Sleur in mijn relatie

13-06-2018 22:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bijna 25 jaar getrouwd met mijn vrouw. We zijn als jeugdliefdes getrouwd en waren voor elkaar de eerste. We zijn erg gek met elkaar en hebben twee prachtige kinderen, maar sinds de geboorte van de kinderen kom ik op het tweede plan. We hebben veel mooie maar ook nare dingen meegemaakt in ons leven en delen veel mooie momenten. Ik merk wel dat we de laatste jaren in een enorme sleur zijn beland. Mijn sexdrive is groot, maar mijn vrouw geeft hier geen gehoor aan. Ze neemt nooit initiatief en als ik deze neem is het 99 van de 100 keer een nee. Ik wordt hier zwaar gefrustreerd van en merk dat ik steeds chagrijniger wordt. Ook merk ik dat het negatieve invloed op ons gezinsleven heeft. Steeds vaker zoek ik naar vrouwen op internet en af en toe chat ik met vrouwen. Ik vind dit best spannend om te doen, maar gelijk voel ik me ook schuldig. Het liefst krijg ik met met vrouw de juiste klik terug, maar steeds vaker denk ik dat dit niet gaat gebeuren. De laatste tijd lees ik veel verhalen van mannen en vrouwen die één minnaar hebben en hun volledige leven hier door positief wordt beïnvloed. Is er iemand die hier ervaring met me kan delen?
Je zoekt positieve ervaringen om je mogelijke vreemdgaan goed te praten?Of bedoel je dat niet?

Waarom wil je vrouw geen seks?Kan ze dat uitleggen?
Even met je vrouw babbelen?
Hebben jullie het er wel eens over gehad, samen? Weet je vrouw dat je stokongelukkig bent omdat jullie zo weinig seks hebben? Ik zou eerst proberen die seksuele relatie weer wat nieuw leven in te blazen. Maar als ze echt niet wil, dan kun je haar voor de keuze stellen. Misschien vind ze het prima dat jij de seks ergens anders haalt. Stiekem zou ik het in ieder geval niet doen. Dat vind ik niet kunnen. En als ze het niet wil, dan is dit misschien wel iets om over na te denken. Hou je zoveel van haar dat je ook zonder seks zou kunnen leven? Of zet je een punt achter je relatie?
Ervaring over vreemdgaan?/affaires?Over een open ralatie? Of over hoe uit die sleur te komen? Of allemaal?
Zo zou je het kunnen lezen, maar ik geef ook aan dat ik het liefst binnen de relatie weer de klik vind. Ik merk dat na de geboorte mijn vrouw veel minder zin in sexy heeft. Ze is altijd druk in haar hoofd en ook als het er een keer van komt merk ik dat ze er niet echt bij is. Ik heb het heel vaak besproken, maar ze ontkend het en vind dat ik zeur. Ik weet niet meer wat te doen en begin behoorlijk wanhopig te worden. Dit gaat zo tussen ons instaan waardoor de relatie ook enorm onder druk komt te staan.
Niet trekken aan een dood paard, zoek een bijvrouw!
Relatietherapie al geprobeerd?
Stop de energie en aandacht in je relatie en niet in een minnares.

problemen binnen een relatie moet je niet buiten de relatie gaan oplossen.

Ga eens serieus met je vrouw praten. Lukt dit niet met z'n tweetjes ga dan opzoek naar een goede relatietherapeut.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quattro35 schreef:
13-06-2018 22:23
Niet trekken aan een dood paard, zoek een bijvrouw!
Nou ja zeg. Laat hij eerst maar eens met zn vrouw praten.
ik geef mn bek ook maar een douw
vivamien schreef:
13-06-2018 22:17
Hebben jullie het er wel eens over gehad, samen? Weet je vrouw dat je stokongelukkig bent omdat jullie zo weinig seks hebben? Ik zou eerst proberen die seksuele relatie weer wat nieuw leven in te blazen. Maar als ze echt niet wil, dan kun je haar voor de keuze stellen. Misschien vind ze het prima dat jij de seks ergens anders haalt. Stiekem zou ik het in ieder geval niet doen. Dat vind ik niet kunnen. En als ze het niet wil, dan is dit misschien wel iets om over na te denken. Hou je zoveel van haar dat je ook zonder seks zou kunnen leven? Of zet je een punt achter je relatie?
+1
Geen antwoord/oplossing.

