Sleur in mijn relatie

13-06-2018 22:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bijna 25 jaar getrouwd met mijn vrouw. We zijn als jeugdliefdes getrouwd en waren voor elkaar de eerste. We zijn erg gek met elkaar en hebben twee prachtige kinderen, maar sinds de geboorte van de kinderen kom ik op het tweede plan. We hebben veel mooie maar ook nare dingen meegemaakt in ons leven en delen veel mooie momenten. Ik merk wel dat we de laatste jaren in een enorme sleur zijn beland. Mijn sexdrive is groot, maar mijn vrouw geeft hier geen gehoor aan. Ze neemt nooit initiatief en als ik deze neem is het 99 van de 100 keer een nee. Ik wordt hier zwaar gefrustreerd van en merk dat ik steeds chagrijniger wordt. Ook merk ik dat het negatieve invloed op ons gezinsleven heeft. Steeds vaker zoek ik naar vrouwen op internet en af en toe chat ik met vrouwen. Ik vind dit best spannend om te doen, maar gelijk voel ik me ook schuldig. Het liefst krijg ik met met vrouw de juiste klik terug, maar steeds vaker denk ik dat dit niet gaat gebeuren. De laatste tijd lees ik veel verhalen van mannen en vrouwen die één minnaar hebben en hun volledige leven hier door positief wordt beïnvloed. Is er iemand die hier ervaring met me kan delen?
Herea schreef:
13-06-2018 22:56
Ik heb al veel met haar gesproken, en op verschillende manieren geprobeerd uit te leggen wat het met mij doet. Ik heb haar ook verteld dat ik dit zo niet meer trek. We hebben soms maanden geen sexy en dat is iets waar ik steeds meer gefrustreerd van raak. De gesprekken eindigen ook steeds vaker in ruzie. Ik heb het gevoel dat het haar niets doet. Ze heeft een druk leven, veel lol met vriendinnen en leuke hobby's. Ik merk dat we steeds meer onze eigen weg gaan. Ik kan me helemaal vinden in het antwoord van Kersje33, maar dit gaat nu al een aantal jaren zo. Kom zelf uit een gescheiden gezin en wil dit mijn gezin zeker niet aandoen. Maar de drang wordt wel steeds groter.
Dan zul je de afweging moeten maken of je het zo kan laten of dat je een derde in het spel laat komen. Het hoeft niet zo te zijn dat je vrouw erachter komt, maar het risico is ernstig aanwezig hou dat maar in je achterhoofd.
I’m all about the fairytail baby
Ik zou in dit stadium eerst maar eens een gesprek met je vrouw aangaan over hoe ze jullie relatie samen vindt. Of ze dingen met en van jou mist, wat ze leuk aan je vindt, etc. Dus een gesprek aangaan over sec jullie relatie, niet over seks.

Als ze ook dan al boos wordt, hetgeen ik vreemd zou vinden, dan zou ik echt relatietherapie voorstellen. Dan kunnen jullie ieder de eigen verlangens, gemis, tekortkomingen, maar ook overeenkomsten uitspreken en door tips en trucs elkaar hopelijk weer terugvinden.
Of dan wordt duidelijk dat je vrouw bijv. mentaal allang al is uitgecheckt en ze er alleen nog voor de kinderen is. Dat laatste hoop ik natuurlijk niet voor je maar therapie kan nuttige inzichten verschaffen.
Herea schreef:
13-06-2018 23:04
Heeft wel veel moeite met het huishouden, maar ik draag daar zeker mijn steentje in bij.
Hoe bedoel je dit?
Met praten alleen ga je dit volgens mij niet meer oplossen. Geen zin meer in seks ligt vaak diep. Maar heel af en toe lukt het een stel om hier nog echt uit te komen. Meestal blijft het zo tot het bittere einde, met soms heel af en toe nog een tijdelijke opleving. Scheiden of vreemdgaan is volgens mij de rottige keuze die je hebt als je ooit nog seks wil.
Als je nou een kreng van een vrouw heb dan zou ik het begrijpen dat je opzoek gaat naar een ander.
Je heb 2 mooie kinderen denk daar maar aan een relatie is een werkwoord
Antoon69 schreef:
14-06-2018 01:35
Scheiden of vreemdgaan is volgens mij de rottige keuze die je hebt als je ooit nog seks wil.

Hij kan natuurlijk ook tegen zijn vrouw zeggen dat hij een open relatie wil. Dat lijkt me een veel betere en chiquere oplossing dan haar belazeren.
Trotter schreef:
14-06-2018 05:44
Hij kan natuurlijk ook tegen zijn vrouw zeggen dat hij een open relatie wil. Dat lijkt me een veel betere en chiquere oplossing dan haar belazeren.
99% kans dat ze er niet mee akkoord gaat en hem op pik straf zet
I’m all about the fairytail baby
Kersje33 schreef:
14-06-2018 06:18
99% kans dat ze er niet mee akkoord gaat en hem op pik straf zet

Hij heeft nu ook al geen seks, dus dat maakt niet uit. Zijn voorstel kan er ook voor zorgen dat ze wakker geschud wordt. En anders is scheiden ook nog een optie. Vreemdgaan is echter het laagste van het laagste, dat moet je helemaal niet willen.
Wanneer kinderen klein en zorgintensief zijn, kun je makkelijk belanden in de situatie zoals jij die beschrijft. Maar jullie kinderen zijn al pubers, dus zij staan jou en jouw vrouw samen, als het goed is, niet in de weg. Of vragen de kinderen nog altijd bijzonder veel aandacht van jullie?

Je schrijft dat jij altijd kookt en ook de was doet. Qua huishouden ervaar ik dat als de grootste taken, dus in mijn ogen draag jij echt je steentje wel bij.

Je schrijft dat je vrouw veel tijd doorbrengt met vriendinnen, reizen en andere zaken die haar plezier geven. Doet ze zelfs dat reizen zonder jou?

Ik begin te vrezen dat haar afwijzingen niet zijn ingegeven door een oorzaak als "teveel aan haar hoofd", maar door ofwel het verdampen van haar libido ofwel geen zin meer hebben in jou specifiek.

Relatietherapie lijkt mij de beste optie. Zeker omdat gesprekken hierover nu telkens resulteren in ruzie.
Herea schreef:
Ik heb al veel met haar gesproken, en op verschillende manieren geprobeerd uit te leggen wat het met mij doet. Ik heb haar ook verteld dat ik dit zo niet meer trek. We hebben soms maanden geen sexy en dat is iets waar ik steeds meer gefrustreerd van raak. De gesprekken eindigen ook steeds vaker in ruzie. Ik heb het gevoel dat het haar niets doet. Ze heeft een druk leven, veel lol met vriendinnen en leuke hobby's. Ik merk dat we steeds meer onze eigen weg gaan. Ik kan me helemaal vinden in het antwoord van Kersje33, maar dit gaat nu al een aantal jaren zo. Kom zelf uit een gescheiden gezin en wil dit mijn gezin zeker niet aandoen. Maar de drang wordt wel steeds groter.
Ik zou dan relatietherapie voorstellen.
Ik vind de opstelling van je vrouw liefdeloos klinken. Je gaat zo niet om met de verlangens van je partner.
Ik begrijp nooit waarom mensen denken zich dit gedrag te kunnen veroorloven en zou hier in jouw geval ook zeker geen genoegen mee nemen.
Prima dat je geen zin hebt, sex is niet verplicht inderdaad maar om degene van wie je houdt dan ook tot een sexloos bestaan te veroordelen nee.
Als je geen sex meer wil ben je dus een goede vriendin/huisgenoot en geen partner meer en moet je je ook als zodanig opstellen.
En dat houdt in niet alleen van je eigen wensen uitgaan en schijt hebben aan de wens van je partner.
Het is niet 'ik niet, niemand niet' en dan wel exclusiviteit eisen. Bizar vind ik dat.
Is er wel eens besproken of de seks ook voor haar bevredigend is? Geniet ze er wel van en komt ze er écht klaar van? Of is het bespreekbaar hoe zij aan haar trekken komt tussentijds en of ze daar überhaupt behoefte aan heeft? Zo ja, waarom ze die behoefte dan niet samen met jou wil vervullen?
Gewoon wat vragen die kunnen verklaren waarom ze zo weinig behoefte heeft aan jou, wat de seks betreft. En wees echt duidelijk dat je dit zo niet langer wil, dat je samen naar een oplossing wilt zoeken om het te verbeteren en hoe belangrijk dit voor je is. Dat het geen zeuren is maar dat de onvrede met betrekking tot dit onderwerp echt diep van binnen zit en dat je overweegt om het buiten de deur te gaan zoeken.
Wees duidelijk!
Je klinkt verongelijkt. Zij heeft lol en ik krijg geen seks, dat is niet eerlijk ( zeurtoontje) Zoiets.
Maar als het sinds de geboorte van de kinderen (pakweg 20 jaar geleden ?) al zo is en je hebt er de laatste tijd pas problemen mee dan heb jij toch ook steken laten vallen ? Waarom heb je (hebben jullie) dit al die tijd laten gebeuren ? Dit uit elkaar groeien ? Waarom heb je 15 jaar geleden niet aan de bel getrokken, relatietherapie voorgesteld enz. ? Zij heeft om wat voor reden dan ook allang geen zin meer in je en leidt haar eigen leuke leven (met minnaar ?) en nu stoort je dat opeens en vindt je dat je tekort komt en lijkt het je een goed idee om vreemd te gaan ? Het lijkt meer op een wraakactie. Zo van : ik zal eens een bom op haar fijne leventje gooien.
Ik denk dat je te laat bent om de status quo nog te veranderen. Ga netjes en in goed overleg scheiden in plaats van haar te belazeren, ook al bedonderd ze jou misschien allang. Stiekem gedoe keert zich vroeg of laat tegen je.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 14-06-2018 08:05
3.73% gewijzigd
Je noemt haar op het heetste moment "Ellen". Dat zal de nodige spanning geven en je kan er ook wat fantasie in kwijt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tenzij ze Ellen heet, dan noem je haar Carla. Of Joris, ook leuk. :)
Hij krijgt meteen ook de aandacht die hij graag wil.
Herea schreef:
13-06-2018 22:09
De laatste tijd lees ik veel verhalen van mannen en vrouwen die één minnaar hebben en hun volledige leven hier door positief wordt beïnvloed. Is er iemand die hier ervaring met me kan delen?
Moet je viewtopic.php?f=5&t=393194 eens lezen. en de voorgaande delen
Sommige vrouwen verliezen zich op een bepaald moment in het leuke dingen doen met vriendinnen en halen daar meer bevrediging uit als uit hun relatie.
Als ik het zo lees vraag ik me af of er mogelijk een ander is waar ze gevoelens voor heeft...? ieder mens heeft behoefte aan seks tenzij er iets mis is... Wat doet zij met die gevoelens?
Anderzijds vind ik het moeten vechten voor seks in een relatie iets waar ik volledig op af zou knappen. Eigenlijk HET signaal dat ze niet genoeg om je geeft. Buiten de deur zoeken zou een optie zijn. Wellicht een open relatie?
"nee natuurlijk is er niemand liefje! Je bent de enige voor mij." En zij steeds zenuwachtiger, zijn telefoon doorzoeken, zijn zakken buitenste binnen keren, zijn kraag controleren op lippenstift. En dat vage parfumgeurtje of is dat zeep?

Misschien gaat ze zelfs de concurrentie met haar onzichtbare rivale aan want haar man moet natuurlijk wel blijven.

En misschien niet. Denkt ze: dat is dan opgelost; we doen of er niets aan de hand is dan komt hij niet bij mij. En dat kan dan misschien dat felbegeerde groene licht voor TO betekenen om het buiten de deur te zoeken. Ik weet niet hoe oud en hoe aantrekkelijk hij is want dat kan ook nogal tegenvallen in de praktijk. Vrouwen willen vaak wel dat je ook een huwelijk in de aanbieding hebt naast de seks.
Er zal een reden voor zijn dat ze geen zin meer heeft in seks of jou niet meer aantrekkelijk genoeg vindt. Iemand aantrekkelijk genoeg vinden om intiem mee te willen zijn kan aan verschillende factoren liggen.

Het lijkt erop dat ze al een tijd geleden mentaal uit jullie relatie is gestapt, als ze zo vaak wat leuks gaat doen.
https://www.seksualiteit.nl/seksuele-pr ... n-zin-seks
https://www.relatieacademie.com/column- ... me-vrijen/
https://www.vrouwenovergang.nl/forum/vi ... php?t=7630
https://www.topseksleven.com/geen-zin-in-seks/
meaki schreef:
14-06-2018 09:07
Er zal een reden voor zijn dat ze geen zin meer heeft in seks of jou niet meer aantrekkelijk genoeg vindt. Iemand aantrekkelijk genoeg vinden om intiem mee te willen zijn kan aan verschillende factoren liggen.

Het lijkt erop dat ze al een tijd geleden mentaal uit jullie relatie is gestapt, als ze zo vaak wat leuks gaat doen.
Klopt; lijkt mij ook dat ze gewoon wil overslaan wat ze niet leuk meer vindt.
Ook gezegd dat als je thuis geen seks meer krijgt dat je het dan maar buiten de deur gaat zoeken? Of is ze dan zo'n egoïst die daar boos om wordt? Hoe reageert ze daar dan op of heb je haar nooit op die manier geconfronteerd?

Vind dat altijd zo apart he van vrouwen dat ze verwachten dat hun man maar ''trouw'' blijft terwijl ze thuis met een paar blauwe ballen rondlopen.....

Heeft ze wel seks met zichzelf? Of weet je dat ook niet? Want als je als vrouw regelmatig een orgasme hebt dan is je vuurtje weer een beetje aangewakkerd waardoor je libido weer hoger wordt (spreek uit ervaring). Koop anders een goed speeltje voor dr met een erotisch boek en sluit dr op in de slaapkamer ;)

Maar ik zou zeker niet zo afwachtend zijn, haar hiermee confronteren en als ze er geen gehoor aan geeft dan maar dreigen dat jij het op deze manier echt niet meer volhoudt. Wie weet word ze wakker (of niet...) maar dan heb jij er in ieder geval alles aan gedaan. Als ze echt niet wil veranderen dan gaat ze niet 100% voor de relatie want daar hoort ook seks bij!
nee, een vrouw die geen enkele moeite meer doet om intiem te zijn met haar man, dat is niet ehhhh vul maar in?
Herea schreef:
Heb je ook naar haar kant van het verhaal gevraagd?
Het lijkt wel of de rek er uit is bij jullie. Qua aantrekkingskracht. Misschien dat jullie als gezin nog wel kunnen functioneren, maar zij lijkt geen behoefte aan seks met jou te hebben.
Mogelijk heeft ze zeker nog seksdrive, maar zou ze dat dus eigenlijk bij een ander willen zoeken.
Ik denk dat je niet de hoop moet hebben dat het seksleven nog aan jouw verwachtingen gaat voldoen.
Je zou wel kunnen gaan praten over hoe jullie dit nu gaan vormgeven. Eventueel met een therapeut.
Misschien dat jullie beiden de seks elders kunnen zoeken, in overleg. Of de relatie daarmee standhoudt is de vraag, maar met vreemdgaan of zo doormodderen lijkt het ook niet goed te komen. Dus het is het proberen waard. Heel misschien komt er daardoor ook nog iets van seksdrive voor jou terug. Als zij merkt dat je voor anderen wel aantrekkelijk bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven