Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
Ik ga gewoon een things-to-do lijstje maken.

Bij gebrek aan pen en papier bij de hand maar even hier:

- boeken naar de bibliotheek- boodschappen doen

- broek naar de kleermaker

- afwas

- was draaien

- stoffen hele huis

- zuigen hele huis

- dweilen hele huis

- douche + toilet poetsen

- was opruimen

- zonnebanken

- op ziekenbezoek bij vriendinnetje

zucht... ik geloof dat ik liever een dagje ga werken...
anoniem_51098 wijzigde dit bericht op 07-03-2009 14:57
Reden: done
% gewijzigd
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 maart 2009 @ 09:56:

Een evengroot probleem is dat ik hier een boek van dan Brown (van de Da Vinci Code) heb, laatste die ik nog niet gelezen had. Ik móet er gewoon in verder lezen, want heel spannend... misschien dweilen nog maar even uitstellen How spooky: dat heb ik met de nieuwste van Nicci French
Oe, die nieuwe NF is spannend he? Ik had hem 2 weken geleden gekregen en in 1 ruk uitgelezen.

Erwt: ben jij dat boek over de Noordpool aan het lezen?

Hier is het trouwens prachtig zonnig!

Verder frustratie te over hier.

Laat ik het zo zeggen, mijn motivatie zit nu wel weer op het nulpunt.

Ik had gezegd vanmorgen te kijken of mijn weegschaal beneden wel stabieler is dan boven. Ben ik &*^&%#$% boven en beneden 79 kilo!

Goedsgloeiende, dan gebeurt er dus echt al 3 weken niks. Ik kan echt wel janken!

Scheelt dat Age mijn gewicht nog niet had bijgewerkt in de tabel, ik begin dus gewoon weer opnieuw.

Maar ben er zo gruwelijk sacherijnig van!

Dan kunnen mensen we zeggen dat ik eigenlijk eens in de week of om de week moet wegen, maar dan nog zou het resultaat zo bagger zijn als nu.

Kutzooi jammer, maar gelukkig schijnt de zon.
Lieve Vinyl,

gun je lijf even de tijd om aan het nieuwe regime te wennen... Gewicht is een graadmeter, hoe je broeken zitten is een andere graadmeter. Of je je lekker voelt of niet, ook een graadmeter. Laat die weegschaal gewoon even los...

Weet je wat pas bagger is? Dat jij er zo ongelukkig van wordt. Da's niet de bedoeling!

Probeer het afvallen eens los te laten en probeer er achter te komen wat je lijf nodig heeft om optima forma te presteren. Bij mij is dat bijvoorbeeld regelmatig sporten én regelmatig slapen én veel drinken. Wie weet 'doet' jouw lijf het wel het best op veel fruitsalades en elke dag een uurtje relaxen in bad.

Luister naar je lijf, in plaats van het te zien als de vijand die je moet bevechten.

Ik weet, makkelijk gezegd, maar ik denk écht dat daar de sleutel te vinden is...

Voor nu is het gewoon kl*te. Dat snap ik best. Maar: kom op meid, niet je hoofd laten hangen. Je komt er wel uit!

P.S. je mag ook gewoon bellen he...
Goedemorgen, dames met schoonmaak-ontwijkend-gedrag. Hahaha... heb ik gelukkig nooit last van. Ook vandaag niet .

Ik ben nog bezig in een boek wat ik heel snel uit wil hebben om vervolgens snel verder te lezen in de nieuwe Charlotte Link. Wel eens iets van gelezen?? Zo nee, is echt de moeite waard. Duitse schrijfster, maar boeken zijn tot op laatste blz. onvoorspelbaar en superspannen!

Vinyl kutzooi inderdaad balen jah! Misschien moet je het hele weeggedoe even loslaten en je alleen richten op het eten. Zal misschien niets aan het uiteindelijke weegresultaat veranderen, maar dan heb je minder frustratie en kun je wellicht de motivatie behouden.

Ik heb weer een vraag. Ik lees over hardlopen met Evy?? Is dat een programma ofzo? Heb gister gelopen en had voor het eerst weer die soort runners Flow of hoe je het noemt. Heb alleen de bal van mijn voet/enkel-of wat daar verder nog zit- verdraaid en doet nu belachelijk pijn als ik gewoon loop.

Ga even eten, douchen en dan eens kijken of ik ergens een bos tulpen voor mezelf kan scoren!
quote:Tientje79 schreef op 07 maart 2009 @ 10:55:

Lieve Vinyl,

gun je lijf even de tijd om aan het nieuwe regime te wennen... Gewicht is een graadmeter, hoe je broeken zitten is een andere graadmeter. Of je je lekker voelt of niet, ook een graadmeter. Laat die weegschaal gewoon even los...

Weet je wat pas bagger is? Dat jij er zo ongelukkig van wordt. Da's niet de bedoeling!

Probeer het afvallen eens los te laten en probeer er achter te komen wat je lijf nodig heeft om optima forma te presteren. Bij mij is dat bijvoorbeeld regelmatig sporten én regelmatig slapen én veel drinken. Wie weet 'doet' jouw lijf het wel het best op veel fruitsalades en elke dag een uurtje relaxen in bad.

Luister naar je lijf, in plaats van het te zien als de vijand die je moet bevechten.

Ik weet, makkelijk gezegd, maar ik denk écht dat daar de sleutel te vinden is...

Voor nu is het gewoon kl*te. Dat snap ik best. Maar: kom op meid, niet je hoofd laten hangen. Je komt er wel uit!

P.S. je mag ook gewoon bellen he...Helemaal mee eens Vinyl. Probeer het wegen even los te laten. Breng desnoods je weegschaal weg als je toch telkens in de verleiding komt om te wegen. Het is zeker niet de bedoeling dat jij je -doordat je juist goede dingen doet om je lichamelijk beter te gaan voelen- uiteindelijk alsnog shit in je vel voelt zitten.
quote:Tientje79 schreef op 07 maart 2009 @ 10:55:

Lieve Vinyl,

P.S. je mag ook gewoon bellen he...

Nou ja, wat me gewoon frustreert is dat ik me een tijd lang heb laten gaan in M&M's chocolade, koekjes en weet ik veel wat. Dan geeft mijn lijf wel aan dat hij dat merkt: ik word dikker.

En nu ben ik zo netjes bezig, eet keurig, en nu krijg ik geen signaal.

Niks, ook niet dat mijn broeken losser zitten ofzo. Helemaal niks.

Niet dat ik ermee wil stoppen hoor, dit is gewoon beter voor me, en het voelt ook prettig dat ik weer een eetritme heb gevonden dat als normaal beschouwd mag worden, maar oneerlijk is het wel!

Oh, ook oneerlijk is dat ik geen bad heb

Ik word er ook niet echt ongelukkig van hoor, maar ik vind het gewoon flauw van mijn lijf dat hij wel verandert als ik fout eet en me niet beloont als ik goed eet
Wat trouwens grappig was: op mijn nieuwe weegschaal zit een vetmeter. (uitslag is bar slecht, maar goed)

Zegt de gebruiksaanwijzing: ga met beide voeten op de weegschaal staan en zorg dat je benen elkaar nergens raken.

Jaaaaaah, dat gaat ook echt lukken, als mijn voeten samen op de weegschaal staan, dan zitten mijn bovenbenen echt wel tegen elkaar geplakt hoor!

(ben er nog als een soort kikker op gaan staan, had je moeten zien, maar dat maakte geen verschil )
hahaha... Vinyl, maar goed ook dat je bovenbenen wel tegen elkaar aan komen. Denk dat je niet helemaal normaal was geweest als dit niet het geval was. Als het je wel was gelukt, had ik nu in elk geval een minderwaardigheidscomplex gehad Bij mij zit er ook een vetpercentage meter op.... Heb jij ook een Soehnne weegschaal? Ik kom er alleen niet uit om dat goed in te stellen .

Daarbij volgens mij moet je niet teveel vertrouwen op het getal wat uit die meting komt. Sommige weegschalen wegen bv maar tot je middel.... Dus niet echt representatief.

Goed dat je de motivatie vasthoudt. Kijk het gewoon nog even aan en als je het niet ziet zitten, kun je hier altijd even je ei kwijt . Dat scheelt toch wel!

Zit hier achter een bejaarde laptop. Zo warm aan de onderkant dat ik hem nauwelijks op mijn schoot kan hebben. Verder errrrrrúg traag en werkt eigenlijk niet meer zoals zou moeten. Nu ben ik er uit principe eigenlijk op tegen om een nieuwe te kopen, omdat deze het nog wel doet... Maar wil ook wel heeeeeeeeééééél graag een andere. Dus misschien ipv tulpen een nieuwe laptop??
anoniem_80628 wijzigde dit bericht op 07-03-2009 11:35
Reden: heb eindelijk de smileys ontdekt!!
% gewijzigd
Nou, ik had een Soenhnne, (ofzo), maar die was dus zo wispelturig... nu heb ik een ander merk, maar die is net zo, haha

Nou, dat dacht ik ook al, mijn middel is prima, mijn hele bovenlijf eigenlijk wel. Alleen mijn heupen en billen steken nogal uit. Volgens die meter heb ik een morbide vetpercentage... OEF!

Dus dat neem ik niet te serieus hoor!

Enne.. nieuwe laptop is fijn! Mijn oude werd ook zo heet dat hij soms vanzelf uitging als beveiliging, dat heb ik nu niet meer!

PS. goed van je smileys!
vanwege vetmeter

Vinyl

Hou vol... het kán niet anders of er moet binnenkort resultaat komen.

Oh trouwens, dat boek over de Noordpool van Dan Brown (was volgens mij de Delta Deceptie) heb ik ook gelezen. Vond ik beter en spannender dan deze (Het Juvenalis Dilemma), maar deze is spannend genoeg om de hele ochtend met boek en kat op de bank te vertoeven (en Xan tot stilte te manen )
Peas on earth!
De mijne gaat idd ook vanzelf uit als ik hem oppak of van de hitte. Wist niet dat dat een automatische beveiliging was, maar nu je het zegt......

Vetpercentagemeters worden niet meer serieus genomen door mij. Mijn vet zit ook rond mijn middel, heupen en kont achterwerk.... dus tja, dan krijg je enorme getallen die je stemming tot onder het nulpunt kunnen brengen.

Ik heb nog nooit een boek van Dan Brown gelezen. Ze zijn zo dik..... Heb alleen Da Vinci Code gezien.
Nu ga ik opschieten! Had met mezelf afgesproken om twaalf uur gedoucht te zijn. Dat kan ik nog halen!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 maart 2009 @ 11:45:

vanwege vetmeter

Vinyl

Hou vol... het kán niet anders of er moet binnenkort resultaat komen.

Oh trouwens, dat boek over de Noordpool van Dan Brown (was volgens mij de Delta Deceptie) heb ik ook gelezen. Vond ik beter en spannender dan deze (Het Juvenalis Dilemma), maar deze is spannend genoeg om de hele ochtend met boek en kat op de bank te vertoeven (en Xan tot stilte te manen )

O ja, dit vind ik ook de minste van de 4. Met die rekencomputer he?

Schijnt dat hij met een nieuw boek gaat komen !!

NOu, ben vandaag wat meer gaan eten, goed he?

Kijken wat het doet...
Ja klopt, met die computer (transltr ofzo). Beetje té computerachtig én ik had een van de clou's (clou'en?) al op pagina 4 doorzien. Das dan weer een beetje jammer (hoewel ik mezelf wel slim vond natuurlijk)
Peas on earth!
Oh das wel jammer ja.

Weet je zeker dat het de clou is? Want volgens mij dacht ik dat ook en toen was het op het einde toch heel anders.
Nou vooruit, dan geef ik 'm nog een kans om mij te verrassen .

Ik heb mezelf weer eens laten overhalen

Regelmatig scenario op zaterdag: Erwt wil even shoppen in nabijgelegen durp/stadje (tussen Erwtendorp en Vinyl's hometown in zeg maar), en Xan gaat dan met zielige hondenogen zeggen 'ahhh, in je ééntje?! ' waardoor ik me laat overhalen om samen te gaan

Waarom heb ik nou net die ene man die nog méér van winkelen houdt dan ik?
Peas on earth!
Hahahaha, heb jij dat!

Ben benieuwd waar je dan gaat shoppen.

A? Of W?
Hebben nu in W. geshopt (even de winkelstraat op&neer) en zijn nog even in B. geweest (tussen W. en E.). Lekker cryptisch zo

Hebben een heel mooi vierkant servies gekocht! Ons servies was zo'n samenraapsel met vooral oude, niet bij elkaar passende borden. Nu mooie vierkante borden en kommen. Heel stylish

Nu nog even met m'n boek op de bank en straks lekker groentensoep eten! Xan is een beetje zielig, want hij is verkouden. Dan moet je soep eten (eigenlijk kippensoep, maar groentensoep is ook soep tenslotte)
Peas on earth!
Ah ja, heel cryptisch, maar ik weet precies wat je bedoelt! Ik ging vroeger in B altijd zwemmen

(wij woonden aan de zuidkant van E, dus bijna in B)

Leuk dat servies! Eten staat altijd leuker op een mooi servies he?

Arme Xan, zorg maar goed voor hem!

1 voordeel: zielige Xan = stil = goed voor jou om een boek te lezen!
Ik heb de codetaal ontcijferd, geloof ik... E weet ik, daar woonde het kleine Vinyleke. B, daar woonde mijn oma en in W. gingen we altijd fietsen, tegen die rotte berg op. En met de pont naar mijn tante, die woonde in Z.!

Gut, wat heb ik nu gewonnen?

Ik heb net een dvd-speler gekocht bij de Blokker en zit nu Liever Verliefd te kijken, heerlijk!

Things to do-lijstje is nog onverminderd lang, maar ja...
Klopt helemaal Tientje! hihi

Oh leuk, lekker fillempje kijken!

Mijn things to do lijstje is ook eindeloos. Maar heb wel wat tijd gestoken in mijn afstuderen. En ach.. dat is op het moment toch een goed excuus om de rest niet te doen?
Tientje heeft 't mysterie ontrafeld . Ik vind 't leuk om met 't pontje over te gaan richting Z!
Peas on earth!
Lekker rustig hier! Ik ga slapen, ben moe - trusten!
Vierkant servies is tof!

Ik heb ook een héél fijne dag gehad, eerst een beetje gaan slenteren en vreselijk lekker gelunchd met een vriendinnetje dat ik veel te lang niet had gezien, was echt heel gezellig. En een waanzinnig leuk krukje/voetenbankje gezien van hout en fietsbanden wat ik van de week maar eens ga kopen, lastig uit te leggen maar hij's heel stoer.

Daarna nog een paar boodschappen gaan doen en toen gaan koken voor de vrijwilligers in het theater, ik deed voor- en nagerechten, mijn collega (voor Ages informatie: A) het hoofdgerecht, en uiteindelijk was dit het diner:

Vitello Tonato (fricandeau met een sausje van tonijn, ansjovis, kappertjes en slagroom)

Hartige taart met uien, paddestoelen en geitenkaas

Gegrilde dorade (echt hele vissen, zag er geweldig uit) met pasta en ratatouille

Verse ananas met basilicum

Gedroogde vijgen met crème fraiche, honing en tijm

en dat alles met een glaasje Pedro Ximenez (hele zoete sherry/dessertwijn die naar krenten smaakt, echt superlekker)

Was echt allemaal super gelukt en waar ik heel trots op ben: Ik heb echt met mate gegeten. In verhouding wel wat veel vis, maar hé, dat kan een stuk slechter. Gewoon echt niet teveel gegeten, en ook niet eens een stukje kaas (ik had ook nog lekkere kaasjes gekocht als dessert, maar het was echt veel te veel, dus niet op tafel gezet) mee naar huis genomen.

Wel een paar wijntjes op, maar dat mag ook wel van mezelf.

Vinyl, balen zeg, dat er maar niks af wil

Alle moeërts lekker slapen, ga ik ook doen. Morgen moet ik wel weer werken, maar maandag heb ik onverwacht vrij, dat betekent dat ik lekker dan verder kan schrijven aan m'n aanvraag en niet morgen om m'n geluidsklusje heen nog hoef te werken, fijn is dat. Ga me morgenochtend en avond maar weer eens op het huishouden werpen, want dat begint weer behoorlijk te verslonzen met al die uithuizigheid van mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven