dagje Rotterdam
zaterdag 21 juli 2018 om 18:51
Hallo,
Ik was van plan om morgen naar het Wereldmuseum in Rotterdam te gaan, nu heb ik op de website gelezen dat ze aan het
verbouwen zijn en dat er nu alleen "kleine exposities" te zien zijn. Nu vraag ik me af of het nog de moeite waard is.
Iemand toevallig geweest tijdens deze verbouwing? De entree is nu wel gratis. Nu denk je misschien "dan ga je toch gewoon kijken".
Dit was echter de hoofdreden om naar Rotterdam te gaan. Wat is er nog meer de moeite waard in Rotterdam?
Ik heb gehoord dat de nieuwe markthal op zich wel aardig is om een keertje te zien, maar wel duur.
Erasmusbrug, Stadion en Euromast heb ik totaal geen belangstelling voor.
Verder vraag ik me af welke buurt qua gebouwen het mooist is, zijn er uberhaupt nog oude gebouwen?
Ik houd nl ook niet zo van moderne architectuur..(op de wolkenkrabbers in Dubai na
)
Suggestie voor Rotterdam kwam van de persoon met wie ik ga..voordat iedereen gaat zeggen dat ik negatief doe over Rotterdam.
Ik was van plan om morgen naar het Wereldmuseum in Rotterdam te gaan, nu heb ik op de website gelezen dat ze aan het
verbouwen zijn en dat er nu alleen "kleine exposities" te zien zijn. Nu vraag ik me af of het nog de moeite waard is.
Iemand toevallig geweest tijdens deze verbouwing? De entree is nu wel gratis. Nu denk je misschien "dan ga je toch gewoon kijken".
Dit was echter de hoofdreden om naar Rotterdam te gaan. Wat is er nog meer de moeite waard in Rotterdam?
Ik heb gehoord dat de nieuwe markthal op zich wel aardig is om een keertje te zien, maar wel duur.
Erasmusbrug, Stadion en Euromast heb ik totaal geen belangstelling voor.
Verder vraag ik me af welke buurt qua gebouwen het mooist is, zijn er uberhaupt nog oude gebouwen?
Ik houd nl ook niet zo van moderne architectuur..(op de wolkenkrabbers in Dubai na
Suggestie voor Rotterdam kwam van de persoon met wie ik ga..voordat iedereen gaat zeggen dat ik negatief doe over Rotterdam.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:00
Het wereldmuseum staat in een wijk waar alleen grote herenhuizen staan uit de tijden her en die zijn zeker het bezichtigen waard. Er bevind zich ook een lief haventje in die wijk met historische schepen, vlak voor de deur van het museum en aan de andere kant heb je een groot park, waar je even lekker bij kunt komen op een terras. Genoeg te doen in die enen wijk, daar ben je wel een dagje zoet mee.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:01
Er zijn genoeg andere musea te zien, zoals Kunsthal, Boijmans, Fotomuseum, etc.
Is de Markthal na vier jaar nog nieuw? Het is wel de moeite om even een rondje te lopen binnen, kost niks tenslotte.
Als je van oude gebouwen houdt en bijbehorende sfeer, is Delfshaven misschien wel wat. Of gewoon in Noord ronddwalen, leuke wijk ook!
Is de Markthal na vier jaar nog nieuw? Het is wel de moeite om even een rondje te lopen binnen, kost niks tenslotte.
Als je van oude gebouwen houdt en bijbehorende sfeer, is Delfshaven misschien wel wat. Of gewoon in Noord ronddwalen, leuke wijk ook!
zaterdag 21 juli 2018 om 19:02
Dan neem je krentenbollen mee.gekopreizen schreef: ↑21-07-2018 19:01Ik bedoel dat het eten in de markthal erg duur schijnt te zijn.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:07
Museum Boijmans, dat is ook niet zo ver van het Wereldmuseum vandaan.
Oud Delfshaven is mooi, maar het is niet zo groot.
In Kralingen zit een prachtig Arboretum, en in Kralingen staan ook genoeg mooie oude huizen http://www.trompenburg.nl/
Zelf zou ik een bezoek aan Rotterdam even uitstellen, veel te warm om in een stad rond te sjouwen.
Oud Delfshaven is mooi, maar het is niet zo groot.
In Kralingen zit een prachtig Arboretum, en in Kralingen staan ook genoeg mooie oude huizen http://www.trompenburg.nl/
Zelf zou ik een bezoek aan Rotterdam even uitstellen, veel te warm om in een stad rond te sjouwen.
nounou
zaterdag 21 juli 2018 om 19:11
stippensokken, cateautje en nerdopviva: dankjewel voor de tip voor Delfshaven, dat klinkt goed!
ladyvoldemort: ja, ik heb ook geschiedenis gehad, dat hield me juist tegen om deze stad beter te leren kennen.
gizzmo-retutns: dit soort reaties verwachtte ik dus, toch juist goed dat ik ondanks mijn ideeen de stad beter zou willen leren kennen? Aan jopuw reactie heb ik inhoudelijk niks. En misschien ga ik niet morgen , maar een andere keer.
ladyvoldemort: ja, ik heb ook geschiedenis gehad, dat hield me juist tegen om deze stad beter te leren kennen.
gizzmo-retutns: dit soort reaties verwachtte ik dus, toch juist goed dat ik ondanks mijn ideeen de stad beter zou willen leren kennen? Aan jopuw reactie heb ik inhoudelijk niks. En misschien ga ik niet morgen , maar een andere keer.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:36
https://www.uitagendarotterdam.nl/agend ... _rotterdam
Misschien vind je hier nog iets wat je leuk lijkt.
Misschien vind je hier nog iets wat je leuk lijkt.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:49
Je wordt steeds zuurder, Willem. Misschien hang je teveel op het forum rond.willem1959 schreef: ↑21-07-2018 19:33Je hebt hier en daar een museum (de Kunsthal is misschien wel het beste) maar voor de rest is Rotterdam helemaal ruk. En die Markthal is al bijna failliet omdat daar ook geen zak aan is.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:50
Jouw nickname is gekopreizen. Reizen kost niet weinig. Dan koop je toch gewoon een Museumkaart. Jeetje zeg. Kan je voor 5 tientjes het hele jaar allerlei musea in. Wel grote reizen naar weet ik waar heen maar te krenterig om een jaarkaart aan te schaffen.gekopreizen schreef: ↑21-07-2018 19:44willem1959: ja, de kunsthal spreekt me ook wel aan, maar persoonlijk vind ik 14 euro best duur... Ik weet het, het is een normale entreeprijs voor een museum in Nederland.
Doe toch gewoon.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:54
Gekopreizen, als je een museumjaarkaart koopt ben je weliswaar in één keer 60 euro kwijt, maar kun je 'gratis' naar de Kunsthal, Boijmans en Arboretum Trompenburg, of het Fotomuseum.
Dat kost je normaal respectievelijk 14,00 euro, 17,50 euro, 7,50 euro en 12,00 euro. En dan heb je nog een heel jaar te gaan om andere musea en sommige botanische tuinen te bezoeken. https://www.museumkaart.nl/
edit : het voordeel van museumbezoek nu is dat het in veel musea redelijk koel is door het luchtregulatiesysteem.
Dat kost je normaal respectievelijk 14,00 euro, 17,50 euro, 7,50 euro en 12,00 euro. En dan heb je nog een heel jaar te gaan om andere musea en sommige botanische tuinen te bezoeken. https://www.museumkaart.nl/
edit : het voordeel van museumbezoek nu is dat het in veel musea redelijk koel is door het luchtregulatiesysteem.
nounou
zaterdag 21 juli 2018 om 20:21
gekopreizen schreef: ↑21-07-2018 19:58Museumjaarkaart loont voor mij niet de moeite, er zijn letterlijk nog maar een paar musea in Nederland die ik nog niet gezien heb EN wel een keer zou willen zien, dus "die 5 tientjes" (volgens mij nu € 59,90 haal ik er niet uit.
Ik weet niet wat jij met "letterlijk" bedoelt, maar ik vind meer dan 400 musea wel iets meer dan "een paar".
zaterdag 21 juli 2018 om 20:45
Laatst bij Jamie in de markthal pasta carbonara gegeten voor iets van 12€ nou dat vind ik echt niet duur!! En was heerlijk!
Voor oude gebouwen moet je in Rotterdam niet zijn, er zijn er wel nog een paar en je hebt de Laurenskerk. Scheepvaartkwartier hoop oude huizen, ook in mijn wijk oude noorden nog een hoop oude huizen,maar niet erg boeiend.
Vanaf de Erasmusbrug heb je super mooi uitzicht, maar dat boeit jou niet.
Met jou instellingen zou ik lekker weg blijven uit Rotterdam.
Voor oude gebouwen moet je in Rotterdam niet zijn, er zijn er wel nog een paar en je hebt de Laurenskerk. Scheepvaartkwartier hoop oude huizen, ook in mijn wijk oude noorden nog een hoop oude huizen,maar niet erg boeiend.
Vanaf de Erasmusbrug heb je super mooi uitzicht, maar dat boeit jou niet.
Met jou instellingen zou ik lekker weg blijven uit Rotterdam.