Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
MdK, lekker snel al op gesprek!

Go for it! en je outfit klinkt goed. Je moet je er ook lekker in voelen natuurlijk. Nu vind ik bruin met appeltjes groen ook een leuke combi! Mijn meubels op slaapkamer zijn donkerbruin (beetje koloniae stijl) en accesoires appeltjes groen. Succes dinsdag!

Ik dacht ook groente ja. Maar ik heb het soms bij meer dingen dat ik twijfel.

Ga even hardlopen!
Nou, dat valt me dus best mee!

(ok calorierijker dan een tomaat, maar als tussendoortje goed te doen, je kunt er dus 20 eten en dan heb je 42 kcal binnen. Netjes!)
Caloriechecker schaart de olijven dus onder 'hartig'. Dat is volgens mij hun indeling.

Jeujjjj voor Mdk! Wat goed dat je op gesprek mag komen en direct maar een outfitje bij elkaar geshopt!

Grommm, ik zit huizen te zoeken op internet. Kan eindelijk inloggen op woningnet, alhoewel ik nauwelijks kans maak daar gok ik.

Zit ik desondanks enthousiast te reageren, kom ik een huisje tegen waar maar 10 (!!) reacties op zijn. Dus wil ik daar op reageren, heb ik al teveel gereageerd voor deze week. ARGH! Er zit dus een limiet aan (ook wel logisch)

Nu aan de lunch met twee volk boterhammen met brie light (heb gewogen: 120 kcal) ertussen. En een pietsje honing erover.

Nog een rauwkostsalade van gisteren erbij, de pittige rauwkost van de AH, die is lekker! (met radijs, bleekselderij, prei en rode ui) Er zit nog wel een pietsie geitenkaas (45+) doorheen, en een paar pijnboompitjes. Zelf even een dressing gemaakt van light mayo, mosterd en honing. Heb de halve bak al leeg, is niks voor mij!! (<- trots!)
quote:Vinyl schreef op 06 maart 2009 @ 12:54:

Nou, dat valt me dus best mee!

(ok calorierijker dan een tomaat, maar als tussendoortje goed te doen, je kunt er dus 20 eten en dan heb je 42 kcal binnen. Netjes!)Maar vult het ook wel? (ik lust zelf geen olijf nl) Dat is namelijk het hele punt, je kunt wel iets met weinig kcal eten (ik noem snack -a- jacks of cracottes) maar toch binnen een uur weer trek hebben.
Trouwens wel gemeen van Woningnet...

Ik kon me niet normaal inschrijven bij WN omdat ik al in een studentenwoning woon en inschreven was bij Studentenwoningweb. Dus moest een speciaal formulier daarvoor opvragen en invullen.

¤ 60,- betaald en tadaa, je inschrijving bij WN is compleet.

Maarrrrr... nu hebben ze mijn inschrijftijd niet overgenomen (3 jaar, 7 maanden) maar 'm op januari 2009 gezet.

Dat is toch belachelijk! Dan had ik me ook wel op de normale manier in kunnen schrijven!
quote:AgentL schreef op 06 maart 2009 @ 13:07:

[...]

Maar vult het ook wel? (ik lust zelf geen olijf nl) Dat is namelijk het hele punt, je kunt wel iets met weinig kcal eten (ik noem snack -a- jacks of cracottes) maar toch binnen een uur weer trek hebben.

Klopt, maar als ik het vergelijk met een appel, dan mag ik dus 30(!) olijven... hmmm... en dat vult denk ik wel beter dan een appel.

Maar ik ga maar eens kijken bij de Appie!
Huh? Op januari?

DAT is gemeen!!!
Mdk matcht dus goed in Flora's interieur

Spannend en leuk dat je op gesprek mag komen MdK! Je móest dan natuurlijk wel shoppen

Kan me voorstellen dat je je niet helemaal fijn voelt, met plaatje dat je schetst. Herken het gedeeltelijk, want afgelopen jaar naar andere kant van 't land verhuisd om met Xan te gaan samenwonen. Heeft best een tijdje geduurd voordat ik me hier op m'n plek voelde. Nu gaat dat goed, maar ik heb zo af en toe ook nog wel eens zo'n dipje.

Hoe lang woon je nu daar MdK? En hoe loopt studie nu? Heb je wel uitzicht op afstuderen op redelijk termijn?

Olijven zijn lekker

Vooral knoflookolijven van de AH, of lekkere olijven van de Turkse winkel (die hier niet in de buurt is, want Erwt woont in gehuchtje). Weinig calorieën inderdaad, valt reuze mee. Misschien wel vet? (wel natuurlijke vetten natuurlijk)

Koelkast is schoon! Had tussendoor ErwtenMama nog even aan de telefoon, even gekletst, en daarna weer verder. Zo weer even inruimen (vast patroon: dan is't weer heel even heel netjes en binnen no-time weer een ongeordende bende ). Euh Vinyl... dat betekent helaas dat je je badkamer zelf moet poetsen

Ik ga even inruimen, woonkamer beetje opruimen en tafeltjes poetsen, en dan een lekker receptje zoeken voor een taart/cake om te bakken en zondag mee naar familie te nemen.
Peas on earth!
Wat stom, januari. Tsskkk... Dan heb je er toch helemaal geen voordeel aan om je op die manier in te schrijven?

Jaaaa Vinyl: (knoflook)olijven van de AH!

(ze hebben ook goddelijke pesto-olijven!)

Ik vind het trouwens wel gezellig dat jullie ook veel forumtijd hebben op mijn vrije dag
Peas on earth!
Ik heb trouwens gisteren ontdekt dat er van de Edammer kaas (lekkerrrr!) ook een lightvariant is
Peas on earth!
quote:Vinyl schreef op 06 maart 2009 @ 12:36:

Ja, maar ik eet nu elke 2 a 2,5 uur.

Dat is dan toch goed?

2.000 is inderdaad gemiddeld. Maar aangezien ik zittend werk doe, zal mijn normale gemiddelde verbruik om op gewicht te blijven ook al wel lager liggen dan 2.000?

Ja daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Het ligt ook aan je leefstijl en werk.

Hmm... 1500 calorieeen dan, minimaal hoor!

Heb het echt zelf ook ondervonden!

Maar ja, iedereen is inderdaad verschillend. Maar misschien kun je het een paar weekjes proberen? Iets aanvullen (wel gezond uiteraard)? Het klinkt krom, meer eten en toch afvallen maar het gebeurde bij mij echt zo.

,
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 maart 2009 @ 13:38:

Wat stom, januari. Tsskkk... Dan heb je er toch helemaal geen voordeel aan om je op die manier in te schrijven?

Jaaaa Vinyl: (knoflook)olijven van de AH!

(ze hebben ook goddelijke pesto-olijven!)

Ik vind het trouwens wel gezellig dat jullie ook veel forumtijd hebben op mijn vrije dag

Komt omdattut ook mijn vrije dag is

Ben je altijd vrij op vrijdag Erwt?
Pffff, zo gauw m'n spullen bij elkaar geraapt voor het weekend.

Moet over 5 min weg, Broer was toch eerder klaar op school dus we reizen samen af naar het Oost'n

Zal er dit weekend weinig zijn, fijn weekend dus allemaal!!
@ErWt: Ik vermoed helaas dat Vinyl het heeft over olijven op water en jij over olijven op olie. Scheelt nogal wat, vrees ik

Spannend MdK, op gesprek! Klinkt goed, je outfit, volgens mij willen wij wel foto's zien

Ik ga even snel douchen (k-k-k-oud! hebbikut) en dan snel boodschappen doen voor etentje en dan weer even verder werken. Ik wilde dat ik meer uur had op een dag momenteel, maar siot, 't is niet anders.
Ja, vrijdag is altijd m'n vrije dag (werk 32 uur), bij jou ook Vinyl?

Oh, das gezellig: samen reizen!

Fijn weekend Age!

Ik heb een receptenboekje waarbij het kwijl je langs de kin druipt. Gekregen bij nieuwe springvorm laatst.

Recepten: frambozentaart, romige karameltaart, gemarmerde mangoyoghurttaart, mandarijnspeculaastaart, hazelnoottulband met appels, chocotruffeltaart.

Ohhh....
Peas on earth!
quote:Moosey schreef op 06 maart 2009 @ 14:27:

@ErWt: Ik vermoed helaas dat Vinyl het heeft over olijven op water en jij over olijven op olie. Scheelt nogal wat, vrees ik

Ah... zou dát 't verschil zijn?

Peas on earth!
Yep, ook mijn vaste vrije dag! (werk 30 uur)

Nou, das goed om te weten, kunnen we mooi hier kletsen

En die taarten, aaargh!
Jaaa, die taarten klinken echt goddelijk.... Heb net even gekeken naar wat erín gaat... en reken maar dat je dan de 1400 calorieën grof overschrijdt

Ik kijk nu even op AH naar een iets verantwoorder cake om te bakken
Peas on earth!
Nou, inderdaad... misschien al wel met een flinke punt!

Prinses, ik ga ook zo naar Appie om cake ingredienten te halen...

Oh het is echt super lekker weer. Ben net terug van hardlopen in t-shirt! Had voor het eerst sinds tijden weer dat "hele happy" gevoel wat je kan hebben.

Heb net een zending H&M binnen gekregen. Normaal heb ik altijd maat 40/42. Nou volgens de H&M maten ben ik wel wat gegroeid, want die pas ik dus niet meer. Maar ik laat me er niet door van de wijs brengen. Wellicht valt het gewoon klein... Dus die zending gaat lekker retour!!
Jammer van je H&M-shopping Flora! Ik heb soms ook het idee dat 40/42 zo klein of smal is... pfff...

Ik ben tóch overgehaald door m'n taartenkookboekje. Zondag poging tot het bakken van een Italiaanse amandel-kwarktaart!

Nu zo op pad, eten bij (schoon)ouders!
Peas on earth!

Dag meisjes! Wat een gezellig gebabbel hier! Ik heb er even snel doorheen gelezen dus weet eigenlijk niet meer precies wat jullie zoal geschreven hebben

MdK, wat goed van je gesprek! En leuk, een nieuwe outfit!

Flora, balen dat de h&m kleding niet past. Ik vind het sowieso vaak wisselen per winkel en ook nog eens per seizoen ofzo.

Age, veel plezier dit weekend! Jij gaat je verjaardag dus dubbelop vieren?

Vinyl, balen dat je het gevoel hebt dat het afvallen niet echt opschiet terwijl je wel zo je best doet.

Ik heb een leuke dag gehad maar ben nu wel echt op en klaar voor deze week. Moe van alle wisselende dagen en de bergen met informatie die ik gehad heb.

Vandaag wel heel interessant. We hebben les gehad van een mevrouw van 80 die echt heel veel weet van projectief testmateriaal. We hadden haar al vaker gehad en het is ook nog eens een leuk mens

Ik ga even richting de supermarkt, even een makkelijke maaltijd voor vanavond halen en meteen maar wat algemene boodschappen doen.
Nou, mijn lijstje voor vandaag:

- 1 boterham met light krabsalade

- 1 plak ontbijtkoek

- 1 focaccia

- berg champignons, spinazie en tomaat geroerbakt met een beetje rendangsaus (zit het nu te eten, lekkerrrrr!!!) en daarbij een Valess product.

Vanwege de enorme focacia geen koohydraten bij deze avondmaaltijd

Straks nog een toetje (die lekkere grapefruit versie die Tientje hier aanprees!) en vanavond wat fruit ofzo.
Vinyl, beschaafd lijstje voor vandaag moet ik zeggen.

En weer wat geleerd, wist niet dat krabsalade er ook in een light variant bestond.

Mijn lijstje voor vandaag:

- roeryoghurt met muesli;

- 2 bakken koffie;

- twee (biologische) meergranen afbakbroodjes met achterham;

- tussendoor sinaasappel + appel;

- 5 à 6 tarwe/volkoren biscuitjes;

- volkoren penne met saus van tartaar/tomaat/basislicum/mozzarella/knoflook/peper;

- (Eikenblad) salade met pijnboom/mozzarella en yoghurt dressing;

- 2 glazen rode wijn;

- bakje kwart met abrikozenjam (minder suiker).

- veel water en een stuk of 4 bakken thee.

Dit lijstje geldt vanaf de biscuitjes en uitgezonderd de wijn overigens ook voor Tien, die te lui is om een bericht te posten Grapje...... Btw: Allemaal de groetjes van Tien!

Verder geen cake ingredienten meer gekocht. Had vandaag geen zin meer om hem te maken. Heel misschien morgen nog..
Drift, les van een dame van 80?? Das wel bijzonder, die heeft echt passie voor der vak denk ik dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven