor autisme ?
ik zelf heb het idea dat ik zelf autisme heb naarmate ik op zoek ben gegaan naar info voor mijn vriend gezien hij autisme heeft.
de meer ik lees over hoe je kan in zien dat iemand autisme heeft en hoe je er mee kan omgaan de meer ik mezelf begon te herkenen.
alsof er puzzle stukjes bij mekaar kwam.
ik weet nou niet of dit gewoon toevallig is of dat dit gewoon een teken is voor mij om mezelf te laten testen, vind het best wel moeilijk om dit in te zien.
dus ik vraag me af zijn er mensen die ook eens naar autisme hebben gezocht en toen het gevoel hadden dat puzzel stukjes bij elkaar paste en zich hebben laten testen voor autisme ?
woensdag 13 juni 2018 om 00:37
Als je dit vermoedt, kun je bij je huisarts vragen om een doorverwijzing naar een psycholoog of instelling die dit voor je kan uitzoeken. Eerst gaan ze een intakegesprek doen, om te kijken of er aanwijzingen zijn voor autisme. Het kan dan goed zijn om je voor te bereiden en te vertellen waarom jij denkt autisme te hebben/waar jij tegenaan loopt/wat je herkent.
Het onderzoek wordt meestal gedaan dmv meerdere gesprekken, die ook gaan over jouw ontwikkeling en hoe je was in de kindertijd. Daarvoor is het vaak handig als je een ouder meeneemt (als dat kan), of een oudere broer of zus.
Misschien is het prettig voor je om het alvast met hen te bespreken? En te vragen of ze bereid zouden zijn hun medewerking te verlenen?
Het onderzoek wordt meestal gedaan dmv meerdere gesprekken, die ook gaan over jouw ontwikkeling en hoe je was in de kindertijd. Daarvoor is het vaak handig als je een ouder meeneemt (als dat kan), of een oudere broer of zus.
Misschien is het prettig voor je om het alvast met hen te bespreken? En te vragen of ze bereid zouden zijn hun medewerking te verlenen?
woensdag 13 juni 2018 om 00:46
dat zal best moeilijke weze voor mij gezien ik mezelf niet goed kan uiten laat staan naar huisarst gaan om te vragen om een test en dan met ander mensen gaan praten.maargoed als dit er voor zorgt dat dingen wat duidelijker worden dan wil ik het er wel op wagen.groningen001 schreef: ↑13-06-2018 00:37Als je dit vermoedt, kun je bij je huisarts vragen om een doorverwijzing naar een psycholoog of instelling die dit voor je kan uitzoeken. Eerst gaan ze een intakegesprek doen, om te kijken of er aanwijzingen zijn voor autisme. Het kan dan goed zijn om je voor te bereiden en te vertellen waarom jij denkt autisme te hebben/waar jij tegenaan loopt/wat je herkent.
en wat ouders betreft zal dat niet lukken gezien ze er grote deels van me leven er niet waren en nu ook niet de tijd zullen vrij maken er voor.
woensdag 13 juni 2018 om 00:52
Dat is vervelend zeg, van je ouders, ken je iemand anders die dichtbij staat die jou zou kunnen of willen helpen? Helpt het misschien om diegene (of je huisarts) vooraf een mail te sturen en uit te leggen waar je mee zit, zoals je hier ook al deed? Wie weet kan de ander dan een beetje het voortouw nemen om tot gesprek te komen.
woensdag 13 juni 2018 om 00:58
ik kan me broer vragen mij hier mee te helpen die zal er vast wel mee willen.
en voor hier schrijven heb ik zelf nog nooit gedaan maar heb gewoon de tijd over na te denken zonder dat iemand loopt te wachten op antwoord dat voelt al stuk fijner aan niet de druk
het is inderdaad een goed idea het via de mail te doen.
en voor hier schrijven heb ik zelf nog nooit gedaan maar heb gewoon de tijd over na te denken zonder dat iemand loopt te wachten op antwoord dat voelt al stuk fijner aan niet de druk
het is inderdaad een goed idea het via de mail te doen.
woensdag 13 juni 2018 om 01:03
dankje voor de hulp