Plusmumzilla
dinsdag 10 juli 2018 om 23:33
Help... ik weet t niet meer... ik ben mama van 15jarige dochter en plusmama van 2 meiden van 6 en 8... vooral met die twee laatste lukt het me vaker niet dan wel... ik heb vaak zo weinig geduld met hen... ik moet alles minstens 10keer vragen... en dan nog... als hun papa thuis is weet vooral de kleinste dat ze even haar keel moet openzetten (huilen) en dat hij de boel wel even komt regelen... opruimen, tafelmanieren, beleefdheid... ik loop er constant tegenop... oudste van 8 kan niet met haar mond dicht eten en smakt enorm... als hsp/misofoonpersoon is samen eten dus steevast een enorme opgave vr mij... samen eten zou een fijn moment moeten zijn maar t lukt dus niet..
Ze maken geen van beiden zelf hun boterham, papa moet zelf hun vlees en aardappelen snijden/mengen... ik weet mijn dochter op die leeftijd toch heel wat zelfstandiger was... verwacht ik teveel van hen? T zorgt steevast voor spanningen in huis en deze week en t voorbije weekend waren rampzalig want ik barst gewoon uit... ik heb de laatste dagen al meer gehuild dan gelachen... mijn partner wil nx slechts over zijn dochters horen en al helemaal niet dat ik hen blijf opdragen om op te ruimen/pyama aan te trekken/... ik weet t niet meer... help...
Ze maken geen van beiden zelf hun boterham, papa moet zelf hun vlees en aardappelen snijden/mengen... ik weet mijn dochter op die leeftijd toch heel wat zelfstandiger was... verwacht ik teveel van hen? T zorgt steevast voor spanningen in huis en deze week en t voorbije weekend waren rampzalig want ik barst gewoon uit... ik heb de laatste dagen al meer gehuild dan gelachen... mijn partner wil nx slechts over zijn dochters horen en al helemaal niet dat ik hen blijf opdragen om op te ruimen/pyama aan te trekken/... ik weet t niet meer... help...
donderdag 12 juli 2018 om 14:24
Het kerngezin is de hoeksteen van de samenleving. Het wordt nu zo genoemd, omdat er tegenwoordig zoveel andere vormen kunnen zijn. Vroeger kende men alleen hét kerngezin, dus hoefde dat extra benoemd te worden.
Later is nu
donderdag 12 juli 2018 om 14:36
Bedankt voor het delen van de link. Ik vond het echt een interessante docu, zeker omdat er zo veel kinderen in deze situatie zitten.LAgirl82 schreef: ↑12-07-2018 10:36Ken je de docu 'stiefkind van de rekening' van Zembla? Interessant om eens te kijken.
Duurt een dik half uurtje. https://www.youtube.com/watch?v=CWDhKDyH_Mo
donderdag 12 juli 2018 om 15:52
donderdag 12 juli 2018 om 19:02
Nou, ik ken een vrouw, ze trouwde met man 1 en kreeg een kind, ging scheiden, trouwt met man 2 die ook al 2 kinderen heeft, krijgt daar een kind mee en gaat scheiden. Nu is ze getrouwd met man 3 die ook al 2 kinderen heeft en krijgt daar ook nog maar eens een kind mee. Nu dus een "samengesteld gezin" met 5 kinderen.
Haar kinderen hebben problemen en lopen bij de psycholoog wegens onverklaarbare woede-uitbarstingen.
Volgens mij toch niet zo heel onverklaarbaar hoor. Ben benieuwd hoelang huwelijk 3 stand gaat houden.
Haar kinderen hebben problemen en lopen bij de psycholoog wegens onverklaarbare woede-uitbarstingen.
donderdag 12 juli 2018 om 21:23
Wat maakt het verschil of het een bewezen karaktertrek/stoornis is of niet?
Als jij je ergert aan geluidjes zoals smakkende kinderen, moet je zelf maar uit de buurt blijven bij smakkende kinderen. Of ophouden met zaniken erover.
Te zot voor woorden dat die kinderen zich nog onzeker gaan voelen omdat mumzilla een apart karaktertrekje heeft.
Als jij je ergert aan geluidjes zoals smakkende kinderen, moet je zelf maar uit de buurt blijven bij smakkende kinderen. Of ophouden met zaniken erover.
Te zot voor woorden dat die kinderen zich nog onzeker gaan voelen omdat mumzilla een apart karaktertrekje heeft.
donderdag 12 juli 2018 om 21:24
Precies. En als je dit vooraf al weet, je had vast al wel eens eerder met dat kind gegeten, ga je niet samenwonen.DulceLoco schreef: ↑12-07-2018 21:23Wat maakt het verschil of het een bewezen karaktertrek/stoornis is of niet?
donderdag 2 augustus 2018 om 11:25
… ja hallo zeg... wat een reacties... bedankt daarvoor... ik had een 'issue' als 'TO' wat dat dan ook moge wezen... ik wou even horen of er nog mensen waren in deze situatie en evt wat bruikbare tips sprokkelen... ik hoef me niet te laten beledigen doch ik geef die mensen het voordeel van de twijfel, ze kennen me immers niet... dus... bedankt voor de tips... en voor de anderen: nobody is perfect... al kom ik dan wel mooi in de buurt... nah lekker puh... ga buiten spelen joh...