Ergerlijke facebookberichten deel 5
woensdag 9 mei 2018 om 10:14
Inderdaad erg. En het lijkt steeds erger/meer te worden. Hoorde laatst van iemand dat een vriend(in) graag op vakantie wilde. Begrijpelijk, alleen waar mijn nekharen van overeind gingen staan is dat die iemand vervolgens bij iemand met vakantiehuisjes een zielig verhaal heeft opgehangen, zodat die vriend(in) goedkoper op vakantie kon. Ik vind dat misbruik van (in dit geval niet bestaande) omstandigheden met als gevolg dat steeds minder mensen de echt trieste verhalen wel gaan geloven.
En weer een on-topic bijdragen: iemand heeft wat problemen op zijn/haar werk en zet dit - in een openbaar bericht - op facebook... Ook echt het meest verstandige wat je kan doen
En weer een on-topic bijdragen: iemand heeft wat problemen op zijn/haar werk en zet dit - in een openbaar bericht - op facebook... Ook echt het meest verstandige wat je kan doen

In this mad house we must all survive

woensdag 9 mei 2018 om 11:04
Ook zoiets inderdaad met die verhalen. Een goede vriendin van me had iets echt vervelends meegemaakt. Dat zette ze dan heel bewust niet op Facebook (begrijpelijk vond ik). Alleen vervolgens reageert ze wel met dat verhaal op een of andere lullige "win kaarten" actie.
Ik snap dan niet zo goed waarom je dan eerst besluit om er zelf niks over te zeggen. Maar ik snap al helemaal niet dat je zoiets (een verlies) gebruikt om kaarten te kunnen winnen.
Ik snap dan niet zo goed waarom je dan eerst besluit om er zelf niks over te zeggen. Maar ik snap al helemaal niet dat je zoiets (een verlies) gebruikt om kaarten te kunnen winnen.
woensdag 9 mei 2018 om 12:31
Dat zie je ook zo terug op die weggeef pagina's. Toen ik mij daar eens lid van maakte kreeg je ook de meest zielige verhalen in de reacties waarom iemand bv die bijzettafel wel verdiende. En dan inderdaad boos zijn als de weggever het aan iemand anders schonk. Maar vooral mensen die erbij zetten "Ik geef dit niet zomaar weg aan de eerste reactie maar aan iemand die het écht nodig heeft", dat werkt uiteraard als een rode lap op een stier voor zon' om ter zieligst wedstrijd
. En dan niet snappen dat als er 100 man wel een reden hebben waarom ze het nodig hebben, het toch kan zijn dat jij het niet krijgt hoe vervelend je situatie ook is.

zaterdag 26 mei 2018 om 15:11
"Lieve Facebook leden,
Ik weet dat het lief bedoeld is en ik wil zeker niemand kwetsen, maar stuur mij alsjeblieft via Messenger en GEEN DOORSTUURBERICHTJES meer !!!!!
Al gun je mij een lang leven, veel geluk, een goede gezondheid, een prijs in de loterij.
IK STUUR NIETS DOOR!
Zeker nu het gevaar heel groot aanwezig is dat er een virus verspreid wordt op deze manier!
Wees daar dus ook voorzichtig mee want voor je het weet heb je al jouw vrienden met iets opgezadeld waar ze niet blij van worden.
Dus de ketting stopt in ieder geval bij mij.
Denk je er hetzelfde over, zet dit dan ook op jouw tijdlijn."
Lieve facebookleden, ik STUUR NIETs DOOR...zet dit ook op je tijdlijn als je hetzelfde denkt... prachtig
Ik weet dat het lief bedoeld is en ik wil zeker niemand kwetsen, maar stuur mij alsjeblieft via Messenger en GEEN DOORSTUURBERICHTJES meer !!!!!
Al gun je mij een lang leven, veel geluk, een goede gezondheid, een prijs in de loterij.
IK STUUR NIETS DOOR!
Zeker nu het gevaar heel groot aanwezig is dat er een virus verspreid wordt op deze manier!
Wees daar dus ook voorzichtig mee want voor je het weet heb je al jouw vrienden met iets opgezadeld waar ze niet blij van worden.
Dus de ketting stopt in ieder geval bij mij.
Denk je er hetzelfde over, zet dit dan ook op jouw tijdlijn."
Lieve facebookleden, ik STUUR NIETs DOOR...zet dit ook op je tijdlijn als je hetzelfde denkt... prachtig

zaterdag 26 mei 2018 om 15:21
Daarom heeft de plaatselijke weggeefhoek hier besloten dat de enige toegestane reactie "lootje" is. Zelfs graag of alsjeblieft mag niet meerButterscotch schreef: ↑09-05-2018 12:31Dat zie je ook zo terug op die weggeef pagina's. Toen ik mij daar eens lid van maakte kreeg je ook de meest zielige verhalen in de reacties waarom iemand bv die bijzettafel wel verdiende. En dan inderdaad boos zijn als de weggever het aan iemand anders schonk. Maar vooral mensen die erbij zetten "Ik geef dit niet zomaar weg aan de eerste reactie maar aan iemand die het écht nodig heeft", dat werkt uiteraard als een rode lap op een stier voor zon' om ter zieligst wedstrijd. En dan niet snappen dat als er 100 man wel een reden hebben waarom ze het nodig hebben, het toch kan zijn dat jij het niet krijgt hoe vervelend je situatie ook is.
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)

zondag 27 mei 2018 om 08:17
Butterscotch schreef: ↑26-05-2018 15:11
Lieve facebookleden, ik STUUR NIETs DOOR...zet dit ook op je tijdlijn als je hetzelfde denkt... prachtig![]()

zondag 27 mei 2018 om 08:39
iones schreef: ↑25-04-2018 13:00Dat wil je toch niet weten! Ik wil jullie niet met die narigheid opzadelen waarmee Facebook mij opzadelt. Het is een zware en heftige vorm van dierenmishandeling.
Veel mensen zoals ik zelf kunnen daar absoluut niet tegen.
Oh. Je hebt hetzelfde gezien als ik dus. En dan durf ik er niet eens bij te zetten wat ik werkelijk denk, wat ik die monsters zou willen aan doen, want dan gaan mensen míj weer beschuldigen van barbaarsheid. Maar ik weet op zulke momenten dat ik echt en diep kan haten. En dat ik waarschijnlijk tot moord in staat ben. Zó'n heftige uitwerking heeft zoiets op mij.
De instellingen werken op mijn laptop maar niet om mijn achterlijke gsm. Ik heb melding gemaakt bij Facebook en op laptop is het niet meer zichtbaar. Maar op die k.t gsm wel.
Zou het niet al schelen als je instelt dat filmpjes niet automatisch afspelen, maar dat je zelf op de > knop moet drukken? En je ze dus eerder weg kunt klikken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 15 juni 2018 om 21:06
ik haal het topic maar weer eens omhoog.
Weet niet of ik het ergerlijk moet vinden of sneu van de reageerders. maar een fb-pagina met een naam zoiets als : nieuwe klanten zoeken. Begint heel onschuldig met: we gaan puzzelen, schrijf de naam op van je huisdier zonder klinkers en wij raden hoe het dier heet, 3 dagen later ongeveer hetzelfde maar dan de naam van het bedrijf waar je werkt en reageer in een pb als het klopt.
En dat geraden bedrijf zich maar afvragen waarom het ineens zoveel spam krijgt over cursussen om klanten te trekken.
Weet niet of ik het ergerlijk moet vinden of sneu van de reageerders. maar een fb-pagina met een naam zoiets als : nieuwe klanten zoeken. Begint heel onschuldig met: we gaan puzzelen, schrijf de naam op van je huisdier zonder klinkers en wij raden hoe het dier heet, 3 dagen later ongeveer hetzelfde maar dan de naam van het bedrijf waar je werkt en reageer in een pb als het klopt.
En dat geraden bedrijf zich maar afvragen waarom het ineens zoveel spam krijgt over cursussen om klanten te trekken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 16 juni 2018 om 08:25
Oh wat een enorm triest gedoe. Net zo triest overigens dat mensen daar zelf op gaan reageren,nlies schreef: ↑15-06-2018 21:06ik haal het topic maar weer eens omhoog.

zondag 17 juni 2018 om 23:04
donderdag 21 juni 2018 om 22:20
Hier iemand die -met verschrikkelijke spelfouten en al- bijna dagelijks een update geeft van de dag.
'Lekker met me kids weeze pseele bij *speeltuin* verulkek weer dan paartrijde en daarna gezellig met de buuf me autootje gewasse en frietjes gegeeten bij opa en oma' (opa en oma = haar ouders)
Haar berichten moet ik vaak hardop lezen, anders begrijp ik niet wat er staat
'Lekker met me kids weeze pseele bij *speeltuin* verulkek weer dan paartrijde en daarna gezellig met de buuf me autootje gewasse en frietjes gegeeten bij opa en oma' (opa en oma = haar ouders)
Haar berichten moet ik vaak hardop lezen, anders begrijp ik niet wat er staat

I don't know what that means.
donderdag 21 juni 2018 om 22:24
Dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zie vaak win-acties via instagram en ik doe al niet eens meer mee. Ik heb te weinig volgers. Toevallig wint er áltijd iemand met mega veel bereik en dus volgers. Ik vind dit echt oneerlijk, betaal of benader dan gewoon iemand met zoveel volgers om iets aan te prijzen en reclame te maken ipv dat je iedereen mee laat doen in de race.minnimouse schreef: ↑07-05-2018 10:18Een familielid van mij heeft een eigen winkel. Dit familielid geeft zo af en toe ook eens wat weg via een like en win actie. Het betreffende artikel wordt dan ook echt weggegeven en er wordt een foto van de winnaar op Facebook gezet wanneer die zijn/haar prijs af komt halen.
Anyway, laatst gaf familielid best wel een grote/dure prijs weg. Er waren echt duizenden reacties op gekomen. Sommige reacties haalden je al het bloed onder de nagels vandaan. Zo reageerde iemand dat zij recht had op die prijs want zij was onlangs naar dorp X gereden voor niks (waar het bedrijf al 7 jaar niet meer gevestigd is) 'dus die prijs vergoedde de onkosten wel een beetje'![]()
En toen de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt was, toen kwamen er allerlei 'boze gezichtjes' op met 'waarom zij wel en ik niet?'. En 1 iemand die gaf aan dat hij alle duizenden reacties uitgeplozen had en de winnaar er niet tussen zag staan (die er overigens wel gewoon tussen stond). Echt, hoe zielig ben je dan?
Familielid reikt de prijs overigens dus wel echt uit en de winnaar is ook niet een bekende ofzo, maar het weggeven van zo'n prijs is natuurlijk puur reclame, dus ze kijken als bedrijf wel naar hoe iemand reageert en hoe het bereik van zo iemand is. Groot gelijk vind ik.
donderdag 21 juni 2018 om 22:30
Vast al een keer genoemd maar ik erger me groen en geel aan mensen die bijvoorbeeld een overleden familielid eren op Facebook.
Zo van: ‘goh pap vorig jaar was je nog bij ons we hebben vandaag dit en dat gedaan, dat zou je zo leuk hebben gevonden. We missen je zo!’
Ehm, ‘pap’ leest dit niet meer. En wat wil je hier mee bereiken? Mensen die dan zeggen ach wat erg, sterkte blabla..? Pfff
Aandachttrekkers.
Zo van: ‘goh pap vorig jaar was je nog bij ons we hebben vandaag dit en dat gedaan, dat zou je zo leuk hebben gevonden. We missen je zo!’
Ehm, ‘pap’ leest dit niet meer. En wat wil je hier mee bereiken? Mensen die dan zeggen ach wat erg, sterkte blabla..? Pfff
Aandachttrekkers.

vrijdag 22 juni 2018 om 00:35
Ik kan nog geen plaatsjes plakken, of beter gezegd ik ben te lui om de plaatjesplakrechten aan te vragen, dus ik schrijf even wat teksten over. Denk er zelf maar een mooi plaatje bij a achtergrond.
Ik ben één van die mensen die meerdere keren gekwetst kan worden door iemand en nog steeds het goede in die persoon kan zien.
Een echte man.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben mezelf. Recht voor z'n raap.
Geen broekje, geen topje, geen problemen.
Van de pagina blootgewoon
Positief doorgaan, elke dag weer. Maar soms.. Trek ik het gewoon niet meer. Ook een vechter is wel eens moe!!
Ik ben één van die mensen die meerdere keren gekwetst kan worden door iemand en nog steeds het goede in die persoon kan zien.
Een echte man.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben mezelf. Recht voor z'n raap.
Geen broekje, geen topje, geen problemen.
Van de pagina blootgewoon
Positief doorgaan, elke dag weer. Maar soms.. Trek ik het gewoon niet meer. Ook een vechter is wel eens moe!!
vrijdag 22 juni 2018 om 12:37
Grootste ergernis is toch wel zo'n plaatje met een lijst van namen en dan zo'n tekst van 'deze mensen krijgen dit jaar een 5ling' of iets dergelijks. En dat iedereen dan alle 'Melissa's' en 'Kim's' die ze maar kennen gaan taggen
Waarommmm?? Wie denkt er nou echt: hahahaha wat grappig, mijn naam staat er tussen, zo blij dat ik daar middels een tag op gewezen ben
Waarommmm?? Wie denkt er nou echt: hahahaha wat grappig, mijn naam staat er tussen, zo blij dat ik daar middels een tag op gewezen ben
vrijdag 22 juni 2018 om 19:50
Ja zo heb ik er ook meerdere. Ik snap de behoefte aan steun maar het verlies van een van mijn contacten is bijvoorbeeld ruim 5 jaar geleden en minimaal iedere maand haalt ze het aan met het delen van (eerder geplaatste) foto's en berichten. Ik reageer allang niet meer, zouden ze zelf merken dat er vergeleken met 3 jaar geleden nauwelijks nog sterktes en knuffels geschreven worden?Chickeletta schreef: ↑21-06-2018 22:30Vast al een keer genoemd maar ik erger me groen en geel aan mensen die bijvoorbeeld een overleden familielid eren op Facebook.
Aandachttrekkers.
vrijdag 22 juni 2018 om 19:54
Valt mij op dat er vooral vrouwen reageren die enigszins wanhopig "hahahaha nou pietje ik wacht?!" hun vriend taggen in van die plaatjes waarin dan staat; deze namen worden komend jaar ten huwelijk gevraagd/zwanger.padme84 schreef: ↑22-06-2018 12:37Grootste ergernis is toch wel zo'n plaatje met een lijst van namen en dan zo'n tekst van 'deze mensen krijgen dit jaar een 5ling' of iets dergelijks. En dat iedereen dan alle 'Melissa's' en 'Kim's' die ze maar kennen gaan taggen

vrijdag 22 juni 2018 om 20:01
Ik ken iemand die dagelijks een braakbericht van deze pagina deelt.
https://www.facebook.com/sexyintelligence/
https://www.facebook.com/sexyintelligence/

zaterdag 23 juni 2018 om 03:49
AbsolutelyFabulous schreef: ↑17-06-2018 23:04Iemand die de hele tijd selfies post waarbij ze overduidelijk een filter heeft gebruikt. Ineens heeft ze enorme manga-ogen, compleet met zo'n getekende schittering er in. En dat iedereen dan over elkaar heen struikelt om te vertellen hoe mooi ze er uit ziet. Je ziet toch dat het hartstikke nep is?
Ja vreselijk! Ik heb een vrouw van eind 30 op Facebook die al aardig wat rimpels heeft. Zij gooi zoveel filters over haar foto’s om haar huid strak te trekken dat ze 9 van de 10 keer geen neus meer heeft op haar foto’s

zaterdag 23 juni 2018 om 03:51
Chickeletta schreef: ↑21-06-2018 22:30Vast al een keer genoemd maar ik erger me groen en geel aan mensen die bijvoorbeeld een overleden familielid eren op Facebook.
Aandachttrekkers.
Mwah ik zie dit ook weleens en kan me er niet aan storen. Het herinnert me er soms aan dat anderen (ook) aan het rouwen zijn.