Welke smartphone werkt wel goed?

dinsdag 10 juli 2018 om 22:17
Update: Mijn nieuwe telefoon is geweldig. ik wist niet dat een smartphone zo fijn kon zijn. nogmaals dank voor de tips!
Update: heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Zal over een paar dagen vertellen of het een vooruitgang is.
Een jaar of 4 geleden kocht ik mijn eerste smartphone: een Samsung S7710 Galaxy Xcover 2. Vanaf dag één was het doffe ellende, want er is onvoldoende geheugen. Na het maken van een paar foto's piept hij al dat het geheugen vol is en vervolgens kun je er niks meer mee.
Het extra geheugen wat je kunt toevoegen kun je vervolgens niet gebruiken. Ook apps kun je niet gebruiken. Ik heb 'm al geroot en van alles er af gesmeten, maar nog steeds functioneert hij niet.
Ik kan er nu alleen nog mee bellen en smsen, maar als ik dat wil haal ik mijn Nokia wel weer uit de kast.
Een nieuwe telefoon dus, maar welke? Ik durf haast geen nieuwe te kopen, omdat ik bang ben een miskoop te doen. Toch zie ik anderen appen, fben, instagrammen, snappen, foto's maken, etc... En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een telefoon hebben met een enorm geheugen, maar wat is dan wel het verschil?
Hoeveel geheugen is nodig? En welke (betaalbare) telefoon doet wel wat ik wil? Budget €200 tot max. €300,- Liefst een Android.
Ik wil met mijn telefoon:

Update: heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Zal over een paar dagen vertellen of het een vooruitgang is.

Een jaar of 4 geleden kocht ik mijn eerste smartphone: een Samsung S7710 Galaxy Xcover 2. Vanaf dag één was het doffe ellende, want er is onvoldoende geheugen. Na het maken van een paar foto's piept hij al dat het geheugen vol is en vervolgens kun je er niks meer mee.

Het extra geheugen wat je kunt toevoegen kun je vervolgens niet gebruiken. Ook apps kun je niet gebruiken. Ik heb 'm al geroot en van alles er af gesmeten, maar nog steeds functioneert hij niet.

Een nieuwe telefoon dus, maar welke? Ik durf haast geen nieuwe te kopen, omdat ik bang ben een miskoop te doen. Toch zie ik anderen appen, fben, instagrammen, snappen, foto's maken, etc... En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een telefoon hebben met een enorm geheugen, maar wat is dan wel het verschil?
Hoeveel geheugen is nodig? En welke (betaalbare) telefoon doet wel wat ik wil? Budget €200 tot max. €300,- Liefst een Android.
Ik wil met mijn telefoon:
- bellen
smsen
apps zoals FB en WA kunnen installeren en gebruiken
foto's kunnen maken
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 01:12
12.01% gewijzigd
woensdag 11 juli 2018 om 00:54
Dat kan bijna elke telefoon dan welnachtvlinder1977 schreef: ↑11-07-2018 00:44Ik zal wel onder een steen leven, maar ik heb geen idee hoe zo'n iCloud werktIk wil eigenlijk gewoon een telefoon met een beetje normaal geheugen. Dat betekent dat ik enkele (geen honderden) foto's wil op kunnen slaan zonder dat het toestel een meltdown krijgt.

woensdag 11 juli 2018 om 06:28
redbulletje schreef: ↑10-07-2018 22:28Sony Xperia compact: extra kaartje van 128gb past er in en foto's worden automatisch daar naartoe geschreven. Verder vind ik de fotokwaliteit geweldig.
Ik heb de Sony Xperia compact Xz1 en dat is de beste en fijnste telefoon die ik ooit heb gehad. Eigenlijk ver boven je budget, maar er is net een nieuwere versie uit (XZ2), dus deze zal nu wel snel in prijs dalen.
woensdag 11 juli 2018 om 06:46
Een dommer antwoord kon je niet bedenken?
OT: Elke smartphone die je vandaag de dag kunt kopen voldoet aan jou eisen, kies maar wat dus.
Verder; Iedere smartphone (Tablet, PC, laptop) is zo goed als degene die hem bediend, just sayin'...
What have we done....

woensdag 11 juli 2018 om 07:03
idd, je kunt kiezen uit een iphone met 32GB, 64GB, 128GB of 256GB. Hier hangt wel een prijskaartje aan.redbulletje schreef: ↑10-07-2018 22:42Dat lijkt me dan een groot nadeel dat je bij iphone het geheugen niet kan uitbreiden. Daar zou ik nooit voor kiezen.
Bij aanschaf moet je deze beslissing maken want je kan het niet uitbreiden. Ik heb zelf 64GB en dat is genoeg.

woensdag 11 juli 2018 om 07:12
In gebruik is de iphone simpeler dan samsung.
Ik mis wel mogelijkheden van de samsung die ik nu met de iphone niet heb.
Bij android heb je meer vrijheid in apps terwijl apple veel meer bepaalt welke apps er op een iphone kunnen.
Je hebt bij android geen software nodig om bestanden en foto's direct van de computer op de telefoon te plaatsen.
Bij android kun je foto's direct bewerken terwijl ik bij de iphone eerst een app moet instaleren om ze fatsoenlijk te kunnen bewerken.
Het voordeel van iphone is dat hij beter beveiligd is en daardoor minder snel vastloopt.
Je kunt niet slecht kiezen, android of ios, het is gewoon anders.

woensdag 11 juli 2018 om 08:38
Ik heb de iPhone SE met 128 GB geheugen (voor mij is dat ruim voldoende). Was ongeveer 215 euro en ik ben er blij mee. Interface is niet heel moeilijk: mijn moeder (70+) kon er ook vrij snel mee weg.
Reden om voor de SE te kiezen was voor mij het formaat. Die grotere formaten vind ik niet lekker vasthouden.
Reden om voor de SE te kiezen was voor mij het formaat. Die grotere formaten vind ik niet lekker vasthouden.

woensdag 11 juli 2018 om 08:48
Ik zag dat de nieuwste dual sim heeft, ideaal voor op reis, geen twee telefoons meer nodig! Ik kan niet wachten tot die in prijs daalt!
Voor TO, er zijn zelfs nog versies te koop tussen 200-300 euro!

woensdag 11 juli 2018 om 09:00
Ik heb een paar kinderen die het nogal leuk vinden op veel foto's en filmpjes te appen, daar voor de zekerheid 32 gb geplaatst.nachtvlinder1977 schreef: ↑11-07-2018 00:33Bedankt voor de tip! Is een extra kaartje nog nodig met 32 GB? Of heb je het dan over honderden foto's?
ik vind het ook heel gemakkelijk om alle foto's op een apart schijfje te hebben (persoonlijke voorkeur)
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 09:24
0.48% gewijzigd
woensdag 11 juli 2018 om 09:02
Ik heb zelf een iPhone SE, met 64 gb ruim voldoende voor flink wat apps, muziek, boeken en honderden foto’s. Ik gebruik nu zo’n 36 gb zag ik. Dat het geheugen niet uitbreidbaar is, was alleen lastig met mijn vorige iPhone, die had maar 16gb en dat is echt te weinig.
Voordeel van iPhone vind ik dat het heel intuitief werkt, je kunt eigenlijk niet echt iets verkeerd doen. Daarnaast heb ik nooit last van virussen of vastlopers. Collega’s met android-toestellen hebben daar regelmatig last van.
Ik blijf bij iPhones dus. Deze begint nu langzaam aan vervanging toe te zijn (ik gebruik hem intensief, ook voor werk), en de nieuwe wordt weer een iPhone. Baal alleen dat het nu echt een grotere moet worden, dat wil ik liever niet, maar ja.
Voordeel van iPhone vind ik dat het heel intuitief werkt, je kunt eigenlijk niet echt iets verkeerd doen. Daarnaast heb ik nooit last van virussen of vastlopers. Collega’s met android-toestellen hebben daar regelmatig last van.
Ik blijf bij iPhones dus. Deze begint nu langzaam aan vervanging toe te zijn (ik gebruik hem intensief, ook voor werk), en de nieuwe wordt weer een iPhone. Baal alleen dat het nu echt een grotere moet worden, dat wil ik liever niet, maar ja.

woensdag 11 juli 2018 om 09:12
woensdag 11 juli 2018 om 11:30
Is dat zo? Mag je hem houden en krijg je dan een nieuwe? Maar als die telefoon 700 euro kost dan is dat toch onvoordelig voor ze? Of bedoel je dat je telkens ergens anders moet?
Dan moet het maar zoals het kan

woensdag 11 juli 2018 om 11:33
Die zit in de maandprijs van je abonnement inbegrepen. Maar sinds die constructie je een BKR registratie oplevert kopen de meeste mensen hun telefoon en sluiten daarnaast 'n goedkopere abo af.
woensdag 11 juli 2018 om 12:02
Het gevaar bij Android is dus wel dat je ook malafide apps kunt installeren. En ik bewerk gewoon via m'n iPhone? In de foto-app kan je superveel aanpassendamesbril schreef: ↑11-07-2018 07:12In gebruik is de iphone simpeler dan samsung.
Ik mis wel mogelijkheden van de samsung die ik nu met de iphone niet heb.
Bij android heb je meer vrijheid in apps terwijl apple veel meer bepaalt welke apps er op een iphone kunnen.
Je hebt bij android geen software nodig om bestanden en foto's direct van de computer op de telefoon te plaatsen.
Bij android kun je foto's direct bewerken terwijl ik bij de iphone eerst een app moet instaleren om ze fatsoenlijk te kunnen bewerken.
Het voordeel van iphone is dat hij beter beveiligd is en daardoor minder snel vastloopt.
Je kunt niet slecht kiezen, android of ios, het is gewoon anders.

woensdag 11 juli 2018 om 12:03
Dit dus. Gewoon ff naar tweakers.
Btw ik denk dat je iets fout doet TO als je je geheugenkaartje niet kan gebruiken.

woensdag 11 juli 2018 om 12:06
Ik blijf ook bij Sony vanwege de camera. Nu ook een compact, Z5, maar de volgende wordt tablet formaat. Ik zie steeds slechter van dichtbij.redbulletje schreef: ↑10-07-2018 22:28Sony Xperia compact: extra kaartje van 128gb past er in en foto's worden automatisch daar naartoe geschreven. Verder vind ik de fotokwaliteit geweldig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 11 juli 2018 om 12:14
Maar dan krijg je geen gratis nieuwe toegezonden elk jaar.redbulletje schreef: ↑11-07-2018 11:33Die zit in de maandprijs van je abonnement inbegrepen. Maar sinds die constructie je een BKR registratie oplevert kopen de meeste mensen hun telefoon en sluiten daarnaast 'n goedkopere abo af.

woensdag 11 juli 2018 om 12:26
Dit snap ik niet, maar wel in de root van je telefoon rommelen?nachtvlinder1977 schreef: ↑11-07-2018 00:44Ik zal wel onder een steen leven, maar ik heb geen idee hoe zo'n iCloud werktIk wil eigenlijk gewoon een telefoon met een beetje normaal geheugen. Dat betekent dat ik enkele (geen honderden) foto's wil op kunnen slaan zonder dat het toestel een meltdown krijgt.
woensdag 11 juli 2018 om 12:33
Dat wist ik wel, maar voor pakweg 12 x 30 = 360 heb je wel elk jaar een nieuwe die dus nog een frisse accu heeft. En de nieuwste snufjes. En de oude van vorig jaar kan je dan verkopen.redbulletje schreef: ↑11-07-2018 12:19Nee natuurlijk niet. Die 'gratis' telefoon is nooit gratis geweest, hij zit immers op afbetaling in je abonnementskosten.

woensdag 11 juli 2018 om 12:37
Dan heb je wel 'n heel goedkoop type, bij telefoons van 500 euro moet je al veel bijbetalen. Ik heb nu een abonnement voor 15 euro en kocht mijn laatste Sony Xperia gewoon zelf.