Help! Seks is niet meer hetzelfde na de pil

16-06-2018 08:49 17 berichten
Hoi dames,

Ik heb een probleempje waar ik heel erg mee zit en het zou erg opluchten als iemand wat meer zou weten over mijn situatie of hetzelfde doormaken/ hebben doorgemaakt als ik.

Ik heb nu al 3 verschillende pillen gebruikt. Van mijn eerste kreeg ik ontzettende hoofdpijn daarna ben ik overgeschakeld naar de yaz-pil maar daarvan werd mijn vagina heel droog en had ik enorme pijn tijdens de seks. Ik heb die pil een halfjaar genomen en ben er dan mee gestopt want ik heb een vriend en hij was heel begripvol maar het had echt een heel negatieve invloed op onze relatie zeker omdat ik daarvoor een heel hoog libido had.
Na vier maanden waren de bijwerkingen uitgewerkt dan had ik weer veel zin in seks dus ben ik naar de dokter geweest om een nieuwe pil, de zoely pil. Van die pil droogde mijn vagina meteen weer uit en had ik opnieuw pijn tijdens de seks en helemaal geen zin meer erin ook. Ik ben nu al zo’n 7 maand gestopt met die pil en neem geen nieuwe meer. Als ik seks heb dan kan ik wel weer nat worden en seks hebben maar ik voel niet echt iets. Ik voel ook geen pijn ofzo maar gewoon een neutraal gevoel en als het te lang duurt dan begin ik weer pijn te krijgen. Ik heb ook heel vaak geen zin in seks ondanks ik mijn vriend erg aantrekkelijk vind. We veranderen ook vaak van positie tijdens de seks maar het gevoel blijft hetzelfde.

Hebben jullie hier ervaring mee of dit ooit nog stopt of weten jullie raad? Of iemand die ook de zoely pil heeft gebruikt?
Dan neem je 'n mirenaspiraal he.
Je moet maar in gedachten houden dat een kind nóg slechter is voor menig seksleven dan de pil, dus zou wel goede anticonceptie regelen.
Klinkt alsof je na de pil in een vicieuze cirkel terecht bent gekomen. Die pil is namelijk al láng je lijf uit. Seksuoloog proberen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen pil meer nemen dan.
redbulletje schreef:
16-06-2018 08:56
Dan neem je 'n mirenaspiraal he.
Je moet maar in gedachten houden dat een kind nóg slechter is voor menig seksleven dan de pil, dus zou wel goede anticonceptie regelen.
Ook hormonen, zou ik niet doen.
zwanger010 schreef:
16-06-2018 09:20
Ook hormonen, zou ik niet doen.
Dan 'n sterilisatie als je niets met hormonen wil. De hele tijd in moeten zitten over zwangerschap is ook de doodsteek voor je seksleven.
Ik wil niet vervelend doen, maar die pil is na 14 dagen echt uit je lijf. Het probleem zit nu w. s grotendeels tussen je oren. Naar de sexuoloog lijkt me een goed idee.
De pil was voor mij ook geen optie meer ivm bijwerkingen.
wat hierboven al is gezegd: het klinkt als vicieuze cirkel.

Doordat je al langere tijd niet meer echt van seks hebt kunnen genieten heb je er minder zin in, waardoor je er tijdens de seks weer minder van geniet etc..

Probeer eens iets nieuws om je libido weer op te bouwen of ga samen lekker een weekendje weg. In ieder geval iets om uit deze sleur van geen zin, dus geen plezier te komen.

Gebruiken jullie nu condooms? Die waren voor mij ook niet echt bevorderlijk voor mijn libido. Met een koperspiraal ben ik veel meer ontspannen nu ik niet meer op het moment aan anticonceptie hoef te denken.
Je zou implanon nog kunnen overwegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
miedo schreef:
16-06-2018 09:29
Ik wil niet vervelend doen, maar die pil is na 14 dagen echt uit je lijf. Het probleem zit nu w. s grotendeels tussen je oren. Naar de sexuoloog lijkt me een goed idee.
Over die 14 dagen weet ik niet, maar je bent inderdaad in een vicieuze cirkel belandt. Het belonende aspect van seks is er al heel lang niet voor je, dus ik snap dat je er minder van geniet. Bovendien ben je nu misschien meer gefocust op 'Geniet ik wel?', wat afleidt van het daadwerkelijke genieten. Een verwijzing vragen naar de seksuoloog zou ook mijn tip zijn.
Geen ervaring mee maar een koperspiraal is hormoonvrij en een goed alternatief.
miedo schreef:
16-06-2018 09:29
Duurt stukken langer voor je lichaam de hormoonbalans hersteld heeft
Emceetje schreef:
16-06-2018 10:31
Geen ervaring mee maar een koperspiraal is hormoonvrij en een goed alternatief.
Eens. Ik heb er al 5 jaar lang profijt van.

To, er zijn nog veel andere opties naast de pil.
Verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 14:24
95.73% gewijzigd
HaPu schreef:
16-06-2018 12:18
Ja, heel herkenbaar. Had hetzelfde met de nuvaring. Nu 3 weken gestopt, dus nog niet zo lang als jij, maar ik merk wel dat ik op zie tegen seks (heb wel zin, maar ben bang dat het wéér niet lukt) en heb weinig vertrouwen in mijn lijf. Wij focussen ons nu vooral op andere vormen van seks en als er penetratie is stopt hij zodra ik aangeef dat het onprettig begint te voelen, dan dat orgasme maar op een andere manier. Doordat de druk er niet zo op ligt gaat het iedere keer wat makkelijker. Nog steeds kan ik niet langer dan een paar minuten voor het pijn gaat doen, maar nog niet zo lang geleden kon hij er überhaupt niet in, dan deed de eerste poging al te veel pijn .
Bij mij was het net zo. Echt heel ontmoedigend en teleurstellend wanneer het dan alweer niet lukte.
Dinni schreef:
16-06-2018 14:22
Bij mij was het net zo. Echt heel ontmoedigend en teleurstellend wanneer het dan alweer niet lukte.
Google maar eens op vaginisme.
redbulletje schreef:
16-06-2018 09:23
Dan 'n sterilisatie als je niets met hormonen wil. De hele tijd in moeten zitten over zwangerschap is ook de doodsteek voor je seksleven.
Bullshit, ook zonder hormonen kun je prima niet zwanger raken. Daar zijn genoeg methoden voor. Koperspiraal bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven