Denemarken: boodschappentips?

10-07-2018 09:56 40 berichten
Wij gaan deze zomer naar Denemarken met de auto. Meestal haal ik de boodschappen gewoon tijdens de vakantie, maar ik heb begrepen dat Denemarken vrij duur is en dat ze ook veel andere dingen eten dan dat in Nederland in de supermarkt te vinden zijn.

Djus ik was even benieuwd; welke producten misten jullie in Denemarken en zou je dus meenemen als je daarheen gaat op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
10-07-2018 11:02
In Denemarken kun je heel goed boodschappen doen. Alleen moet je niet dingen als voorgesneden groente of iets van vla verwachten. Dat is typisch Nederlands. Yoghurt hebben ze in heel veel smaken. Ik weet niet of je halvarine op brood smeert, dat is daar prijzig of je moet smeerbare margarine o.i.d. op brood doen.
Denemarken loopt wat achter met vleesvervangers, maar ik was er in mei en hoera, bij de Lidl hadden ze vleesvervangers! Voor het eerst! Ik had ze al meegenomen van huis uit ervaring. :cheer:
Dingen die in Denemarken echt superlekker zijn; Het softijs is er dikker en romiger dan bij ons. En echt de allerlekkerste koekjes zijn alleen daar te koop; Karen Volf Havre Flager/Havre Flarn. 1x en je bent verslaafd.
En hier zijn de koekjes helaas/gelukkig niet te krijgen. :cry:
Klopt helemaal! En die koekjes kende ik nog niet, dus die ga ik de volgende keer eens zoeken ;-)
Wel praten onze kinderen nog steeds over die heerlijke gebakjes die we daar elke morgen bij het ontbijt ( ! ) kregen bij onze familie. We communiceren in het Engels met ze, dus ik ken de officiele naam niet, maar ze noemden het "snails". Het gebak was opgerold in de vorm van een slakkenhuisje en er zat een soort room in. De buitenkant leek een beetje op bladerdeeg en had een soort suikerlaagje.
snorriemorrie schreef:
10-07-2018 10:57
O ja, dat is een goed idee om wat vaker een broodmaaltijd als avondeten te eten. We zijn daar tenslotte toch maar 10 dagen dus zo'n ramp is dat niet. Bedankt voor de tip. Uit eten gaan moeten we sowieso even kijken, volgens vegatopia is er weinig keuze voor vegetariërs, maar we gaan het meemaken
Bij pizza's heb je meestal wel 'n vega optie met alleen maar kaas en groente.
Venusss schreef:
10-07-2018 11:13
Klopt helemaal! En die koekjes kende ik nog niet, dus die ga ik de volgende keer eens zoeken ;-)
Wel praten onze kinderen nog steeds over die heerlijke gebakjes die we daar elke morgen bij het ontbijt ( ! ) kregen bij onze familie. We communiceren in het Engels met ze, dus ik ken de officiele naam niet, maar ze noemden het "snails". Het gebak was opgerold in de vorm van een slakkenhuisje en er zat een soort room in. De buitenkant leek een beetje op bladerdeeg en had een soort suikerlaagje.

Hebben ze die in Denemarken ook?! Ik ken ze uit Duitsland: Snäcken heet het daar geloof ik :kwijl:
Ik kan altijd prima uit de voeten in Denemarken, ik zou eigenlijk niet snel iets meenemen vanuit Nederland geloof ik.
Superbrugsen en Irma zijn supermarkten die een redelijk goed aanbod hebben qua vlees- en zuivelvervangers
En je moet idd vooral in de diepvriessectie zijn.
Dat verbaast me elke keer weer, sommige supermarkten zijn gewoon voor de helft vriesvak. Ook heel veel variantie qua ingevroren groente bijvoorbeeld
daenerys79 schreef:
10-07-2018 10:41
Goh ik krijg de indruk dat de denen wel veel gezonder eten en leven. geen kant en klaar en geen pakjes/zakjes, vlees heel duur, alcohol en sigaretten heel duur....
Maar goed, verder neem ik nooit boodschappen mee op vakantie, afgezien van babyvoeding en de typisch hollandse dingen voor schoonfamilie. ik vind het ook wel wat hebben om in een lokale supermarkt de lokale spullen te shoppen en te proberen.
Precies dat!
Ook vleesvervangers zijn prima verkrijgbaar in Denemarken. Iets minder keuze dan hier en vooral uit de diepvries, maar echt genoeg keuze.

Wij zijn in mei naar Denemarken geweest en ik had alleen een potje sambal, één pakje nasikruiden en een fles limonadesiroop mee. Dat zijn de enige dingen die ik daar echt niet had kunnen vinden in de vorige keren dat we daar waren..
Wij hadden volgens mij alleen bier bij ons en wat eten voor de eerste avond maar verder daar alles gekocht. Om de hoek van de camping was een bakker met heerlijke broodjes en een stukje verder zat een Lidl.
We zijn toen ook een keer bij een Chinees restaurant gaan wokken dat was toen goedkoper dan hier in Nederland herinner ik me nog.
Vorig jaar nog 2x in DK geweest. Wat ik zou meenemen: alcohol, snoep, chips/zoutjes en voldoende verzorgingsproducten. Even ergens een ijsje eten met de kinderen of koffie met gebak...... wij doen het daar niet zo snel want het is echt wel duurder dan hier of in Duitsland. Het doet altijd wat afbreuk aan mijn vakantiegevoel al vind ik DK een leuk land. Maar goed.... we zijn dan ook een beetje krenterig en met vijf personen.
rascalles schreef:
10-07-2018 10:24
Ik vind dit dus echt een hele rare vraag. Als je al boodschappen mee wil nemen dan neem je toch mee wat je zelf wil eten en niet wat het viva forum zou gaan eten :sick:
Kun je niet lezen ofzo? Dat staat er helemaal niet.
Bepaalde kruiden, ketjap en sambal en DRANK!!!!
nina1966 schreef:
10-07-2018 17:53
Bepaalde kruiden, ketjap en sambal en DRANK!!!!
Haha sambal ja! Wij gaan bijna op vakantie naar scandinavie en ik ben al langzaam een beetje spullen aan het verzamelen en mijn vriend (die zelf dus uit zweden komt) heeft er vanmorgen ineens een hele grote pot sambal bijgezet want die MOET mee :love:
Pinda-Kaas schreef:
10-07-2018 18:35
Haha sambal ja! Wij gaan bijna op vakantie naar scandinavie en ik ben al langzaam een beetje spullen aan het verzamelen en mijn vriend (die zelf dus uit zweden komt) heeft er vanmorgen ineens een hele grote pot sambal bijgezet want die MOET mee :love:
Volledig off-topic, maar de Coop in Zweden verkoopt gewoon Sambal, in Nederland geproduceerd nota bene ;-D
Grappig dat er al een aantal mensen hebben aangegeven dat ze sambal meenemen op vakantie. Wij eten dat eigenlijk nooit. Maar kan me voorstellen dat je zoiets goed kan missen als je gek bent op pittig eten!
the-dowager schreef:
10-07-2018 18:57
Volledig off-topic, maar de Coop in Zweden verkoopt gewoon Sambal, in Nederland geproduceerd nota bene ;-D
hahahaha, hij woont hier al een tijdje dus misschien weet ie dat niet. Ik ga het meteen doorgeven. ;)
We gaan echter óók naar denemarken dus misschien is het daarvoor?
Of als snack voor in het vliegtuig :proud: ik heb hem als eens eerder met een lepeltje in de pot betrapt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven