Welke smartphone werkt wel goed?

10-07-2018 22:17 88 berichten
Update: Mijn nieuwe telefoon is geweldig. ik wist niet dat een smartphone zo fijn kon zijn. nogmaals dank voor de tips! :bigkiss:

Update: heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Zal over een paar dagen vertellen of het een vooruitgang is. :)

Een jaar of 4 geleden kocht ik mijn eerste smartphone: een Samsung S7710 Galaxy Xcover 2. Vanaf dag één was het doffe ellende, want er is onvoldoende geheugen. Na het maken van een paar foto's piept hij al dat het geheugen vol is en vervolgens kun je er niks meer mee. :@

Het extra geheugen wat je kunt toevoegen kun je vervolgens niet gebruiken. Ook apps kun je niet gebruiken. Ik heb 'm al geroot en van alles er af gesmeten, maar nog steeds functioneert hij niet. :'( Ik kan er nu alleen nog mee bellen en smsen, maar als ik dat wil haal ik mijn Nokia wel weer uit de kast.

Een nieuwe telefoon dus, maar welke? Ik durf haast geen nieuwe te kopen, omdat ik bang ben een miskoop te doen. Toch zie ik anderen appen, fben, instagrammen, snappen, foto's maken, etc... En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een telefoon hebben met een enorm geheugen, maar wat is dan wel het verschil?

Hoeveel geheugen is nodig? En welke (betaalbare) telefoon doet wel wat ik wil? Budget €200 tot max. €300,- Liefst een Android.

Ik wil met mijn telefoon:
  • bellen
    smsen
    apps zoals FB en WA kunnen installeren en gebruiken
    foto's kunnen maken
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 01:12
12.01% gewijzigd
sleeping_sun schreef:
10-07-2018 22:38
Ik zou geen iphone nemen. Je kan geen geheugenkaartje erin doen, dan is dat ding zo vol. Bij android kun je de geheugen uitbreiden tot en met 128GB.
Dat lijkt me dan een groot nadeel dat je bij iphone het geheugen niet kan uitbreiden. Daar zou ik nooit voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Samsung Ace doet hetzelfde. Is nu 4 jaar oud en batterij loopt ook direct leeg onder de 35%. Ik ben dus ook op zoek naar iets anders en inmiddels wel gehecht aan samsung (huwawei van mijn broer werkt dan weer net anders, ik kan er niks mee).

Net een en ander gelezen en ik ga voor de galaxy J6. Prima beoordelingen en meer dan voldoende voor mij. Huidige telefoon heeft 8Gb geheugen (1Gb werkgeheugen), werkte voor toen prima maar is inmiddels gewoon veel te weinig. De J6 heeft 32Gb (en 3Gb werkgeheugen) dus daar kan ik voorlopig echt wel weer mee vooruit.

En hij kost €204-€210 (afhankelijk van de kleur) dus dan vind ik het prima als hij over een jaar of 3 weer op is :)
Samsung A5 32GB
Ik heb een Samsung Galaxy A5 2017 (met 32 GB opslag en zelf nog GB aan toegevoegd) en ben er heel blij mee. Je kan er (met gemak) alle dingen mee doen die je opnoemt en meer. Maakt ook voor een telefoon goede foto’s. Prijs is rond de € 250,00.
redbulletje schreef:
10-07-2018 22:42
Dat lijkt me dan een groot nadeel dat je bij iphone het geheugen niet kan uitbreiden. Daar zou ik nooit voor kiezen.

Of juist wel, als je de gemaakte foto's ouderwets in handen wil hebben kun je ze zo doorsturen naar bv hema en ze afdrukken.
Voor de rest heb je de cloud waar alles opgeslagen wordt.
Kijk hier eens naar:
https://www.botom.nl/huawei-honor-6x-dual-sim-141521
zeer betaalbaar en geen seconde spijt van
extra geheugenkaartje ingezet voor de opslag van foto's
iPhone SE
Ik zou iig kiezen voor een telefoon met een zo kaal mogelijke Android versie. Samsung levert veel bloatware (onnodige apps en skins) mee wat geheugen kost.

Op Tweakers kun je zoeken naar de beste budget telefoons. Huawei komt er vaak goed uit, net als Motorola. Meer dan prima telefoons, voor een betaalbare prijs.
Hier een groot iPhone fan. Ik heb ook Android toestellen gehad, maar ik vind iPhones gebruiksvriendelijker en het systeem stabieler. Je zou een iPhone 6 of SE kunnen nemen (eventueel refurbished), met voldoende geheugen (ik zou dan voor ten minste 32gb gaan). Prima toestellen, maar veel goedkoper dan de nieuwste iPhones.
Vanavond kwam ik deze review-site tegen, misschien heb je er wat aan ?
https://www.allaboutphones.nl/telekoopw ... artphones/
nounou
zazamaenade schreef:
10-07-2018 22:34
Ik lees even mee.
Over je oude telefoon : de mijne was nog goedkoper en ouder dan de jouwe, maar daar kan ik veel foto's in opslaan. Heb je, toen je de sd-kaart erin stopte, dat wel als standaard-opslag ingesteld ?
Ik weet dat je apps er niet op kunt draaien, maar foto's en andere bestanden kun je er wel in opslaan, maar dat gaat niet vanzelf.
Nee, dat kan dus niet bij mijn telefoon. Heel bizar, maar internet staat er vol mee.
sleeping_sun schreef:
10-07-2018 22:38
Ik zou geen iphone nemen. Je kan geen geheugenkaartje erin doen, dan is dat ding zo vol. Bij android kun je de geheugen uitbreiden tot en met 128GB.
Bedankt voor de tip!
KyloRen schreef:
10-07-2018 22:40
Ik dacht ook dat ik ook nooit zou wennen aan een iPhone, maar binnen een week had ik het helemaal door :)
Durf het niet goed aan. Het was ook de reden dat ik een xcover kocht. Zo had ik hetzelfde toestel als mijn man, zodat hij mij alles uit kon leggen. Toen hadden we dus allebei een k*ttelefoon :frusty:
gsleutel schreef:
10-07-2018 22:45
Mijn Samsung Ace doet hetzelfde. Is nu 4 jaar oud en batterij loopt ook direct leeg onder de 35%. Ik ben dus ook op zoek naar iets anders en inmiddels wel gehecht aan samsung (huwawei van mijn broer werkt dan weer net anders, ik kan er niks mee).

Net een en ander gelezen en ik ga voor de galaxy J6. Prima beoordelingen en meer dan voldoende voor mij. Huidige telefoon heeft 8Gb geheugen (1Gb werkgeheugen), werkte voor toen prima maar is inmiddels gewoon veel te weinig. De J6 heeft 32Gb (en 3Gb werkgeheugen) dus daar kan ik voorlopig echt wel weer mee vooruit.

En hij kost €204-€210 (afhankelijk van de kleur) dus dan vind ik het prima als hij over een jaar of 3 weer op is :)
Oké, dan ga ik die ook eens bekijken.
Het valt echt wel mee hoe snel een iPhone vol is, hoor. De apps die TO wil kunnen er makkelijk op.
Voor foto's heb ik iCloud, ik betaal 99 cent per maand voor 50GB opslag.
Magick88 schreef:
10-07-2018 22:46
Samsung A5 32GB
Bedankt voor de tip!
_Branwen_ schreef:
10-07-2018 22:47
Ik heb een Samsung Galaxy A5 2017 (met 32 GB opslag en zelf nog GB aan toegevoegd) en ben er heel blij mee. Je kan er (met gemak) alle dingen mee doen die je opnoemt en meer. Maakt ook voor een telefoon goede foto’s. Prijs is rond de € 250,00.
Ga ik ook bekijken.
ouwewijsneus schreef:
10-07-2018 23:20
Kijk hier eens naar:
https://www.botom.nl/huawei-honor-6x-dual-sim-141521
zeer betaalbaar en geen seconde spijt van
extra geheugenkaartje ingezet voor de opslag van foto's
Bedankt voor de tip! Is een extra kaartje nog nodig met 32 GB? Of heb je het dan over honderden foto's?
Manji schreef:
10-07-2018 23:24
iPhone SE
Bedankt voor de tip!
gsleutel schreef:
10-07-2018 22:45

Ik wou dit zeggen. Heb hem nu een paar dagen en halleluja na mijn vorige drama toestel. :thumbsup:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Sansa_ schreef:
10-07-2018 23:26
Ik zou iig kiezen voor een telefoon met een zo kaal mogelijke Android versie. Samsung levert veel bloatware (onnodige apps en skins) mee wat geheugen kost.

Op Tweakers kun je zoeken naar de beste budget telefoons. Huawei komt er vaak goed uit, net als Motorola. Meer dan prima telefoons, voor een betaalbare prijs.
Ja dat klopt. Samsung gooit er een hoop rotzooi op die je nooit gebruikt. Vandaar mijn root-poging.
Ik zal inderdaad eens op tweakers gaan kijken zo.
Kikkertje17 schreef:
10-07-2018 23:29
Hier een groot iPhone fan. Ik heb ook Android toestellen gehad, maar ik vind iPhones gebruiksvriendelijker en het systeem stabieler. Je zou een iPhone 6 of SE kunnen nemen (eventueel refurbished), met voldoende geheugen (ik zou dan voor ten minste 32gb gaan). Prima toestellen, maar veel goedkoper dan de nieuwste iPhones.
Ja, 32 GB zie ik hier het meeste voorbij komen, dus dat zal ik minimaal nemen.
zazamaenade schreef:
10-07-2018 23:31
Vanavond kwam ik deze review-site tegen, misschien heb je er wat aan ?
https://www.allaboutphones.nl/telekoopw ... artphones/
Dank je :bigkiss:
KyloRen schreef:
11-07-2018 00:30
Het valt echt wel mee hoe snel een iPhone vol is, hoor. De apps die TO wil kunnen er makkelijk op.
Voor foto's heb ik iCloud, ik betaal 99 cent per maand voor 50GB opslag.
Ik zal wel onder een steen leven, maar ik heb geen idee hoe zo'n iCloud werkt :$ Ik wil eigenlijk gewoon een telefoon met een beetje normaal geheugen. Dat betekent dat ik enkele (geen honderden) foto's wil op kunnen slaan zonder dat het toestel een meltdown krijgt.
LunchLover schreef:
11-07-2018 00:40
Ik wou dit zeggen. Heb hem nu een paar dagen en halleluja na mijn vorige drama toestel. :thumbsup:
:yes: Dat geeft de burger weer moed. :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven