Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
And they always did!

Maar je wist wel dat een jongen wat voor je over had, als hij jou belde en deze horde wilde nemen!
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2018 22:48
78.20% gewijzigd
.
RégineFilange schreef:
29-06-2018 22:29
Ik heb nog steeds alleen beltegoed, nooit een abonnement gehad. Vind ik echt nergens voor nodig (bel toch zelden). Ik ben hopeloos ouderwets begrijp ik :P
och je bent zo oud als je je voelt, ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Relax we're all crazy, it's not a competition
Oud....

*De dag dat mijn tandarts met pensioen ging en de praktijk overdroeg aan eentje die nog jeugdpuistjes had...
Datzelfde ook geldt voor de cardioloog waar mijn man heen gaat.

*De dag dat mijn dochter voor het eerst in de lesauto de straat uit reed.

*De eerste keer dat ik bij het opstaan zo raar stijf was en me realiseerde dat ik de trap niet zo snel meer afkon.

*Die eerste keer dat ik bij diezelfde trap tijdens het omhoog lopen mijn rechterknie bij elke trede hoorde kraken.

*Toen ik, vanwege mijn hooikoorts, ongeveer twintig keer achter elkaar moest niesen en me daarna moest gaan omkleden... :$

*Toen ik ontdekte dat de nieuwe tv zoveel knoppen heeft dat ik mijn dochter moest vragen om tv-aanzet-les.

*De dag dat ik een oud kastje ging opruimen en daar nog een walkman in vond. Dochter vond hem wel interessant. Wat kun je daarmee? Dertig minuten muziek luisteren, bandje omdraaien, weer dertig minuten muziek luisteren.
Bellen? Appen? Wifi? Opladen? Film kijken? Kan allemaal niet?? Huh?? En dat ding is mega groot!!!
Ze lag dubbel van het lachen. En dan te denken dat ik er ruim dertig jaar geleden helemaal de blits mee maakte :'(

*De eerste keer dat ik in de keuken bedacht dat ik iets uit de kelder nodig had, in de kelder niet meer wist wat ik daar kwam doen én er ook met geen mogelijkheid meer op kwam. Terug in de keuken wist ik het weer, maar eenmaal in de kelder was het weer foetsie.
Oef.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Als ik terug denk aan de tijd dat je vroeger nog mocht roken, sigaar roken, blowen in de trein :)
Stinken in die coupés!
Als we dan met de trein naar een feest gingen in een andere stad, met een groepje en met een cassetterecorder met hardcore, volume op maximaal, in de coupé gingen zitten en blowen. De conducteur zei er weinig van vroeger! :blob:
Het mag dan wel zo zijn dat ik ouder word, maar ik had de jaren 70 voor geen goud willen missen. Alleen al de herinneringen aan die tijd maken me zacht en vrolijk.
Hoewel ik mijn leven voor geen miljoen over zou willen doen, zou ik wel eens een zaterdagavond in de kauwgomballentent door willen brengen, gewoon, nog eventjes de sfeer opsnuiven.
Mensen die niet weten wat een walkman of een typemachine is bijvoorbeeld :-D

Maar ik merk het vooral na een avondje uit. Vroeger lag ik er laat in en was de volgende dag weer fris en fruitig. Nu moet ik 1 a 2 dagen bijkomen als ik het tot 3 uur heb gemaakt :roll:
tulp222 schreef:
29-06-2018 23:34
Als ik terug denk aan de tijd dat je vroeger nog mocht roken, sigaar roken, blowen in de trein :)
Stinken in die coupés!
Als we dan met de trein naar een feest gingen in een andere stad, met een groepje en met een cassetterecorder met hardcore, volume op maximaal, in de coupé gingen zitten en blowen. De conducteur zei er weinig van vroeger! :blob:
Behoorlijk aso dit, ook toen. Denk dat de conducteur bang was om er wat van te zeggen.

Bij mij zaten ze achterin de bus (vanaf Ansterdam CS) vaak te chinezen. Denk dat de jongeren van nu niet eens weten wat dat is. En dat is maar goed ook.
En de Zeedijk van toen is nu ook niet meer voorstelbaar.
.
Zogenaamde 'randgroepjongeren' die elkaar met fietskettingen, boksbeugels en vlindermessen te lijf gingen in jongerencentra die speciaal opgericht waren om ze van de straat te houden. Alwaar je op je 14e al gesubsidieerd dronken kon worden (van bessenjenever a 1 gulden per vol wijnglas. Die je dan later weer uitkotste).
Bestaat het beroep jongerenwerker nog?
.
impala schreef:
30-06-2018 00:04
Zogenaamde 'randgroepjongeren' die elkaar met fietskettingen, boksbeugels en vlindermessen te lijf gingen in jongerencentra die speciaal opgericht waren om ze van de straat te houden. Alwaar je op je 14e al gesubsidieerd dronken kon worden (van bessenjenever a 1 gulden per vol wijnglas. Die je dan later weer uitkotste).
Bestaat het beroep jongerenwerker nog?
Dat zal dan nu jongerencoach heten.

Het was een Jan Rap en z'n maat periode, toen :)
Oh je hebt wat verwijderd? Wilde net zeggen : verbaast me niks.
.
impala schreef:
30-06-2018 00:13
Oh je hebt wat verwijderd? Wilde net zeggen : verbaast me niks.
Vond het te privé :winkie:

maar jongerenwerkers en de jongeren gingen allemaal nogal losjes/vrij met elkaar om, indd.
Herinneren jullie de kascheques nog? Je kreeg er vijf toegezonden van de Giro (Giroblauw past bij jou!). Met zo'n cheque moest je naar het postkantoor, in de rij voor het loket staan en dan kon je de cheque inleveren en kreeg je contant geld van je rekening. Want pinnen bestond toen nog niet, alles betalen met contant geld dus.
Later werden de cheques vervangen door formuliertjes die je op het postkantoor kon invullen en aan het loket inleveren. (Maar ik ben ook al héél oud hoor.)
Dat een aantal stagiaires op mijn werk niet wisten wat een videotheek was. Naar aanleiding van Bryan Adams Everything I do (in de foute week van Q-Music, hoezo is dat fout) kwamen we op Robin Hood. Nee niet Russel Crow, maar Kevin Costner. Kevin wie. Die speelde ook in the Bodyguard. Uhhhh. Ja met Whitney Houston. Oh ja daar luisterde mijn moeder ook altijd naar (6)

Goed we kwamen weer terug bij de videotheek. Daar stond je dan op zaterdagavond om een film te huren, kwam je na lang overleggen eindelijk thuis moest je de hele videoband ook nog terugspoelen. De hele 3,5 uur die de film (Robin Hood) duurde.
okkervil schreef:
30-06-2018 09:28
Dat een aantal stagiaires op mijn werk niet wisten wat een videotheek was.
Ik blijf dit soort dingen toch eerder wereldvreemd vinden.

Ik heb ook nooit LP's geluisterd bijvoorbeeld, maar weet prima wat het zijn.
Het moment waarop mijn nichtje een opstel schreef voor geschiedenis over een periode die ik zelf heb meegemaakt @(
Ik vind hier dingen van.
Phineas schreef:
29-06-2018 20:02
Als het droomberoep van je kinderen "YouTuber" is. (Wat voor mij een plek verdient op de lijst met nutteloze beroepen, maar ik ben dan ook "oud").

De verdiensten zijn niet bepaald nutteloos....maar het is idd maar een klein groepje dat er van kan leven denk ik

www.quotenet.nl/Nieuws/Exclusief-dit-zi ... 016-188605

Echt teveel mensen willen of proberen nu een "influencer" te zijn, dat is ook maar voor weinigen mogelijk of haalbaar
Wat een leuk topic!

Oud..... Oud voel ik me bij:

- denken aan Loekie de Leeuw in de reclameblokken
- Bij '30 jaar geleden' nog steeds aan 1970 denken
- Twix dat ooit Raider heette
- Loloballen en klik-klaks
- Bij concerten van bands die ik bijna 20/25 jaar niet live heb gezien nog steeds die rondspringende jonge gasten verwachten en dan verbaasd zijn als ze rond de 50 zijn en een bierbuik / kale kop hebben
- Heel veel dat eerder al genoemd is.

Ik eigenlijk aan een leesbril moet maar dat uitstel...
hamaika schreef:
30-06-2018 11:27

- Bij '30 jaar geleden' nog steeds aan 1970 denken

Haha, wat dat betreft ben ik ook in 2000 blijven hangen.
Adrianusdottir schreef:
30-06-2018 09:08
Herinneren jullie de kascheques nog? Je kreeg er vijf toegezonden van de Giro (Giroblauw past bij jou!). Met zo'n cheque moest je naar het postkantoor, in de rij voor het loket staan en dan kon je de cheque inleveren en kreeg je contant geld van je rekening. Want pinnen bestond toen nog niet, alles betalen met contant geld dus.
Later werden de cheques vervangen door formuliertjes die je op het postkantoor kon invullen en aan het loket inleveren. (Maar ik ben ook al héél oud hoor.)
Jaaaaa, van mn ouders. En het geld ging dan bij de bank in een soort plastic koker door een soort van tunnel. Dat vond ik zo magisch, ik snap nog steeds niet hoe dat werkte :mrgreen:

Hele foute: ik was denk ik een jaar of 11/12 toen er overdag tv kwam, met de voorloper van Tellsell en Tommy telehuppeldepup: Amazing Discovery met Mike en die vreselijke voice-overs.
:rofl:
Geweldig vond ik dat.. :$ ;-D

Als ik meiden zie die nooit gehoord hebben van Madonna en Whitney Houston dan voel ik me mega oud...
RégineFilange schreef:
30-06-2018 11:08
Ik blijf dit soort dingen toch eerder wereldvreemd vinden.

Ik heb ook nooit LP's geluisterd bijvoorbeeld, maar weet prima wat het zijn.
Ik ook, verbaas me er soms ook over zoals toen Kanye West aankondigde dat hij een samenwerking met Paul McCartney aan ging en op twitter kwamen een hoop
Reacties van wie is Paul McCartney tot hij gaat waarschijnlijk heel beroemd worden nu :facepalm:

Mijn moeder had een hele collectie LP’s speelde ze ook regelmatig af , weet nog dat ik het altijd heel fascinerend vond.
Relax we're all crazy, it's not a competition
*De dag dat ik een oud kastje ging opruimen en daar nog een walkman in vond. Dochter vond hem wel interessant. Wat kun je daarmee? Dertig minuten muziek luisteren, bandje omdraaien, weer dertig minuten muziek luisteren.
Bellen? Appen? Wifi? Opladen? Film kijken? Kan allemaal niet?? Huh?? En dat ding is mega groot!!!
Ze lag dubbel van het lachen. En dan te denken dat ik er ruim dertig jaar geleden helemaal de blits mee maakte :'(

[/quote]
:woa: Nou dan ben ik ook loeioud, volgens mij ligt de mijne nog ergens... ;-D
Rouge__ schreef:
30-06-2018 11:48
Ik ook, verbaas me er soms ook over zoals toen Kanye West aankondigde dat hij een samenwerking met Paul McCartney aan ging en op twitter kwamen een hoop
Reacties van wie is Paul McCartney tot hij gaat waarschijnlijk heel beroemd worden nu :facepalm:

Echt? :O
Dit is geloof ik het bizarste dat ik hier gelezen heb.
.
LoveDobby schreef:
29-06-2018 09:25
Toen ik van de week de trailer zag van “Flying Docters” en mijn zoon zei...keken jullie dat echt... lijktwel gefilmd met een mobiele telefoon. Maar ik ga vanaf maandag weer lekker wegzwijmelen in Coopers Crossing, oud of niet.
Waar kun je dat zien. Flying Docters zo'n mooie serie :love:
Rouge__ schreef:
30-06-2018 11:48

Mijn moeder had een hele collectie LP’s speelde ze ook regelmatig af , weet nog dat ik het altijd heel fascinerend vond.
Bij RTL Late Night kwam iemand, Gerard Ekdom waarschijnlijk, iets vertellen over Queen. Alle twintigers aan tafel hadden nog nooit van Queen gehoord. "Maar Bohemian Rhapsodie' ken je vast! Die staat elk jaar bovenaan de top 100 aller tijden," zei Humberto. Glazige blikken. "We laten nu een stukje luisteren, dan herken je het wel". Maar nog altijd geen enkele herkenning bij de twintigers.

Hoe kan dit??? 'Voor je geboorte is toch geen excuus?' Ik ben na The Beatles geboren maar ik kan elk nummer meezingen. En ik weet ook wie Elvis is, zelfs al houd ik er niet van. Beethoven? Mozart? Allemaal na mijn geboorte. Je hebt er in elk geval toch van gehóórd?
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven