Sterfopstraatworst
zondag 8 maart 2009 om 18:55
Zo noemden wij vroeger thuis cervelaatworst
Oftewel; woorden, zinnen, uitdrukkingen en gezegdes verhaspelen. Wie doet dat ook?
Ik begin:
Dat zet geen doden aan de zeik
Iemand dood maken met een blije mus
De proffie staat te kuttelen
Oftewel; woorden, zinnen, uitdrukkingen en gezegdes verhaspelen. Wie doet dat ook?
Ik begin:
Dat zet geen doden aan de zeik
Iemand dood maken met een blije mus
De proffie staat te kuttelen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maandag 9 maart 2009 om 12:38
Platte worst is in plakjes gesneden gekookte worst
Dikke worst is gekookte worst aan een stukje
Salami is snijworst, de echte knoflook salamai lusten de heren niet
Hiefs is chips
En het hele Kellogs assortiment heet hier anders
Chocos is schelpjes
Rocks is meteoren
Tresor is chocolaatjes
Cornflakes is zoete hiefs
Loops is hoepelepoep
opperdepop heet hier oppeleloppeleop
Dikke worst is gekookte worst aan een stukje
Salami is snijworst, de echte knoflook salamai lusten de heren niet
Hiefs is chips
En het hele Kellogs assortiment heet hier anders
Chocos is schelpjes
Rocks is meteoren
Tresor is chocolaatjes
Cornflakes is zoete hiefs
Loops is hoepelepoep
opperdepop heet hier oppeleloppeleop
maandag 9 maart 2009 om 12:41
quote:Marriss schreef op 09 maart 2009 @ 09:37:
[...]
Dan ben ik flink afgezeken dit weekend.... (vrijdag net naar de kapper geweest namelijk!!)
Zaten er grasjes in en stro enzo? Want dat is zo'n beetje de reden tot het uiten van deze prachtzin
(Iemand heeft het ook tegen mij gezegd, dit weekend, maar dat was wel echt een compliment geloof ik)
[...]
Dan ben ik flink afgezeken dit weekend.... (vrijdag net naar de kapper geweest namelijk!!)
Zaten er grasjes in en stro enzo? Want dat is zo'n beetje de reden tot het uiten van deze prachtzin
(Iemand heeft het ook tegen mij gezegd, dit weekend, maar dat was wel echt een compliment geloof ik)
maandag 9 maart 2009 om 12:46
Als iemand heel lelijk is zegt Maneficent altijd, een vlag over de kop en neuken voor het vaderland
Iemand die iets stoms doet is te dom om te poepen of heeft het IQ van een amoebe.
Als wij thuis iemand een aansteller vinden noemen we dat geen huillie maar een sjankerd. Die altijd zit te sjanken.
en als ik iemand heel lelijk vind zeg ik dat ik er dood nog niet onder wil liggen
verder is een Olifant een Foliant bij ons
Voor mijn katten heb ik allerlei bijnamen zoals bijvoorbeeld Dozelientje.
Iemand die iets stoms doet is te dom om te poepen of heeft het IQ van een amoebe.
Als wij thuis iemand een aansteller vinden noemen we dat geen huillie maar een sjankerd. Die altijd zit te sjanken.
en als ik iemand heel lelijk vind zeg ik dat ik er dood nog niet onder wil liggen
verder is een Olifant een Foliant bij ons
Voor mijn katten heb ik allerlei bijnamen zoals bijvoorbeeld Dozelientje.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 9 maart 2009 om 14:25
nee, wel spagetsie (je moet er maar niet van houden)
cervelaat is bij ons ook wel een broodje keukenzeil (gezien het motief) en vruchtenhagel = gemalen onderjurken (door de kleur, maar die uitdrukking stamt van een oom vroeger)
Onzin uitkramen is gelul van een dronken aardbei
En een vriendin van me meldde me op vakantie in Engeland: I'm gonna shake a tower (ze ging douchen)
Met verkrachte eenden is ook een door mij veelgebruikte verbastering (vereende krachten), al moet je wel oppassen wanneer je dat zegt.
Een wat kuisere versie van de opmerking van goldieman: als dat de laatste vent op aarde was, werd ik lesbisch.
cervelaat is bij ons ook wel een broodje keukenzeil (gezien het motief) en vruchtenhagel = gemalen onderjurken (door de kleur, maar die uitdrukking stamt van een oom vroeger)
Onzin uitkramen is gelul van een dronken aardbei
En een vriendin van me meldde me op vakantie in Engeland: I'm gonna shake a tower (ze ging douchen)
Met verkrachte eenden is ook een door mij veelgebruikte verbastering (vereende krachten), al moet je wel oppassen wanneer je dat zegt.
Een wat kuisere versie van de opmerking van goldieman: als dat de laatste vent op aarde was, werd ik lesbisch.
maandag 9 maart 2009 om 15:22
quote:Goldielocks schreef op 09 maart 2009 @ 13:05:
Laatst zei mijn man toen hij een (volgens hem) hele lelijke vrouw zag: 'Sooowww, daar zou ik mijn hond nog vanaf trappen. En niet om plaats te maken..'hahaha dat zegt mijn man ook ja....
Laatst zei mijn man toen hij een (volgens hem) hele lelijke vrouw zag: 'Sooowww, daar zou ik mijn hond nog vanaf trappen. En niet om plaats te maken..'hahaha dat zegt mijn man ook ja....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 9 maart 2009 om 15:29
maandag 9 maart 2009 om 17:33
We zeggen wel vaak Één lijn! als we tegelijk tegen de kinderen hetzelfde zeggen. Zo van mag ik chips? Nee we gaan zo eten. De kinderen zijn ietswat gefrustreerd door dat één lijn. Dat uitspelen schiet niet zo op.
sarcastisch heet hier sarcasmisch
computer is comploeter of comkjoeter
kleuren is kienten
ernie en bert is hier nog steeds bernie en ert
Eigenlijk onstaan de meeste door vreemde uitdrukkingen van de kinderen of stammen nog uit de tijd dat wij klein waren en woorden verhaspelden.
sarcastisch heet hier sarcasmisch
computer is comploeter of comkjoeter
kleuren is kienten
ernie en bert is hier nog steeds bernie en ert
Eigenlijk onstaan de meeste door vreemde uitdrukkingen van de kinderen of stammen nog uit de tijd dat wij klein waren en woorden verhaspelden.
maandag 9 maart 2009 om 19:28
quote:misschicken schreef op 09 maart 2009 @ 07:34:
Bij ons gaat de telefoon aan het infuus.
Ja wordt hier ook zo genoemd.
Jongste dochter wilde vaak Kakjorst ( knakworst ) eten, sindsdien heten ze dus kakjorsten.
Diaree = Spuitpoep
Iemand die dood is = heeft een tuin op z'n/d'r buik.
Vagina = Zuignap
Penis = Slingerklok
Regenen = Rengelen
Vensterbank = Waterslagen
Haarspelden = Sluiven
Spinazie = Piesnazie
Hoofd = Stui
Blokjesbeugel = Hekwerk
Bij ons gaat de telefoon aan het infuus.
Jongste dochter wilde vaak Kakjorst ( knakworst ) eten, sindsdien heten ze dus kakjorsten.
Diaree = Spuitpoep
Vagina = Zuignap
Penis = Slingerklok
Regenen = Rengelen
Haarspelden = Sluiven
Spinazie = Piesnazie
Hoofd = Stui
Blokjesbeugel = Hekwerk
maandag 9 maart 2009 om 19:55
Superleuk dit!
Vroegah noemden wij thuis levensmiddelen van een goedkoop merk 'sloeber'. Zo kreeg je dus: 'sloeber-cola', 'sloeber-sinas', 'sloeber-prince-koek' enz.
O ja, en goedkoop is cheapo.
Eten voor de kinderen is 'voer', en zo staat het ook op het boodschappenlijstje.
Chinese thee is 'nummul dlie-en-veeltagh'
Vroegah noemden wij thuis levensmiddelen van een goedkoop merk 'sloeber'. Zo kreeg je dus: 'sloeber-cola', 'sloeber-sinas', 'sloeber-prince-koek' enz.
O ja, en goedkoop is cheapo.
Eten voor de kinderen is 'voer', en zo staat het ook op het boodschappenlijstje.
Chinese thee is 'nummul dlie-en-veeltagh'
dinsdag 10 maart 2009 om 09:40
Oh, leuk zeg! Mijn schoonvader is d'r nogal van
die geeft d'r bek ook maar een douw = dom lullen
pikkepoelie = alles van belabberde kwalitiet, maar vooral technische apparaten, bijvoorbeeld: da's ook een pikkepoelie schuurmachine
vroeger, toen blaften de honden nog uit hun kont, als iemand een zin begint met ja, maar vroeger...
geef de Ab eens door = ik wil de afstandsbediening aka flipper
pikkepoelie = alles van belabberde kwalitiet, maar vooral technische apparaten, bijvoorbeeld: da's ook een pikkepoelie schuurmachine
vroeger, toen blaften de honden nog uit hun kont, als iemand een zin begint met ja, maar vroeger...
dinsdag 10 maart 2009 om 09:40
Oh, leuk zeg! Mijn schoonvader is d'r nogal van
dinsdag 10 maart 2009 om 09:44
En dan hebben we ook nog fesezzie, van mijn zusje vroeger. Die had iets gehoord over incest en wist niet helemaal hoe het zat. Dus 's avonds toen mijn vader haar naar bed bracht zei ze: we doen even fesezzie! En ze dacht echt dat incest kroelen van ouders met hun kinderen was!
Tomanie = Iets aardigs in iemands gezicht zeggen, maar iets lulligs bedoelen . Kwam uit een zelf verzonnen verhaallijn, maar we houden 'm er nog steeds in!
Tomanie = Iets aardigs in iemands gezicht zeggen, maar iets lulligs bedoelen . Kwam uit een zelf verzonnen verhaallijn, maar we houden 'm er nog steeds in!
dinsdag 10 maart 2009 om 11:31
quote:Zuigstengel schreef op 09 maart 2009 @ 19:28:
[...]
Diaree = Spuitpoep
Vagina = Zuignap
Penis = Slingerklok
Regenen = Rengelen
Haarspelden = Sluiven
Spinazie = Piesnazie
Hoofd = Stui
Blokjesbeugel = Hekwerkbrabantse?
[...]
Diaree = Spuitpoep
Vagina = Zuignap
Penis = Slingerklok
Regenen = Rengelen
Haarspelden = Sluiven
Spinazie = Piesnazie
Hoofd = Stui
Blokjesbeugel = Hekwerkbrabantse?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert