Welke smartphone werkt wel goed?

dinsdag 10 juli 2018 om 22:17
Update: Mijn nieuwe telefoon is geweldig. ik wist niet dat een smartphone zo fijn kon zijn. nogmaals dank voor de tips!
Update: heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Zal over een paar dagen vertellen of het een vooruitgang is.
Een jaar of 4 geleden kocht ik mijn eerste smartphone: een Samsung S7710 Galaxy Xcover 2. Vanaf dag één was het doffe ellende, want er is onvoldoende geheugen. Na het maken van een paar foto's piept hij al dat het geheugen vol is en vervolgens kun je er niks meer mee.
Het extra geheugen wat je kunt toevoegen kun je vervolgens niet gebruiken. Ook apps kun je niet gebruiken. Ik heb 'm al geroot en van alles er af gesmeten, maar nog steeds functioneert hij niet.
Ik kan er nu alleen nog mee bellen en smsen, maar als ik dat wil haal ik mijn Nokia wel weer uit de kast.
Een nieuwe telefoon dus, maar welke? Ik durf haast geen nieuwe te kopen, omdat ik bang ben een miskoop te doen. Toch zie ik anderen appen, fben, instagrammen, snappen, foto's maken, etc... En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een telefoon hebben met een enorm geheugen, maar wat is dan wel het verschil?
Hoeveel geheugen is nodig? En welke (betaalbare) telefoon doet wel wat ik wil? Budget €200 tot max. €300,- Liefst een Android.
Ik wil met mijn telefoon:

Update: heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Zal over een paar dagen vertellen of het een vooruitgang is.

Een jaar of 4 geleden kocht ik mijn eerste smartphone: een Samsung S7710 Galaxy Xcover 2. Vanaf dag één was het doffe ellende, want er is onvoldoende geheugen. Na het maken van een paar foto's piept hij al dat het geheugen vol is en vervolgens kun je er niks meer mee.

Het extra geheugen wat je kunt toevoegen kun je vervolgens niet gebruiken. Ook apps kun je niet gebruiken. Ik heb 'm al geroot en van alles er af gesmeten, maar nog steeds functioneert hij niet.

Een nieuwe telefoon dus, maar welke? Ik durf haast geen nieuwe te kopen, omdat ik bang ben een miskoop te doen. Toch zie ik anderen appen, fben, instagrammen, snappen, foto's maken, etc... En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een telefoon hebben met een enorm geheugen, maar wat is dan wel het verschil?
Hoeveel geheugen is nodig? En welke (betaalbare) telefoon doet wel wat ik wil? Budget €200 tot max. €300,- Liefst een Android.
Ik wil met mijn telefoon:
- bellen
smsen
apps zoals FB en WA kunnen installeren en gebruiken
foto's kunnen maken
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 01:12
12.01% gewijzigd

dinsdag 10 juli 2018 om 22:42
Dat lijkt me dan een groot nadeel dat je bij iphone het geheugen niet kan uitbreiden. Daar zou ik nooit voor kiezen.sleeping_sun schreef: ↑10-07-2018 22:38Ik zou geen iphone nemen. Je kan geen geheugenkaartje erin doen, dan is dat ding zo vol. Bij android kun je de geheugen uitbreiden tot en met 128GB.
dinsdag 10 juli 2018 om 22:45
Mijn Samsung Ace doet hetzelfde. Is nu 4 jaar oud en batterij loopt ook direct leeg onder de 35%. Ik ben dus ook op zoek naar iets anders en inmiddels wel gehecht aan samsung (huwawei van mijn broer werkt dan weer net anders, ik kan er niks mee).
Net een en ander gelezen en ik ga voor de galaxy J6. Prima beoordelingen en meer dan voldoende voor mij. Huidige telefoon heeft 8Gb geheugen (1Gb werkgeheugen), werkte voor toen prima maar is inmiddels gewoon veel te weinig. De J6 heeft 32Gb (en 3Gb werkgeheugen) dus daar kan ik voorlopig echt wel weer mee vooruit.
En hij kost €204-€210 (afhankelijk van de kleur) dus dan vind ik het prima als hij over een jaar of 3 weer op is
Net een en ander gelezen en ik ga voor de galaxy J6. Prima beoordelingen en meer dan voldoende voor mij. Huidige telefoon heeft 8Gb geheugen (1Gb werkgeheugen), werkte voor toen prima maar is inmiddels gewoon veel te weinig. De J6 heeft 32Gb (en 3Gb werkgeheugen) dus daar kan ik voorlopig echt wel weer mee vooruit.
En hij kost €204-€210 (afhankelijk van de kleur) dus dan vind ik het prima als hij over een jaar of 3 weer op is

dinsdag 10 juli 2018 om 23:03
redbulletje schreef: ↑10-07-2018 22:42Dat lijkt me dan een groot nadeel dat je bij iphone het geheugen niet kan uitbreiden. Daar zou ik nooit voor kiezen.
Of juist wel, als je de gemaakte foto's ouderwets in handen wil hebben kun je ze zo doorsturen naar bv hema en ze afdrukken.
Voor de rest heb je de cloud waar alles opgeslagen wordt.

dinsdag 10 juli 2018 om 23:20
Kijk hier eens naar:
https://www.botom.nl/huawei-honor-6x-dual-sim-141521
zeer betaalbaar en geen seconde spijt van
extra geheugenkaartje ingezet voor de opslag van foto's

dinsdag 10 juli 2018 om 23:26
Ik zou iig kiezen voor een telefoon met een zo kaal mogelijke Android versie. Samsung levert veel bloatware (onnodige apps en skins) mee wat geheugen kost.
Op Tweakers kun je zoeken naar de beste budget telefoons. Huawei komt er vaak goed uit, net als Motorola. Meer dan prima telefoons, voor een betaalbare prijs.
Op Tweakers kun je zoeken naar de beste budget telefoons. Huawei komt er vaak goed uit, net als Motorola. Meer dan prima telefoons, voor een betaalbare prijs.
dinsdag 10 juli 2018 om 23:29
Hier een groot iPhone fan. Ik heb ook Android toestellen gehad, maar ik vind iPhones gebruiksvriendelijker en het systeem stabieler. Je zou een iPhone 6 of SE kunnen nemen (eventueel refurbished), met voldoende geheugen (ik zou dan voor ten minste 32gb gaan). Prima toestellen, maar veel goedkoper dan de nieuwste iPhones.
dinsdag 10 juli 2018 om 23:31
Vanavond kwam ik deze review-site tegen, misschien heb je er wat aan ?
https://www.allaboutphones.nl/telekoopw ... artphones/
nounou

woensdag 11 juli 2018 om 00:24
Nee, dat kan dus niet bij mijn telefoon. Heel bizar, maar internet staat er vol mee.zazamaenade schreef: ↑10-07-2018 22:34Ik lees even mee.
Over je oude telefoon : de mijne was nog goedkoper en ouder dan de jouwe, maar daar kan ik veel foto's in opslaan. Heb je, toen je de sd-kaart erin stopte, dat wel als standaard-opslag ingesteld ?
Ik weet dat je apps er niet op kunt draaien, maar foto's en andere bestanden kun je er wel in opslaan, maar dat gaat niet vanzelf.

woensdag 11 juli 2018 om 00:28
Bedankt voor de tip!sleeping_sun schreef: ↑10-07-2018 22:38Ik zou geen iphone nemen. Je kan geen geheugenkaartje erin doen, dan is dat ding zo vol. Bij android kun je de geheugen uitbreiden tot en met 128GB.

woensdag 11 juli 2018 om 00:29
Durf het niet goed aan. Het was ook de reden dat ik een xcover kocht. Zo had ik hetzelfde toestel als mijn man, zodat hij mij alles uit kon leggen. Toen hadden we dus allebei een k*ttelefoon

woensdag 11 juli 2018 om 00:30
Oké, dan ga ik die ook eens bekijken.gsleutel schreef: ↑10-07-2018 22:45Mijn Samsung Ace doet hetzelfde. Is nu 4 jaar oud en batterij loopt ook direct leeg onder de 35%. Ik ben dus ook op zoek naar iets anders en inmiddels wel gehecht aan samsung (huwawei van mijn broer werkt dan weer net anders, ik kan er niks mee).
En hij kost €204-€210 (afhankelijk van de kleur) dus dan vind ik het prima als hij over een jaar of 3 weer op is![]()

woensdag 11 juli 2018 om 00:31
Ga ik ook bekijken.

woensdag 11 juli 2018 om 00:33
Bedankt voor de tip! Is een extra kaartje nog nodig met 32 GB? Of heb je het dan over honderden foto's?ouwewijsneus schreef: ↑10-07-2018 23:20Kijk hier eens naar:
woensdag 11 juli 2018 om 00:40
gsleutel schreef: ↑10-07-2018 22:45Net een en ander gelezen en ik ga voor de galaxy J6. Prima beoordelingen en meer dan voldoende voor mij. Huidige telefoon heeft 8Gb geheugen (1Gb werkgeheugen), werkte voor toen prima maar is inmiddels gewoon veel te weinig. De J6 heeft 32Gb (en 3Gb werkgeheugen) dus daar kan ik voorlopig echt wel weer mee vooruit.
En hij kost €204-€210 (afhankelijk van de kleur) dus dan vind ik het prima als hij over een jaar of 3 weer op is![]()
Ik wou dit zeggen. Heb hem nu een paar dagen en halleluja na mijn vorige drama toestel.

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

woensdag 11 juli 2018 om 00:41
Ja dat klopt. Samsung gooit er een hoop rotzooi op die je nooit gebruikt. Vandaar mijn root-poging.Sansa_ schreef: ↑10-07-2018 23:26Ik zou iig kiezen voor een telefoon met een zo kaal mogelijke Android versie. Samsung levert veel bloatware (onnodige apps en skins) mee wat geheugen kost.
Ik zal inderdaad eens op tweakers gaan kijken zo.

woensdag 11 juli 2018 om 00:41
Ja, 32 GB zie ik hier het meeste voorbij komen, dus dat zal ik minimaal nemen.Kikkertje17 schreef: ↑10-07-2018 23:29Hier een groot iPhone fan. Ik heb ook Android toestellen gehad, maar ik vind iPhones gebruiksvriendelijker en het systeem stabieler. Je zou een iPhone 6 of SE kunnen nemen (eventueel refurbished), met voldoende geheugen (ik zou dan voor ten minste 32gb gaan). Prima toestellen, maar veel goedkoper dan de nieuwste iPhones.

woensdag 11 juli 2018 om 00:42
Dank jezazamaenade schreef: ↑10-07-2018 23:31Vanavond kwam ik deze review-site tegen, misschien heb je er wat aan ?

woensdag 11 juli 2018 om 00:44
Ik zal wel onder een steen leven, maar ik heb geen idee hoe zo'n iCloud werkt

woensdag 11 juli 2018 om 00:45
LunchLover schreef: ↑11-07-2018 00:40Ik wou dit zeggen. Heb hem nu een paar dagen en halleluja na mijn vorige drama toestel.![]()