Wel een vraag: een relatie betekent misschien geen recht op seks.
Echter: heeft de partner het recht je een bevredigend seksleven eenzijdig te onthouden? De wanhoop is herkenbaar. Evenals het dilemma dit eigenlijk niet buiten de relatie te willen zoeken. Ook ik beschouw het als een belangrijke pijler in de relatie. Ook ik mis het. Enorm.

Ik vermoed overigens dat TO al veel met vrouw heeft ‘gebabbeld’

Lastig hoor.
Als je erover praat, benoem je dan alleen het probleem of ook hoe het jou je laat voelen? Want met zeggen dat je minder seks hebt dan je zou willen, weet de ander nog niet hoe belangrijk het voor jou is (en in het verlengde daarvan dus voor de relatie).
DrA schreef:
13-06-2018 22:32
Geen antwoord/oplossing.

Wel een vraag: een relatie betekent misschien geen recht op seks.
Echter: heeft de partner het recht je een bevredigend seksleven eenzijdig te onthouden? De wanhoop is herkenbaar. Evenals het dilemma dit eigenlijk niet buiten de relatie te willen zoeken. Ook ik beschouw het als een belangrijke pijler in de relatie. Ook ik mis het. Enorm.

Ik vermoed overigens dat TO al veel met vrouw heeft ‘gebabbeld’

Lastig hoor.
Het is maar wat je afspreekt: als je elkaar seksuele exclusiviteit beloofd, dan heeft de partner dat recht (en dat recht heb je de partner dan zelf gegeven).
Hoe vaak hebben jullie eigenlijk nog seks? Als jullie het nog 2x per week doen, vind ik dat bijvoorbeeld een ander verhaal dan wanneer je er elke keer maanden op moet wachten. Wat vind jij weinig en hoe kijkt zij er tegenaan?
Een affaire maakt je relatie er niet beter op. Jij bent even verzadigd maar je geeft aan nog gek te zijn op je vrouw, het schuldgevoel zal dan heel snel om de hoek komen kijken. En dan heb ik het nog niet eens over wat er gebeurt als je vrouw erachter komt. Het is zwaar frustrerend dat snap ik, maar probeer het in iedergeval eerst met je vrouw te bespreken. Als ze niet mee wil werken aan jouw genot dan is de vraag wil je alles op het spel zetten door het buiten de deur te zoeken?
I’m all about the fairytail baby
kirjailija schreef:
13-06-2018 22:39
Het is maar wat je afspreekt: als je elkaar seksuele exclusiviteit beloofd, dan heeft de partner dat recht (en dat recht heb je de partner dan zelf gegeven).
Wel handig als er dan ook daadwerkelijk sprake is van enig seksleven... Voorbeeld (wat uit de richting maar oké): "Ik bestel al mijn voorraden alleen maar bij jou." Ik doe alleen nooit ook maar enige bestelling...
Well behaved women rarely make history.
Ik heb al veel met haar gesproken, en op verschillende manieren geprobeerd uit te leggen wat het met mij doet. Ik heb haar ook verteld dat ik dit zo niet meer trek. We hebben soms maanden geen sexy en dat is iets waar ik steeds meer gefrustreerd van raak. De gesprekken eindigen ook steeds vaker in ruzie. Ik heb het gevoel dat het haar niets doet. Ze heeft een druk leven, veel lol met vriendinnen en leuke hobby's. Ik merk dat we steeds meer onze eigen weg gaan. Ik kan me helemaal vinden in het antwoord van Kersje33, maar dit gaat nu al een aantal jaren zo. Kom zelf uit een gescheiden gezin en wil dit mijn gezin zeker niet aandoen. Maar de drang wordt wel steeds groter.
Vreemdgaan is natuurlijk niet de oplossing.

Haar hoofd staat niet naar seks, zeg je, en als jullie seks hebben, is ze er met haar gedachten niet bij. Hoe is de taakverdeling in jullie gezin? Zorgen jullie beide voor de kinderen en het huishouden? Als heel veel op haar schouders rust, blijft dat hoofd maar malen.
Doen jullie samen nog wel leuke dingen? Komt ze toe aan tijd voor zichzelf, vriendinnen, sporten, etc.? Gaan jullie regelmatig een avondje of weekend samen weg? Echt even quality time voor jullie samen is belangrijk en kan mogelijk leiden tot frequentere seks.
O, ik lees net dat ze tijd voor vriendinnen en hobby's heeft.
Hoe oud zijn de kinderen?
Kinderen zijn in de puberleeftijd. Mijn vrouw doet veel leuke dingen. Reizen, concerten, verschillende hobby's. Heeft wel veel moeite met het huishouden, maar ik draag daar zeker mijn steentje in bij. Ik kook nagenoeg altijd en doe de was enz. Daarnaast ook fulltime werkzaam.
Zijdus schreef:
13-06-2018 22:52
Wel handig als er dan ook daadwerkelijk sprake is van enig seksleven... Voorbeeld (wat uit de richting maar oké): "Ik bestel al mijn voorraden alleen maar bij jou." Ik doe alleen nooit ook maar enige bestelling...
Ja, natuurlijk. Maar dat seksleven was er ooit en verdwijnt meestal niet van de 1 op de andere dag. Misschien vind mevrouw 1 order per jaar wel precies wat ze nodig heeft en meneer het redelijk als zijn (gereed)schap tweemaal daags wordt geleegd.

Ik denk dat de sleutel naar de oplossing in een goed gesprek ligt, en dan niet alleen over de frequentie van seks maar (vooral) over de impact op de relatie. Voor hem is het belangrijk, maar als hij niet benoemt hoe belangrijk kan zij ook zomaar in de waan zijn dat het een dingetje is zoals zij zich ook bij hem aan ergert: dat ie 99 van de 100 keer de wc-bril niet naar beneden doet als heeft ze er al zo vaak wat van gezegd of iets anders triviaals wat op je zenuwen kan werken. Of het ligt hem in iets waardoor zij geen seks meer wil of... Ik denk dat TO goed doet aan een etentje met zn twee, thuis een drankje op de bank en een goed gesprek om uit te vissen wat er mis gegaan is dat zij weinig tot niets meer uit zijn voorraad wil hebben.
Herea schreef:
13-06-2018 22:56
Ik heb al veel met haar gesproken, en op verschillende manieren geprobeerd uit te leggen wat het met mij doet. Ik heb haar ook verteld dat ik dit zo niet meer trek. We hebben soms maanden geen sexy en dat is iets waar ik steeds meer gefrustreerd van raak. De gesprekken eindigen ook steeds vaker in ruzie. Ik heb het gevoel dat het haar niets doet. Ze heeft een druk leven, veel lol met vriendinnen en leuke hobby's. Ik merk dat we steeds meer onze eigen weg gaan. Ik kan me helemaal vinden in het antwoord van Kersje33, maar dit gaat nu al een aantal jaren zo. Kom zelf uit een gescheiden gezin en wil dit mijn gezin zeker niet aandoen. Maar de drang wordt wel steeds groter.
Waardoor loopt het uit op ruzie?
Hebben jullie sinds de geboorte van de kinderen, dus vrij lang geleden, wel moeite gedaan om tijd voor jullie samen te maken? Dus toen de oudste bijv. een jaar oud was, met z'n twee een avondje uit eten, een weekendje weg, etc. Dat jullie niet alleen de rol van werknemer of vader/moeder hebben maar ook liefdespartners van elkaar. Dan groeit de relatie, blijft er interesse in elkaar, en dat resulteert vaak ook in een emotionele en fysieke/seksuele band.

Als jullie relatie samen jarenlang niet is onderhouden en jullie daardoor uit elkaar zijn gegroeid, kan ik me voorstellen dat voor haar de seks met jou geen rol meer speelt.
wegwezen. scheiden en lekker in je uppie gaan wonen. dit wordt niets meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven