Mamafiets

28-06-2018 18:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke mamafiets raden jullie aan?

Mij lijkt een mamafiets met een mand voorop handig. Of zou dit te zwaar worden als er ook een zitje aan het stuur komt?
Mel-k schreef:
28-06-2018 20:54
Ik heb een Cortina roots transportfiets. Ben echt een kneus met opstappen, maar hier lukt het prima op. Vind hem ook niet zwaar fietsen, al merk je wel gelijk als er lucht in de banden moet.
Ik ook. Gekocht toen er nog geen kinderwens was, hoorde later dat het een moederfiets is. Nog paar maandjes en mn dochter kan in het zitje. Hij fietst fijn, lucht erbij merk je idd snel.
Een baksteen is nooit alleen
Bloemetje2018 schreef:
28-06-2018 23:09
Ik heb ook een mand voorop en het yepp stoeltje voorop en het past prima. Ik heb de gazelle miss grace 2 maanden geleden gekocht.
Tevens heb ik nog veel ruimte met opstappen.
Denk dan toch per persoon heel verschillend.
Hier hetzelfde, de fietsenzaak heeft de voordrager iets naar voren gezet en dan past het prima met yepp stoeltje erbij. Ik vind de miss grace overigens wel een zware fiets, wil als de kinderen groter zijn toch weer een lichtere.
Elektrische mamafiets van Stella, met mand voorop. Ben er zeer tevreden over
Bedankt voor alle reacties en goede tips!!

Ik denk dat ik binnenkort maar even langs een fietsenzaak ga. Even proefritjes maken. En ook even zien wat de prijzen zijn. Want tweedehands kan wat mij betreft ook prima 🙂

Meer tips zijn altijd welkom 😀
Ik heb zelf sinds een paar weken de batavus mambo deluxe tweedehands gekocht. Ik ben er heel blij mee. Een dubbele standaard en een stuurslot, zodat het stuur niet omslaat met de kleine in het zitje. En ik kan beter met mn benen weg met het zitje voorop.
Maar een mamafiets is inderdaad wel zwaarder en het starten met fietsen is iets zwaarder. Ik heb er niet zoveel moeite mee, maar kan me voorstellen dat niet iedereen het prettig vind.

Dus vooral uitproberen. En als je een fiets hebt gevonden die je wel wat lijkt, laat vooral even een voorzitje erop zetten rn ga met de kleine (als dat al kan) een stukje fietsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven