Misofonie

25-06-2018 20:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van Misofonie en het lijkt met de week erger te worden. Ik krijg serieus een enorme woede gevoel van binnen en krijg het heel warm. Het liefst ga ik dan gooien met iets maar ik loop altijd maar weg. Ik heb het vooral bij mijn oudste zoon en mijn man. Die kunnen echt (in mijn oren) vreselijk luidruchtig eten. Ik heb het overigens alleen maar bij eetgeluiden en niet bij niezen, neus ophalen of ander geluid. Hebben meer meiden hier last van en hoe ga je hier mee om? Het begint nu echt wel vervelend te worden.
Huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
huisarts
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja. Ik heb altijd oordoppen op zak. Voor de nacht op maat gemaakte oordoppen. Ik weet dat ik een extreem goed gehoor heb en daarmee de uitzondering ben (ik kan niet tegen snuifgeluiden, andere mensen noemen dat gewoon ‘ademhalen’). Het besef dat het aan mij ligt zorgt voor acceptatie.

Neemt niet weg dat ik op een mindere dag met een vergadering ook zover mogelijk van mijn chronisch verkouden collega ga zitten en mij heel beeldend kan voorstellen hoe ik zijn neus naar binnen mep. Maar dat doe ik natuurlijk niet. Als ik denk dat mijn ergernis en frustratie de grenzen van fatsoen overstijgen, ga ik even naar het toilet of vraag of iemand koffie/thee wil en ‘verwijder’ ik mijzelf even.

Ik kan alleen het gesnuif van de hond hebben, dat werkt rustgevend op de een of andere vage manier :-D
Eten en ademen, ik snap niet waarom mensen dat doen ;-) Wat mij heeft geholpen is net als lemoos2 schrijft acceptatie. Maar ook leren focussen op andere dingen. Het lukt me nu 8 van de 10 keer om me ergens anders op te focussen. Bijvoorbeeld mijn bord met eten. En heel bewust focussen. Maar soms wil ik ook wel iemand enorm voor zijn bek slaan.
Ik heb het met krassend bestek over een bord. Vresleijk. Ik loop er bij weg. Ik wil er graag vanaf.
Ik heb er ook last van, het is echt onwijs vervelend. Eetgeluiden, “snuivend” ademhalen...

Mijn superleuke collega is net naast me komen zitten maar blijkt luidruchtig te eten...Yuk!
Hello, can you hear me?
Hoe kan een huisarts daarbij helpen? Bestaat er dan een behandeling?

Bij mij wordt het ook erger met de jaren.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Dat vraag ik mij dus ook af. Er zal geen pilletje bestaan waardoor ik het niet meer hoor gok ik ;) Ik heb mij al heel vaak proberen te focussen op iets anders maar het geluid lijkt dan steeds harder te gaan. Moordneigingen krijg ik ervan!
Oh wat een herkenning en nu ik met burn out deal nog 100x erger.
Er schijnt een therapie te zijn waarbij je gek gemaakt wordt met geluiden waardoor je het gaat verdragen.
Mensen die een appel eten, killing.
Slikken naast me in bed whaa.
Ooohhh ...collega's die crackers, wortel, appel e.d. eten in een hele kleine teamkamer. Het liefste sla ik ze op hun kop en zeg dat ze normaal moeten eten. Sommige eten dan ook nog met de mond open. Of gruwel...in een bepaald ritme. Moordneigingen. Of 1 die altijd verkouden is en heel zwaar ademt met eten en 100x haar neus snuift 😫. Ik kan niet tegen snurken, zwaar ademen, fluitend door de neus ademen, iemand die ff te lang krabt, slurpt met soep, kaken die over elkaar knarsen met eten...waar niet aan eigenlijk. Ik erger mij aan mijzelf. Het is best zwaar af en toe. Ik denk dat ik nog wel eens aan therapie geraak hiervoor.
Beetje leesvoer. En een aantal dingen die je kunt doen. Of therapie, dat kan ook als dit niet helpt.

http://verenigingmisofonie.nl/
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 23:53
47.78% gewijzigd
Wat jammer toch om zo je tijd te besteden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MrsNiceGuy schreef:
25-06-2018 20:57
Hoe kan een huisarts daarbij helpen? Bestaat er dan een behandeling?

Bij mij wordt het ook erger met de jaren.
via mijn werk weet ik van een situatie van een meisje met misofonie.
Zij heeft hier inderdaad therapie voor.
retrostar schreef:
25-06-2018 22:42
Wat jammer toch om zo je tijd te besteden.
Wat makkelijk gezegd. Alsof iemand hier bewust voor kiest.
Dat is dus ook een taboe, men vindt het vaak aanstellerij, doe gewoon normaal.
Hoe vaak ik die al niet gehoord heb.
Het is inderdaad niet iets wat je kiest maar gewoon een serieuze aandoening. Je wil niet weten wat voor woede er op komt borrelen als mijn zoon langs mij een appel zit te eten. Ik moet dan echt gewoon weglopen. Het is soms gewoon echt niet leuk. Ik zal mij toch eens gaan verdiepen in eventuele therapie mocht het dit jaar nog erger worden.
Ik heb dit al sinds mijn jeugd. Mijn vader smakte altijd vreselijk en dan voelde ik m’n bloed koken.
Echt zo erg dat ik tijdens het eten vaak watjes in mijn oren deed.

Nu heb ik het erg bij mijn man, doe mijn best maar ik kan er niks aan doen.
Vaak loop ik even weg, of muziek aan. Zelf iets eten wat enorm kraakt wil ook wel helpen.

Op het werk ben ik ooit gewoon opgestaan toen die ene smakkende en snuivende collega naast me kwam zitten.
Hij zal ook wel gedacht hebben. :!:
hamerhaai schreef:
25-06-2018 20:32
huisarts
En wat kan die eraan doen dan?
.
Ik heb net die site bekeken. Exact wat ik voel, ervaar en doe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven