Osteopaat?
woensdag 4 juli 2018 om 12:09
donderdag 5 juli 2018 om 12:50
NeeeeeeeMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑05-07-2018 11:37Maar je had dus geen stilstaande slokdarm, maar een verkrampte spier bij je ribben en die is losgemasseerd door de fysiotherapeut. Prima toch?
donderdag 5 juli 2018 om 12:54
Osteopaten gaan itt fysiotherapeuten wel op het alternatieve pad, zoals eierstokken losmaken bij onvruchtbaarheid. En die van ons was er dus van overtuigd dat sacrale therapie een syndroom kon verhelpen. Want een syndroom was het niet, zijn schedelnaden stonden gewoon niet goed uitgelijnd. Herinner me nu ineens ook dat ze begon over schade in het geboorte kanaal, en toen ik noemde dat ik een keizersnede had gehad, knipperde ze 2 keer en begon ze over dat hij was geschrokken van de operatielamp en daarom die klachten had. Nou kan ik wel een bijzonder zweverig exemplaar hebben getroffen, maar ze was ook gewoon fysio en lid van allerlei beroepsverenigingen.
Bij een zere nek ga ik gewoon naar een normale fysio. Of ik laat mijn man het doen
donderdag 5 juli 2018 om 12:55
Toen ik een gescheurde armspier had, heeft de fysio dat wel degelijk met een echo gezien en de diagnose gesteld. Nadat een arts me met de mededeling tennisarm had weg gestuurd!
donderdag 5 juli 2018 om 13:05
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑05-07-2018 12:54Osteopaten gaan itt fysiotherapeuten wel op het alternatieve pad, zoals eierstokken losmaken bij onvruchtbaarheid. En die van ons was er dus van overtuigd dat sacrale therapie een syndroom kon verhelpen. Want een syndroom was het niet, zijn schedelnaden stonden gewoon niet goed uitgelijnd. Herinner me nu ineens ook dat ze begon over schade in het geboorte kanaal, en toen ik noemde dat ik een keizersnede had gehad, knipperde ze 2 keer en begon ze over dat hij was geschrokken van de operatielamp en daarom die klachten had. Nou kan ik wel een bijzonder zweverig exemplaar hebben getroffen, maar ze was ook gewoon fysio en lid van allerlei beroepsverenigingen.
Bij een zere nek ga ik gewoon naar een normale fysio. Of ik laat mijn man het doen![]()
Maar die hou je altijd.
Ik had ook een lactatie kundige die mijn kind eerst aansprak met welkom op de wereld en een heel zweverig verhaal. Die heb ik mijn huis uitgezet, daar kan ik niets mee.
Ik ben door de gynaecoloog verwezen naar de fysio, omdat ik pijn in mijn buik had, er stond veel te veel spanning op mijn banden. Dit resulteerde in een harde buik die soms heel lang aanhield En dit werd door de fysio verholpen.
Door de spanning op mijn ribbenkast kwam alles daaronder ook vast te zitten. Je lichaam zit nou eenmaal met allemaal banden en steunweefsels en spieren aan elkaar.
donderdag 5 juli 2018 om 13:13
Gaan allebei, met een beetje rustig aan doen, vanzelf weer over.
Kan wel een paar maanden duren voor je van de pijn af bent, maar behandeling door een fysio is niet eens nodig.
donderdag 5 juli 2018 om 14:40
Daar ging dit antwoord niet over, je moet kijken waar ik op reageer.karin12345 schreef: ↑05-07-2018 13:13Gaan allebei, met een beetje rustig aan doen, vanzelf weer over.
Kan wel een paar maanden duren voor je van de pijn af bent, maar behandeling door een fysio is niet eens nodig.
donderdag 5 juli 2018 om 14:43
Ik kan opzoeken hoe het nieuwe onderzoek heet wat ik had. Over de stilstaande skokdarm is nog weinig bekend, omdat ze pas sinds kort kunnen aantonen dat de slokdarm daadwerkelijk stil staat.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑05-07-2018 13:15Wil je wel geloven hoor. Heb je een link met wat het dan is?
donderdag 5 juli 2018 om 14:44
Als het niet te triest voor woorden is, zou ik er om lachen.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑05-07-2018 12:54Osteopaten gaan itt fysiotherapeuten wel op het alternatieve pad, zoals eierstokken losmaken bij onvruchtbaarheid. En die van ons was er dus van overtuigd dat sacrale therapie een syndroom kon verhelpen. Want een syndroom was het niet, zijn schedelnaden stonden gewoon niet goed uitgelijnd. Herinner me nu ineens ook dat ze begon over schade in het geboorte kanaal, en toen ik noemde dat ik een keizersnede had gehad, knipperde ze 2 keer en begon ze over dat hij was geschrokken van de operatielamp en daarom die klachten had. Nou kan ik wel een bijzonder zweverig exemplaar hebben getroffen, maar ze was ook gewoon fysio en lid van allerlei beroepsverenigingen.
Bij een zere nek ga ik gewoon naar een normale fysio. Of ik laat mijn man het doen![]()
Ik geloof best dat een osteopaat mensen kan helpen, maar dat dat voor een groot deel niet te maken heeft met wetenschappelijk onderbouwde behandelingen.
donderdag 5 juli 2018 om 14:49
https://www.isala.nl/patienten/folders/5088-drukmeting
Bij mij constateerde de mdl arts dus dat er slechts 1 van de 10 keer slikken een lichte beweging was. De andere 9 keren stond hij stil. Hij had dit nog nooit meegemaakt. Kon niet vertellen wat ik verder moest doen.
Bij mij constateerde de mdl arts dus dat er slechts 1 van de 10 keer slikken een lichte beweging was. De andere 9 keren stond hij stil. Hij had dit nog nooit meegemaakt. Kon niet vertellen wat ik verder moest doen.
donderdag 5 juli 2018 om 14:50
https://www.mlds.nl/ziekten/achalasie-van-de-slokdarm/
Ja gevonden! Geloof er geen zak van dat een osteopaat hij een slokdarmklepje kan fixen.
Edit: of is dit het niet? Lijkt wel op je beschrijving.
Ja gevonden! Geloof er geen zak van dat een osteopaat hij een slokdarmklepje kan fixen.
donderdag 5 juli 2018 om 14:52
Interessante bron, maar dit zegt niets over een stilstaande slokdarm. Ook Google levert daarover geen informatie.pipootje schreef: ↑05-07-2018 14:49https://www.isala.nl/patienten/folders/5088-drukmeting
Mijn advies: stop met jezelf te verdedigen. De osteopaat heeft bij jou blijkbaar iets getriggerd waardoor je klachten zijn verdwenen. Wees daar blij mee en sluit het verder af.
Zelfs als je een stilstaande slokdarm hebt, heb je je punt van de werking van de osteopaat nog steeds niet bewezen. Er is geen causaal verband.
donderdag 5 juli 2018 om 14:53
Het was bijna een totaalruptuur dat gaat niet over met een beetje rustig aan en al helemaal niet als de arts zegt dat je kan doorwerken! (Zorg)karin12345 schreef: ↑05-07-2018 13:13Gaan allebei, met een beetje rustig aan doen, vanzelf weer over.
donderdag 5 juli 2018 om 14:54
Je kunt niet slikken? Hoe drink of eet je dan?pipootje schreef: ↑05-07-2018 14:49https://www.isala.nl/patienten/folders/5088-drukmeting
donderdag 5 juli 2018 om 14:55
Nee het was geen achlasieMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑05-07-2018 14:50https://www.mlds.nl/ziekten/achalasie-van-de-slokdarm/
donderdag 5 juli 2018 om 14:55
Ze kon dus wel slikken, maar de slokdarm laat het voedsel niet door dan.
Dat gaat een vrij acuut probleem vormen lijkt me, aangezien de slokdarm nou ook weer niet zo groot en rekbaar is.
Een osteopaat kan niets doen aan het functioneren van de sluitspier, aangezien je dat niet even los kunt masseren.
donderdag 5 juli 2018 om 14:57
Het was gelukkig vorig jaar, dus nu niet. Het valt gewoon naar beneden. De vloeistof. Echt waar
donderdag 5 juli 2018 om 14:58
Wel, alles zat vast waardoor de slodarm niet kon functioneren.lise1985 schreef: ↑05-07-2018 14:52Interessante bron, maar dit zegt niets over een stilstaande slokdarm. Ook Google levert daarover geen informatie.
Mijn advies: stop met jezelf te verdedigen. De osteopaat heeft bij jou blijkbaar iets getriggerd waardoor je klachten zijn verdwenen. Wees daar blij mee en sluit het verder af.
Zelfs als je een stilstaande slokdarm hebt, heb je je punt van de werking van de osteopaat nog steeds niet bewezen. Er is geen causaal verband.
donderdag 5 juli 2018 om 15:11
Kijk, dan is het heel simpel.
Als de bovenste sluitspier niet functioneert, kun je wel slikken maar gaat er niets de slokdarm in. De sluitspier sluit dan namelijk continu je slokdarm af. Normaliter als je slikt, ontspant de sluitspier om voedsel of vloeistof de slokdarm in te laten.
Door de zwaartekracht en lichte peristaltiek zakt het voedsel naar de onderkant, waarna de onderste sluitspier ontspant om het voedsel door te laten naar de maag.
Gebeurt dat niet, dan hoopt zich het voedsel op in de slokdarm en heb je een acuut probleem.
Theoretisch gezien hoeft je slokdarm dus geen beweging te maken, zwaartekracht is al voldoende, mits je sluitspieren maar functioneren.
Maar goed, ik ben geen medicus en dit is zwaar offtopic.
Als jij er blij mee bent, prima.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 15:22
Reden: Offtopic
Reden: Offtopic
20.33% gewijzigd
donderdag 5 juli 2018 om 15:34
al dat slijm ook, weet je wel hoeveel slijm je moet afzuigen bij mensen met een spierziekte die niet meer kunnen slikken?
donderdag 5 juli 2018 om 15:35
ja kan natuurlijk gewoon tussen de oren zitten, wat niet wil zeggen dat de klacht niet bestaat. Er zijn mensen die niet kunnen lopen omdat ze zwaar overspannen zijn. IN dat soort gevallen helpen placebobehandelingen ook