Weeën?
woensdag 27 juni 2018 om 06:20
Goedemorgen ^^.
Inmiddels ben ik 37.5 weken zwanger.
Sinds vanmorgen 04:15 wakker, had ontzettende krampen, dacht dat nummer 2 moest gebeuren, viel te verwaarlozen (excusus voor de info). Vervolgens het eerste uur een constante pijn gehad in onderrug en onderbuik en harde buiken die voor mij redelijk onregelmatig waren. Proberen verder te slapen, mocht niet baten, want heb nu elke zoveel tijd (klokken heb ik niet letterlijk gedaan) een betonnen buik gepaard met pijn. Maar soms is de pijn er ook voor de harde buik?
Ze zeggen dat als je weeën hebt, je het wel weet. Maar ik heb geen idee en de pijn valt opzich wel te houden. Alleen beetje misselijk ervan (zenuwen denk ik).
Alvast bedankt voor degene deze vroege morgen die het leest ^^.
Inmiddels ben ik 37.5 weken zwanger.
Sinds vanmorgen 04:15 wakker, had ontzettende krampen, dacht dat nummer 2 moest gebeuren, viel te verwaarlozen (excusus voor de info). Vervolgens het eerste uur een constante pijn gehad in onderrug en onderbuik en harde buiken die voor mij redelijk onregelmatig waren. Proberen verder te slapen, mocht niet baten, want heb nu elke zoveel tijd (klokken heb ik niet letterlijk gedaan) een betonnen buik gepaard met pijn. Maar soms is de pijn er ook voor de harde buik?
Ze zeggen dat als je weeën hebt, je het wel weet. Maar ik heb geen idee en de pijn valt opzich wel te houden. Alleen beetje misselijk ervan (zenuwen denk ik).
Alvast bedankt voor degene deze vroege morgen die het leest ^^.
woensdag 27 juni 2018 om 06:27
woensdag 27 juni 2018 om 06:28
Even onder de douche gaan schijnt te helpen. Verdwijnen de krampen dan was het niets en wordt het erger dan zijn het weeen.
Verder denk ik wel timen dan kun je daarmee evt je verloskundige bellen, die wil dat vast weten als je belt.
En wat bladiebla zegt.
Verder denk ik wel timen dan kun je daarmee evt je verloskundige bellen, die wil dat vast weten als je belt.
En wat bladiebla zegt.
ikjuh wijzigde dit bericht op 27-06-2018 06:30
5.28% gewijzigd
woensdag 27 juni 2018 om 06:29
Goedemorgen!! Ik zou het toch gaan timen. Waarschijnlijk moet je bellen als het om de 5 minuten is en 1 minuut aanhoudt?? Ik ben 4 weken geleden bevallen en vond de pijn van de weeën erg meevallen. Had me ook ingesteld op helse pijn, maar toen ik voor controle in t ziekenhuis kwam had ik al 9 cm zonder al te veel moeite.
Spannend hè!! Succes
Spannend hè!! Succes
woensdag 27 juni 2018 om 06:34
Mijn ervaring is dat alles waarvan ik twijfelde of het weeën waren, dus geen weeën waren. Bij mij was het echt zo dat zodra het daadwerkelijk begon, ik ook gelijk wist dat het echt weeën waren. Een wee heeft een 'hoogtepunt' en ebt daarna weer erg. De tip die hierboven staat over douchen is inderdaad waar.
Maar iedere bevalling is anders dus misschien is het inderdaad begonnen. Even timen en bel bij twijfel de verloskundige! Succes! Spannende tijd dit!
Maar iedere bevalling is anders dus misschien is het inderdaad begonnen. Even timen en bel bij twijfel de verloskundige! Succes! Spannende tijd dit!
woensdag 27 juni 2018 om 06:47
woensdag 27 juni 2018 om 07:13
Dan zal ik dat zo dalijk maar even doen, had eerst maar even rustig een theetje gezet om op de bank te relaxen. Maar die douche klinkt mij ook wel lekker op het moment. ^^
@Livingontheedge
Oooooh, gefeliciteerd met je kindje
@zebrastreep
Ja, gisteren ook al aan de CTG gelegen, had uit het niets met de controle een bloeddruk van 125/95, terwijl normaal 90/60 en in die buurt. Dus was ook even een spannend middagje, misschien veel spanning gehad door zenuwachtig te zijn voor wat ze dachten wat het zou kunnen zijn. Gelukkig niet ^^.
@ Nansie
Ik ben al lekker gaan ijsberen en weer zitten en dan weer liggen (liggen is absoluut mijn ding niet nu merk ik, want ben veel te onrustig, zenuwen haha). Marathonbevallingen zijn als positief ervaren hoop ik? Zo klinkt het in ieder geval wel haha.
@Ri88
Ja, zoiets verwacht ik ook, dat ik het dan ook echt zou merken. Ook bij het eerste kindje.
Maar tot nu toe alleen maar matige pijn, wat een beeeeetje erger word, maar voornamelijk veel pijn in mijn benen en onderrug, dan zakt het weer braaf weg. En komt het na een niet al te lange tijd weer terug.
Ik wacht nog even geduldig af, mocht het aan blijven houden op deze manier, bel ik gewoon om 09:00 de VK.
woensdag 27 juni 2018 om 07:24
woensdag 27 juni 2018 om 07:24
woensdag 27 juni 2018 om 07:30
Het hoeft echt niet zo te zijn dat je weeën herkent. Ik herkende ze zeker aan het begin niet, maar ze deden wel hun werk.
Ik heb nooit voorweeën, oefenweeën, valse weeën of weet ik wat gehad, het was gelijk voor het eggie.
Ik heb nooit voorweeën, oefenweeën, valse weeën of weet ik wat gehad, het was gelijk voor het eggie.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 27 juni 2018 om 08:56
Spannend! Wat het ook is: ik zou proberen ondanks de zenuwen zo veel mogelijk te slapen. Ik was zelf zo ontzettend uitgeput na mijn eerste bevalling (die lang duurde). Achteraf baalde ik dat ik mezelf niet wat meer ertoe had gezet om mijn rust te pakken want denk dat mijn bevalling makkelijker was gegaan als ik niet al zo moe was geweest voordat de bevalling echt begon.
woensdag 27 juni 2018 om 09:15
Ik herkende ze ook niet hoor! Dacht dat ik voorweeën had, kwam bij de VK en bleek al 2 cm ontsluiting te hebben. Heb toen nog de hele dag vanalles gedaan (boodschappen, kerstafdeling bekijken bij het tuincentrum), omdat ik dat nog even wilde regelen voor ik was bevallen.... Onderwijl wel regelmatig pijnlijke harde buiken, maar om nou te zeggen dat het zo extreem was, neuh.... Zat ook al op 7 cm toen de vk uiteindelijk langskwam.
woensdag 27 juni 2018 om 10:45
Ik heb ook ff een dutje gedaan nog, maar moet zeggen dat het nu wel weer afgezakt is. Ik zal het gewoon rustig aan blijven zien, met nog ong. 2,5e (of 4, ik zie het wel) week te gaan, zal het waarschijnlijk zichzelf wel een keer heel duidelijk gaan maken ^^-Hanka- schreef: ↑27-06-2018 08:56Spannend! Wat het ook is: ik zou proberen ondanks de zenuwen zo veel mogelijk te slapen. Ik was zelf zo ontzettend uitgeput na mijn eerste bevalling (die lang duurde). Achteraf baalde ik dat ik mezelf niet wat meer ertoe had gezet om mijn rust te pakken want denk dat mijn bevalling makkelijker was gegaan als ik niet al zo moe was geweest voordat de bevalling echt begon.
woensdag 27 juni 2018 om 12:58
Met marathonbevallingen bedoel ik dat ik twee lange (37 uur en 24 uur) bevallingen heb gehad met van begin tot eind heftige weeën, meteen al om de paar minuten
. Beide keren werd het 's middags een paar uur lang rustiger. Vandaar mijn advies om als het wat afzakt vooral die tijd te gebruiken om te slapen.
Maar ik vond mijn bevallingen beide keren een mooie en bijzondere ervaring. Ik kon heel goed alles loslaten en me eraan overgeven.
Ik had beide keren overigens rugweeën en dan is in bad gaan heerlijk!
Maar ik vond mijn bevallingen beide keren een mooie en bijzondere ervaring. Ik kon heel goed alles loslaten en me eraan overgeven.
Ik had beide keren overigens rugweeën en dan is in bad gaan heerlijk!