Paniek
vrijdag 29 juni 2018 om 08:33
Hallo,
Pfff wat ben ik ook een paniekkip.
Laatst met uit eten een keer varkenssnitzel gehad die wat lichtroze was van binnen, paar hapjes gehad maar durfde hem niet op te eten. En een keer een voorgegaard bbq worstje wat wat rozig was van binnen. Kan dit kwaaad?
ooo ik maak me weer druk om iets... ben gewoon overbezorgd ofzo, nu al!
Pfff wat ben ik ook een paniekkip.
Laatst met uit eten een keer varkenssnitzel gehad die wat lichtroze was van binnen, paar hapjes gehad maar durfde hem niet op te eten. En een keer een voorgegaard bbq worstje wat wat rozig was van binnen. Kan dit kwaaad?
vrijdag 29 juni 2018 om 08:41
Ik heb ook wel eens een eitje gegeten wat zachtgekookt was, waarna ik me realiseerde dat het misschien niet slim was.
Relax. Leer ervan. Snij voortaan eerst je vlees middendoor voor je een hap neemt. En in restaurants en gezelschappen hardop zeggen dat je zwanger bent, of er rekening mee gehouden kan worden. Klaar.
Relax. Leer ervan. Snij voortaan eerst je vlees middendoor voor je een hap neemt. En in restaurants en gezelschappen hardop zeggen dat je zwanger bent, of er rekening mee gehouden kan worden. Klaar.
Hips, hopsakee en pierlala.
vrijdag 29 juni 2018 om 09:07
Een zachtgekookt ei mag gewoon hoor, daar kan je baby niks aan overhouden. Je kan er hooguit zelf ziek van worden, maar dat kan altijd dus als je het normaal eet zou ik dat tijdens je zwangerschap gewoon blijven doen.Merl0t schreef: ↑29-06-2018 08:41Ik heb ook wel eens een eitje gegeten wat zachtgekookt was, waarna ik me realiseerde dat het misschien niet slim was.
Vlees dat niet gaar is is een ander verhaal, dat kan met het eerste hapje al hele slechte gevolgen hebben voor het ongeboren kind. De kans is wel heel klein dat het mis gaat, niet te druk over maken en je vanaf nu gewoon aan de voorschriften houden en het niet meer eten. Vlees dat anderen gemaakt hebben even door midden snijden voor je gaat eten en even terug in de pan (laten) doen als het nog niet helemaal gaar is.
vrijdag 29 juni 2018 om 10:01
vrijdag 29 juni 2018 om 10:11
Rosé varkensfricandeau is prima. Die is meestal tot 65-75 graden verhit geweest van binnen. Wat je ziet zijn de sappen die er nog in zitten.
Zou ook niet zo lekker zijn als hij 90 graden had gehad van binnen omdat hij dan gortdroog wordt.
Maar gehaktballen moet je wél door en door verhitten.
Zou ook niet zo lekker zijn als hij 90 graden had gehad van binnen omdat hij dan gortdroog wordt.
Maar gehaktballen moet je wél door en door verhitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven