Tuig contact
donderdag 5 juli 2018 om 18:13
Ergens rond de voorjaarsvakantie deed ik de voordeur open, waarop twee meiden zeggen dat ze mijn dochter van 14 Frederique wilden spreken.
Zij kwam en het werd meteen een gesprek met beschuldigingen van de twee dames dat mijn dochter ze gepest zou hebben op de basisschool.
Wij hebben de deur dichtgegooid.
Ik heb mijn dochter gevraagd wie deze meisjes zijn, zij zegt ze niet te kennen.
Vervolgens is er een briefje “aan de ouders van Frederique” in de brievenbus gegooid.
Hierop stond dat wij onze dochter moeten opvoeden want zij moeten nog steeds huilen van wat er vroeger is gebeurd.
Laten gaan dachten wij.
Nu stonden de twee dames hier van de week weer met dat ze mijn “pestende dochter” willen toespreken. Ik heb de dames gevraagd wie zij zijn. Een van hen werd boos en beweert dat ik met mijn dochter mee doe omdat er gesprekken zouden zijn geweest op school (?)
Ik ben de klassenfoto’s van mijn dochter goed nagegaan, en heb ook mijn dochter streng ondervraagd, maar het lijkt erop dat mijn dochter inderdaad geen idee heeft wie deze meisjes zijn of wie zij zou hebben gepest op de basisschool die nu verhaal komt halen
We hebben de politie inmiddels geinformeerd die aangeeft niet veel te kunnen omdat de identiteit onbekend is.
Intussen krijgen wij vragen van buurtbewoners en vrezen wij dat wij weer ongenodigde gasten voor de deur krijgen.
Iemand die dit ook heeft gehad en hoe opgelost?
(Frederique heeft een andere naam in werkelijkheid)
Zij kwam en het werd meteen een gesprek met beschuldigingen van de twee dames dat mijn dochter ze gepest zou hebben op de basisschool.
Vervolgens is er een briefje “aan de ouders van Frederique” in de brievenbus gegooid.
Hierop stond dat wij onze dochter moeten opvoeden want zij moeten nog steeds huilen van wat er vroeger is gebeurd.
Laten gaan dachten wij.
Nu stonden de twee dames hier van de week weer met dat ze mijn “pestende dochter” willen toespreken. Ik heb de dames gevraagd wie zij zijn. Een van hen werd boos en beweert dat ik met mijn dochter mee doe omdat er gesprekken zouden zijn geweest op school (?)
Ik ben de klassenfoto’s van mijn dochter goed nagegaan, en heb ook mijn dochter streng ondervraagd, maar het lijkt erop dat mijn dochter inderdaad geen idee heeft wie deze meisjes zijn of wie zij zou hebben gepest op de basisschool die nu verhaal komt halen
We hebben de politie inmiddels geinformeerd die aangeeft niet veel te kunnen omdat de identiteit onbekend is.
Intussen krijgen wij vragen van buurtbewoners en vrezen wij dat wij weer ongenodigde gasten voor de deur krijgen.
Iemand die dit ook heeft gehad en hoe opgelost?
(Frederique heeft een andere naam in werkelijkheid)
donderdag 5 juli 2018 om 19:10
Ben je met de meiden in gesprek gegaan? je schrijft dat je vroeg wie ze waren, maar dat er eentje boos werd en vervolgens kreeg je alleen informatie over een gesprek op school waar je niets van afweet. Heb je niet verder gevraagd?
Het briefje in de bus is raar en het is een vervelende situatie, maar waarom heb je de politie precies gebeld en waarom is je titel 'tuig contact'?
Het briefje in de bus is raar en het is een vervelende situatie, maar waarom heb je de politie precies gebeld en waarom is je titel 'tuig contact'?
.
donderdag 5 juli 2018 om 19:35
Allereerst heel goed dat je zo gehandeld hebt maar volgende keer niet zomaar je dochter laten komen en eerst vragen wie zij zijn en wat zij willen en dat jij ze niet (als goede moeder) hun kent. Immers...je laat toch niet iedere willekeurige vreemde zomaar je dochter zien?Deommedaris schreef: ↑05-07-2018 18:13Ergens rond de voorjaarsvakantie deed ik de voordeur open, waarop twee meiden zeggen dat ze mijn dochter van 14 Frederique wilden spreken.
[knip]
Ten tweede gewoon je niet laten intimideren voor je eigen huis en desnoods ze op beeld vastleggen met je mobiel en de video starten, zodat je hard bewijs met van het hele voorval. Daarna ook gelijk je wijkagent (als die er is) op de hoogte brengen. Verzeker je dat ze dan dat "even verhaal komen halen" wel achterwege laten.
Ten derde en niet geheel onbelangrijk:
Zorgvuldiger omspringen met wie je in je open deur te woord staat want tegenwoordig zijn invallen in je woning met een smoes vooraf heel normaal geworden. Kortom terug naar punt 1 en wel dat je eerst maar degenen die zeggen je dochter te willen spreken ondervragen wie zij zijn , welke dochter zij willen spreken (naam) en als ze van haar school zijn welke klas, de juffrouw e.d., .
Elke ouder kent de naam van de school en de juffrouw van de klas. Krijg je geen tevreden antwoordt of een hakkelend "ik ben het vergeten hoe heet ze nou weer..." reactie dat zit men de boel bij elkaar te liegen. Inzake je dochter: Er niet er automatisch vanuit gaan dat je dochter(in deze) al enige blaam treft want zij kan dat al gaan twijfelen dat jij haar niet steunt omdat je al haar begint te ondervragen alsof ze al schuldig is. Je bedoelt het niet zo, maar zo komt het wel over omdat je denkt dat je dochter iets bewust verzwijgt.
donderdag 5 juli 2018 om 19:37
Ja voor je het weet plegen twee pubermeisjes een gewapende roofoverval.
We hebben in de regel de grootste hekel aan de vervelende eigenschap van een ander die wij zelf ook hebben.
We hebben in de regel de grootste hekel aan de vervelende eigenschap van een ander die wij zelf ook hebben.
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-07-2018 19:51
0.28% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.