Sterfopstraatworst
zondag 8 maart 2009 om 18:55
Zo noemden wij vroeger thuis cervelaatworst
Oftewel; woorden, zinnen, uitdrukkingen en gezegdes verhaspelen. Wie doet dat ook?
Ik begin:
Dat zet geen doden aan de zeik
Iemand dood maken met een blije mus
De proffie staat te kuttelen
Oftewel; woorden, zinnen, uitdrukkingen en gezegdes verhaspelen. Wie doet dat ook?
Ik begin:
Dat zet geen doden aan de zeik
Iemand dood maken met een blije mus
De proffie staat te kuttelen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zondag 8 maart 2009 om 21:03
quote:wiekje schreef op 08 maart 2009 @ 21:00:
[...]
Huh? Die vind ik interessant, hoezo leg eens uit? Of is het eigenlijk andersom? Seksen is lingo kijken
Toen mijn vriend en ik nog jong waren en net verkering hadden vroegen andere vrienden aan ons: wat hebben jullie vandaag gedaan? Suf genoeg hadden we ook lingo(?) gekeken die dag. Dus ik zeg: lingo gekeken. Toen werd er gezegd: ahah zo noemen we dat tegenwoordig.
Dus sinds dien is lingo kijken en andere naam voor seksen geworden.
[...]
Huh? Die vind ik interessant, hoezo leg eens uit? Of is het eigenlijk andersom? Seksen is lingo kijken
Toen mijn vriend en ik nog jong waren en net verkering hadden vroegen andere vrienden aan ons: wat hebben jullie vandaag gedaan? Suf genoeg hadden we ook lingo(?) gekeken die dag. Dus ik zeg: lingo gekeken. Toen werd er gezegd: ahah zo noemen we dat tegenwoordig.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zondag 8 maart 2009 om 21:05
zondag 8 maart 2009 om 21:10
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 08 maart 2009 @ 21:03:
[...]
[...]
zondag 8 maart 2009 om 21:10
Knokloof = knoflook
Erpol = aardappelen
Gaaies = Gajes = Papegaaien
En mijn vader heeft altijd van die rijmpjes:
Het is een feit dat een koe meer schijt dan een mug in een eeuwigheid, en als die mug dat had geweten, had -ie vast wel meer gescheten.
Tussen twee bergen daar bromde een beer, maar toen ik ging kijken, was -ie er niet meer. = Scheet laten.
Erpol = aardappelen
Gaaies = Gajes = Papegaaien
En mijn vader heeft altijd van die rijmpjes:
Het is een feit dat een koe meer schijt dan een mug in een eeuwigheid, en als die mug dat had geweten, had -ie vast wel meer gescheten.
Tussen twee bergen daar bromde een beer, maar toen ik ging kijken, was -ie er niet meer. = Scheet laten.
zondag 8 maart 2009 om 21:26
Net als Sinas deden wij ook altijd woorden spellen als de kinderen klein waren.
Maar dat kregen ze op een gegeven moment jammer genoeg door..
Toen gingen we engels praten. Heeft ook maar even geduurd.
Als we zeggen 'even met de hond naar het park', dan verstaat onze hond dat en zit ie al klaar voor de deur voor je uitgepraat bent.
Nu zeggen we dus 'met je-weet-wel-wie naar het je-weet-wel-waar.'
Is een kwestie van een paar weken voor hij ook dat doorheeft.
Maar dat kregen ze op een gegeven moment jammer genoeg door..
Toen gingen we engels praten. Heeft ook maar even geduurd.
Als we zeggen 'even met de hond naar het park', dan verstaat onze hond dat en zit ie al klaar voor de deur voor je uitgepraat bent.
Nu zeggen we dus 'met je-weet-wel-wie naar het je-weet-wel-waar.'
Is een kwestie van een paar weken voor hij ook dat doorheeft.