Sterfopstraatworst
zondag 8 maart 2009 om 18:55
Zo noemden wij vroeger thuis cervelaatworst
Oftewel; woorden, zinnen, uitdrukkingen en gezegdes verhaspelen. Wie doet dat ook?
Ik begin:
Dat zet geen doden aan de zeik
Iemand dood maken met een blije mus
De proffie staat te kuttelen
Oftewel; woorden, zinnen, uitdrukkingen en gezegdes verhaspelen. Wie doet dat ook?
Ik begin:
Dat zet geen doden aan de zeik
Iemand dood maken met een blije mus
De proffie staat te kuttelen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zondag 8 maart 2009 om 20:32
Ik gebruik standaard veletisie i.p.v. televisie en veletoon i.p.v. telefoon.
Naar de wapper gekeest.
Afstandbediening is hier "het kastje", iets opnemen op de videorecorder is "intoetsen" en de verwarmingsdeken van het bed aanzetten is "het bed erin doen".
Of grateloos zeggen i.p.v. gratis, was ooit een verspreking maar is er altijd ingebleven.
Naar de wapper gekeest.
Afstandbediening is hier "het kastje", iets opnemen op de videorecorder is "intoetsen" en de verwarmingsdeken van het bed aanzetten is "het bed erin doen".
Of grateloos zeggen i.p.v. gratis, was ooit een verspreking maar is er altijd ingebleven.
zondag 8 maart 2009 om 20:35
zondag 8 maart 2009 om 20:52
Bakkie pleur = kopje koffie
Boompjes = tuinkers
PMO = pleur maar op
(mijn moeder werkte als systeembeheerder en die werkte met vele afkortingen. Als ze een hele vervelende klant kreeg stond deze afkorting ineens in een brief:-) )
schaafkaas = kaasschaaf
lingo kijken = seksen
Boompjes = tuinkers
PMO = pleur maar op
(mijn moeder werkte als systeembeheerder en die werkte met vele afkortingen. Als ze een hele vervelende klant kreeg stond deze afkorting ineens in een brief:-) )
schaafkaas = kaasschaaf
lingo kijken = seksen
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zondag 8 maart 2009 om 20:55