Discofeestje
zondag 8 juli 2018 om 20:36
Voor haar tiende verjaardag wil mijn dochter een disco feestje geven.
Nu heeft ze al een en ander bedacht:
- foto's maken met selfie props (emoij en unicorn thema)
- lekkere hapjes en siroop cocktails
- glow in the dark staafjes en ringen
- uiteraard discolampen en aankleding.
Het tijdstip zal van 19.00-21.30 zijn ongeveer. Vinden jullie dat een schappelijke tijd voor 9 en 10 jarigen?
Maar wat ik her en der over disco feestjes las qua activiteiten waren het vooral wat kinderachtige spelletjes. Of tenminste: ik denk dat het te kinderachtig is.
Maar ik vraag mij ook af of ze zich anders 2,5 uur vermaken met alleen een "disco". Ze zijn met 15 meiden.
Zouden spelletjes nodig zijn denken jullie?
Wat ik denk dat ze wellicht leuk vinden is limbodansen??
En omdat ze best met een aantal zijn,is het iets om ze in groepjes een dansje voor te laten bereiden en voordoen aan de rest? Dat we op het laatst een paar optredens hebben?
Nu heeft ze al een en ander bedacht:
- foto's maken met selfie props (emoij en unicorn thema)
- lekkere hapjes en siroop cocktails
- glow in the dark staafjes en ringen
- uiteraard discolampen en aankleding.
Het tijdstip zal van 19.00-21.30 zijn ongeveer. Vinden jullie dat een schappelijke tijd voor 9 en 10 jarigen?
Maar wat ik her en der over disco feestjes las qua activiteiten waren het vooral wat kinderachtige spelletjes. Of tenminste: ik denk dat het te kinderachtig is.
Maar ik vraag mij ook af of ze zich anders 2,5 uur vermaken met alleen een "disco". Ze zijn met 15 meiden.
Zouden spelletjes nodig zijn denken jullie?
Wat ik denk dat ze wellicht leuk vinden is limbodansen??
En omdat ze best met een aantal zijn,is het iets om ze in groepjes een dansje voor te laten bereiden en voordoen aan de rest? Dat we op het laatst een paar optredens hebben?
zondag 8 juli 2018 om 20:38
Mijn zoon heeft de afgelopen 2 jaar een discofeestje gegeven. Qua tijd zit je goed denk ik.
Overigens hebben wij geen spelletjes gedaan. Gewoon keihard muziek aan, snoep, chips en drinken en gaan.
Ze praten er nog over!
Overigens hebben wij geen spelletjes gedaan. Gewoon keihard muziek aan, snoep, chips en drinken en gaan.
Ze praten er nog over!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 8 juli 2018 om 20:43
Hihi ja dit was ook mijn idee van een disco feestje. Als het maar niet saai wordt, daar ben ik een beetje bang voor. De eerste keer dat we zoiets doen, voorheen was het met een klein groepje een crea activiteit
zondag 8 juli 2018 om 20:43
zondag 8 juli 2018 om 21:01
zondag 8 juli 2018 om 21:18
zondag 8 juli 2018 om 21:22
Bij ons is het een beetje uit nood geboren. Hij wilde de hele klas uitnodigen, kon gewoon geen keuze maken want gaat echt met iedereen (op 2 na) om. Dus dit was dé oplossing. Een paar grote speakers, discolampen, en een spotify playlist. Een dikke party en de kinderen kwamen tussendoor met liedjes die ze wilden horen.
Alle meisjes in mooie jurkjes en make-up. Echt het vind zijn weg vanzelf
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 8 juli 2018 om 21:26
Just dance kwam mijn man ook al mee, maar ik had die optie al afgeschreven omdat wij dat spel noet hebben. Maar dat kan dus ook via youtube??NoPepsiPlease schreef: ↑08-07-2018 21:02Om ze over de eerste schroom heen te krijgen zou je kunnen beginnen met Just Dance ( gewoon via YouTube ).
Verder klinkt het erg leuk!
maandag 9 juli 2018 om 19:10
Ik heb even gezocht en dat zijn toch van die filmpjes waar van die aparte figuren dansen. Het ziet er een beetje twilight uit haha.MissMagicx schreef: ↑08-07-2018 21:33Ja, zijn gewoon filmpjes van! Ook van het spel van 2016 en zo. Volop keuze!
Kon wel alleen losse filmpjes vinden. Hoop nog een serie liedjes achter elkaar tegen te komen.
Karaoke machine ook aan gedacht, maar geen idee of ze dat doen of durven.
maandag 9 juli 2018 om 19:31
- Limbodansen
- Met ballonnen tussen elk tweetal dansen
- stopdans
- Wie leert de ouders de swiss? (Uiteraard op bijpassende muziek)
- door een haag heen dansen (zoals je wel een ziet aan het eind van een film)
- de geheime dansdirigent (een kind is de politie. Alle kinderen doen steeds 1 kind na qua dansmoves. De politie moet raden wie er steeds met de dansmove begint. )
- cocktails maken
- donuts versieren
- pinata slaan met blinddoek
Voor alle activiteiten een kaartje in een ballon stoppen. En af en toe een ballon lek laten prikken door de jarige. En dan dus de activiteit op het kaartje uitvoeren.
Het is trouwens tot 21.30u nog niet donker. Ga je de ramen afplakken? Anders heb je niet zoveel aan de glowsticks.
- Met ballonnen tussen elk tweetal dansen
- stopdans
- Wie leert de ouders de swiss? (Uiteraard op bijpassende muziek)
- door een haag heen dansen (zoals je wel een ziet aan het eind van een film)
- de geheime dansdirigent (een kind is de politie. Alle kinderen doen steeds 1 kind na qua dansmoves. De politie moet raden wie er steeds met de dansmove begint. )
- cocktails maken
- donuts versieren
- pinata slaan met blinddoek
Voor alle activiteiten een kaartje in een ballon stoppen. En af en toe een ballon lek laten prikken door de jarige. En dan dus de activiteit op het kaartje uitvoeren.
Het is trouwens tot 21.30u nog niet donker. Ga je de ramen afplakken? Anders heb je niet zoveel aan de glowsticks.
maandag 9 juli 2018 om 21:56
Superleuke leeftijd voor zo'n feestje!
Dat is nog kind genoeg om lekker los te gaan op niks, maar wel oud genoeg om met plannen te komen.
Ik zou ze die paar uur lekker zelf laten invullen. Niet te veel dirigeren of willen plannen. Als ze echt iets willen qua teams of wedstrijdjes, ontstaat dat vaak wel vanzelf.
Zelf op een afstandje gaan zitten met een dikke zonnebril en kek discohoedje op, dan valt 't niet zo op om welk je kind nu weer in een deuk ligt
Veel plezier!
Dat is nog kind genoeg om lekker los te gaan op niks, maar wel oud genoeg om met plannen te komen.
Ik zou ze die paar uur lekker zelf laten invullen. Niet te veel dirigeren of willen plannen. Als ze echt iets willen qua teams of wedstrijdjes, ontstaat dat vaak wel vanzelf.
Zelf op een afstandje gaan zitten met een dikke zonnebril en kek discohoedje op, dan valt 't niet zo op om welk je kind nu weer in een deuk ligt
Veel plezier!
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 9 juli 2018 om 22:00
Leuk een disco feestje!
Ben ik de enige die tot half 10 super laat vindt voor 9-10 jarigen? De 10 jarigen die ik ken zijn rond 21.30 niet meer te genieten en moe.
Maar mijn eigen kinderen zijn nog wat jonger, dus kan niet heel goed beoordelen wat ‘normaal’ is rond die leeftijd. Het klinkt laat.
Ramen blinderen is een goeie. Glowsticks erg leuk ook.
Misschien kan je ook een bellenblaas machine huren.
Ben ik de enige die tot half 10 super laat vindt voor 9-10 jarigen? De 10 jarigen die ik ken zijn rond 21.30 niet meer te genieten en moe.
Maar mijn eigen kinderen zijn nog wat jonger, dus kan niet heel goed beoordelen wat ‘normaal’ is rond die leeftijd. Het klinkt laat.
maandag 9 juli 2018 om 22:04
hou een spelletje achter de hand (of 2) voor als het gebeuren wat inzakt. Als ze net in de stemming zijn en jij komt met een spelletje kan het allemaal inzakken.
Misschien kun je bij de kringloper nog iets bruikbaars vinden voor een paar euro, partyspel waar je een paar opdrachten van kunt gebruiken
Misschien kun je bij de kringloper nog iets bruikbaars vinden voor een paar euro, partyspel waar je een paar opdrachten van kunt gebruiken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 10 juli 2018 om 07:21
Nou ik vond het qua tijd ook moeilijk inschatten. Mijn eigen 9 jarige ligt normaal rond 19.00 uur in bed en in het weekend soms 19.30;)pocas schreef: ↑09-07-2018 22:00Leuk een disco feestje!
Maar weet dat de rest wel later gaat normaal gesproken. En voor 1 keer zo'n discofeestje als je 10 wordt dacht ik dat het wel kon.
dinsdag 10 juli 2018 om 07:39
21.30 lijkt mij een prima tijd. In tegenstelling tot jou ken ik geen enkel kind van die leeftijd dat moe is om die tijd. Mijn zoon (bijna 9) zal misschien een uitzondering zijn maar hij trekt het moeiteloos om op oudejaarsavond of een feestje ver na twaalven naar bed te gaan. Dochter van vrienden trouwens ook en zij is net 8.pocas schreef: ↑09-07-2018 22:00Ben ik de enige die tot half 10 super laat vindt voor 9-10 jarigen? De 10 jarigen die ik ken zijn rond 21.30 niet meer te genieten en moe.
Maar mijn eigen kinderen zijn nog wat jonger, dus kan niet heel goed beoordelen wat ‘normaal’ is rond die leeftijd. Het klinkt laat
TO, dank voor deze tip, ik knoop ‘m in m’n oren voor volgend jaar. Leuk en een stuk goedkoper dan het feestje dat wij volgende week gaan vieren.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
dinsdag 10 juli 2018 om 08:02
Graag gedaanredcap schreef: ↑10-07-2018 07:3921.30 lijkt mij een prima tijd. In tegenstelling tot jou ken ik geen enkel kind van die leeftijd dat moe is om die tijd. Mijn zoon (bijna 9) zal misschien een uitzondering zijn maar hij trekt het moeiteloos om op oudejaarsavond of een feestje ver na twaalven naar bed te gaan. Dochter van vrienden trouwens ook en zij is net 8.
TO, dank voor deze tip, ik knoop ‘m in m’n oren voor volgend jaar. Leuk en een stuk goedkoper dan het feestje dat wij volgende week gaan vieren.
Ja normaal gesproken doen we hier ook 4 of 5 genodigden. Maar nu wilde ze iets met alle meiden uit de klas doen en dan zitten we op een stuk of 14