Bali
donderdag 21 juni 2018 om 16:06
Visum is gratis, dus zeker niet betalen.IWRD2018 schreef: ↑21-06-2018 10:48Ja, ik ben o.a. in Sanur geweest.
1st TIP:
Ander belangrijk punt is bij aankomst is dat je allemaal voor dezelfde houten loketten komt te staan (ongeacht of je 1st-business-economy vloog) voor je Visa. Het kan zijn dat er lange rijen staan van mensen van andere vluchten. Nou zullen er zogenaamde medewerkers van het vliegveld rondlopen die een pasje dragen zonder! pasfoto en die vragen of je toerist bent en aanbieden je te helpen door je Visa te regelen als je hun alvast het geld geeft. NIET DOEN! Je wordt als toerist genaaid omdat deze mensen gewone medewerkers zijn die proberen je op te lichten en wat oogluikend door de overheid (iedereen moet toch verdienen?) wordt toegestaan. Naar een beveiliger of agent uitziend type lopen en je beklag doen heeft geen zin want zij delen mee in deze scam.
Daarom: Kies een rij uit en onderga je lange wachten voor je visum want zo kom je alleen het land binnen en laat niemand je "helpen"
Verblijven jullie de hele vakantie in Sanur? Is dat de bedoeling?
De verhalen hier zijn niet echt positief, maar je kunt er best een leuke vakantie hebben. Maar Bali (en zeker de rest van Indonesie) kent vele mooiere plekken.
Dus zeker een dag (of zelfs 2) een auto met chauffeur huren. Die kan je het echte Bali laten zien.
Als je gewoon de hele dag op het strand wil liggen, zal je je best in Sanur vermaken.
donderdag 21 juni 2018 om 16:31
dit klopt wel maar in de praktijk zijn het juist veelal toeristen die enkel met normaal nederlands rijbewijs een scooter willen huren (want wie denkt er nu aan een internationaal rijbewijs en ach, het is maar een scootertjehilo schreef: ↑21-06-2018 14:09Als je gewoon een internationaal rijbewijs hebt gebeurt er niks hoor en hoef je niet te betalen. Het enige verschil is dat zij geen onderscheid kennen tussen motor en scooter en zal je dus een Nederlands motorrijbewijs moeten hebben en niet enkel een scooter rijbewijs. Als je dat hebt en even de internationale versie bij de ANWB hebt laten maken (18 euro) is er niets aan de hand. Wij hebben tijdens onze reis meerdere keren met een agent langs de kant gestaan en mochten na een praatje en even kijken in het rijbewijs gewoon weer door. Een scooterrijbewijs is echter niet genoeg, dan moet je inderdaad wel betalen.
donderdag 21 juni 2018 om 16:38
Nou, dan kun je je beter naar bv Nusa Dua laten brengen. Dan heb je ern echt mooi strand. Ik lag in Sanur zelf liever aan het zwembad van het hotel. Ook geen straf.vivagirl schreef: ↑21-06-2018 16:06Visum is gratis, dus zeker niet betalen.
Verblijven jullie de hele vakantie in Sanur? Is dat de bedoeling?
De verhalen hier zijn niet echt positief, maar je kunt er best een leuke vakantie hebben. Maar Bali (en zeker de rest van Indonesie) kent vele mooiere plekken.
Dus zeker een dag (of zelfs 2) een auto met chauffeur huren. Die kan je het echte Bali laten zien.
Als je gewoon de hele dag op het strand wil liggen, zal je je best in Sanur vermaken.
Leukste uitje op Bali vond ik trouwens de fietstocht vanaf de vulkaan naar beneden, door de rijstvelden en afgesloten met heerlijk eten in de tuin van een prive huis. Trek daar zeker een dagje voor uit!
.
donderdag 21 juni 2018 om 16:51
Met je eens dat er vele mooiere stranden hoor. Maar goed, TO heeft het nu eenmaal al geboekt, en zal zicht daar ook moeten vermaken. En dat moet best lukken in Sanur. Elke dag naar Nusa Dua lijkt me minder als je in Sanur in het hotel zit.impala schreef: ↑21-06-2018 16:38Nou, dan kun je je beter naar bv Nusa Dua laten brengen. Dan heb je ern echt mooi strand. Ik lag in Sanur zelf liever aan het zwembad van het hotel. Ook geen straf.
Leukste uitje op Bali vond ik trouwens de fietstocht vanaf de vulkaan naar beneden, door de rijstvelden en afgesloten met heerlijk eten in de tuin van een prive huis. Trek daar zeker een dagje voor uit!
Miscchien kan TO nog omboeken?
donderdag 21 juni 2018 om 17:51
Waar kun je die fietstocht boeken? Vanuit Ubud?impala schreef: ↑21-06-2018 16:38Nou, dan kun je je beter naar bv Nusa Dua laten brengen. Dan heb je ern echt mooi strand. Ik lag in Sanur zelf liever aan het zwembad van het hotel. Ook geen straf.
Ik ben zelf maar twee losse nachtjes in Sanur. Op doorreis zeg maar. Ik stel me er gewoon niet te veel van voor. Dan kan het ook niet tegenvallen. Veel meer zin in Komodo en Gili Air.
donderdag 21 juni 2018 om 19:20
Ja precies dit :p grote kans op ongelukken. Dit ook al zien gebeuren daar dat een blanke langs de weg aangereden lag na scooterongeluk.Lucifer2018 schreef: ↑21-06-2018 16:00Ik zou echt niet op een scooter gaan zitten daar. Chaos.
En ik vond Bali best prachtig. Maar niet per se in Sanur.Of Kuta.
Koop een lonely planet en neem een chauffeur. Zat mooie dingen te zien.
Ja en toch liever kuta nog dan sanur. In sanur vond ik het vrii dood savonds zeg maar. Kuta heeft leuke barretjes.
Hoor ook veel over het plaatsje canggu boven seminyak. Schijnt relaxt te zijn.
donderdag 21 juni 2018 om 19:26
Hoeft toch niet elke dag, gewoon een keertje. Dan heb je het ook wel weer gezien. Afgezien van het prachtige strand is er in Nusa Dua niks te beleven. Omboeken zal wel niet kunnen maar je kunt je hotel in Sanur ook een nachtje laten voor wat het is en elders overnachten. De hotels op Bali kunnen heel goedkoop zijn.vivagirl schreef: ↑21-06-2018 16:51Met je eens dat er vele mooiere stranden hoor. Maar goed, TO heeft het nu eenmaal al geboekt, en zal zicht daar ook moeten vermaken. En dat moet best lukken in Sanur. Elke dag naar Nusa Dua lijkt me minder als je in Sanur in het hotel zit.
Miscchien kan TO nog omboeken?
De fietstocht heb ik idd vanuit Ubud geboekt en gedaan.
.