Entertainment alle pijlers

3 jarig meisje ontvoerd uit hotelkamer in Portugal!

08-05-2007 11:00 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Portugese politie is met man en macht op zoek naar een ontvoerde peuter. De driejarige Madeleine McCann werd uit haar hotelkamer ontvoerd waar ze lag te slapen met haar twee broertjes van twee jaar oud in de Portugese stad Praia da Luz. Inmiddels zijn al meer dan 30.000 tips bij de politie binnengekomen.

De hele omgeving rond de Portugese badplaats is inmiddels uitgekamd. De speurders beschikken over een robotfoto -een compositiefoto, gemaakt met de computer- van de ontvoerder. Om Madeleine niet in gevaar te brengen wordt die niet verspreid. Toen het meisje werd ontvoerd waren de ouders aan het eten in een hotel.

Vreselijk toch?
quote:

quote: triesje_ reageerde

quote: sue2 reageerde

Ik vind het vreselijk dat die ouders zomaar hun 3 kleine kindjes alleen in het appartement hebben achtergelaten om te gaan eten!

Daarvoor vind ik die kindjes nog veel te jong, ik vind niet dat je dat als ouders zijnde kunt maken, tenzij je een babysitter inhuurt die er constant bij is. Ook al is het restaurant maar 1 minuut van het appartement verwijderd, dan nog zou ik dat niet doen.

Als ik ooit kinders heb, laat ik ze tot aan hun 12 jarig leeftijd niet alleen ergens onbeheerd achter. Kleine kinderen onder de 12 kunnen totaal geen weerstand bieden tegen een volwassen iemand.

Maar toch zou je denken dat een hotel toch goed beveiligd is...Dat je als vreemde neit zomaar op de hotel kamer van ene ander kunt komen. Deze ontvoerder meot hebben geweten dat de kinders alleen waren. Dat kan niet anders.

Je kán gewoon niet altijd bij je kinderen zijn. Wil je je kinderen onder de 12 jaar dan nooit alleen laten buitenspelen? Je kan, en moet het ook niet willen, gewoon niet alles zien wat ze doen.

In dit geval vind het wel heel makkelijk om met een beschuldigende vinger naar de ouders te wijzen. Dit is zo'n bizar geval, dat had je ook in je eigen huis kunnen gebeuren

Vind ik ook. Hoeveel mensen maker er wel niet gebruik van een babyfoon als ze naar een feestje bij de buren ofzo gaan?
quote:

quote: wilderoos reageerde

Lisa, je haalt me de woorden uit de mond. Ik ken ook zo iemand die overal de meest onwaarschijnlijke complottheorien bij bedenkt en altijd de grootste mond over wat ze wel allemaal NIET zou doen. Maar intussen wel haar twee jarige zoontje los over de stoep laten lopen naast een drukke verkeersweg. Dat bedoel ik. Iedereen doet wel es iets stoms.

Het is gewoon ontzettend gemakkelijk om anderen de schuld te geven van je hebt het toch zelf gedaan en oooh ik zou dit NOOOOOIIIIITTT doen. Daarmee even compleet voorbij gaan aan de omvang van dit drama. Het lijkt wel of daarmee dit gebeuren wordt goedgepraat, of het ineens daardoor minder erg is. Misschien is het een soort zelfbescherming, dat deze mensen anders dit drama geen plaats kunnen geven, gevoelsmatig. Precies, helemaal mee eens. Maar wel erg oneerlijk naar die ouders toe. Die dit natuurijk niet lezen, maar toch.

Helemaal mee eens.

Al hadden die ouders die kinderen de hele dag alleen achter gelaten met de deur open: een ander moet van die kinderen afblijven met zijn/haar poten!! Het is een onmenselijk drama.
Dit had zeker nooit mogen gebeuren en ik hoop op dat het meisje weer gevonden wordt.

Heb zelf kinderen en ik begrijp gewoon niet dat deze ouders zijn gaan eten en hun kinderen zo hebben achtergelaten,dat blijft voor mij niet denkbaar

Tuurlijk kun je niet zeggen dat het hun schuld is maar sorry, ook al zou er niets gebeurt zijn vind ik dit gewoon erg onverantwoordelijk gedrag van ouders
Dan stikt het wel van de onverantwoordelijke ouders. Er zijn veel ouders die hun kindje, al dan niet met een babyfoon aan, alleen op een hotelkamer laten slapen. Zou toch verdorie ook gewoon moeten kunnen?! Ik zou er niet eens aan denken eerlijk gezegd dat iemand mijn kind uit haar bedje zou halen, net zo min als thuis.
'It could be lupus'
Wat ik dan overigens niet snap (en vraag me af of dat de hele zaak wel ten goede komt) is dat voetballers en andere celebs zich ermee gaan bemoeien.
'It could be lupus'
Ik zou het dus echt nooit doen. Maar niet vanuit de gedachte dat je kind wel eens ontvoerd kan worden. Ik ken ook wel moeders die even een boodschapje doen als hun baby slaapt. Ik zou dat echt niet kunnen. Stel dat het kind wakker wordt of dat er brand komt o.i.d.

Kind in een speelhoekje in de Karwei vind ik iets anders, je bent in dezelfde winkel dus als baby een keel opzet ben je er zo bij.

En ja kinderen kunnen altijd wat overkomen op elk moment. Maar toch hoor je altijd wel wat bizarre verhalen waarvan je denkt, waarom doen die ouders dat.

Ik kan me nog een kindje herinneren hier in nederland die ontvoerd en vermoord werd terwijl ouders in de kroeg zaten.

En die twee meisjes uit belgie die om 2 uur 's nachts nog buiten liepen terwijl moeder zat aan de bar hing.
quote:

Ik zou het dus echt nooit doen. Maar niet vanuit de gedachte dat je kind wel eens ontvoerd kan worden. Ik ken ook wel moeders die even een boodschapje doen als hun baby slaapt. Ik zou dat echt niet kunnen. Stel dat het kind wakker wordt of dat er brand komt o.i.d.

Kind in een speelhoekje in de Karwei vind ik iets anders, je bent in dezelfde winkel dus als baby een keel opzet ben je er zo bij.

baby hier is natuurlijk peuter/kleuter

En ja kinderen kunnen altijd wat overkomen op elk moment. Maar toch hoor je altijd wel wat bizarre verhalen waarvan je denkt, waarom doen die ouders dat.

Ik kan me nog een kindje herinneren hier in nederland die ontvoerd en vermoord werd terwijl ouders in de kroeg zaten.

En die twee meisjes uit belgie die om 2 uur 's nachts nog buiten liepen terwijl moeder zat aan de bar hing.

Ik laat mijn zoon ook nooit alleen. Niet in de speelhoek, niet even op een hotelkamer, niet in een vakantiehuisje. Gewoon nooit. En in een grote winkel waar hij nogal eens wegpiept laat ik hem labelen. Bij de kassa zo'n alarmding aan zijn jas nieten. Bij de skihut in Scheveningen doen ze dat gewoon voor je bijvoorbeeld, en in een warenhuis kun je het ook vragen. Vinden ze geen probleem. Dan blért er in ieder geval iets als je kind zinder jou het pand verlaat.
Dat labelen is echt een super-idee. Kan ook niemand je kind jatten. :D

Maar in deze situatie, kan ik me wel iets voorstellen. Kind ligt op zeg maar de 2e verdieping, ouders zijn even beneden wat eten. Alleen begrijp ik dan niet dat ze geen babyfoon meenemen voor het geval dat. Want in principe sta je in zon situatie weer met een paar stappen boven, net als thuis bijna.

Tis in ieder geval weer een heel naar verhaal, maar hopen dat het goed afloopt, maar ja, iets anders dan een pedofiel of iemand die losgeld wil kun je eigenlijk niet bedenken...
Ik lees nu net trouwens op AD dat de hotelkamer op de begane grond was, het restaurant even verderop. Maakt de zaak toch wel wat anders...
Hoe zat het nou? Ik heb het op tv gezien en daar lieten ze beelden zien (en benoemden het ook heel specifiek) van een vakantiehuisje. Geen hotel.

Misschien maakt het niet zoveel uit, maar het is lijkt me wel belangrijk dat het beeld helder is.

Dat van het alarmding aan je kind laten nieten is echt een heel goede tip ja!

(overigens nog steeds geen garantie dat het kind niet meegenomen kan worden; iemand die er echt op uit is, verwijdert dat alarmding wel).

Ik vind het wel een goed idee beroemdheden zich met de ontvoeringszaak te laten bemoeien. Hoe meer aandacht en exposure, hoe beter denk ik.

xx lisa.
quote:

Hoe zat het nou? Ik heb het op tv gezien en daar lieten ze beelden zien (en benoemden het ook heel specifiek) van een vakantiehuisje. Geen hotel.

Misschien maakt het niet zoveel uit, maar het is lijkt me wel belangrijk dat het beeld helder is.

Dat van het alarmding aan je kind laten nieten is echt een heel goede tip ja!

(overigens nog steeds geen garantie dat het kind niet meegenomen kan worden; iemand die er echt op uit is, verwijdert dat alarmding wel).

Ik vind het wel een goed idee beroemdheden zich met de ontvoeringszaak te laten bemoeien. Hoe meer aandacht en exposure, hoe beter denk ik.

xx lisa. En dat vind ik dus totaal niet. Iemand met kwaad in zin zou je wel eens tot erge dingen (nog erger dan het meenemen van een kind bedoel ik) kunnen aanzetten die hij/zij misschien wel niet van plan was.
'It could be lupus'
quote:

Ik weet niet hoe groot jullie karwei is maar hier zijn de bouwmarkten erg groot. En misschien schreeuwt je kind wel helemaal niet en dan?

Ik vind echt dat er een enorm verschil in zit tussen een boodschap doen en je kind bij de karwei "neerzetten". Een boodschap terwijl mijn kind slaapt zou ik niet doen, maar ik laat soms bijv. wel de hond uit terwijl zoon op bed ligt. Ik blijf nog geen 5 minuten weg (arme hond) en loop zo zodat ik altijd het huis kan zien. Ik zou mijn kind echt niet bij de karwei of voor de tv bij bijv. de Hennes neer durven te zetten. Daar lopen zoveel andere mensen in en uit, daar kun je nooit controle op hebben.
quote:

Maar in deze situatie, kan ik me wel iets voorstellen. Kind ligt op zeg maar de 2e verdieping, ouders zijn even beneden wat eten. Alleen begrijp ik dan niet dat ze geen babyfoon meenemen voor het geval dat. Want in principe sta je in zon situatie weer met een paar stappen boven, net als thuis bijna.

Hier ook de discussie of we kind alleen in de hotelkamer zullen laten als we over twee weken op vakantie gaan. Ik ben tegen, vent vindt dat het wel kan want er staat tenslotte een babyfoon is zijn argument :o. Maar hoe vaak gebeurd het wel niet dat die dingen storen en zo'n stekker heb je er toch zo uit getrokken dus dan verliest de babyfoon ook zijn functie. Nee ik vertrouw er echt niet op, Hij gaat dus gewoon weer mee naar beneden, we houden hem wat langer ophoudt en daarna laten we hem nog even in de buggy slapen, weet ik in ieder geval dat er niets met mijn kind kan gebeuren.
quote:

quote: lisa reageerde

xx lisa. En dat vind ik dus totaal niet. Iemand met kwaad in zin zou je wel eens tot erge dingen (nog erger dan het meenemen van een kind bedoel ik) kunnen aanzetten die hij/zij misschien wel niet van plan was.

Het gebeurt in Engeland vaker dat bij verdwijningen van kinderen beroemdheden oproepen doen. Ik ga ervan uit dat dit ook in overleg met politie en ouders is gedaan. Bovendien wordt er dan ook internationaal meer aandacht aan geschonken. Want er gaan al geruchten dat het meisje naar Spanje of een ander land is gesmokkeld.

Madeleine is trouwens vandaag 4 jaar geworden. Wat moet dat nu vreselijk voelen voor die ouders en familie.
Er is inmiddels ook al een bedrag van ongeveer 2,5 miljoen pond uitgeloofd voor de gouden tip. (o.a. door een krant en Richard Branson)
Ik weet dat het vaker voorkomt, maar ik twijfel dus of het wel juist is om dat te doen.

Voor het kind denk ik in ieder geval niet juist, voor de beroemdheid uiteraard wel, die zo nodig moet laten zien dat hij/zij het hart op de goede plaats heeft.
'It could be lupus'
Okay. Dan ben ik dus een ontaarde moeder als ik alle reacties hier zo lees. Nou ja, dat wist ik al wel. Mijn kinderen mogen dus wel een paar minuutjes bij de tvhoek of speelhoek in de Karwei zitten/spelen. Misschien ben ik te goedgelovig of te naief voor deze wereld. En als mijn kind dan ooit ontvoerd wordt uit de Karwei zal ik dus hier geen begrip vinden begrijp ik, want dan had ik het maar moeten laten labelen of niet uit zicht moeten laten?

Andere vraag dan: Vanaf hoe oud mogen jullie kinderen alleen buiten spelen?
Nou, ik vind jou helemaal geen ontaarde moeder, hoor. Het is triest dat heel veel dingen die vroeger de normaalste zaak van de wereld waren, nu blijkbaar niet meer kunnen omdat er steeds meer gekken rondlopen. Wij gingen vroeger ook hutten bouwen in het bos, uit het zicht van ouders, of fietsten toen we wat ouder waren alleen naar school 15 kilometer heen en terug, door bossen en weilanden. Allemaal dingen die nu niet meer ozuden kunnen, want dan is het zogenaamd de schuld van de ouders. Het is alleen maar de schuld van degenen die hun tengels niet van kinderen af kunnen blijven.
*** Denkt met weemoed terug aan als schoolkind hutten bouwen van hooi in de weilanden, in de bomen van het bospad van de boerderij klimmen en onderweg (alleen lopend) naar school op zoek gaan naar van die witte besjes die zo lekker knapten als je er op ging staan. En later als puber het onderweg van school naar huis (ook 15 km, misschien wel samen met Lindy gefietst? :P) op een mooie zomerdag halverwege gaan picknicken onder een boom aan rand van weiland***
Toet ik denk dat je erin mee moet groeien en aangezien jouw oudste 4 is en de mijne nog maar 16 maanden heb ik nog een lange weg te gaan met al mijn panische angsten.  Degene die hun kind wel achterlaten bij een tv of met een babyfoon vind ik niet ontaard en ik vind ook niet dat je de ouders de schuld mag geven dat hun kind nu weg is, alsof zij dat gewild zouden hebben.
Toetje, het hangt volgens mij gewoon ook heel erg van de kinderen af of je ze achter kunt laten, even, in zo'n tv- of speelhoek. Mijn jongste is in maart 2 geworden en als die maar éven de kans krijgt, peert hij eruit. Die kan ik echt niet even ergens parkeren.

Mijn oudste is 3 (wordt in augustus 4) en daar kan ik al wat afspraken mee maken. In de kleine supermarkt waar wij meestal boodschappen doen loop ik ook niet meer constant achter 'm aan als hij met zo'n klein karretje daar rondsjeest. Ik weet dat-ie de winkel niet uit zal gaan. Hij mag tegenwoordig ook in bad blijven terwijl ik de jongste afdroog en pyjama aantrek. Zolang hij belooft meteen te antwoorden als ik 'm vanuit de kamer van de jongste vraag of alles in orde is. Dat doet hij heel getrouw, haha, en vindt dat het ook wederkerig moet zijn. Dus hij roept mij ook regelmatig en dan moet ik ook meteen antwoorden (als hij in bad zit dus hè).

Wanneer ik 'm alleen buiten zal laten spelen... geen flauw idee. Op dit moment is daar nog geen enkele sprake van. Op straat bedoel ik dan, in de tuin ben ik er niet meer de hele tijd bij (maar die is ook helemaal en hoog omheind).

Bij ons op de hoek is een speelwei met zandbak en speeltuintje waar vaak kinderen zijn. Maar er loopt wel een weg omheen, voor ik mijn kinderen zal vertrouwen daar NOOIT zomaar op te rennen, achter een bal aan ofzo... slik, misschien wel nooit... :(

En vorige week kwam ons buurjongetje ons op hoge toon vertellen dat er 'een kinderlokker' geprobeerd had een kind mee te nemen bij dat speelveldje... ik heb er verder niets meer over gehoord en weet niet wat er allemaal van waar is, maar toch. Ik heb regelmatig al gedacht van 'er zal toch maar iemand stoppen, deur open, kind naar binnen trekken en wegscheuren...' In een oogwenk kan zoiets gebeurd zijn.

En volgens mij gebeurde dat 'vroeger' ook, alleen toen hoorde je veel minder. Het lijkt vaak wel alsof 'in die goeie ouwe tijd' alles beter was, maar de tapijten stonden toen veel vakker bol van alles dat eronder geveegd werd en waar mensen dus maar alleen mee zaten...

xx lisa.
nee hoor die van mij speelt ook in de Karwei. Maar dat is hier inderdaad een karweitje. Ik kan de winkel door en kind blijven zien
Mijn zoon is nu vier jaar oud en tot nu toe één keer "alleen" geweest terwijl we 's avonds bij de buren zaten. Die antieke lui begrepen maar niet (of wilden het niet begrijpen) dat wij liever overdag afspraken. Nee, bij ons is al vier jaar lang iemand 's avonds thuis, ik geloof dat we zelfs nog nooit een oppas hebben gevraagd omdat we een avondje weg wilden.

Babyfoon erbij (eerste keer van zijn leven, opgehaald bij MediaMarkt, kutding, na het weekend weer ingeleverd) en bij zijn slaapkamerdeur een schoolbord met een bak knikkers neergezet, zodra die deur openging zou dat een teringherrie maken die je zelfs zonder babyfoon nog zou kunnen horen. Plus drie keer naar huis gelopen om te kijken of alles nog in orde was.

In de vakantie lopen we 's avonds misschien één blokje om, binnen gehoorafstand van de tent, maar ik ga gewoon niet verder. Klaar.

Dit jaar wordt het makkelijker.

Opa&oma gaan twee weken op het huis passen, plus de kleine erbij als premie. Papa&mama kunnen rustig op vakantie en opa&oma zorgen wel dat hij naar school gaat e.d.

Ideaal !!!!
Jeu Moppetoet... twee weken! Lijkt je dat niet enorm lang?

Ik wil dit jaar ook graag nog een keer met man samen weg, maar langer dan drie, hooguit vier nachten zie ik niet zo zitten. Ik denk dat de kinderen ons dan gaan missen en het voor mijn ouders ook wat zwaar zou worden.

Maar als je kind het trekt en je trekt het zelf... wel heerlijk hoor, twee weken ontslagen van zorgtaken!

Hier zijn wij er onderhand wel aan toe een vaste oppas voor 's avonds te vinden zodat we niet alleen maar van mijn ouders of schoonmoeder afhankelijk zijn voor een avondje uit.

Maar voor ik de kinderen aan iemand toevertrouw... we hebben wel oppas aan huis gehad voor overdag, een dag in de week, tot afgelopen januari, een vrouw die ik kende en die ik zelf gevraagd heb. Afgelopen zomer een paar keer een ander, toen onze vaste oppas met vakantie was. Maar haar durfde ik eigenlijk niet alleen te laten met de kinderen, een paar keer ben ik toch gaan werken maar niet van harte en niet lang.

Dus het zal niet makkelijk worden vrees ik om een goede babysit te vinden.

In juni gaan we op vakantie naar Spanje en dan gaat mijn schoonmoeder ook mee. Zij vindt het lekker 's avonds bij het huisje (op een camping) te blijven als de kinderen slapen, kunnen wij samen weg.

xx lisa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven