Ik word oud....
vrijdag 29 juni 2018 om 07:59
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud.
Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?
Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent
Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt?
Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent
Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt?
vrijdag 29 juni 2018 om 15:17
Als iemand me daar in RL mee confronteert haak ik een set pannenlappen voor die persoon, in oranje met groen en paars.
vrijdag 29 juni 2018 om 15:28
Gisteren nog, ik had opeens zin om een bepaald nr. van de Gipsy Kings te horen dat ik als tiener altijd aanzette met warm weer.
Ik heb uit nostalgie al mijn cassettebandjes nog bewaard en die doen het ook nog. Dus heb ik dat bandje opgezet en moest er weer aan denken hoe ik daar vroeger altijd mee in de weer was. Nummers opnemen van de radio en dan netjes achter elkaar zetten enzo.
Mijn dochter heeft zo'n totaal andere jeugd gehad, die verklaart mij echt voor gek dat ik die bandjes nog heb.
Ik heb uit nostalgie al mijn cassettebandjes nog bewaard en die doen het ook nog. Dus heb ik dat bandje opgezet en moest er weer aan denken hoe ik daar vroeger altijd mee in de weer was. Nummers opnemen van de radio en dan netjes achter elkaar zetten enzo.
Mijn dochter heeft zo'n totaal andere jeugd gehad, die verklaart mij echt voor gek dat ik die bandjes nog heb.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 15:37
0.50% gewijzigd
vrijdag 29 juni 2018 om 15:35
vrijdag 29 juni 2018 om 15:40
Ach als puber slingerde ik ook drie rijen dik over de weg, en geen haar op mijn hoofd die zoiets oubolligs zou doen als wachten voor een rood stoplicht of mijn hand uitsteken. Levensgevaarlijk natuurlijk, maar helemaal passend bij puberende kids.
Toen ik mijn rijbewijs haalde, ging ik me op de fiets opeens als een keurig oppassend burger gedragen. Licht op de fiets, hand uitsteken, stoppen voor lichten.. Je hebt dan pas door hoe kwetsbaar je bent op de fiets.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 29 juni 2018 om 16:03
Hahahaha same here!!RégineFilange schreef: ↑29-06-2018 12:31Wat ik vooral een rare gewaarwording vind nu ik ouder word (tegen de 30), is dat ik duidelijk een generatie onder me krijg. Als je zelf jong bent heb je dat niet, dan is iedereen ouder dan jij en ben jij bezig met alles wat nieuw en jong is.
Ik weet niet of het erbij hoort, maar ik vind die hele generatie onder me en alles wat ze doen maar niks![]()
Ik ben nu begin 30 en voel me echt oud wanneer ik profvoetballers op tv zie die jonger zijn dan ik (en dat worden er steeds meer...)
Nu is Christiano Ronaldo bijvoorbeeld populair, in 'mijn tijd' was het de Braziliaanse Ronaldo. De 'echte', in mijn ogen
vrijdag 29 juni 2018 om 16:05
Dat heb ik ookRégineFilange schreef: ↑29-06-2018 12:36En dan zijn er mensen geboren in 1999 ofzo, die zijn in mijn hoofd nog steeds 3. Maar die mensen zijn 19 en gaan nu studeren. Hebben vaak al een rijbewijs gehaald!! (Heb ik zelf nog niet, dus is dan extra weird).
Mijn jongste nichtje is geboren in 1999, ik was toen dertien. Herinner me haar inderdaad vooral als baby en peuter. Maar nu is ze gewoon nog leuker
Rijbewijs heb ik dan weer wel
vrijdag 29 juni 2018 om 16:12
Die naamsverandering is pas sinds 2010, en vooral bedoeld voor gebruik in het buitenland:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam ... ue_Airport
vrijdag 29 juni 2018 om 16:21
toen ik een nieuwe tandarts kreeg die toch zeker 10 jaar jonger was dan ik, moest ik ook even slikken. Ik dacht eh... hoe dan? Maar dat arme joch was een jaar of 26 en dan kan je natuurlijk allang afgestudeerd tandarts zijn.Nymphetamine_Fix schreef: ↑29-06-2018 16:03Hahahaha same here!!
Ik ben nu begin 30 en voel me echt oud wanneer ik profvoetballers op tv zie die jonger zijn dan ik (en dat worden er steeds meer...)
Nu is Christiano Ronaldo bijvoorbeeld populair, in 'mijn tijd' was het de Braziliaanse Ronaldo. De 'echte', in mijn ogen![]()
vrijdag 29 juni 2018 om 16:22
Nymphetamine_Fix schreef: ↑29-06-2018 16:03Hahahaha same here!!
Nu is Christiano Ronaldo bijvoorbeeld populair, in 'mijn tijd' was het de Braziliaanse Ronaldo. De 'echte', in mijn ogen![]()
Haha dat vind ik ook echt een ijkpunt ja, de leeftijd van bijvoorbeeld voetballers. Het gros is nu jonger dan ik. Zometeen worden er steeds meer mensen jonger dan jij, ook artsen enzo. Ik denk dat ik daar best moeite mee ga krijgen. Ik had ooit een psycholoog die maar nauwelijks ouder was dan ik, ik kon daar niet zoveel mee. Zo iemand kan dan wel gestudeerd hebben, maar levens- en werkervaring is ook wat waard.
vrijdag 29 juni 2018 om 16:29
Ik ga al vanaf mijn vroege kindertijd naar de tandarts dus die was inderdaad altijd groot en volwassen in mijn kinderogen. Waarschijnlijk was die tandarts toen ook nog van die leeftijd en misschien net afgestudeerd, maar dat heb je dan niet door
SweetFirefly schreef: ↑29-06-2018 12:11Vroeger.... toen een Twix nog Raider heette en Oil of Olay nu Oil of Ulaz en Elvive nog Elseve was en Jackytoetjes nog Jollytoetjes. (Al bestaan die laatste geloof ik ook niet meer.)
En toen er nog een reclame van Fa was met een topless dame die in het water dook (onvoorstelbaar vandaag de dag). Die dame is vandaag de dag trouwens al jaren getrouwd met George McCrae, de zanger van Rock your baby.
(Woman, take me in your arms, rock your baby......) Nog steeds een lekker nummer.
Bizar eigenlijk want wat is er nou onschuldiger en natuurlijker dan een paar frisse mooie borsten?
Kon hem op youtube niet vinden, misschien niet toegestaan omdat amerikanen allergisch zijn voor tepels?
Ja dat lijkt me ook vreemd, artsen die jonger zijn dan ikzelf.RégineFilange schreef: ↑29-06-2018 16:22Haha dat vind ik ook echt een ijkpunt ja, de leeftijd van bijvoorbeeld voetballers. Het gros is nu jonger dan ik. Zometeen worden er steeds meer mensen jonger dan jij, ook artsen enzo. Ik denk dat ik daar best moeite mee ga krijgen. Ik had ooit een psycholoog die maar nauwelijks ouder was dan ik, ik kon daar niet zoveel mee. Zo iemand kan dan wel gestudeerd hebben, maar levens- en werkervaring is ook wat waard.
vrijdag 29 juni 2018 om 16:30
Ik durfde niet eens meer te fietsen (en wilde ook niet meer toen ik mn autootje had) Je ziet als je zelf achter t stuur ziet idd hoe gevaarlijk het is op de fiets.Hasse88 schreef: ↑29-06-2018 15:40Ach als puber slingerde ik ook drie rijen dik over de weg, en geen haar op mijn hoofd die zoiets oubolligs zou doen als wachten voor een rood stoplicht of mijn hand uitsteken. Levensgevaarlijk natuurlijk, maar helemaal passend bij puberende kids.
Toen ik mijn rijbewijs haalde, ging ik me op de fiets opeens als een keurig oppassend burger gedragen. Licht op de fiets, hand uitsteken, stoppen voor lichten.. Je hebt dan pas door hoe kwetsbaar je bent op de fiets.