Gekke echo

15-06-2018 17:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva’s,

Heel blij was ik toen ik een aantal weken geleden ontdekte dat ik zwanger was. Gister op de echo zagen we een embryo van 7 weken met een kloppend hartje. Een kindje konden we er niet in zien, maar dat er iets zat was al heel fijn natuurlijk.

De verloskundige leek zich wel een beetje zorgen te maken over een vrije grote zwarte vlek in mijn baarmoederwand. Eerst dacht ze aan een oorspronkelijke meerlingzwangerschap, daarna had ze het over bloedophoping (later dacht ik zelf cyste?) Uiteindelijk duurde het bezoek een half uur ipv 15 min en heeft ze veel foto s gemaakt van de vlek.

Even schrikken dus, maar gelukkig over 3 weken weer echo, maar dan is er ook gynaecoloog bij.

Zijn er meer vrouwen die op de (eerste) echo iets hebben gezien dat je niet verwachtte? Hoe ben je omgegaan met eventuele onzekerheid?

Groetjes
Sterkte, Megan! Ern probeer jezelf niet gek te maken. Dat helpt niemand.
Wat raar dat ze je drie weken in onzekerheid laten. Gewoon bellen maandag en vragen wat er aan de hand kan zijn
Ja ik had dat ook. Was een hematoom.. Ik moest veel rusten en mocht niet tillen/sporten enz. Had wel wat bloedverlies, maar bij mij trok het weg. Maar was wel spannend.. Ik kon niet anders dan rustig aan blijven doen. Heb moeten accepteren dat we niet zeker wisten of het goed zou gaan. Lastig is dat wel, het was bij mij gewoon kansberekening.
Ik heb het ook gehad was waarschijnlijk een bloedpropje, later was het weg.
Ik zou als het kan ook bellen of je de afspraak met de gynaecoloog eerder kan hebben. Hoe eerder je erbij bent hoe beter je er rekening mee kan houden. Sterkte!
S-Meds schreef:
15-06-2018 17:29
Wat raar dat ze je drie weken in onzekerheid laten. Gewoon bellen maandag en vragen wat er aan de hand kan zijn
Dat zou ik ook doen.. 3 weken is op deze manier erg lang!
Andere verhalen helpen wel, op zo'n moment voelt het even alsof je de enige bent met een afwijkende echo, maar dat is natuurlijk onzin.

Verloskundige probeerde me erg gerust te stellen en te feliciteren etc, maar ik heb toch beetje het idee dat het bij de beroepsplicht hoort om zenuwachtige vrouwen gerust te stellen..Lastig om dan in te schatten wat ze echt denkt.

Ik twijfel nog of ik moet bellen. Ergens denk ik ook dat het nog zo vroeg en misschien is de vlek straks weer weg...Zolang ik geen pijn krijg of bloedingen ofzo?
Heb ik ook gehad, extra echo nadat er met 8 weken bloedverlies was. Ze zagen een zwarte vlek, kon een stolsel zijn/of nog een vruchtje zijn (ze konden het er niet aan ontdekken), maar het was groter dan het vruchtje waarvan het hartje klopte.

Twee weken later weer een echo en geen hartje meer dat klopte. Uiteindelijk curretage.

Ik weet niet waarom het hartje is gestopt met kloppen. Geen duidelijk antwoord over die zwarte vlek. Maar in die tijd had ik ook heel veel stress in mijn leven, en dat kan ook gewoon de oorzaak zijn dat het een miskraam werd.
Wil je niet erg laten schrikken. Ik zo een beetje hameren op een extra controle. Wat ik nu zeg klinkt vast heel gek: Ga er bij huilen als je je zin niet krijgt. Stess is ook niet goed nu dus je mag best duidelijk laten merken dat je ongerust en bang bent.
Sterkte in de onzekerheid nu. Liefs
Zelfs een bloeding hoeft niet te betekenen dat je een miskraam krijgt. Ik heb rond jouw termijn een aantal flinke bloedingen gehad en toch ben ik nu 39 weken zwanger. Ze konden in het ziekenhuis niet met zekerheid aangeven waar de bloedingen door kwamen, maar waarschijnlijk was het een hematoom. Er was ook een zwarte vlek te zien op de echo. Uiteindelijk is het vruchtje gegroeid en verdween de zwarte vlek. Ik hoop dat het voor jou ook zo zal gaan. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven