Tips Kreta

26-06-2018 22:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan een week op vakantie naar Chania, Kreta.

Ik vroeg mij af of jullie aanraders hebben voor leuke uitstapjes tijdens onze vakantie. Wij willen graag een scooter of een auto huren.
We houden erg van snorkelen, door oude dorpjes slenteren en mooie strandjes bezoeken.

Alvast bedankt!
Met de boot naar Spinalonga (lepra eiland). Gewoon zelf in de haven een bootticket kopen, niet met een dure excursie meegaan.
Lekker stappen in Chersonisos.
ik geef mn bek ook maar een douw
Spinalonga inderdaad.

En wij zijn met de auto naar de zuidkust gereden. Was ook de moeite.

Maar het is al 18 jaar geleden.
Wat je zeker niet mag missen: Elafonissi. Een prachtig strand, even googlen.
Chania als stad zelf is leuk om te ontdekken, karakteristieke haven. En iets verderop (goed te doen met bus, ongeveer 15 minuten dus zal met scooter ook prima te doen zijn) is Platanias ook een leuke plaats vond ik zelf. Nu is het wel ruim 8 jaar geleden dat ik daar geweest ben, dus mogelijk weer wat veranderd.
Ik vind de Knossos (oude opgravingen) ook een bezoekje waard, maar dat ligt wel wat verder van jullie vandaan.
Chersonissos zou ik persoonlijk overslaan. Grote stad, weinig bijzonders. Als je echt wil uitgaan kan dit ook in andere plaatsen die een stuk dichterbij liggen.
Rethymon ook een leuke stad met veel authentieke details.
De Samaria kloof is erg leuk om te bewandelen, maar ik weet mij niet meer goed te herinneren in welk seizoen dit leuk is om te doen.

Heel veel plezier!
dolfje schreef:
26-06-2018 22:32
Spinalonga inderdaad.
Da's wel een heel eind vanaf Chania.
Rethymnon is beter te doen denk ik.
Chania, Rethymnon, Oud-Cherso... :)

Knossos zou ik overslaan, massa tourisme en niet echt boeiend.

Veel plezier!!
TO gaat naar Chania, dan is het heel lang rijden naar Chersonisos, Knossos of Elounda (Spinalonga). ;)

Ik lees mee. Wij zijn al een paar keer aan de oostkust geweest en ik wil heel graag een keer naar de westkust.
Life is short. Eat dessert first.
Knossos vonden wij niks aan, vooral veel stenen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Chania is sowieso een leuke stad, oud en echt van die leuke straatjes. Niet ver daarvandaan ligt Kissamos en je kan van daaruit mooie boottochten maken naar Balos!
Dat is een lagune, met roze zand door bepaalde mineralen. En geen volbebouwde toestand, puur de lagune. Toen ik er was was er 1 taverne. Neem evt zelf drinken en eten mee (op de boot kan je ook lunchen).
Als je iets verder doorloopt van dat strand, kom je in een binnenzeetje, en als je daar ligt zie je achter rotsblokken de zee beuken.
Ik vond het er zo mooi! En neem een zakje mee om wat van dat roze zand en schattige schelpjes mee te nemen....
En als je wilt, kan je van de boot afduiken en naar het strand zwemmen. Of per overzetbootje.
Dat zand en schelpen staat hier nog in een mooi glazen flesje. Heel bijzonder dat roze zand. :)
Iets zuidelijker aan de westkust, Elafonissi, is ook heel mooi strand.
En de zuidkust is ook heel mooi, geen zandstrand maar van die mooie witte ronde stenen. En nog niet zo druk en volgebouwd.
De Samariakloof is best een zware tocht. Je kan ook met de bus mee naar het strand dat aan het eind van de Samariakloof ligt.
Van daaruit weer een stuk met de boot en dan met de bus terug (georganiseerd).
Rethymnon, Heraklion en Chersonnissos zou ik niet heengaan. Drukke steden en erg toeristisch. Chania heeft ook zat leuke dingen om uit te gaan. Maar is net wat je wilt, wb uitgaan in clubs en zo.
De westkust is echt mooier dan de weg van Chania naar het oosten: dat is een drukke weg langs opgespoten strandjes. In Chania zit je echt goed om op pad te gaan dan naar het westen en zuiden.
Gezien je er 'maar' een week bent, zou ik het houden op de streek rond Chania en de west- en zuidkust.
En al die leuke dorpjes waar je heerlijk kan eten en drinken :).
En de mensen vond ik er heel vriendelijk zonder opdringerigheid.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
niet naar oh oh cherso gaan want dat is vershcirkkelijk! 1 keer nooit meer
veel plezier las een andere die ging naar rhodos beterrrrr
niet waar
Er word op Elafonissi vriendelijk verzocht niet het zand mee te nemen, omdat het een bijzonder natuurverschijnsel is. Vroeger was het meer roze dan nu dankzij de toeristen die allemaal zakjes met zand meenemen.

Nog steeds heb je af en toe een mooie waas van roze en een prachtig uitzicht ^^.
http://www.zorbas.nl/mili-kloof-op-kret ... hymnon.htm

Taxi erheen was 10 euro. Heerlijk rustig plekje.
We hebben later limonade gemaakt van citroenen die daar nog groeide maar van niemand meer zijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Rakinova schreef:
26-06-2018 23:49
niet naar oh oh cherso gaan want dat is vershcirkkelijk! 1 keer nooit meer
veel plezier las een andere die ging naar rhodos beterrrrr
Verkeerde plekken bezocht zeker?

Cherso is 2.5 uur rijden van Chania.
Chania old town is prachtig.
Uitgaansleven aldaar is ook leuk, mooie goed geklede mensen en mooi uitgaans gebied.
Balos beach en elafonissi is een aanrader.
Evt naar het zuiden rijden.
Omgeving Chania is genoeg te zien.
Watervallen bij Rethymnon.
Om heerlijk te snorkelen is loutro zeker een optie!! Is wel een stukje met de auto en om in loutro te komen moet je met de boot (10 minuten vanaf de haven van..) maar het is daar heerlijk rustig niet extreem toeristisch en een mooie onderwater wereld! Wel voornamelijk rotsen dus waterschoenen mee :))
Loutro is ook heel leuk voor een nachtje trouwens
Wat een leuke tips komen hier voorbij! Morgen gaan we het samen eens rustig doorlezen.
In het zuidwesten is een kleinere kloof waar je een mooie wandeling kunt maken:
de Imbros-kloof. Is beter te doen dan de Samariakloof.
Er zijn sowieso echt heel veel kloven op Kreta die de moeite waard zijn. Ikzelf zou niet naar de Samariakloof gaan, dat lijkt me veel te druk.
Life is short. Eat dessert first.
ShaunTheSheep schreef:
26-06-2018 22:54
Da's wel een heel eind vanaf Chania.
Rethymnon is beter te doen denk ik.
Oh ja ik zie het op Google maps. Dan zou ik eerder inderdaad zoeken naar dingen aan die kant van het eiland.
Ja, aanrader!
Geen tips, ik eet, lig te zonnen en koel af in het water maar vind kreta daarom ook een fantastisch eiland.

Veel plezier!
Wij hebben met een jeep rondgereden, was erg leuk!
Elafonissi en Balos vond ik mooi. Ben er 2x geweest, 2 jaar geleden voor het laatst. De laatste keer waren beide eilandjes echter overspoeld met toeristen die met grote, veerboten aankwamen. Beetje jammer...

Chania zelf vond ik een mooie stad. Rethymnon vond ik ook leuk, ongeveer een uurtje rijden. En wanneer je richting het zuiden gaat, zijn er veel kleine dorpjes en ik vond de zuidelijke stranden mooier dan in het noorden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven