Nog tips staat Florida?

09-07-2018 13:33 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dit jaar gekozen om naar Florida te gaan. Hebben jullie nog leuke tips om naar toe te gaan? We zijn enorme fan van snorkelen en willen graag als het kan schildpadden etc zien in het wild. Oja het is een rondreis met een auto

Iemand nog tips om naar toe te gaan? Evt goedkope hotelletjes/motels
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 13:54
6.36% gewijzigd
Er is niet zoveel te beleven in Florida... welke periode gaan jullie?
Ga naar Crystal River, snorkelen met manatees!
Econo lodge (gewoon een van de vele ketens) vind ik 'n prima budget optie. Je vindt ze overal. Ook Super8, Days Inn etc. etc.
En St. Augustine vond ik een heel tof plaatsje. Het is het oudste stadje van de USA, nog gesticht door de Spanjaarden. Erg mooi!
Sanible Island is erg mooi. In ieder geval veel pelikanen en andere vogels te zien. En wij huren altijd een boot in St Petersburg om te vissen en wilde dolfijnen te spotten. Overigens huren wij altijd een villa met zwembad. Dit is financieel erg goed te doen.
Jillian69 schreef:
09-07-2018 13:51
Sanible Island is erg mooi. In ieder geval veel pelikanen en andere vogels te zien. En wij huren altijd een boot in St Petersburg om te vissen en wilde dolfijnen te spotten. Overigens huren wij altijd een villa met zwembad. Dit is financieel erg goed te doen.
Dat doe je niet voor 1-2 overnachtingen lijkt me. En je ziet zo weinig als je niet gaat roadtrippen.
[quote=ghostly41 post_id=28734451 time=1531136177 user_id=314453]
Er is niet zoveel te beleven in Florida... welke periode gaan jullie?
[/
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 13:58
5.48% gewijzigd
Oef, dat lijkt me wel heel warm...én druk!
Wat wij ook vaak doen; Met de auto het strand oprijden op Daytona Beach . Vind dat ook altijd een leuke ervaring.
Jillian69 schreef:
09-07-2018 13:51
Heb gemist dat ze op road trip gaat. Wij rijden altijd heel Florida door vanuit de villa of soms twee verschillende. Maar ik ben me er wel van bewust dat niet iedereen graag zoveel rijdt.
Jillian69 schreef:
09-07-2018 13:56
Heb gemist dat ze op road trip gaat. Wij rijden altijd heel Florida door vanuit de villa of soms twee verschillende. Maar ik ben me er wel van bewust dat niet iedereen graag zoveel rijdt.
De afstanden zijn kort in Florida, maar ik vind 't belangrijk dat je 's ochtends vroeg op de plek van bestemming bent. Dat snorkelen met manatees begint bijv. al om 6.15. En bij de pretparken wil je er ook bij opening van de poort zijn om nog een paar uur van de relatieve rust te profiteren.
Huur een villa met privé zwembad ! Zóoooooo fijn !!

Tips:
- huur een boot als je een paar dagen rondom Ft Myers/Cape Coral zit. Fantastisch mooi, je ziet dolfijnen onderweg naar bijv. Sanibel Island
- dagje Kelly Park, tubing op een riviertje
- shoppuh !!
- Airboat tour bij de Everglades
- Islamorada is ook zo mooi! Een vd eilandjes van The Keys. Leuke stop bij Robbie’s en tarpons voeren
- snorkelen kan bij Key Largo goed geloof ik
- Key West, gezellige sfeer, en de zonsondergang bij Mallory Square
- eten bij The Cheesecake Factory :lol:
- op zaterdagavond naar Old Town in Kissimmee. Rijden oldtimers rond en er is een grote vaste kermis, winkeltjes en een uitgaanssfeertje.

Geniet, want Florida is heerlijk!
redbulletje schreef:
09-07-2018 13:58
De afstanden zijn kort in Florida, maar ik vind 't belangrijk dat je 's ochtends vroeg op de plek van bestemming bent. Dat snorkelen met manatees begint bijv. al om 6.15. En bij de pretparken wil je er ook bij opening van de poort zijn om nog een paar uur van de relatieve rust te profiteren.
Vergeleken met de afstanden als je omhoog gaat is dit kort ja.

- Kan je al zo vroeg snorkelen met managers? (Lijkt me overigens wel heel vet)
- En van die parken is een goede tip!
- We kunnen staan en gaan wat we willen qua hotels/motels
Dank je voor de tips
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 14:11
4.99% gewijzigd
- En qua tolwegen?
- Is dat heel duur ?
- Is key west echt de moeite waard?
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 14:12
36.94% gewijzigd
redbulletje schreef:
09-07-2018 13:58
Ja, dat snap ik helemaal! Maar zo vult iedereen dat op zijn eigen manier in. Wij zijn meestal maximaal vijf uur ergens en hoeven ook niet 's morgens vroeg voor de poort te staan. En het rijden, maakt deel uit van ons dagje weg, waarbij we dan ook spontaan stoppen op mooie plaatsen of een andere route nemen. Alleen het snorkelen met manatees staat nog op mijn lijst en dan zal ik denk ik ook een overnachting in de buurt regelen. Want dat lijkt me echt geweldig.
mamaonbekend schreef:
09-07-2018 13:59
Huur een villa met privé zwembad ! Zóoooooo fijn !!

Tips:
- huur een boot als je een paar dagen rondom Ft Myers/Cape Coral zit. Fantastisch mooi, je ziet dolfijnen onderweg naar bijv. Sanibel Island
- dagje Kelly Park, tubing op een riviertje
- shoppuh !!
- Airboat tour bij de Everglades
- Islamorada is ook zo mooi! Een vd eilandjes van The Keys. Leuke stop bij Robbie’s en tarpons voeren

- snorkelen kan bij Key Largo goed geloof ik
- Key West, gezellige sfeer, en de zonsondergang bij Mallory Square
- eten bij The Cheesecake Factory :lol:
- op zaterdagavond naar Old Town in Kissimmee. Rijden oldtimers rond en er is een grote vaste kermis, winkeltjes en een uitgaanssfeertje.

Geniet, want Florida is heerlijk!
Dank je voor je tips!!
redbulletje schreef:
09-07-2018 13:53
Oef, dat lijkt me wel heel warm...én druk!
Geloof me 33 graden valt écht nog mee hoor met de hitte. We hebben echt wel beter meegemaakt (55 graden). Altijd een zeewindje lijkt me daar.

Drukte kan je opzoeken gok ik
tvp
-
arwen1 schreef:
09-07-2018 13:52
Welke periode is het nou?
[quote=yoshe post_id=28734678 time=1531139383 user_id=137361]
Welke periode is het nou?
[/q
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 17:25
7.61% gewijzigd
Andere tip:
bezoek een baseball wedstrijd van de Minor League, dat is vaak in kleine stadjes tussen de locals, maar wel super gezellig en gewoon leuk om eens gezien te hebben. Website: www.milb.com
arwen1 schreef:
09-07-2018 14:04
- Is key west echt de moeite waard?
Wij vonden de Keys niet de moeite waard. Het is een lang stuk rijden via de keys en 80% van de tijd rijdt je tussen heggen en bomen en zie je geen water. De dorpen/eilanden waar je doorheen komt zijn aan de straatkant armoedig en vervallen. Ik begrijp niet waarom men zo opgeeft over deze route, wij hebben mooiere routes gereden in de USA. Voor de sunset gaat iedereen op hetzelfde punt zitten en je ziet niet een prachtige sunset, de zon gaat achter een eiland onder en er doen tig zeilboten hun best om vooral in jouw blikveld te liggen. Onze mooiste sunset was bij Napels bij de pier, die kleuren, dolfijnen die door het water springen, geweldig plaatje.
arwen1 schreef:
09-07-2018 14:30
Augustus
Wij zijn er ooit in oktober geweest en toen was de hitte al onverdraagbaar.... hoge luchtvochtigheid, warmte... succes.
yoshe schreef:
09-07-2018 14:35
Wij vonden de Keys niet de moeite waard. Het is een lang stuk rijden via de keys en 80% van de tijd rijdt je tussen heggen en bomen en zie je geen water. De dorpen/eilanden waar je doorheen komt zijn aan de straatkant armoedig en vervallen. Ik begrijp niet waarom men zo opgeeft over deze route, wij hebben mooiere routes gereden in de USA. Voor de sunset gaat iedereen op hetzelfde punt zitten en je ziet niet een prachtige sunset, de zon gaat achter een eiland onder en er doen tig zeilboten hun best om vooral in jouw blikveld te liggen. Onze mooiste sunset was bij Napels bij de pier, die kleuren, dolfijnen die door het water springen, geweldig plaatje.
M'n vriend vindt de rit vanaf Miami naar key west (4 uur) al heel veel en wil het niet. Maar als ik jou reactie lees ga ik ook enorm twijfelen!
Wij gaan ook in Augustus. Al gedacht aan de panhandle? daar gaan wij enkele dagen heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven