Ervaring dyson stofzuiger?
zondag 24 juni 2018 om 11:05
Onze stofzuiger heeft het begeven en vrienden van ons hebben een dyson zo'n snoerloze aan een steel. Ze zijn alleen behoorlijk aan de prijs dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
zondag 24 juni 2018 om 11:24
Dysons zien er leuk uit en daar betaal je voor. In de laatste testen van de Consumentenbond kwamen ze er als een middemoter uit.
Het is belangrijker om te bedenken of je en zakloze stofzuiger wilt. Want dan moet je regelmatig de filters schoonmaken.
Mijn moeder had een Dyson en helaas was stofzuigen mijn taak. Ik vond het krengen van dingen, zowel de stofzuiger als de kruimeldief. De voet vind ik te dik, waardoor je slecht overal bij kon. En het schoonmaken van die filters brrr...
Het punt van een snoerloze stofzuiger is, is dat de accu leeg raakt. Lijkt mij onhandig als je veel moet zuigen, ook moet je maar net een goede plek hebben om hem op te laden. Anders moet je voor je gaat stofzuigen steeds bedenken, dat je hem op moet laden.
Ik heb nu een philips zakloze stofzuiger. Deze kwam erg goed uit de test. En aangezien vriend de filters wel schoon wilde maken, is het een zakloze geworden. Daarnaast kost zo'n stofzuiger maar een fractie van een Dyson en ik vind hem echt beter in gebruik.
Het is belangrijker om te bedenken of je en zakloze stofzuiger wilt. Want dan moet je regelmatig de filters schoonmaken.
Mijn moeder had een Dyson en helaas was stofzuigen mijn taak. Ik vond het krengen van dingen, zowel de stofzuiger als de kruimeldief. De voet vind ik te dik, waardoor je slecht overal bij kon. En het schoonmaken van die filters brrr...
Het punt van een snoerloze stofzuiger is, is dat de accu leeg raakt. Lijkt mij onhandig als je veel moet zuigen, ook moet je maar net een goede plek hebben om hem op te laden. Anders moet je voor je gaat stofzuigen steeds bedenken, dat je hem op moet laden.
Ik heb nu een philips zakloze stofzuiger. Deze kwam erg goed uit de test. En aangezien vriend de filters wel schoon wilde maken, is het een zakloze geworden. Daarnaast kost zo'n stofzuiger maar een fractie van een Dyson en ik vind hem echt beter in gebruik.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 24 juni 2018 om 11:24
Ik heb er op vakantie wel eens een gebruikt. Handig om even snel te pakken, maar ik vind een gewone stofzuiger fijner vasthouden/zuigen. Ik wilde eerst ook zo’n Dyson, maar sinds die vakantie toch niet meer. Onlangs begaf onze stofzuiger het en ik ben voor een Miele gegaan die als beste uit de test kwam bij de Consumentenbond. Daar ben ik heel blij mee.
zondag 24 juni 2018 om 11:33
Ik heb sinds 5 maanden een draadloze dyson( V8) ik wil. Iet anders meer ideaal met een hond. Zo snel even de stofzuiger pakken. Met de andere voet ook heel goed op vloerbedekking of matten.
Het is even paar weken wennen aan andere manier van stofzuigen doordat het gewicht bovenin zit maar dat went snel.
Voordeel is de trap is ook zo klaar. Nadeel , echt zware dingen ( takjes) zuigt hij wat lastiger op. Dit vind ik geen probleem
Heb ook gewone dyson maar die vind ik vele malen slechter. Kan ik niet mee op tapijt want dan zuigt hij zich keihard vast. Snoer is ook veel te kort.
Filters schoonmaken is zo gebeurd e stoft veel minder dan de ouderwetse stofzak vind ik.
Kortom ik wil geen andere meer, mijn zoon mag de dyson met snoer meenemen als hij gaat verhuizen
Oma ik heb hem altijd gewoon aan oplader liggen. Is met die nieuwe systemen tegwoordig geen probleem meer , worden ze niet “lui” van.
Het is even paar weken wennen aan andere manier van stofzuigen doordat het gewicht bovenin zit maar dat went snel.
Voordeel is de trap is ook zo klaar. Nadeel , echt zware dingen ( takjes) zuigt hij wat lastiger op. Dit vind ik geen probleem
Heb ook gewone dyson maar die vind ik vele malen slechter. Kan ik niet mee op tapijt want dan zuigt hij zich keihard vast. Snoer is ook veel te kort.
Filters schoonmaken is zo gebeurd e stoft veel minder dan de ouderwetse stofzak vind ik.
Kortom ik wil geen andere meer, mijn zoon mag de dyson met snoer meenemen als hij gaat verhuizen
Oma ik heb hem altijd gewoon aan oplader liggen. Is met die nieuwe systemen tegwoordig geen probleem meer , worden ze niet “lui” van.
zondag 24 juni 2018 om 11:36
Ik heb de V6, maar ik gebruik hem icm een robotstofzuiger. Dan is het echt superhandig, ook voor even kleine stukjes/kruimelzuiger werkt hij perfect.
Maar als je echt je hele huis ermee wil/moet doen, dan zou ik een 'gewone' stofzuiger nemen. Zoals hierboven gezegd, red je dat gewoon niet met de accu en het is best zwaar, want het gewicht til je de hele tijd.
Maar als je echt je hele huis ermee wil/moet doen, dan zou ik een 'gewone' stofzuiger nemen. Zoals hierboven gezegd, red je dat gewoon niet met de accu en het is best zwaar, want het gewicht til je de hele tijd.
zondag 24 juni 2018 om 11:39
Ik heb pas een test tussen de die snoerloze Dyson vergeleken en een snoerloze Philips gezien. De Dyson was duidelijk de beste, maar was wel flink duurder. Of je het geld voor een Dyson er voor over hebt kan je alleen zelf bepalen. Aan de andere kant, als een goedkopere het net niet is, is het weggegooid geld. Dan kan je beter wat meer uitgeven.
Maar je zegt dat vrienden er 1 hebben. Kan je die niet gewoon een keer lenen? Daar heb je meer aan dan aan onze meningen.
Maar je zegt dat vrienden er 1 hebben. Kan je die niet gewoon een keer lenen? Daar heb je meer aan dan aan onze meningen.
zondag 24 juni 2018 om 12:28
Wij hebben de V7 fluffy, maar idd, wel voor erbij. Voor de grote stofzuigbeurt pak ik toch liever mijn gewone Philips. Voordat ik mijn hele woonkamer gezogen heb is de Dyson leeg (mijn moeder heeft het van de week geprobeerd). Wel handig om de auto uit te zuigen, de trap te zuigen en de kruimels rond de eettafel op te zuigen.
zondag 24 juni 2018 om 12:59
dianaf schreef: ↑24-06-2018 11:24Dysons zien er leuk uit en daar betaal je voor. In de laatste testen van de Consumentenbond kwamen ze er als een middemoter uit.
Het zijn filters die schoon moet maken, dus je hoeft ook geen nieuwe filters te kopen. Dat lijkt me op zich wel prettig.
Wat vind je hier beter aan dan de Dyson en welk type is het??
zondag 24 juni 2018 om 13:04
zondag 24 juni 2018 om 13:07
Die vrienden wonen helaas niet om de hoek. Hoelang moet de steel dyson dan opladen voor je weer kunt? Ik vond de gewone stofzuiger altijd zo lomp in de weg staan en kon ik niet tussen sommige meubels door dan ook nog eens dat snoer wat ergens achter blijft hangen, bbrr
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
zondag 24 juni 2018 om 13:13
Wat zeggen je vrienden hierover, zijn zij tevreden?Kihei schreef: ↑24-06-2018 13:07Die vrienden wonen helaas niet om de hoek. Hoelang moet de steel dyson dan opladen voor je weer kunt? Ik vond de gewone stofzuiger altijd zo lomp in de weg staan en kon ik niet tussen sommige meubels door dan ook nog eens dat snoer wat ergens achter blijft hangen, bbrr
zondag 24 juni 2018 om 13:26
Wij hebben de dyson parquet. Is met snoer, maar zakloos zonder filters. Echt ideaal. Zuigt als een malle, zowel parket als tapijt en tegels en je hoeft dus niet die vieze filters schoon te maken of een zak vervangen. Gewoon de klep openklikken boven de container/prullenbak en klaar is kees. Kost een duit, maar ik vind het echt veruit de fijnste stofzuiger die ik ooit heb gehad en met mijn 2 katten moet ik vaak stofzuigen
zondag 24 juni 2018 om 13:30
zondag 24 juni 2018 om 13:47
Nee dat waait helemaal niet op. Ik stort hem meestal uit boven de prullenbak en dan valt er gewoon een builtje net haren en stof in de prullenbak. Is geen wolk ofzo als je je sat voorstelt. Blijft dus ook gewoon prima in de prullenbak liggen totdat die zak weggaat. En ook in de container dus geen eindeloze losse stofwolk ofzo
zondag 24 juni 2018 om 14:06
Er bestaat ook een dirtdevil. Die is echt een fractie van de prijs van een Dyson. Geen idee of het iets is. De reviews zijn in ieder geval goed.
https://www.coolblue.nl/product/745214/ ... 698-3.html
https://www.coolblue.nl/product/745214/ ... 698-3.html
zondag 24 juni 2018 om 15:13
Niet praktisch.
Leggen snel het loodje.
Net als de zakloze stofzuigers, klinkt allemaal leuk en aardig op papier totdat je ermee opgescheept zit.
Waarom wil je graag een Dyson?
Of je de stofzuiger nu opladen moet of simpelweg de stekker in het stopcontact douwt.
Veel verschil maak het niet.
En zo een steel zit toch binnen de kortste keren vol?
Kan je na elke zuigbeurt de steel leeg staan halen, je hebt er dus een karwei bij en je portemonnee is flink wat lichter.
Ik zie er de voordelen dus niet van in.
Leggen snel het loodje.
Net als de zakloze stofzuigers, klinkt allemaal leuk en aardig op papier totdat je ermee opgescheept zit.
Of je de stofzuiger nu opladen moet of simpelweg de stekker in het stopcontact douwt.
Kan je na elke zuigbeurt de steel leeg staan halen, je hebt er dus een karwei bij en je portemonnee is flink wat lichter.
zondag 24 juni 2018 om 15:19
Bedankt voor de dirt devil tip, die ga ik even bekijken!
Ik wil dus niet persee een dyson, maar snoerloos en iets wat minder ruimte in beslag neemt en dat je niet zon mega stofzuiger achter je meesleept dat wil ik wel. Overigens zet ik de kruimeldief ook altijd gelijk weer op stroom, ik vindt snoerloos en dan opladen als je het oplaadpunt daar hebt waar je m toch neer zet minder vervelend dan een snoer die achter dingen blijft hangen of die het niet haalt qua afstand. Bedankt voor het meedenken.
Ik wil dus niet persee een dyson, maar snoerloos en iets wat minder ruimte in beslag neemt en dat je niet zon mega stofzuiger achter je meesleept dat wil ik wel. Overigens zet ik de kruimeldief ook altijd gelijk weer op stroom, ik vindt snoerloos en dan opladen als je het oplaadpunt daar hebt waar je m toch neer zet minder vervelend dan een snoer die achter dingen blijft hangen of die het niet haalt qua afstand. Bedankt voor het meedenken.
zondag 24 juni 2018 om 19:16
Ik heb al ruim 10 jaar een Philips stofzuiger zonder zak en die doet het tot op heden prima!Soulsista schreef: ↑24-06-2018 15:13Niet praktisch.
Leggen snel het loodje.