Buurtjes from hell?
woensdag 18 juli 2018 om 15:11
Deze titel is erg overdreven want het kan natuurlijk allemaal vele malen erger ,maar toch!
Wij wonen in een hoekwoning in straat vol rijtjeshuizen. Natuurlijk is het gehorig en daar kunnen wij goed mee leven aangezien dit midden in een stad is ...echter...
Wij hebben geen last van de buren voor ,direct naast of achter ons. Dit zijn allemaal fijne mensen. Ook de mensen die naast ons wonen nadat er een straat tussen ligt zijn absoluut geen slechte mensen. We hebben er altijd een gezellig praatje mee gemaakt. Maar nu beginnen er toch wat irritaties te spelen. Zo erg dat we de rolluiken dichthouden en geen zin meer hebben om in de tuin te zitten. We hebben 2 kids onder de 2 . De oudste is enthousiast en die hoor je. Maar volgens hun kunnen zij alles horen. Zo krijgen we commentaar als ze iets later naar bed gaan of te weinig buiten zouden komen. En wat we bespreken. Ook vragen ze ons waarom we de rolluiken omlaag houden. Dit doen we omdat ze ons met regelmaat vertelde wat wij op tv keken. En hoe laat en hoe vaak de tv aanstond. Ook een nieuwe tv werd opgemerkt. Dit kunnen hun alleen zien als ze uit hun badkamer raam echt naar binnen kijken. We hebben al raambekleding opgehangen . En nu zelfs 2 bomen besteld on inkijk te voorkomen
Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt? En wat hebben jullie er aan gedaan. Een nieuwe schutting speciaal om geluid binnen te houden is erg duur ,maar het is zomer en een beetje privacy in de tuin zou wel welkom zijn.
Wij wonen in een hoekwoning in straat vol rijtjeshuizen. Natuurlijk is het gehorig en daar kunnen wij goed mee leven aangezien dit midden in een stad is ...echter...
Wij hebben geen last van de buren voor ,direct naast of achter ons. Dit zijn allemaal fijne mensen. Ook de mensen die naast ons wonen nadat er een straat tussen ligt zijn absoluut geen slechte mensen. We hebben er altijd een gezellig praatje mee gemaakt. Maar nu beginnen er toch wat irritaties te spelen. Zo erg dat we de rolluiken dichthouden en geen zin meer hebben om in de tuin te zitten. We hebben 2 kids onder de 2 . De oudste is enthousiast en die hoor je. Maar volgens hun kunnen zij alles horen. Zo krijgen we commentaar als ze iets later naar bed gaan of te weinig buiten zouden komen. En wat we bespreken. Ook vragen ze ons waarom we de rolluiken omlaag houden. Dit doen we omdat ze ons met regelmaat vertelde wat wij op tv keken. En hoe laat en hoe vaak de tv aanstond. Ook een nieuwe tv werd opgemerkt. Dit kunnen hun alleen zien als ze uit hun badkamer raam echt naar binnen kijken. We hebben al raambekleding opgehangen . En nu zelfs 2 bomen besteld on inkijk te voorkomen
Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt? En wat hebben jullie er aan gedaan. Een nieuwe schutting speciaal om geluid binnen te houden is erg duur ,maar het is zomer en een beetje privacy in de tuin zou wel welkom zijn.
woensdag 18 juli 2018 om 19:53
Goed punt. Ik moet idd duidelijker worden naar haar dat ik mij er niet prettig bij voel. En die opmerking van haar zoon ging voor mij ook zeker te ver maar ik weet op dat soort momenten niet wat ik moet zeggen en loop dan liever weg. Een keer boos worden is misschien niet heel verkeerd.Molligpaard schreef: ↑18-07-2018 19:43Die opmerking over de bikini zou ik écht niet van gediend zijn. Zou hem er ook op aanspreken hoe vies dit overkomt en dat je hoopt dat je kinderen wel gewoon lekker buiten in de tuin kunnen spelen. Desnoods op de vraag antwoorden waarom je nog geen badje op hebt gezegd aan zijn moeder:
"omdat jouw zoon bij ons in de tuin gluurt en dat geeft mij een onaangenaam gevoel". Ik loop ook thuis in bikini, soms ook gewoon in bh enzo, moet gewoon kunnen zonder gek gevoel, zeker als je moeite moet doen om naar binnen of in de tuin te kijken.
En hou op met excuses voor haar maken als 'ze bedoelt het goed'. Dat kan, maar mensen zijn zich soms niet bewust dat ze anderen tot last zijn en nu hou jij ze de hand boven het hoofd !
En dat kinderslot![]()
Haha ja dat met die zender was wel echt comisch. Later kreeg hij het bij mijn schoonzus ook voor elkaar
woensdag 18 juli 2018 om 19:59
Jee dat gaat veel te ver, due buurtje van jou, heb je al eens gedacht aan een zonnescherm boven je glazen pui. De pui kan dan gewoon open als het scherm omlaag is maar niemand kan van bovenuit naar binnen kijken. Ik heb er een boven mijn glazen pui en had ik dat maar jaren geleden gedaan. Kan je ook heerlijk beschut onderzitten.
woensdag 18 juli 2018 om 22:42
Vreselijk. Ik herken het een beetje van een buurvrouw die ons inmiddels ontwijkt en doodzwijgt (heerlijk!)
Ik heb wel geleerd inmiddels om bij vragen waarvan ik vind dat een ander ze niets aangaat gewoon niet te reageren maar ook niet weg te lopen of over iets anders te beginnen. Dus je blijft gewoon aankijken of je mompelt iets van 'goh' of 'hm...' en gewoon blijven staan en aankijken.
Meeste mensen realiseren zich dan ineens hoe hondsbrutaal hun vraag of opmerking was en weten zich geen houding meer te geven en kiezen uiteindelijk eieren voor hun geld.
Dat lijkt vreselijk ongemakkelijk in het begin maar probeer het eens, je lacht je suf.
Ik heb wel geleerd inmiddels om bij vragen waarvan ik vind dat een ander ze niets aangaat gewoon niet te reageren maar ook niet weg te lopen of over iets anders te beginnen. Dus je blijft gewoon aankijken of je mompelt iets van 'goh' of 'hm...' en gewoon blijven staan en aankijken.
Meeste mensen realiseren zich dan ineens hoe hondsbrutaal hun vraag of opmerking was en weten zich geen houding meer te geven en kiezen uiteindelijk eieren voor hun geld.
Dat lijkt vreselijk ongemakkelijk in het begin maar probeer het eens, je lacht je suf.
woensdag 18 juli 2018 om 22:43
Helemaal nog niet aan gedacht ! Super goed idee. Die ga ik even bespreken met mijn vriend! Dankje!rosik schreef: ↑18-07-2018 19:59Jee dat gaat veel te ver, due buurtje van jou, heb je al eens gedacht aan een zonnescherm boven je glazen pui. De pui kan dan gewoon open als het scherm omlaag is maar niemand kan van bovenuit naar binnen kijken. Ik heb er een boven mijn glazen pui en had ik dat maar jaren geleden gedaan. Kan je ook heerlijk beschut onderzitten.
donderdag 19 juli 2018 om 00:30
Die van mij bedien ik binnen electrisch, heeft knikarmen dus je stoot je hoofd nergens aan en een mooie stof dat lijkt geweven in de kleur taupe. Op maat laten maken dus ziet er degelijk en mooi uit. SuccesEasylikesunday schreef: ↑18-07-2018 22:43Helemaal nog niet aan gedacht ! Super goed idee. Die ga ik even bespreken met mijn vriend! Dankje!
donderdag 19 juli 2018 om 08:09
Klinkt echt verschrikkelijk gewoon, dan voel je je helemaal niet meer op gemak in je eigen huis! Ik lees dat je shutters hebt, op welke manier doe je die nu dicht? Wij hebben namelijk ook shutters en kwamen er laatst achter dat je nog wel naar binnen kan kijken van boven als je ze 'omlaag' naar beneden draait (dan wijst de opening dus omlaag). Als je ze omhoog wat dichter draait (hoeft niet eens helemaal, dan hou je nog lichtinval binnen) dan kan dit niet! Evt dit als tussenoplossing proberen?
donderdag 19 juli 2018 om 08:12
Ik zou dit ook echt heel erg verschrikkelijk vinden. Ik hoop dat die bomen hun werk gaan doen.Lady_Day schreef: ↑18-07-2018 15:28Ik denk jullie hebben een stel losgeslagen party animals naast je wonen die behalve in gestolen goederen handelen ook nog eens een wietplantage als vorm van bijverdienste hebben.
Ik maak me vaak druk om dingen, zeker als het om buren gaat, maar dit... echt.. negeer het.
donderdag 19 juli 2018 om 08:18
Dan moet je a) de hele dag in het donker zitten en b) zelfs wij, met voortuinen, stoep, fietspad én dubbele straat (4 banen op dat stuk) ertussen kunnen de tv van de overburen zien.nina1966 schreef: ↑18-07-2018 15:58Eh wat dacht je van... hou je vast tis een gewaagd concept.... GORDIJNEN! jaja van die doeken die je met plooitjes voor je raam hangt en die je heen en weer kunt schuiven.
Btw knap dat ze zelfs mét een straat er tussen de tv kunnen zien. Woon je in een aquarium ofzo?