Pesten...

14-06-2018 12:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter zit in groep 6 en wordt enorm gepest door klasgenoten.
Zo moesten ze een paar weken terug gaan praten over vrijheid. Toen zij het had over Hotler ipv Hitler lachtte iedereen haar uit.
Ook met bv rekenen als ze geen vierenvijftig noemt maar vijf vier begint heel de klas te lachen.
Er zit ook een pestende klasgenoot tussen wiens naam ze regelmatig verkeerd uitspreekt. Dan zegt ze ja-ie-den ipv dzjeeidun tegen de juf als ze weer wordt gepest en krijgt ze klappen van die klasgenoot omdat ze het expres zou doen. Maar dat doet ze niet.
Bah ik word er zo naar van.
dan moet ze jaieden een keer goed op zn mond slaan en zeggen dat ze het niet expres deed
Sure
SallySpectra* schreef:
14-06-2018 13:04
Sure
Nou, zeg dat.
Sinds vandaag lid, wat een toeval...
Het ligt er gewoon veel te dik bovenop.
Meppen. En hard. Heb ik als 8 jarige uiteindelijk ook gedaan. Pesten was in 1 keer klaar.
Dusss, wanneer mag je je diploma ophalen?
Hotler :rofl:
Koi* schreef:
14-06-2018 13:36

Dat soort dingen gebeuren vaker. Haar vriendin noemt ze heel vaak Sop-Hie en dan zie je haar denken: oh ja het is soo-fie. Die vindt het dan niet erg maar als ze in de klas ser-vie-ke-balie zegt lachen de kinderen haar uit. En iedereen kijkt maar toe niemand helpt.
Koi* schreef:
14-06-2018 13:36
Ja, dat geeft m wel weg ja.
Wat is een ser-vie-ke-balie ?
Tiswa schreef:
14-06-2018 14:36
Een servicebalie :-D
Apart dat een kind geen naam fatsoenlijk kan uitspreken maar dan wel weet wat een servicebalie is.

Sorry TO, ik geloof geen snars van je verhaal.
Tiswa schreef:
14-06-2018 14:36
Servicebalie maar mijn dochter sprak het in de klas verkeerd uit. Net als oer-aah-noes. (Uranus)
Klasgenoten noemen haar "vieze buitenlander" maar we zijn Nederlands...
Lindeboompje schreef:
14-06-2018 14:33
Dat soort dingen gebeuren vaker. Haar vriendin noemt ze heel vaak Sop-Hie en dan zie je haar denken: oh ja het is soo-fie. Die vindt het dan niet erg maar als ze in de klas ser-vie-ke-balie zegt lachen de kinderen haar uit. En iedereen kijkt maar toe niemand helpt.
.
Tja, als ik Sop-Hie zou zijn, zou ik me niet serieus genomen voelen als mijn vriendin heel vaak mijn naam verkeerd zegt... Geen reden om te pesten trouwens....
Wel lijkt het me handig als je oefent met je kind: 54 niet kunnen uitspreken als je in groep 6 zit vind ik zorgelijk..... Zo ook de namen van de klasgenoten en zeker van vriendinnen.. Dit kun je leren.
deerke schreef:
14-06-2018 14:39
Een servicebalie :-D
Apart dat een kind geen naam fatsoenlijk kan uitspreken maar dan wel weet wat een servicebalie is.

Sorry TO, ik geloof geen snars van je verhaal.
Dat... en ook de onzin met die namen. Die hoor je in de klas 100x en zie je misschien af en toe geschreven staan, en toch blijft ze de namen letterlijk uitspreken zoals ze geschreven staan... :sarcastic:
En waarom komt het niet in je op iets aan je dochter´s taalgebrek te doen?
School in de buurt van Wassenaar zeker weer?
Lindeboompje schreef:
14-06-2018 14:42
Servicebalie maar mijn dochter sprak het in de klas verkeerd uit. Net als oer-aah-noes. (Uranus)

Vuilnisbelthomo’s gewoon die kinderen!
TO, het klinkt alsof ze dysfasie heeft. Ik heb het zelf ook en dat kan voor kind heel erg frustrerend zijn. Dat betekent dat ze begrijpt wat het woord is en weet wat er staat maar dat ze het niet kan uitspreken. Voorbeeld: vroeger kon ik niet normaal cornflakes zeggen, dus ik maakte er klofklef van. Bij mij vond iedereen het wel grappig, zo'n eigen taal, maar als volwassene is dat nu wel behoorlijk frustrerend soms.

Laat haar hierop testen, ze heeft duidelijk logopedie nodig..
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2018 16:01
Reden: spam
7.25% gewijzigd
Lindeboompje schreef:
14-06-2018 14:42
ik dacht ook dat jullie uit het buitenland zouden kunnen komen. zo zegt een vriend van mij hoerhuis ipv huurhuis. kan je nog 1000 keer zeggen het is hUUR, maar hij blijft hoer zeggen
dat verklaart dan het oeranus
doel_jaar2100halen schreef:
14-06-2018 15:11
TO, het klinkt alsof ze dysfasie heeft. Ik heb het zelf ook en dat kan voor kind heel erg frustrerend zijn. Dat betekent dat ze begrijpt wat het woord is en weet wat er staat maar dat ze het niet kan uitspreken. Voorbeeld: vroeger kon ik niet normaal cornflakes zeggen, dus ik maakte er klofklef van. Bij mij vond iedereen het wel grappig, zo'n eigen taal, maar als volwassene is dat nu wel behoorlijk frustrerend soms.

Laat haar hierop testen, ze heeft duidelijk logopedie nodig..
[...]
Wij hebben bij de school ook al meermaals aangegeven dat we vermoeden dat onze dochter dyslexie of een TOS of dyscalculie zou kunnen hebben. Maar volgens hen is dat niet zo. Want met de cito's scoort ze ver bovengemiddeld en met dictee's in de klas heeft ze bijna altijd 0 fouten. Met de AVI's zit ze al op plus. Ze heeft wel duidelijk problemen met klanken koppelen aan woorden en ze weet best dat het vierenvijftig is maar soms lukt het haar niet om het goed op te noemen en zegt ze dus vijf vier. Wat overigens ook soms een hele boze juf oplevert, wat begin dit jaar voor ons de aanleiding was om zelf maar te beginnen over dat ze het niet expres doet en prima resultaten behaalt en het dus opmerkelijk is dat ze dit doet.
Ze heeft wel dat ze soms woorden niet kan opnoemen (zo'n dinges zegt ze dan) of een persoon voor zich ziet maar ineens de naam niet meer kent.

Op zich gaat het op school dus wel gewoon goed, los van of er wel of niet een stoornis is, maar het gedrag van de klasgenoten ergert haar en ons enorm.
Lindeboompje schreef:
14-06-2018 16:21
Wij hebben bij de school ook al meermaals aangegeven dat we vermoeden dat onze dochter dyslexie of een TOS of dyscalculie zou kunnen hebben. Maar volgens hen is dat niet zo. Want met de cito's scoort ze ver bovengemiddeld en met dictee's in de klas heeft ze bijna altijd 0 fouten. Met de AVI's zit ze al op plus. Ze heeft wel duidelijk problemen met klanken koppelen aan woorden en ze weet best dat het vierenvijftig is maar soms lukt het haar niet om het goed op te noemen en zegt ze dus vijf vier. Wat overigens ook soms een hele boze juf oplevert, wat begin dit jaar voor ons de aanleiding was om zelf maar te beginnen over dat ze het niet expres doet en prima resultaten behaalt en het dus opmerkelijk is dat ze dit doet.
Ze heeft wel dat ze soms woorden niet kan opnoemen (zo'n dinges zegt ze dan) of een persoon voor zich ziet maar ineens de naam niet meer kent.

Op zich gaat het op school dus wel gewoon goed, los van of er wel of niet een stoornis is, maar het gedrag van de klasgenoten ergert haar en ons enorm.
Dysfasie hoeft niet niet te maken of ze het goed presteert op school, want ze begrijpt wel hoe de woorden in elkaar zitten en wat er staat. Dysfasie heeft meer te maken met de spraakspier in je hersenen, het niet kunnen uitspreken van bepaalde woorden. (Ik had precies hetzelfde, alhoewel mijn NL echt mega slecht was, maar dat hoefde er niet perse met dysfasie te maken te hebben). Los daarvan is het natuurlijk super hinderlijk dat zowel de juf als de klasgenoten jullie niet serieus kunnen nemen. Kan je niet naar de decaan gaan?
Misschien is je kind meer geschikt voor de mytyl of een andere vorm van speciaal onderwijs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sinds wanneer lezen kinderen van 6 in de klas al teksten met het woord servicebalie erin?
Op díé fiets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven