Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 10:01
Ik was verliefd op John Taylor. Wie kent hem nog?
Hij is nog net zo lekker als vroeger :love:
Maar ik was van Simon :p
wat zijn jullie al oud
Als je het onderschrift van Meds kunt thuisbrengen hoor je ook bij de oude garde :proud:
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
30-06-2018 12:05
Als je het onderschrift van Meds kunt thuisbrengen hoor je ook bij de oude garde :proud:
:rofl: Ja.
.
Wat ik een hele mooie vond is dat er werd beweerd dat Curtis Mayfield muziek had gejat van Kanye West.
Sabeltandcavia schreef:
30-06-2018 12:05
:rofl: Ja, O ik ben dus ook oud :'(
impala schreef:
30-06-2018 11:55
Echt? :O
Dit is geloof ik het bizarste dat ik hier gelezen heb.
Afbeelding
Mijn dochter is helemaal weg van James Corden (ik ken die man niet). "Mam je moet carpool karaoke eens gaan kijken op youtube".
Ga ik zoeken op youtube kom ik James Corden tegen met Paul McCartney. O hartstikke leuk. Dus ik helemaal enthousiast aan mijn dochter vertellen hoe leuk dat programma is. Vond zij dat de saaiste aflevering :cry:
Top Pop met Ad Visser en Penney de Jager.
De Popfoto en de Hitkramt met de posters die je dan aan de muur hing.
Dat programma met die Cavia's die door dat doolhof moesten lopen, was dat niet de Fred Oster show of zoiets? En dat mensen dan prijze mochten uitkiezen die op een podium stonden. En dan kozen ze een koffiezet apparaat of een broodrooster of als je mazzel had: de koelkast! De Honeymoonquiz met Bella Beer. Cijfers en letters met Hans van Willigenburg. Series als de Onedinline, Upstairs Downstairs en Dallas en Sons and daughters.
Buin en groen servies. Kleding met een appel of peer op je elleboog omdat daar eigenlijk een scheur zat. Monchichi en Nenuco. Holly Hobbie.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Jammer dat dit soort topics uitdraait op opsommingen van dingen uit de jaren '60 '70, terwijl ik het 'ouder worden' zelf nu juist zo'n interessant onderwerp vind (en dan vooral op mijn leeftijd, dus nog niet echt ouder, maar ook geen 20 meer).
RégineFilange schreef:
30-06-2018 12:51
Jammer dat dit soort topics uitdraait op opsommingen van dingen uit de jaren '60 '70, terwijl ik het 'ouder worden' zelf nu juist zo'n interessant onderwerp vind (en dan vooral op mijn leeftijd, dus nog niet echt ouder, maar ook geen 20 meer).
Wees nou gewoon duidelijk over hoe oud je bent:-0
Bittergarnituur schreef:
30-06-2018 12:57
Wees nou gewoon duidelijk over hoe oud je bent:-0
'Tegen de 30' had ik al ergens gepost toch? Ben liever niet al te specifiek.
RégineFilange schreef:
OK, wat wil je weten?
Wat ik grappig vind, is dat ik weet dat het "save" ikoontje op de diskette is gebaseerd, maar de generatie na mij heeft daar geen flauw benul van.
RégineFilange schreef:
30-06-2018 13:20

Dan heb je waarschijnlijk liever opsommingen uit de jaren negentig? 😁
Ik merk aan diverse dingen dat ik ouder word. Zoals gezegd dat ik niet meer zonder leesbril kan, rimpels op mijn handen krijg enz.
Maar ik merk het ook aan de onzekerheid over uiterlijk dat verdwenen is. Dat ik mijn nichtjes van 18/20 jaar beeldschoon vind terwijl zij tegelijkertijd zo onzeker zijn. En dat snap ik, en herken ik van vroeger.
Dat ik bij mezelf denk, als zij zich klaar maken in het weekend om op stap te gaan, "Wat ben ik blij dat ik niet meer hoef!".

Maar ook dat ik niet meer alles bijhoud, Instagram is tot op heden aan mij voorbij gegaan, net als Twitter. Ik denk graag dat ik er niks aan mis :-D
pipo* wijzigde dit bericht op 30-06-2018 13:44
3.60% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Phineas schreef:
30-06-2018 13:28
Wat ik grappig vind, is dat ik weet dat het "save" ikoontje op de diskette is gebaseerd, maar de generatie na mij heeft daar geen flauw benul van.
En het telefoonicoontje is vaak een hoorn van de telefoon. :-D
RégineFilange schreef:
Dat is niet de vraag uit de OP. Maar begin anders zelf een topic. Ik wil er best wat in kwijt hoor.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
RégineFilange schreef:
Ik word oud als ik besef dat de nieuwe generatie helemaal niet weet waar je nick vandaan komt :-$ en het dan over series heeft die ik helemaal niet ken...
RégineFilange schreef:
Tegen de 30 is dan ook nog wel heel jong. In de periode tussen 25 en 35 zijn heel veel ontwikkelingen in de muziek, politiek en maatschappij in het algemeen, soort van aan mij voorbij gegaan. Ik was vooral druk met werk en kleine kinderen.
Herkennen meer mensen dat?
Als je kinderen gaan moederen/vaderen over jou...
Als blijkt dat ze jou op allerlei gebieden achter vinden lopen..
Enz...enz....
Pipo* schreef:
30-06-2018 13:42
Ik merk aan diverse dingen dat ik ouder word. Zoals gezegd dat ik niet meer zonder leesbril kan, rimpels op mijn handen krijg enz.
Maar ik merk het ook aan de onzekerheid over uiterlijk dat verdwenen is. Dat ik mijn nichtjes van 18/20 jaar beeldschoon vind terwijl zij tegelijkertijd zo onzeker zijn. En dat snap ik, en herken ik van vroeger.
Dat ik bij mezelf denk, als zij zich klaar maken in het weekend om op stap te gaan, "Wat ben ik blij dat ik niet meer hoef!".

Maar ook dat ik niet meer alles bijhoud, Instagram is tot op heden aan mij voorbij gegaan, net als Twitter. Ik denk graag dat ik er niks aan mis :-D

Dat vind ik echt een voordeel van ouder worden. Geen onzekerheid meer over je uiterlijk, boeit me helemaal geen reet meer als mensen over me roddelen. Geen zorgen meer dat je misschien "overblijft" (geen vriend hebben)
Geen menstruatie meer met daar ook klachten als PMS (waar ik veel last van had) Joehoeeee
Tot nu toe zie ik veel voordelen in het ouder worden. :yes:
Sabeltandcavia schreef:
30-06-2018 12:00
Bij RTL Late Night kwam iemand, Gerard Ekdom waarschijnlijk, iets vertellen over Queen. Alle twintigers aan tafel hadden nog nooit van Queen gehoord. "Maar Bohemian Rhapsodie' ken je vast! Die staat elk jaar bovenaan de top 100 aller tijden," zei Humberto. Glazige blikken. "We laten nu een stukje luisteren, dan herken je het wel". Maar nog altijd geen enkele herkenning bij de twintigers.
Dat je bij Ziggo Dome in de rij staat voor Queen + Adam Lambert en je van een tiener hoort dat ze voor AL komt...
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Dat ervaar ik het zelfde Vivaratje. De voordelen van het ouder worden zijn me echt een hoop waard en die paar nadelen neem ik wel voor lief.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik 24 ook een fijne leeftijd vond. ;-)
Maar ik zou niet terug willen.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
SweetFirefly schreef:
30-06-2018 13:56
Dat is niet de vraag uit de OP. Maar begin anders zelf een topic. Ik wil er best wat in kwijt hoor.
De vraag uit de OP is anders ook niet om dingen van vroeger op te sommen, of wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven