Te klein wonen

01-07-2018 21:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo,

Ik ben een meisje van 17, bijna 18 jaar en woon bij mijn vader, stiefmoeder en 2 jongere zusjes. Alleen, het huis waar we in wonen is te klein. Mijn zusjes en ik slapen al 5(!) jaar bij elkaar op 1 kamer en ik trek dit niet meer. Ik merk dat ik een eigen kamer echt mis. Mijn moeder is niet meer in beeld sinds 2013, dus dat kan niet. Ik heb het al een paar keer tegen mijn vader gezegd dat we moeten verhuizen, maar hij luistert maar niet. Is er een manier waarop ik dit kan aankaarten bij de gemeente of andere instanties? Of heeft iemand tips hoe ik mijn vader kan overhalen? Ik wil ook wel op mezelf gaan wonen, maar daar heb ik het geld bij lange na niet voor. Ik ben echt ten einde raad en ben nu dus hier beland voor advies.

Alvast bedankt.
Ga op kamers.
Zet je tent in de tuin of het plantsoen.
Denk je niet dat wanneer je vader het geld had hij al lang verhuisd was?
Zodra de mogelijkheid er is zo snel mogelijk op kamers gaan.

En niet iedereen kan zomaar een groter huis uit zijn broekzak toveren. De situatie is nu eenmaal wat het is.
Ik had thuis ook nooit een eigen kamer gehad, dus kan de frustratie op zich wel begrijpen, alleen op dit moment is er weinig aan te doen.
Jeminee je vader vind het huis wellicht ook te klein en wacht met smart tot je het huis uitgaat...probleem opgelost
Je denkt dat je vader een geldboom in de tuin heeft?
Aankaarten bij instanties.... natúúrlijk. Die zien je aankomen zeg.
Verre van ideaal. Dat begrijp ik. Maar je klinkt als een verwend nest, sorry hoor.
Waarom kun je niet op kamers? Studeer je, werk je?
Wat naar, TO.
Kan het zijn dat het nog niet zo zeer een groter huis is dat je wenst, maar gewoon privacy, al is het maar drie vierkante meter bij wijze van?
Zou een kamerscherm kunnen helpen? Of past dat ook niet?
Of in een tuinhuisje in de tuin (ik noem maar iets, denk gewoon met je mee).

Ik kan me zo levendig voorstellen dat je je eigen plekje wilt in huis. Nu kun je nooit afschakelen. Lijkt me ook heel vermoeiend.
Of hebben jullie een zolder waar nog iets mee kan?

Ook jammer dat je vader niet gewoon even naar je wil / kan luisteren. Ook al doet hij er niets mee, dan kun je in ieder geval vertellen hoe jij je voelt en hoe hoog het zit. Nu lijkt het alsof je niet wordt gehoord.

Op welke toeslagen heb je recht wanneer je op jezelf zou gaan?
Zoek dat ook eens uit?
Of misschien kun je nog een brugjaar bij familie wonen?
Ik noem maar iets.
Lijkt me heel vervelend dat je geen eigen stekkie hebt.

Succes, TO
Er zijn zoveel kinderen die een kamer delen. Nee, je hebt nergens recht op bij instanties.
Een*Nieuwe*Lente schreef:
01-07-2018 21:17
Wat naar, TO.
Kan het zijn dat het nog niet zo zeer een groter huis is dat je wenst, maar gewoon privacy, al is het maar drie vierkante meter bij wijze van?

Ik kan me zo levendig voorstellen dat je je eigen plekje wilt in huis. Nu kun je nooit afschakelen. Lijkt me ook heel vermoeiend.

Ook jammer dat je vader niet gewoon even naar je wil / kan luisteren. Ook al doet hij er niets mee, dan kun je in ieder geval vertellen hoe jij je voelt en hoe hoog het zit. Nu lijkt het alsof je niet wordt gehoord.

Zoek dat ook eens uit?
Ik noem maar iets.

Succes, TO
Je doet alsof TO zwaar mishandeld e/o verwaarloosd wordt.
Hoe denk je dat anderen van jouw leeftijd dat doen TO? Jaaa echt helumaal selluf op kamers! Je komt eerlijk gezegd erg onvolwassen en/of verwend over.

Neem het heft in eigen hand zou ik zeggen als je echt bijna 18 bent. En als je , wat ik vermoed, jonger bent. Spaar voor een roomdevider, op het moment bij ikea in de aanbieding. Of ga op een stapelbed met aan de ene kant laag dicht en hoog aan de andere kant dicht. Zo kun je een kamertje van 3x3 nog in tweeën delen.
Afbeelding
Toe even, zeg. Blijkbaar heeft je vader er het geld niet voor. Of vindt hij het gewoon kolder. Hoe dan ook, zolang je thuis woont, zul je je moeten aanpassen. En anders maar op kamers. Zo moeilijk is het niet.
Je kunt wel leuk zeggen dat je wil verhuizen, maar dat is een dure onderneming.

Een verhuizing zelf kost geld, maar een grotere woning kost ook geld. Ik kan me zo voorstellen dat er gewoon niet het geld is om een groter huis te kopen of huren.

Dus helaas moet je het hiermee doen. Samen op een kamer is nu eenmaal iets wat vaker gebeurt.

Zodra je 18 bent kun je gaan studeren of werken en een kamer huren.
Ik kan mij best voorstellen dat je op die leeftijd wat privacy wil en dat het shit is als je at moet delen met nog 2 mensen. Maar je vader gaat neem ik aan niet voor die paar jaar dat jullie nog thuis wonen verhuizen. Toch kijken of je niet op kamers kan.
Nemaìn’ schreef:
01-07-2018 21:22
Je doet alsof TO zwaar mishandeld e/o verwaarloosd wordt.
To wil een plekje voor zich zelf en ik denk mee.
Dat was haar vraag ook.
Aankaarten bij de gemeente? Ze zien je aankomen. Verhuizen kost veel geld he? Wie gaat dat betalen? Ga gewoon zo snel mogelijk studeren en op kamers.
En tot die tijd niet mekkeren. Ik heb altijd met mn 2 zussen op 1 kamer gelegen.
ik geef mn bek ook maar een douw
TO, waar ben je gebleven?
01-07-2018 21:34
To wil een plekje voor zich zelf en ik denk huil mee.
Dat was haar vraag ook.
Je vergroot het uit. Ze heeft een dak boven haar hoofd en familie waar ze een thuis heeft. Dat is meer dan waar menig mens op de aardbol het mee moet doen. En gehoord worden? Is dat alleen het geval als je krijgt wat je wilt? In dat geval heb je een zwaar leven.
TO, wat vind je van de roomdevider die hier werd geopperd?
Dat zou een goede oplossing kunnen zijn?
Nou, ik kan me voorstellen dat je als meid van 17 behoefte hebt aan een plek waar je je af en toe terug kunt trekken of waar je rustig kunt studeren. Begrijp ik het goed dat jullie huis maar 2 slaapkamers heeft? Verhuizen is misschien geen optie maar een slimmere indeling van de kamer misschien wel. Veel sterkte!
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
SweetFirefly schreef:
01-07-2018 21:52
Nou, ik kan me voorstellen dat je als meid van 17 behoefte hebt aan een plek waar je je af en toe terug kunt trekken of waar je rustig kunt studeren. Begrijp ik het goed dat jullie huis maar 2 slaapkamers heeft? Verhuizen is misschien geen optie maar een slimmere indeling van de kamer misschien wel. Veel sterkte!
Dit inderdaad.

Ach, to, anders mag je wel bij ons komen wonen 😀
saartje- schreef:
01-07-2018 21:09
Zodra de mogelijkheid er is zo snel mogelijk op kamers gaan.

En niet iedereen kan zomaar een groter huis uit zijn broekzak toveren. De situatie is nu eenmaal wat het is.
Ik had thuis ook nooit een eigen kamer gehad, dus kan de frustratie op zich wel begrijpen, alleen op dit moment is er weinig aan te doen.
Dit
01-07-2018 21:17
Wat naar, TO.

Zoek dat ook eens uit?
Ik noem maar iets.

Succes, TO
Eens. Het lijkt me erg vervelend.
Ikzelf woonde op die leeftijd al op mezelf en ik ken verschillende jongeren die dat nu ook doen.
Geen familielid, met een kamer over bijvoorbeeld?
Of antikraak zodra je 18 wordt,ben dan afspreken dat je evt weer naar huis mag als je even niks hebt.
Ik zou sowieso zoveel mogelijk tijd elders (school, bijbaan, vriendinnen) doorbrengen en thuis alleen maar slapen als ik jou was.
Geen doen zo anders.
vivamien schreef:
01-07-2018 21:25
Toe even, zeg. Blijkbaar heeft je vader er het geld niet voor. Of vindt hij het gewoon kolder. Hoe dan ook, zolang je thuis woont, zul je je moeten aanpassen. En anders maar op kamers. Zo moeilijk is het niet.
Ik vind het belachelijk om als vader zijnde te gaan samenwonen op die manier. Er worden hier ouders om minder afgefikt.
Je gaat toch niet je puberdochter met twee stiefzusjes op een kamer proppen en dan maar hopen dat ze zo snel mogelijk opzout.
Bizarre reacties hier, helemaal.met het huidige leenstelsel stufi en de huidige woningmarkt.
Dus als je vader graag wil hokken op je twaalfde moet je je maar in de schulden steken, moet niet gekker worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven