Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
29-06-2018 11:48
Kent iemand nog de hitlijn? :D
En de Max Tailleur moppenlijn.

De tijdlijn is al genoemd, maar ik belde ook 003, voor het weerbericht.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2018 18:42
20.80% gewijzigd
.
Letterbak.
rene28 schreef:
29-06-2018 18:35
Letterbak.

Jaaah. Thanks!
.
Max Tailleur doet me denken aan moppenboekjes op de wc.
kintsugi schreef:
29-06-2018 18:45
Max Tailleur doet me denken aan moppenboekjes op de wc.
De (be)scheurkalender :)
.
Zijn de telefoonboeken al genoemd? "Op kantoor" hadden we vroeger heel Nederland in die kast staan. Meters telefoonboek!
Oh, en de typemachine mét correctie lint.
En, het carbon-papier! Typen op vellen met carbon ertussen.
HolyGirl is geen 30 meer....
Ik heb als bijbaantje in een videotheek gewerkt en toen ik daar begon hadden we maar 2 plankjes met dvd’s.....
De rest allemaal videobanden..
HolyGirl schreef:
29-06-2018 18:49
Zijn de telefoonboeken al genoemd? "Op kantoor" hadden we vroeger heel Nederland in die kast staan. Meters telefoonboek!
Oh, en de typemachine mét correctie lint.
En, het carbon-papier! Typen op vellen met carbon ertussen.
HolyGirl is geen 30 meer....
Dat correctielint was al heel luxe. Later kwamen er 'tekstverwerkers' met een display die 1 hele zin onthielden. Die kon je dan nog even nakijken voor je hem afdrukte.

De rolodex :)
.
Agapanthus schreef:
29-06-2018 18:58
Ik heb als bijbaantje in een videotheek gewerkt en toen ik daar begon hadden we maar 2 plankjes met dvd’s.....
De rest allemaal videobanden..
In den beginne huurde je ook de videoband afspeler erbij want die had niemand. De moviebox. Toen kon je voor het eerst bingewatchen. Al bestond dat woord nog niet en bestond het aanbod vooral uit horrorfilms.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2018 19:11
15.79% gewijzigd
.
impala schreef:
29-06-2018 18:22
Ik heb dat heel lang niet gesnapt, dat Ronaldo nog stééds in actie kwam. Dacht echt dat hij kennelijk de eeuwige jeugd had. :facepalm:
:D

Een familielid van me claimde ooit met Ronaldo te hebben gevoetbald. Niemand geloofde het behalve ik want ik had de foto gezien dus was het voor mij echt waar. Want toen was er nog geen Photoshop volgens mij ;-D
ñuca schreef:
29-06-2018 16:52
Ik heb een bandje met babygeluiden van mezelf :love:
Had ik ook! Ik ontdekte het bandje alleen pas toen ik al veertien was en dacht: 'wie is die irritante baby' en heb er metal overheen gespoeld. Zonde.

Kwam later pas te weten dat die opname de eerste keer was dat ik voluit en hardop lachte, en mijn vader dat speciaal had opgenomen voor mijn moeder zodat zij mijn eerste lach als baby ook kon horen...
Vergeet ook het Spoorboekje niet!
Popla, gelijk aan schuurpapier.
Nymphetamine_Fix schreef:
29-06-2018 19:09
Had ik ook! Ik ontdekte het bandje alleen pas toen ik al veertien was en dacht: 'wie is die irritante baby' en heb er metal overheen gespoeld. Zonde.

Kwam later pas te weten dat die opname de eerste keer was dat ik voluit en hardop lachte, en mijn vader dat speciaal had opgenomen voor mijn moeder zodat zij mijn eerste lach als baby ook kon horen...
Wat erg!
.
impala schreef:
29-06-2018 19:11
Wat erg!
Ja vind ik ook. Gelukkig kon mijn moeder er zelf om lachen, ze kan namelijk relativeren als geen ander en heeft me getroost met de woorden 'ik heb je gelukkig nog heel vaak horen en zien lachen' maar ik vind het echt heel jammer.
29-06-2018 19:09

ah gossie.. mijn moeder had ook wel eens iets opgenomen van mij als peuter (op een bandje idd) en toen had mijn vader daar in zijn onoplettendheid ook overheen getaped. Vond ma niet leuk :bonk:

Mijn collega's worden steeds jonger dus ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker tv programma's of liedjes noem die zij totaal niet kennen. Nog niet zo lang geleden was ik de jongste :cry:
Cafetière schreef:
29-06-2018 19:14
ah gossie.. mijn moeder had ook wel eens iets opgenomen van mij als peuter (op een bandje idd) en toen had mijn vader daar in zijn onoplettendheid ook overheen getaped. Vond ma niet leuk :bonk:
Wij hebben het mijn vader maar nooit verteld :$
Als puber denk je daar niet over na (ik niet tenminste) maar nu als volwassene zie ik mijn vader als liefdevolle huisman voor me die hij toen was en die het zo sneu vond voor mijn moeder dat ze mijn eerste lach moest missen en daarom alle moeite heeft gedaan om die opname te maken :(
29-06-2018 19:21
Wij hebben het mijn vader maar nooit verteld :$
Als puber denk je daar niet over na (ik niet tenminste) maar nu als volwassene zie ik mijn vader als liefdevolle huisman voor me die hij toen was en die het zo sneu vond voor mijn moeder dat ze mijn eerste lach moest missen en daarom alle moeite heeft gedaan om die opname te maken :(
ook een teken wat we ouder worden. Opeens lijkt je te voelen wat ouders toen gevoeld moeten hebben :P
Vorige week zong ik mee met de rock steady crew en mijn collega keek me echt heel wazig aan, hier had ie nog nooit van gehoord. Voor mij is het jeugdsentiment (ik ben van '71).
Effe gegoogled, het is uit 1984. Ja zegt ie, maar toen was ik nog niet geboren!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Toen ik laatst mijn moeder probeerde te bereiken die steeds in gesprek was en zei....."ppff de hoorn zal er wel weer naast liggen" en mijn zoon me aankeek met grote vraagtekens in zijn ogen.
Sillysidessa schreef:
29-06-2018 19:29
Toen ik laatst mijn moeder probeerde te bereiken die steeds in gesprek was en zei....."ppff de hoorn zal er wel weer naast liggen" en mijn zoon me aankeek met grote vraagtekens in zijn ogen.
:rofl:
.
Dat we Europees kampioen werden in West-Duitsland. Maar eigenlijk was de halve finale de finale want toen wonnen we van de Duitsers. De afkeer van Duitsers zat toen nog iets hoger. Jules Deelder schreef:
Nationaal gedicht
(21-6-'88)

Oooooooo!
Hoe vergeefs
des doelmans hand

zich strekte
naar de bal
die één minuut

voor tijd
de Duitse doel-
lijn kruiste

Zij die vielen
rezen juichend
uit hun graf

Afbeelding
Cafetière schreef:
29-06-2018 19:27
ook een teken wat we ouder worden. Opeens lijkt je te voelen wat ouders toen gevoeld moeten hebben :P
Ook weer waar :)
Ik heb sinds een jaar of 3 echt een leesbril nodig, zonder kan ik geen letter meer lezen. En als ik naar mijn handen en armen kijk zie ik de armen en handen van mijn moeder. Behoorlijk gerimpeld...
Mijn moeder overleed toen ze 56 was dus over 9 jaar heb ik geen vergelijkingsmateriaal meer. Vind ik een rare gewaarwording. Hoop wel dat ik een stuk ouder word dan 56!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
snorriemorrie schreef:
29-06-2018 09:40
Misschien is het ook wel iets koppig Rotterdams om te weigeren om naamsveranderingen ook daadwerkelijk te gaan veranderen, bedenk ik me net.... In 1990 was ik 5, dus ik kan dat dan nooit zelf bewust hebben geweten :-o
Ach, bij ons in het dorp kan je aan de naam waarmee mensen de plaatselijke supermarkt noemen zien hoe lang ze er wonen. 😂
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven