Naaimachine
dinsdag 26 juni 2018 om 11:12
Vandaag voor het eerst besloten om eens de naaimachine uit te vogelen. Heel netjes met de handleiding erbij alles instellen. Dit beestje is nog door mijn oma en moeder gebruikt, dus ik had er goede hoop in dat het me ging lukken!
Uiteindelijk mijn eerste lapje stof genaaid, en ik was helemaal trots op mezelf. Hoor ik iets 'vallen', een kleine klap ofzo.
...én allemaal rook die uit de voet van de naaimachine komt. Natuurlijk meteen stroom eraf en dat ding buiten gezet.
Ik heb dus in mijn eerste naaisessie meteen de naaimachine gesloopt. Een betere eerste keer bestaat niet
Iemand tips voor een goede vervanger? En eventuele tips om dit te voorkomen in de toekomst?
Uiteindelijk mijn eerste lapje stof genaaid, en ik was helemaal trots op mezelf. Hoor ik iets 'vallen', een kleine klap ofzo.
...én allemaal rook die uit de voet van de naaimachine komt. Natuurlijk meteen stroom eraf en dat ding buiten gezet.
Ik heb dus in mijn eerste naaisessie meteen de naaimachine gesloopt. Een betere eerste keer bestaat niet
Iemand tips voor een goede vervanger? En eventuele tips om dit te voorkomen in de toekomst?
dinsdag 26 juni 2018 om 11:20
Het probleem is dat deze naaimachine zo oud is dat ik niet weet of er überhaupt nog onderdelen voor te vinden zijn. Laat staan de prijs. Ik weet niet hoe duur dat gaat zijn, maar ik denk dat ik met een nieuwe toch langer vooruit kan.
dinsdag 26 juni 2018 om 11:22
Zou het toch eens proberen. Ik hoor om me heen dat die oude machines toch het fijnst werken. Veel betere kwaliteit dan wat er nu gemaakt wordt.
dinsdag 26 juni 2018 om 11:23
Even een prijsopgave vragen; kan zijn dat alleen het stroom gedeelte vervangen moet worden en een onderhoudsbeurt. Een stevige oude is wel fijner dan een nieuwe
dinsdag 26 juni 2018 om 11:30
Ja.
dinsdag 26 juni 2018 om 11:32
dinsdag 26 juni 2018 om 12:08
Helaas, Singer is niet meer goed. De naam is verkocht, wat je nu koopt bij Blokker is prut. Ik ben tevreden over mijn Brother (ook hobbygevalletje trouwens).
dinsdag 26 juni 2018 om 12:31
+1 voor Brother, fijne machine om mee te starten. Pfaff met boventransport staat op mijn verlanglijst voor ooooooit.boerinnetje-van-buuten schreef: ↑26-06-2018 12:08Helaas, Singer is niet meer goed. De naam is verkocht, wat je nu koopt bij Blokker is prut. Ik ben tevreden over mijn Brother (ook hobbygevalletje trouwens).
woensdag 27 juni 2018 om 00:34
Ik zou ook eerst navragen of de machine/voet nog te repareren is. Oude machines werken zo heerlijk degelijk! Heb zelf een Husqvarna van ca. 30 jaar oud, eens in de 2 jaar breng ik hem weg voor onderhoud (al 30 jaar bij dezelfde winkel waar ik hem kocht) en zelden dat er iets mis is. Ik zorg er wel voor dat ik het binnenhuis goed schoon houd en af en toe een druppeltje naaimachineolie.
woensdag 27 juni 2018 om 13:42