Osteopaat?

04-07-2018 12:09 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik vroeg mij af of hier vrouwen zijn die ervaring hebben met een osteopaat? En dan bij het zwanger worden. Dus als dit niet ‘vanzelf’ lukt. Aan de ene kant ben ik een beetje huiverig, aan de andere kant zou ik graag de kans grijpen als het helpt. Ik hoor graag ervaringen!

Groet!
dat heeft alleen zin als de osteopaat een vruchtbare man is en bij jou ook alles werkt. Of het ethisch is weet ik niet
Je wilt je laten bevruchten door de osteopaat?

Anders dan dat kan ik me serieus niet bedenken hoe het zou kunnen helpen. Misschien zoals bij meer alternatieve zorg het placebo effect?
Een osteopaat gebruiken bij het zwanger worden? Die is nieuw. Gaat hij dan je eierstokken kraken of wat moet ik me daarbij voorstellen?
S-Meds schreef:
04-07-2018 12:10
dat heeft alleen zin als de osteopaat een vruchtbare man is en bij jou ook alles werkt. Of het ethisch is weet ik niet
:proud:
Wat verwacht je van een osteopaat dan in dit geval?
S-Meds schreef:
:HA:
Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo in geloof.
Ben al 4 jaar ongewenst niet zwanger en loop daarvoor in het reguliere medische circuit. Die kunnen volgens mij meer met zoiets interns als een osteopaat.
Wellicht dat ik bij klachten aan het bewegingsapparaat, waar het reguliere circuit niets mee kan, ik uiteindelijk helemaal wanhopig ook een osteopaat wel een kans zou gunnen, maar bij iets interns niet.
Osteopaat is in mijn ogen meer een 'soort van fysio' van een interne dokter.

Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.
groenebroek schreef:
04-07-2018 12:17
:HA:

Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

Nee.
Misschien moet je nog maar eens een poging wagen.
S-Meds schreef:
:hihi:
Groenebroek ik snap je! Ik weet het zelf ook niet zo goed. Ben daarom ook heel benieuwd wat zo’n man/vrouw doet. Las op internet dat een osteopaat ook de slagingskans van een IVF-behandeling KAN vergroten. HOE DAN?
Jib schreef:
04-07-2018 12:22
Groenebroek ik snap je! Ik weet het zelf ook niet zo goed. Ben daarom ook heel benieuwd wat zo’n man/vrouw doet. Las op internet dat een osteopaat ook de slagingskans van een IVF-behandeling KAN vergroten. HOE DAN?

Het is gewoon kwakzalverij.
En, in sommige gevallen, ook heel gevaarlijk gebleken.
Ik heb maar eens gegoogled: https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... er-worden/

Vooral dit stukje:
Gedurende vervolgafspraken worden de lichaamsweefsels één voor één weer beweeglijk gemaakt. Hierbij kijkt de osteopaat vooral naar:

je baarmoeder
eierstokken
eileiders bijnieren (die samen met de eierstokken zwangerschapshormonen produceren)
de hersendelen hypofyse en hypothalamus (die de productie van zwangerschapshormonen aansturen)
de doorbloeding van je lichaam (die ervoor zorgt dat de hormonen op de juiste plek belanden)

Ik vraag me serieus af hoe hij je baarmoeder en eierstokken weer beweeglijk wil maken.
karin12345 schreef:
04-07-2018 12:19
Nee.
Misschien moet je nog maar eens een poging wagen.
Dat een osteopaat in mijn ogen een soort combinatie van fysio en bottenkraker is, dus ik dat ik een osteopaat uberhaupt alleen zou overwegen bij een concrete klacht aan mijn bewegingsapparaat, niet bij klachten in mijn lichaam.

Nessemeisje vat het wel goed samen, gaat de osteopaat je eierstokken dan kraken ofzo?
Kan me er niets bij voorstellen.
groenebroek schreef:
04-07-2018 12:29
Dat een osteopaat in mijn ogen een soort combinatie van fysio en bottenkraker is, dus ik dat ik een osteopaat uberhaupt alleen zou overwegen bij een concrete klacht aan mijn bewegingsapparaat, niet bij klachten in mijn lichaam.

Nooit doen.
Het is een goedverdienende niche voor fysiotherapeuten, niet wetenschappelijk en soms zelfs gevaarlijk.
karin12345 schreef:
04-07-2018 12:27
Het is gewoon kwakzalverij.
En, in sommige gevallen, ook heel gevaarlijk gebleken.

Heb je daar ook onderbouwing van?

Ik geloof ook niet in zwanger worden door osteopathie maar gevaarlijk??
Pipistrello schreef:
04-07-2018 12:40

Ik geloof ook niet in zwanger worden door osteopathie maar gevaarlijk??
Ik wilde hetzelfde typen. Ben benieuwd!
Nee. Zonde geld.

En ga alsjeblieft ook niet met je baby ( als het uiteindelijke wel lukt en dat hoop ik voor je) daar heen als die wat heeft.
Pipistrello schreef:
04-07-2018 12:12
Je wilt je laten bevruchten door de osteopaat?

Anders dan dat kan ik me serieus niet bedenken hoe het zou kunnen helpen. Misschien zoals bij meer alternatieve zorg het placebo effect?
Ik vraag me ineens af hoe dat placeboeffect een eicel gaat bevruchten. ;-)
Pipistrello schreef:
04-07-2018 12:40

In 2009 is er een baby overleden tijdens de behandeling door een osteopaat.
+ meerdere gezondheidsklachten na behandeling(en)

Maar meid wat let je: ga zelf lekker zoeken op het net!
karin12345 schreef:
04-07-2018 12:46

Dit gaat over zwanger worden door behandeling van de osteopaat.
Niet over je kind naar die goeroe brengen die hem gaat dubbel vouwen of gaat zitten drukken op het middenrif om slechtwerkende maagklepjes te reparen. Dat is inderdaad gevaarlijk.
karin12345 schreef:
04-07-2018 12:46

Ik vraag je gewoon om iets te onderbouwen. Je herhaalt jezelf overal met veel enthousiasme en vasthoudendheid maar ik lees nooit feiten. Alleen geroeptoeter.

En een overleden baby is afgrijselijk erg maar deze TO is nog niet eens zwanger. Heeft niks hiermee te maken.

En verder heb ik niet met je geknikkerd dus laat dat meid maar achterwege.
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 12:44
Ik vraag me ineens af hoe dat placeboeffect een eicel gaat bevruchten. ;-)

Dat je denkt zwanger te zijn natuurlijk :biggrin:
Pipistrello schreef:
04-07-2018 12:49
Ik vraag je gewoon om iets te onderbouwen. Je herhaalt jezelf overal met veel enthousiasme en vasthoudendheid maar ik lees nooit feiten. Alleen geroeptoeter.

Een overleden baby is een feit.
karin12345 schreef:
04-07-2018 12:52
Een overleden baby is een feit.

Het gaat niet over dit onderwerp.
Pipistrello schreef:
04-07-2018 12:49

En verder heb ik niet met je geknikkerd dus laat dat meid maar achterwege.

Naar onderbouwing kun je ook zelf gaan zoeken.
Ik hou er niet zo van om een soort van opdracht van een onbekende te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven