Muggenspray.

24-06-2018 16:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Wij zijn op zoek naar deftige tropische muggenspray. Volgende merken komen vrij vaak aan bod online. Is er één die er boven uitschiet of zijn deze gelijk aan elkaar? Of iemand die nog een betere kent?
• Care Plus Spray 40% DEET
• Moustimug Tropical Maxx 40% DEET

Moustimug is over het algemeen goedkoper, maar wel erg goede reviews.

Alvast bedankt!
Gr
Ik zou gewoon de goedkopere eens proberen. Er zit net zoveel Deet in zo te zien.
Of je koopt het in het land waar je heen gaat.
Ik zou het ter plaatse kopen. Mijn ervaring is dat het beter werkt én vaak (zeker in Azië) vele malen goedkoper is.
Inderdaad, gewoon ter plekke kopen. Beste spul.

Enne.... 'deftige muggenspray'? Is dat voor muggen met een hoed? ;-)
Ik heb mij laten vertellen (door de GGD) dat je in Azie eigenlijk altijd 40% deet nodig hebt bij muggen. Vind het ook duur hoor maar toen ik naar een goedkoper alternatief zocht vorig jaar waren die goedkopere opties allemaal maar 10% of 20%.

Raad wel aan om bij de careplus er een extra zakje om te doen. Ondanks dat de mijne nog dicht zat en ongebruikt was, was die wel iets gaan lekken in mijn EHBO tasje waardoor ik een paar zakjes ORS en pleisters weg kon gooien. Wellicht door de luchtdruk in het vliegtuig.
Gewoon in het land zelf kopen. Die werken vele malen beter dan het spul hier.
Meer dan 50% Deet heeft geen zin qua werking, maar elk product met 40 of 50% is prima. Hogere percentages Deet kunnen gezondheidsrisico’s opleveren en zijn niet meer werkzaam, is zinloos dus. Je kan ook Icaridine overwegen, is iets milder voor de huid, dan wel minimaal 20% gebruiken. Voor de rest is het een kwestie van voorkeur, wat jezelf het fijnst vindt in gebruik.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2018 16:11
Reden: spam
99.27% gewijzigd
We leven maar 1 keer, laten we ervan genieten :-)
Je hebt nu ook de ‘Care plus Natural’ spray met citriodiol uit eucalyptus.
Zonder deet maar volgens muggenprofesser Knols ook geschikt voor tropische bestemmingen
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
vaak kan je in het land zelf, de juiste DEET kopen en vaak dan ook niet zo duur.
Hangt misschien ook van het land af, in Maleisië was mijn meegebrachte DEET op en toen was het daar niet te krijgen (drogisterij, apotheek, overal gevraagd). In Thailand weer wel. Ik neem nu t liefst toch zelf een voorraad mee.
Ik weet dat de DEET muggenspray van Care bijvoorbeeld totaal niet werkt tegen tijgermuggen in zuid Frankrijk waar wij veel zijn. Ik heb het idee dat die krengen dat spul gewoon niet ruiken want ik werd volkomen lek geprikt en ik word dus werkelijk NOOIT door muggen gestoken, behalve de tijgermug dus. In Frankrijk zie ik er 's avonds uit als een soort wit dichtgesmeerd monster. Dus koop ik daar bij de Pharmacie speciale muggenspray die voor de tijgermug geschikt is. Of ze me nu niet bijten door dat muggenspul of omdat ik er uit zie als het spook van de opera en ze zich dus gewoon de touwtering schrikken als ze me zien weet ik dus niet precies

Ook koop ik daar Onctose wat weer veel beter (en meteen) werkt dan afterbite. Van die Onctose sla ik voor thuis ook meteen een paar doosjes in.

Beiden werken echt veel beter. Hoe dat zit in de echt tropische landen qua verkoop weet ik niet.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 08:41
17.18% gewijzigd
Overigens op St. Lucia waar ik vandaan kom gebruikten we nooit muggenspray. Een plafondventilator werkt dan het beste. De muggen kunnen niet tegen die luchtstroom in vliegen. We hebben ze thuis in Nederland ook in elke slaapkamer en slapen allemaal met het raam open (geen horren). Nog nooit een mug gehad in de slaapkamer als de ventilatoren aanstaan dus dat werkt echt. Man is een soort wandelend buffet voor de Nederlandse huis tuin en keukenmug en zat altijd onder de bulten. Tot we de plafondventilatoren kochten. Daarna in bed nooit meer gebeten.
Orangetree schreef:
08-08-2018 08:27
Overigens op St. Lucia waar ik vandaan kom gebruikten we nooit muggenspray. Een plafondventilator werkt dan het beste. De muggen kunnen niet tegen die luchtstroom in vliegen. We hebben ze thuis in Nederland ook in elke slaapkamer en slapen allemaal met het raam open (geen horren). Nog nooit een mug gehad in de slaapkamer als de ventilatoren aanstaan dus dat werkt echt. Man is een soort wandelend buffet voor de Nederlandse huis tuin en keukenmug en zat altijd onder de bulten. Tot we de plafondventilatoren kochten. Daarna in bed nooit meer gebeten.

Ik heb zelf op Bonaire gewoon en airco of een plafondventilator maakte echt geen indruk. De gewone ventilator op één meter van het bed af óók niet. Enige dat je kon doen was insmeren of een klamboe. Misschien zijn de Bonairiaanse muggen brutaler dan die van St. Lucia, maar dat wil ik betwijfelen.

Wij hebben hier in Nederland wel horren, niet perse tegen de muggen, maar tegen alle insekten zoals vliegen ed. Maar buiten hebben we maar zelden last van muggen. Het moet er ook wel de omgeving voor zijn. Bv met stilstaand water er zo.

TO, ik koop hier in Nederland altijd de goedkoopste versie met 30-40% Deet. Doe er inderdaad een zakje om voor je het in je toilettas doet, want als het lekt, het is dan echt naar spul. Ik zou er zelf niet op gokken dat het altijd op locatie beschikbaar is én dat je op het moment dat je aankomt ook gelijk de mogelijkheid hebt om het te kopen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
streepjesdekbed schreef:
24-06-2018 17:09
Inderdaad, gewoon ter plekke kopen. Beste spul.

Enne.... 'deftige muggenspray'? Is dat voor muggen met een hoed? ;-)
Deftig is een vlaams woord voor goed werkend of degelijk.
amarna schreef:
08-08-2018 11:15
Deftig is een vlaams woord voor goed werkend of degelijk.

Ach so, ik zat mij al af te vragen wat voor autocorrect dit geweest had kunnen zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Incognito spray, werkt geweldig, heb het in Thailand en Maleisie gebruikt. Is niet giftig itt DEET. en beter voor het milieu. Wat wil je nog meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven