Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
29-06-2018 19:47
Ach, bij ons in het dorp kan je aan de naam waarmee mensen de plaatselijke supermarkt noemen zien hoe lang ze er wonen. 😂
De Spar?
.
De telefoonkaart. Hoefde je tenminste niet steeds kwartjes bij je te hebben
Afbeelding

En de briefkaart voor als je aan een prijsvraag wilde meedoen
Afbeelding
bethweeter wijzigde dit bericht op 29-06-2018 19:56
20.63% gewijzigd
bethweeter schreef:
29-06-2018 19:32
Dat we Europees kampioen werden in West-Duitsland. Maar eigenlijk was de halve finale de finale want toen wonnen we van de Duitsers. De afkeer van Duitsers zat toen nog iets hoger. Jules Deelder schreef:
Nationaal gedicht
(21-6-'88)

Oooooooo!
Hoe vergeefs
des doelmans hand

zich strekte
naar de bal
die één minuut

voor tijd
de Duitse doel-
lijn kruiste

Zij die vielen
rezen juichend
uit hun graf

Afbeelding
Als ik aan het Nederlands elftal denk, zie ik dit plaatje. Tegenwoordig ken ik bijna geen speler meer. Ook niet van Ajax.

Dat Jules Deelder nog leeft is trouwens een wereldwonder!
.
Ik voel me oud sinds mijn kinderen me voorbij groeien.
Ik vind dit topic echt enorm vermakelijk. Ik ben *kuch* boven de 40 en herken al jullie verhalen en zit hier echt smakelijk te lachen. Hoe herkenbaar. Alles ook gewoon!
Als het droomberoep van je kinderen "YouTuber" is. (Wat voor mij een plek verdient op de lijst met nutteloze beroepen, maar ik ben dan ook "oud").
Pipo* schreef:
29-06-2018 19:28
Vorige week zong ik mee met de rock steady crew en mijn collega keek me echt heel wazig aan, hier had ie nog nooit van gehoord. Voor mij is het jeugdsentiment (ik ben van '71).
Effe gegoogled, het is uit 1984. Ja zegt ie, maar toen was ik nog niet geboren!
Hey you! The rock steady crew!

Wat ik nog erger vond was dat veel kinderen Michael Jackson en Prince niet eens kenden toen die dood gingen. Grotere sterren zijn er voor mij niet :P
Dat ik nu bijna de leeftijd heb waarop mijn moeder weduwe werd. Wat een raar idee.

En dat ik niet één nummer ken die in talentenjachten worden gezongen, op de nummers uit mijn jonge jaren na.
Ik vind hier dingen van.
Je realiseert je dat je oud bent als je een leesbril nodig heb.
Je je nog herinnert een zwartwitbakbeesttv gehad te hebben.
En de lichtgrijze telefoon met draaischijf en snoer aan de muur en je snoepjes bij de pomp ging halen voor 1 cent per stuk terwijl je ook een pakje shag voor pa afrekende.
Je op spotify echt alleen maar jaren 80 muziek luistert en gewoon niet met de tijd meegaat qua muziek.
Je het idee hebt dat de koude oorlog gisteren was.
De muur er nog staat. En Gorbatjov nog steeds president is.
Je jezelf de hele tijd hoort zeggen: vroeger toen ik zou oud was als jullie (jeweetwelvoordeoorlogentoendewereldnogplatwas)
Lily1504 schreef:
29-06-2018 17:15
De Commodore 64? En dan je spelletjes van een bandje moeten laden. 🤣
En dan zei je lo-ad en saave.
Want we spraken natuurlijk nog geen Engels.... Tenminste mijn broer en ik niet..
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Als je iemand 'nul vijfendertig' hoort zeggen, en je denkt er automatisch achteraan: 'negen élf, zeven élf!'
Ik vind hier dingen van.
Als je alle vaste telefoonnummers bestaande uit 6 (!) nummers (dat is echt lang geleden) nog uit je hoofd kent. Nog steeds dus!
Dat ze mij 28 schatten terwijl ik 22 ben
Dit uit 1998 blijft geweldig. Mensen werd gevraagd of ze een mobiele telefoon wilden hebben. “Ik vind het helemaal niet leuk om altijd bereikbaar te zijn”
(Ik denk nu vooral dat het toch wel een stuk rustiger was zonder mobieltje)
https://youtu.be/TNwhIHqM60g
Lambchop schreef:
29-06-2018 20:08
En dan zei je lo-ad en saave.
Want we spraken natuurlijk nog geen Engels.... Tenminste mijn broer en ik niet..
Mijn vader zegt nog steeds q-uit. :-D
Sabeltandcavia schreef:
29-06-2018 20:09
Als je iemand 'nul vijfendertig' hoort zeggen, en je denkt er automatisch achteraan: 'negen élf, zeven élf!'
Haha. Heb ik ook. Was voor de VARA-gids geloof ik.
impala schreef:
29-06-2018 19:53
De Spar?
Of C1000, super, Ah, vomar

Hij is nogal eens veranderd de laatste 40 jaar...
Ik noem Tata steel nog steeds Hoogovens....

Ik merk dat ik oud ben als ik merk dat ik steeds verder moet scrollen voor mijn geboortejaar bij digitale invulformulieren.
Oud?

Ik voel me wel oud als mensen het over GTST hebben maar geen idee hebben wie Arnie, Peter, Mevrouw Helmink en dergelijke zijn.

Of je moet uitleggen wat een walkman, diskman is.

Dat je geld moest halen bij de bank omdat er geen pinautomaten waren.

En inderdaad als mensen zich niet kunnen herinneren dat Nederland Europees kampioen werd.
foeksia72 schreef:
29-06-2018 20:17
Ik noem Tata steel nog steeds Hoogovens....

Ik merk dat ik oud ben als ik merk dat ik steeds verder moet scrollen voor mijn geboortejaar bij digitale invulformulieren.

Ja dat vind ik ook licht deprimerend
bethweeter schreef:
29-06-2018 20:11
Dit uit 1998 blijft geweldig. Mensen werd gevraagd of ze een mobiele telefoon wilden hebben. “Ik vind het helemaal niet leuk om altijd bereikbaar te zijn”
(Ik denk nu vooral dat het toch wel een stuk rustiger was zonder mobieltje)
https://youtu.be/TNwhIHqM60g
Hahah ja geweldig! Het zou leuk zijn als ze mensen uit dat filmpje opsporen, even kinken of hun mening is veranderd :proud:
Met mijn vader aan de telefoon, die leraar was op mijn middelbare school. Hij had het over het aankomende afscheid, pensioen, van mijn oude geschiedenisleraar. Toen ik in de brugklas zat liep die leraar stage O_o
quattro35 schreef:
29-06-2018 16:32

Leeft die nog? :P ;-D
Jazeker, in de vijftig inmiddels en stond een paar weken geleden nog in een vol Ziggodome!😀
Carpe Diem
Ik was puber in de jaren 90. Er waren toen veel films en series die zich afspeelde in de jaren 70. Dat was een magische tijd van Heel Lang Geleden. Laatst zag ik een serie op Netflix die zich in de jaren 90 afspeelde. Dat is voor de pubers van nu dus net zo iets. Ik kan dat niet helemaal bevatten, geloof ik. :-)
Sabeltandcavia schreef:
29-06-2018 20:09
Die ken ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven