Cavia kopen

17-06-2018 18:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter KON maar niet afzwemmen voor B. Ze wilde ook een cavia, nou mooi niet!
Ik zei toen: je krijgt een cavia als je je C hebt.

Uiteindelijk heeft ze toch haar B gehaald en drie maanden later gisteren nu ook C.

Ik zit nu met dat een cavia heel zielig is en ik wilde al geen cavia laat staan twee.

Wat nu? Dochter eist nu haar cavia op.
Geef dat kind 'n pony! Hoef je niet in/aan huis te hebben en is voor je dochter vast leuker dan 'n cavia! ;-D
Wat je belooft, moet je doen.
Domme belofte dan dus
Bidden dat ze ineens toch liever een Nintendo heeft.
Dus krijgt ze nu een cavia
Wees blij dat je geen pony beloofd hebt
Maar een cavia helemaal alleen kan ook niet
:zzz:
Waarom wil je geen cavia in huis hebben?
Je hebt haar een cavia beloofd, dus dit moet je eigenlijk ook waarmaken.
Holy guacamoly
Ik zou maar vast 2 leuke namen gaan bedenken..beloofd is beloofd!
MartijnBidt schreef:
17-06-2018 18:17
Tjah... Nu dus je belofte houden; dochter krijgt een cavia en die wordt verzorgd zoals dat hoort. Dst betekent dus twee stuks in een mooie ruime kooi. Een opvoedkundig lesje voor jou, ipv voor je dochter.

Misschien kun je ze bij het knaagdieren asiel halen zodat ze goed nagekeken, reeds gepaard én al wat ouder zijn. Plus je geeft een paar zielige gedumpte beestjes een fijn huis.
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 18:20
1.91% gewijzigd
MartijnBidt schreef:
17-06-2018 18:17
Dan koop je er twee en vernoem je ze naar jou: Sukkel en Sufferd
Lekker cavia: https://www.stichtingweeskind.nl/nl/blo ... -cuy-cavia
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik magnetisch hopen dat dit topic nep is...en anders niet aan dieren beginnen als je er niet achter staat. Verzorgen, kooi verschonen...komt straks op jou neer. Laat het beestje/de beestjes niet de dupe worden. Echt wat verschrikkelijk
Een 2e cavia is echt niet zoveel meer werk dan 1 cavia.
Een cavia alleen is dierenmishandeling, het zijn groepsdieren en worden doodongelukkig als ze solidair leven.

En waarom beloof je jouw kind een dier terwijl jij dat helemaal niet wilt? Kinderen hebben niet het vermogen om de volledige verantwoordelijk over dieren te nemen, dat geeft niks want dat moeten ze leren. Dus jij draait overal voor op.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 18:22
1.52% gewijzigd
Niet zielig hoor een, meer dan genoeg:
Afbeelding
Dat ziet er lekker uit Star!
Dan zeg je: nee je krijgt geen cavia omdat een cavia alleen zetten zielig is. (En cavia’s zijn vaak zo doorgefokt dat je blij mag zijn als ze zonder ziektes 5 jaar worden.)
Boheme schreef:
17-06-2018 18:21
Een 2e cavia is echt niet zoveel meer werk dan 1 cavia.
Een cavia alleen is dierenmishandeling, het zijn groepsdieren en worden doodongelukkig als ze solidair leven.

En waarom beloof je jouw kind een dier terwijl jij dat helemaal niet wilt? Kinderen hebben niet het vermogen om de volledige verantwoordelijk over dieren te nemen, dat geeft niks want dat moeten ze leren. Dus jij draait overal voor op.

Als een van die cavia’s overlijdt moet je er een nieuwe bijzetten. Zo blijf je bezig.

Het zijn leuke dieren maar echt niet de makkelijkste.
O was nu maar eerder gekomen met dit topic, ik heb namelijk nog niet zo lang geleden de cavia van mijn ex-bonuszoon van 34 uitgezet in de Oostvaardersplassen. Misschien dat Staatsbosbeheer hem nog voor je kan terug vinden. Het is een lieve rood bonte cavia, ongecastreerd en ongechipped.
Wie is de sleutels van het hek kwijt?
Met de nieuwste iPhone kom je misschien wel onder die cavia uit
Henk-en-Roelie schreef:
17-06-2018 18:26
O was nu maar eerder gekomen met dit topic, ik heb namelijk nog niet zo lang geleden de cavia van mijn ex-bonuszoon van 34 uitgezet in de Oostvaardersplassen. Misschien dat Staatsbosbeheer hem nog voor je kan terug vinden. Het is een lieve rood bonte cavia, ongecastreerd en ongechipped.
Was de cavia 34 of je ex-bonuszoon?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
17-06-2018 18:40
Was de cavia 34 of je ex-bonuszoon?
De cavia is of was een jaartje of 9
Henk-en-Roelie schreef:
17-06-2018 18:43
De cavia is of was een jaartje of 9
Nee oké! Ik dacht al. Een cavia van 34 kan denk ik in het Guiness book of records.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven