Ik word oud....
vrijdag 29 juni 2018 om 07:59
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud.
Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?
Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent
Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt?
Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent
Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt?
zaterdag 30 juni 2018 om 15:17
Ik in ieder geval niet, want ik werk heel weinig en heb ook geen kinderen. Heb dus heel de dag de tijd om op het internet naar nieuws, muziek, actualiteiten etc te koekeloeren.MinkeDeWit schreef: ↑30-06-2018 14:13Tegen de 30 is dan ook nog wel heel jong. In de periode tussen 25 en 35 zijn heel veel ontwikkelingen in de muziek, politiek en maatschappij in het algemeen, soort van aan mij voorbij gegaan. Ik was vooral druk met werk en kleine kinderen.
Herkennen meer mensen dat?
zaterdag 30 juni 2018 om 15:22
Ik ben een grote fan van Friends, en het deed me dan ook echt een beetje 'pijn' dat (omdat het nu op Netflix staat) de huidige generatie kritiek had op Friends om allerlei nieuwerwetse redenen. Weet ik het, te seksistisch, te blank, te noem maar op. Ik kan zelf best een SJW'er zijn, maar jeetje zeg, als mensen al aan Friends gaan komen omdat het niet meer zou 'kunnen'....
zaterdag 30 juni 2018 om 16:25
Wat is in godsnaam SJWRégineFilange schreef: ↑30-06-2018 15:22Ik ben een grote fan van Friends, en het deed me dan ook echt een beetje 'pijn' dat (omdat het nu op Netflix staat) de huidige generatie kritiek had op Friends om allerlei nieuwerwetse redenen. Weet ik het, te seksistisch, te blank, te noem maar op. Ik kan zelf best een SJW'er zijn, maar jeetje zeg, als mensen al aan Friends gaan komen omdat het niet meer zou 'kunnen'....
zaterdag 30 juni 2018 om 16:50
Zo oud ben ik niet eens (30) maar in het treinenmuseum in Utrecht zag ik zo'n automaat waar ik jarenlang treinkaartjes uit moest halen. Je weet wel, zo een waar je de postcode op moest zoeken in de lijst en dan intikken en waarbij je niet meerdere kaartjes tegelijk kon kopen. En dan stond er maar één apparaat op het station...
Met u of mevrouw aangesproken worden is nog altijd confronterend of als ik op Facebook voorbij zie komen dat kinderen waar ik op gepast heb nu geslaagd zijn en dat soort dingen.
Met u of mevrouw aangesproken worden is nog altijd confronterend of als ik op Facebook voorbij zie komen dat kinderen waar ik op gepast heb nu geslaagd zijn en dat soort dingen.
zaterdag 30 juni 2018 om 17:19
Sabeltandcavia schreef: ↑29-06-2018 20:09Als je iemand 'nul vijfendertig' hoort zeggen, en je denkt er automatisch achteraan: 'negen élf, zeven élf!'
En deze:
Mag m'n konijn ook lid worden van de AVRO? (Myrna Goossen)
zaterdag 30 juni 2018 om 17:28
MinkeDeWit schreef: ↑30-06-2018 14:13Tegen de 30 is dan ook nog wel heel jong. In de periode tussen 25 en 35 zijn heel veel ontwikkelingen in de muziek, politiek en maatschappij in het algemeen, soort van aan mij voorbij gegaan. Ik was vooral druk met werk en kleine kinderen.
Herkennen meer mensen dat?
Ja inderdaad uit de tijd dat de kinderen klein waren. Ik was toen voornamelijk op de hoogte van Ernst en Bobby en van K3. Is nooit meer helemaal bijgetrokken. Qua muziek ben ik min of meer in de jaren tachtig blijven steken. (Je weet wel, toen er nog goede muziek werd gemaakt)
(Trouwens ik zag Ernst en Bobby laatst nog ergens voorbij komen. Dat die er nog steeds zijn. Mijn oudste loopt intussen ook tegen de dertig.)
zaterdag 30 juni 2018 om 19:21
Ja, dat had ik ook bij het spoorwegmuseumcriminalmind schreef: ↑30-06-2018 16:50Zo oud ben ik niet eens (30) maar in het treinenmuseum in Utrecht zag ik zo'n automaat waar ik jarenlang treinkaartjes uit moest halen. Je weet wel, zo een waar je de postcode op moest zoeken in de lijst en dan intikken en waarbij je niet meerdere kaartjes tegelijk kon kopen. En dan stond er maar één apparaat op het station...
zaterdag 30 juni 2018 om 19:26
Oh wauw, die automaat was ik alweer helemaal vergeten! Daar haalde ik met vriendinnetjes altijd een kaartje van ons zuur verdiende krantenwijkje om er mee naar de "grote" stad te gaancriminalmind schreef: ↑30-06-2018 16:50Zo oud ben ik niet eens (30) maar in het treinenmuseum in Utrecht zag ik zo'n automaat waar ik jarenlang treinkaartjes uit moest halen. Je weet wel, zo een waar je de postcode op moest zoeken in de lijst en dan intikken en waarbij je niet meerdere kaartjes tegelijk kon kopen. En dan stond er maar één apparaat op het station...
zaterdag 30 juni 2018 om 19:27
Ja dat heb ik ook! Belachelijk. Ik hoop dat we over een jaar of 20 kunnen zeggen "weet je nog, vroegah, toen waren er altijd wel groepjes beledigd en moest alles neutraal. hahahaha gelukkig doen we nu weer gewoon".RégineFilange schreef: ↑30-06-2018 15:22Ik ben een grote fan van Friends, en het deed me dan ook echt een beetje 'pijn' dat (omdat het nu op Netflix staat) de huidige generatie kritiek had op Friends om allerlei nieuwerwetse redenen. Weet ik het, te seksistisch, te blank, te noem maar op. Ik kan zelf best een SJW'er zijn, maar jeetje zeg, als mensen al aan Friends gaan komen omdat het niet meer zou 'kunnen'....
zaterdag 30 juni 2018 om 19:28
yep... thats the one
Sabeltandcavia schreef: ↑30-06-2018 12:00Bij RTL Late Night kwam iemand, Gerard Ekdom waarschijnlijk, iets vertellen over Queen. Alle twintigers aan tafel hadden nog nooit van Queen gehoord. "Maar Bohemian Rhapsodie' ken je vast! Die staat elk jaar bovenaan de top 100 aller tijden," zei Humberto. Glazige blikken. "We laten nu een stukje luisteren, dan herken je het wel". Maar nog altijd geen enkele herkenning bij de twintigers.
Hoe kan dit??? 'Voor je geboorte is toch geen excuus?' Ik ben na The Beatles geboren maar ik kan elk nummer meezingen. En ik weet ook wie Elvis is, zelfs al houd ik er niet van. Beethoven? Mozart? Allemaal na mijn geboorte. Je hebt er in elk geval toch van gehóórd?
precies dit of je ouders zijn gewoon vreselijke muziekbarbaren, alles wat erboven wordt genoemd ken ik ook. ik ben dan wel van 87 maar ik ken een hoop zangers en zangeressen/groepen van voor mijn tijd en ik hou er van
Relax we're all crazy, it's not a competition
zaterdag 30 juni 2018 om 19:34
Adam Lambert is ook echt heel erg leuk hoor!! Denk als Freddie nog had geleefd, dat die twee het erg goed met elkaar hadden kunnen vindenikvraaghet schreef: ↑30-06-2018 15:06Dat je bij Ziggo Dome in de rij staat voor Queen + Adam Lambert en je van een tiener hoort dat ze voor AL komt...
zaterdag 30 juni 2018 om 19:37
Sabeltandcavia schreef: ↑30-06-2018 17:24En als de eerste naam die je te binnen schiet bij de vraag wie er bij Dokkum vermoord is 'Rod Steward' is.
Ik woon in Dokkum. Ik snap hem niet
Wil je hem uitleggen?
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
zaterdag 30 juni 2018 om 19:37
je merkt het nu ook heel goed dat de nieuwe generatie de top 1000 lijst invullen.Sabeltandcavia schreef: ↑30-06-2018 12:00Bij RTL Late Night kwam iemand, Gerard Ekdom waarschijnlijk, iets vertellen over Queen. Alle twintigers aan tafel hadden nog nooit van Queen gehoord. "Maar Bohemian Rhapsodie' ken je vast! Die staat elk jaar bovenaan de top 100 aller tijden," zei Humberto. Glazige blikken. "We laten nu een stukje luisteren, dan herken je het wel". Maar nog altijd geen enkele herkenning bij de twintigers.
Hoe kan dit??? 'Voor je geboorte is toch geen excuus?' Ik ben na The Beatles geboren maar ik kan elk nummer meezingen. En ik weet ook wie Elvis is, zelfs al houd ik er niet van. Beethoven? Mozart? Allemaal na mijn geboorte. Je hebt er in elk geval toch van gehóórd?
Een soort 3e generatie die het nu gaat invullen.
zaterdag 30 juni 2018 om 19:39
zaterdag 30 juni 2018 om 20:06
Dat zou best eens kunnen..... zonder een leadzanger kan het huidige Queen in ieder geval niet touren. Maar n.a.v. wat ik quote herinnerde ik me deze situatie en tiener kwam op mij over of Queen maar (onbekende? ) bijzaak was en dat zij naar een optreden van AL gingsnorriemorrie schreef: ↑30-06-2018 19:34Adam Lambert is ook echt heel erg leuk hoor!! Denk als Freddie nog had geleefd, dat die twee het erg goed met elkaar hadden kunnen vinden
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
zaterdag 30 juni 2018 om 21:15
Goh, al 13 pagina’s en nog niemand heeft het gehad over De Tegenpartij, doctor Clavan, Cor van der Laak (en wel hierom!) en de typetjes van Koot en Bie in het algemeen en Jacobse en Van Es in het bijzonder!
En de Vieze Man natuurlijk.
Ook dit kent de jeugd niet meer, op uitzonderingen als mijn neefje en nichtje (begin 20 beiden) na. Maar die hebben ook een uitstekende opvoeding gehad op dit punt.
Ook dit kent de jeugd niet meer, op uitzonderingen als mijn neefje en nichtje (begin 20 beiden) na. Maar die hebben ook een uitstekende opvoeding gehad op dit punt.
When in doubt, the auditor is always right!
zaterdag 30 juni 2018 om 21:28
Van voor mijn tijd, denk ik. Ik ken alleen de Vieze man.Auditor schreef: ↑30-06-2018 21:15Goh, al 13 pagina’s en nog niemand heeft het gehad over De Tegenpartij, doctor Clavan, Cor van der Laak (en wel hierom!) en de typetjes van Koot en Bie in het algemeen en Jacobse en Van Es in het bijzonder!