gedrag dochter

25-06-2018 17:19 39 berichten
beste allemaal, bedankt voor alle reacties. Helaas was dit bericht te herkenbaar voor mijn omgeving. En heb ik nu grote problemen. Omdat ik advies vraag aan de ongelovigen..

En voor degenen die dachten dat het troll topics waren: Ik wilde dat het waar was. Zou een hoop afspraken, gesprekken en ruzies thuis schelen.

Ik ga nu anoniem.

bedankt
anoniem_364247 wijzigde dit bericht op 26-06-2018 10:42
79.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou puberen niet kunnen?
Sexy kleding? Als jij t niet koopt, hoe komt ze daaraan? En gewoon zeggen: uittrekken nu! Je moet haar nu erg kort houden, anders walst ze over je heen als ze 12/13 is.
Brutaal zijn en weglopen van de BSO, daarop volgen sancties.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het klinkt eigenlijk wel alsof ze aan het puberen is. Negen is jong, maar het komt vaker voor. En pubers, die moet je kort houden. Stel duidelijke grenzen en hou je daaraan.

Ik vind het wel een beetje raar dat ze zo maar weg kan lopen van de BSO, helemaal als het vaker gebeurd is. Heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een oppas in huis te halen voor haar, zodat ze minder snel aan de aandacht ontsnapt?

Aandacht voor seks is op die leeftijd heel normaal. Heeft ze normale vragen dan kun je daar het gesprek voor aan gaan (hoe minder mysterieus je het maakt, hoe beter) en verder duidelijk aangeven wat je grenzen zijn, bijvoorbeeld ook qua kleding.
maechtje wijzigde dit bericht op 25-06-2018 17:26
6.35% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik heb je even geloept en ik vind het gedrag van je dochter wel te plaatsen hoor.
SallySpectra* schreef:
25-06-2018 17:26
Ik heb je even geloept en ik vind het gedrag van je dochter wel te plaatsen hoor.

Eens.

Kaart het bij de begeleiding aan die jullie krijgen TO.
Het klinkt in mijn oren ook vrij normaal. Ik heb veel meiden van die leeftijd in mijn directe omgeving, en een aantal van hen vertoont hetzelfde gedrag. Zoals anderen al zeggen, kan het het begin van de puberteit zijn. Het ene kind is vrij vroeg puber, en het andere nog echt 'kind' op die leeftijd.

Ik denk wel dat het belangrijk is om rustig doch duidelijk te zijn wat betreft het stellen van grenzen, meiden van die leeftijd zijn vaak heel handig in het oprekken ervan. Een valkuil is misschien dat je haar te strak wil houden. Kijk eens om je heen welke kleding op die leeftijd 'normaal' is (skinny jeans bijvoorbeeld, ietwat korte broekjes en truitjes - niet echt bloot hoor - worden dan al vaak gedragen, make-up is ze nog te jong voor. Kijk anders even naar de website van H&M ofzo).

En wat betreft seksualiteit: haar interesse of nieuwsgierigheid is ook heel normaal op die leeftijd. Dat betekent natuurlijk niet dat ze 'kreungeluiden' hoeft te maken o.i.d., dat is gewoon niet netjes.
Hoe komt een kind van 9 dan aan die kleren?

Volgens mij zorg je als ouder op die leeftijd voor dit soort dingen.
Definieer sexy kleding? Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
Sexy kleding? ?? Make up??? Ze is negen! Hoe komt ze daar überhaupt aan? En hoe reageer jij erop? Ben je er niet bij als ze naar school gaat? Of neemt ze kleding mee? Echt , hóe krijgt een negenjarige dat voor elkaar?
Prepuberteit. Misschien is zij nog helemaal niet toe aan wat er fysiek en geestelijk met haar gebeurd en dan ook nog zo een film.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vraag me echt af hoe ze aan die kleding komt want ik vind 9 wel erg jong voor kleedgeld. Als hier om me heen kijk zijn vooral de skinny jeans met gaten, korte broekjes en de crop tops,waardoor je dus een stukje buik ziet) helemaal in bij jonge meiden met stoere gympen eronder. Het ene topje is net iets bloter dan het andere (spaghettibandjes of juist een mouwtje) maar kan nou niet zeggen dat die jonge meiden sexy gekleed gaan op enkele uitzonderingen na dan. Maar ik denk dat het in die gevallen vaker onbewust gebeurd dan dat het opzet is.

En ik had voor mijn 9de al make up. Had er geen interesse voor verder, en nog niet echt, maar omdat ik een meisje was dachten veel mensen van "ach die zal (kinder) make up wel leuker vinden dan alweer een barbie voor haar verjaardag."
.
anoniem_364247 wijzigde dit bericht op 26-06-2018 10:37
99.77% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
25-06-2018 17:44
Hoe komt een kind van 9 dan aan die kleren?

Volgens mij zorg je als ouder op die leeftijd voor dit soort dingen.
Nou inderdaad. In vind 9 wel erg jong voor sexy kleren. En hoe komt ze er aan?
Jurk aantrekken. Kan ze niet omhoog stropen en geen apart shirt dat omhoog kan.
handwerkfee schreef:
25-06-2018 18:07
de make up mag ze ook niet op. heeft ze ook niet maar zeurt er wel over. Ze heeft het weleens van haar verjaardagsgeld gekocht. maar dat mocht ze dan van mij niet buitenshuis gebruiken.

wat kleding betreft. Ik koop bijvorbeeld een leuke rok die netjes valt. Net boven of op de knie. zo breng ik haar naar school. echter zodra zij op school is trekt ze de rok zo hoog op dat het een minirok wordt. Ik kwam hier achter toen ik een keer langs school liep en haar zo zag. het zelfde met shirtjes. ik koop tot op haar rok of langer. zij maakt er een knoop in zodat een heel stuk buik te zien is.

natuurlijk heb ik haar in nette bewoordingen verteld hoe een en ander in zijn werk gaat bij sex. maar zijs stelt vragen die ik prive vind.

maar 9 is dus niet te vroeg voor de pubertijd?

andere opvang hebben we ook al over gedacht.

bedankt voor alle reacties
Het komt niet vaak voor maar het kan gewoon.
Meisje van zeven (bijna acht) uit mijn zoontjes klas is ook al zover.
Misschien wordt ze rebels van die kerk waar jullie heen gaan.
Damned if I don’t
Hoe kan je nou én je rok optrekken van de knie naar je oksels én een knoop in je shirt leggen voor een blote buik?
GlitterCupcake schreef:
25-06-2018 18:16
Hoe kan je nou én je rok optrekken van de knie naar je oksels én een knoop in je shirt leggen voor een blote buik?
Scherp :)
Gedrag lijkt op mijn negenjarige nichtje. Ook ontzettend bezig met seks en tieten tot op vervelends toe. Ze wordt hierop wel aangesproken door haar ouders. Prima dat je vragen hebt of eens een grappige opmerking maakt, maar net alsof kreunen wordt meteen afgekapt. Is niet grappig en zal niet grappig worden, dus stop ermee.

Qua kleding zou je nog kunnen zeggen dat als dochter haar kleren niet normaal kan dragen, dat ze dan maar een broek aantrekt. Die kun je ten minste niet tot onder je oksels omhoog trekken.

Dus gewoon aansturen. Sommige dingen ene oor in andere uit, andere zaken weer verbieden of grenzen stellen in wanneer en waar het wel mag. En bedenken dat het weer overwaait.
Vragen die jij prive vindt? wanneer jij geen antwoorden verstrekt dan gaat ze die wellicht ergens anders halen. Er zijn zat boekjes voor kinderen op die leeftijd over de puberteit e.d..
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
GlitterCupcake schreef:
Bovenrand van rok oprollen? Zo zou ik het doen!
GlitterCupcake schreef:
In de rok kun je een knoop opzij leggen dan wordt het al een stuk korter en het tshirt een knoop van voren voor een blote buik.
Korte rokken dragen 9 jarigen veel hoor,in de winter met een mailloot eronder of voetloze leggings.
Ben je zelf relaxed met seksualiteit?
Damned if I don’t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven