Ecobubble wast korter dan programma duur

26-06-2018 20:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe het kan, maar af en toe wast onze wasmachine veel korter dan dat het programma in eerste instantie aangeeft.

Nu net gebeurde het weer. Hij gaf aan dat hij er 2:46 over zou doen. En na een uur stonden er nog 17 minuten op de teller.

Eerder ook al een paar keer gehad dat hij na een half uur al klaar is.

Iemand ook zoiets gehad of de oplossing toevallig?
Dan had je 'm waarschijnlijk niet heel vol zitten? De meeste moderne wasmachines passen de duur van het wasprogramma aan adhv het gewicht in de trommel.
Kan aan het gewicht liggen van de hoeveelheid was.
Volgens mij hebben wij die optie niet op die van ons zitten.

Overigens doet hij dit ook met een volle was. Nu zaten er kussens in. Maar normaliter zit hij helemaal vol.
RikM schreef:
26-06-2018 20:49
Dan had je 'm waarschijnlijk niet heel vol zitten? De meeste moderne wasmachines passen de duur van het wasprogramma aan adhv het gewicht in de trommel.
Dit, de wasmachine weegt de hoeveelheid was die erin zit. Een legere trommel is een korter programma.
Hecamel schreef:
26-06-2018 20:54
Volgens mij hebben wij die optie niet op die van ons zitten.

Overigens doet hij dit ook met een volle was. Nu zaten er kussens in. Maar normaliter zit hij helemaal vol.
Maar die zijn niet zo zwaar toch
Ik heb ook een Samsung Ecobubble. Hij past bij elk programma aan het begin meteen de tijd aan, aan de hand van de hoeveelheid was. Eigenlijk is het altijd korter dan je denkt als ‘ie aan staat. En soms scheelt dat inderdaad 30-45 minuten.

Ik vind het een slechte machine trouwens, maar dat terzijde. Volgende keer koop een kwaliteitsmerk, Miele, Bosch of AEG ofzo.
Nee, maar misschien kan hij niet centrifugeren en slaat de handelingen daarom over. Normaal doet hij een paar pogingen; lukt het niet dan draait hij door naar de volgende handeling.

Zijn de transportbouten wel verwijderd?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
26-06-2018 21:00
Nee, maar misschien kan hij niet centrifugeren en slaat de handelingen daarom over. Normaal doet hij een paar pogingen; lukt het niet dan draait hij door naar de volgende handeling.

Zijn de transportbouten wel verwijderd?
Centrifugeren doet hij wel. Ik weet niet welk deel hij overslaat of korter doet.

Ja de transportkosten zijn verwijderd. Hij staat al een jaar te draaien. Maar het valt me nu ineens op.

Het gekke is dat ik eerst al 2 kussens gewassen had en hij toen volledige programma deed. En de andere kussens die daarna erin gingen deed hij dus kort.
LizBakker schreef:
26-06-2018 20:57
Ik heb ook een Samsung Ecobubble. Hij past bij elk programma aan het begin meteen de tijd aan, aan de hand van de hoeveelheid was. Eigenlijk is het altijd korter dan je denkt als ‘ie aan staat. En soms scheelt dat inderdaad 30-45 minuten.

Ik vind het een slechte machine trouwens, maar dat terzijde. Volgende keer koop een kwaliteitsmerk, Miele, Bosch of AEG ofzo.

Volgende keer toch maar wat langer blijven staan dan. Kijken of hij hem aanpast.

Wat vind je er zo slecht aan dan? Wij hebben hem nu een jaar en ik ben verder zeer tevreden.
Hecamel schreef:
26-06-2018 21:15
Volgende keer toch maar wat langer blijven staan dan. Kijken of hij hem aanpast.

Wat vind je er zo slecht aan dan? Wij hebben hem nu een jaar en ik ben verder zeer tevreden.
Hij past de tijd al bijna meteen aan het begin aan.

Och, hij doet het op zich prima, maar ik vind ‘m wat “gammeler” dan mijn vorige machine en bij centrifugeren kan hij soms veel lawaai maken als er een bonk was is ontstaan. Hij verdeelt het niet zo goed als mijn vorige ofzo. Soms gaat er zo’n klein sokje bij de deur en die pakt ‘ie dan het programma niet meer mee. Dat sokje is dan kletsnat en ongewassen aan het eind, haha!

Ik ben maar een eenpersoonshuishouden, denk dat ‘ie een druk gezin niet zou redden.
LizBakker schreef:
26-06-2018 22:03

Och, hij doet het op zich prima, maar ik vind ‘m wat “gammeler” dan mijn vorige machine en bij centrifugeren kan hij soms veel lawaai maken als er een bonk was is ontstaan. Hij verdeelt het niet zo goed als mijn vorige ofzo. Soms gaat er zo’n klein sokje bij de deur en die pakt ‘ie dan het programma niet meer mee. Dat sokje is dan kletsnat en ongewassen aan het eind, haha!

Ik ben maar een eenpersoonshuishouden, denk dat ‘ie een druk gezin niet zou redden.
En heb jij de transportbouten wel verwijderd? :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
26-06-2018 22:18
En heb jij de transportbouten wel verwijderd? :proud:
Haha! Ik zelf niet, maar de leverancier wel. Ze liggen in een doosje op de plank boven de wasmachine.
LizBakker schreef:
26-06-2018 22:03

Ik vind hem juist veeeeel stiller. Soms vergeet ik dat hij aanstaat en denk ik wat hoor ik toch. Misschien staat hij niet recht of zo?

Die sokjes heb ik ook last van, vooral die van onze dochter. Altijd in dat rubber. Heb nu maar een waszakje voor alle sokken gekocht.
Wij wassen best veel, en ik ben zeer tevreden. We hebben de droger er direct bovenop staan omdat hij zo stil staat, dus dat gaat prima.
Hecamel schreef:
27-06-2018 08:45
Ik vind hem juist veeeeel stiller. Soms vergeet ik dat hij aanstaat en denk ik wat hoor ik toch. Misschien staat hij niet recht of zo?

Die sokjes heb ik ook last van, vooral die van onze dochter. Altijd in dat rubber. Heb nu maar een waszakje voor alle sokken gekocht.
Wij wassen best veel, en ik ben zeer tevreden. We hebben de droger er direct bovenop staan omdat hij zo stil staat, dus dat gaat prima.
Hij staat helemaal waterpas. Ik heb er al een keer een monteur naar laten kijken, maar die kon niets vinden en zei dat alles goed was.

Hij is wel stil, zeker als ik ‘m vergelijk met bijvoorbeeld die van de buren ;) Maar mijn vorige machine was echt veel stiller en krachtiger. Deze moet een flink “aanloopje” nemen om te centrifugeren. Misschien is die van mij gewoon niet goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven