Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Ik heb het wel eens als ik een oude serie zie, en de acteurs die bijvoorbeeld de ouders speelden en die ik vroeger oud vond, bij nader inzien piepjong bleken te zijn.
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
29-06-2018 08:50
ik moest mijn zoon laatst uitleggen wat een telefooncel was,
en dat ik weleens in de zomer met een lekke band langs de weg stond (boerengebied) en het een halve dag deed tot mijn vader mij vond, want ik was na vakantie baantje nog niet terug, iemand die in de buurt woonde heeft mijn ouders gebeld waar ik ongeveer stond
zegt mijn zoon van 8 dat kon die toch wel opzoeken via google maps :rofl:
Haha, mijn dochter zag vorig jaar bij een tankstation in Duitsland ook een telefooncel en merkte toen op dat het een rare plek was voor een lift...
En toen ik uitlegde wat het was snapte ze het nog niet; waarom zou je in zo'n hokje gaan bellen als je gewoon je mobiel kunt pakken?!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
LoveDobby schreef:
29-06-2018 09:25
Toen ik van de week de trailer zag van “Flying Docters” en mijn zoon zei...keken jullie dat echt... lijktwel gefilmd met een mobiele telefoon. Maar ik ga vanaf maandag weer lekker wegzwijmelen in Coopers Crossing, oud of niet.
Wat?! Waar, wanneer?! o_o

Lama, maandag om 19.30 uur zie ik! :-D
eckano wijzigde dit bericht op 29-06-2018 21:41
5.80% gewijzigd
redbulletje schreef:
29-06-2018 10:34
Dat bij ons het noodnummer zo vaak is veranderd dat het eerste wat bij mij opkomt 911 is ipv 112.
Waarom hebben ze er hier ook niet gewoon 911 van gemaakt?
911 is het volgens mij nooit geweest hier, wel 06-11

Edit: ook achterhaald... :facepalm:
eckano wijzigde dit bericht op 29-06-2018 21:43
6.23% gewijzigd
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 10:01
Ik was verliefd op John Taylor. Wie kent hem nog?
ja ik ook hahahhahahah
you go girl
Yggdrasil- schreef:
29-06-2018 20:00
Ik vind dit topic echt enorm vermakelijk. Ik ben *kuch* boven de 40 en herken al jullie verhalen en zit hier echt smakelijk te lachen. Hoe herkenbaar. Alles ook gewoon!
Ik ben 41 en zit echt nog in de ontkenningsfase dat ik nu tot de oude garde behoor op mijn werk en dat de weekendhulpen mij echt als een oud wijf zien... :facepalm:
En al die verrekte rimpels.... jemig! In mijn hoofd ben ik echt nog geen 41.
Van de week kwam ik erachter dat ik een hangkont krijg :'(
Maar ben gelukkig nog niet grijs.

Zal eens een kwartje meenemen naar mijn werk en vragen aan de jonkies of ze weten wat het is :proud:
eckano schreef:
29-06-2018 21:40
911 is het volgens mij nooit geweest hier, wel 06-11
Maar ik ken iemand die wel 911 belde toen er een schoorsteenbrand uitbrak. Teveel tv gekeken :rofl:
.
kintsugi schreef:
29-06-2018 17:36
Ik heb meer te besteden dan ooit, maar kennelijk behoor ik niet meer tot de doelgroep.

Haha, doet me meteen denken aan dit:Afbeelding
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 21:45
0.37% gewijzigd
Yggdrasil- schreef:
29-06-2018 20:11
Als je alle vaste telefoonnummers bestaande uit 6 (!) nummers (dat is echt lang geleden) nog uit je hoofd kent. Nog steeds dus!
De telefoonnummers in het dorp waar ik woonde bestonden zelfs maar uit vier nummers!
Hasse88 schreef:
29-06-2018 12:09
Jaren een bandje gehad waar bij een specifiek nummer die f*cking RoepieRoepievogel ertussendoor kraait. Nog steeds als ik dat nummer hoor op de radio, heb ik de neiging om op een bepaald moment Rrrroepie Rrrroepie te gillen... :facepalm:
Hahahaha en daarna wel even veronica bellen toch? ;-)
you go girl
Pipo* schreef:
29-06-2018 19:28
Vorige week zong ik mee met de rock steady crew en mijn collega keek me echt heel wazig aan, hier had ie nog nooit van gehoord. Voor mij is het jeugdsentiment (ik ben van '71).
Effe gegoogled, het is uit 1984. Ja zegt ie, maar toen was ik nog niet geboren!

Vind dit soort dingen toch eerder een soort desinteresse en 'wereldvreemdheid' wat muziek betreft, want ik ken dat nummer heus wel en was toen ook nog niet geboren.

The Beatles en Queen enzo kent men toch ook wel, toen waren een hoop mensen ook nog niet geboren.
Delhi23 schreef:
29-06-2018 18:26

Ik ben geboren in 88 en vind de wereld er ook niet veel beter op geworden...

:high5:
Sinds ik besef dat ik n langer verleden .dan toekomst heb.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 29-06-2018 21:53
3.57% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
RégineFilange schreef:
29-06-2018 21:49
Vind dit soort dingen toch eerder een soort desinteresse en 'wereldvreemdheid' wat muziek betreft, want ik ken dat nummer heus wel en was toen ook nog niet geboren.

The Beatles en Queen enzo kent men toch ook wel, toen waren een hoop mensen ook nog niet geboren.
Nou, de Beatles of Rock Steady Crew daar zit nogal een verschil tussen :-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het wel fijn aan dit soort topics dat ik me er juist weer jong door voel. Merk dat er toch een hoop veertigers en vijftigers zitten hier :P
Nouschi schreef:
29-06-2018 21:52
Nou, de Beatles of Rock Steady Crew daar zit nogal een verschil tussen :-D

Ja oke vooruit :P Maar toch, mensen die doen alsof alles wat nu niet in de top 40 staat totaal in de vergetelheid is geraakt... zegt meer over hun eigen smaak en nieuwsgierigheid.
leuk topic

ik heb het vooral als ik U genoemd wordt :pukey: :furious:

en idd het niet door hebben dat er een nieuwe generatie aankomt.. o_o dat was ik toch

vertelde laatst een verhaal aan een (jongere) collega over dat mijn date een keer niet was opkomen dagen zegt hij : kon hij niet appen dan? waarop ik droogjes antwoorden : nou nee toentertijd was het sms'en of bellen :-?
Relax we're all crazy, it's not a competition
chrisjoh schreef:
29-06-2018 21:51
Sinds ik besef dat ik n langer verleden .dan toekomst heb.

Ja. Bij mij is het nog niet zover (nou ja, weet je natuurlijk nooit), maar wat ik ook 'eng' en naar vind aan ouder worden is dat je inderdaad steeds meer verleden erbij krijgt. Als ik nu denk aan mijn basisschooltijd, man dat lijkt wel 100 jaar geleden, een totaal ander leven. En met meer verleden krijg je ook steeds meer herinneringen, en steeds meer dingen waar je spijt van kan hebben. Is totaal anders dan kind en tiener zijn en alleen maar vooruit kijken. Je krijgt nu heel veel verleden achter je. Vind ik lastig soms en raar.

Maar ik heb dan ook nogal een hang naar het verleden, en heb totaal niets met volwassen worden.
Afbeelding

Nog een paar jaar wachten en deze t-shirts kunnen aan:

https://piximus.net/fun/old-people-wear ... ny-tshirts

;-D
Rouge__ schreef:
29-06-2018 22:00
leuk topic

ik heb het vooral als ik U genoemd wordt :pukey: :furious:

en idd het niet door hebben dat er een nieuwe generatie aankomt.. o_o dat was ik toch

vertelde laatst een verhaal aan een (jongere) collega over dat mijn date een keer niet was opkomen dagen zegt hij : kon hij niet appen dan? waarop ik droogjes antwoorden : nou nee toentertijd was het sms'en of bellen :-?
Mijn buurmeisje appte een tijdje terug. Ze zou met een paar vrienden mee rijden maar die hadden gedronken en godzijdank had ze de tegenwoordigheid van geest om mij te appen. Toen ik haar ophaalde vroeg ze of ik ook altijd iemand belde als ik in zijn situatie zat. Toen ik zei dat dat niet altijd ging want geen beltegoed zat ze me met open mond aan te kijken.. ja maar Biol, zó oud ben je toch ook niet? Uhh nee, maar abonnementen had je toen gewoon bijna niet. De eerste mobieltjes waren gewoon met beltegoed.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Afbeelding
quattro35 schreef:
29-06-2018 22:07
Afbeelding

;-D
Zeg dat wel. Serieus.
.
biol schreef:
29-06-2018 22:08
Mijn buurmeisje appte een tijdje terug. Ze zou met een paar vrienden mee rijden maar die hadden gedronken en godzijdank had ze de tegenwoordigheid van geest om mij te appen. Toen ik haar ophaalde vroeg ze of ik ook altijd iemand belde als ik in zijn situatie zat. Toen ik zei dat dat niet altijd ging want geen beltegoed zat ze me met open mond aan te kijken.. ja maar Biol, zó oud ben je toch ook niet? Uhh nee, maar abonnementen had je toen gewoon bijna niet. De eerste mobieltjes waren gewoon met beltegoed.
haha idd, ik had ook altijd beltegoed, vond abonnementen altijd een beetje eng, het bij veel mensen mis zien gaan.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
29-06-2018 22:27

haha idd, ik had ook altijd beltegoed, vond abonnementen altijd een beetje eng, het bij veel mensen mis zien gaan.

Ik heb nog steeds alleen beltegoed, nooit een abonnement gehad. Vind ik echt nergens voor nodig (bel toch zelden). Ik ben hopeloos ouderwets begrijp ik :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven