Partner losbandig seksueel verleden als kind/ puber
zondag 22 juli 2018 om 19:27
Tja de titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb sinds 1,5 jaar een relatie en ben er net achter gekomen dat mijn vriend als kind/ puber behoorlijk extreme dingen heeft mee gemaakt voor die leeftijd.
Ik ben er behoorlijk van geschrokken omdat ik zelf op die leeftijd nog (half) kind was.
Hij heeft zijn eerste seksuele ervaring op zijn 9e gehad: droogneuken met een buurjongetje. Op zijn 12e had hij zijn eerste seksuele relatie met een meisje. En op zijn 15e had hij triootjes en heeft niet 1 maar meerdere keren met een jongen gesekst. Waar van hij ook 1 keer anaal is genomen. De andere keren heeft hij de ander anaal genomen.
Hij beweert niet biseksueel te zijn en niet op mannen te vallen.
Ik wist wel dat hij op latere leeftijd een triootje heeft gehad met een goede vriend van hem en zijn toenmalige vriendinnetje. Iets waar ik al van op keek. Hoe kan je seks hebben met een goede vriend van je er bij. Elkaar naakt (bezig) zien. Maar goed, je probeert wel eens wat uit als volwassene.
Ik was zelf nog maagd tot mijn 19e en daar voor nog vrij onschuldig... Waar is de gene als je dit op zo’n jonge leeftijd doet?
Ik ben ook geen bravertje geweest, op late volwassen leeftijd wel geëxperimenteerd. Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen. Kijken wat je er van vind. Niet iets om een tijdje te doen terwijl je in dit geval beweert niet homoseksueel te zijn.
En voor mij hoort seks toch bij liefde.
Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over. Gewoon maar geile prikkels ervaren..
Het voelt alsof ik mijn partner eigenlijk niet goed ken. Hij heeft nooit lange relaties gehad en ondanks dat ik weet dat hij gek op me is en voor me door het vuur gaat, zegt dit niet iets over hem..?
Toen hij merkte dat ik erg schrok begon hij zich wel te schamen. Had hij het beter niet kunnen delen..? Het was iets uit zijn verleden (hij is nu 30) en zou zo niet meer zijn.
Maar desalniettemin maak ik me juist zorgen omdat dit zijn eerste seksuele ervaringen zijn. Zit dat wel helemaal goed? Al is de seks bij ons normaal en wilt hij dit soort dingen/ bijzondere wensen niet invoeren ofzo.
Ik weet niet goed wat mijn vraag hier nu is maar ik moest het even kwijt. Want het is niet iets wat ik met iemand delen kan.
En ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Het zit me in ieder geval erg dwars...
Ik heb sinds 1,5 jaar een relatie en ben er net achter gekomen dat mijn vriend als kind/ puber behoorlijk extreme dingen heeft mee gemaakt voor die leeftijd.
Ik ben er behoorlijk van geschrokken omdat ik zelf op die leeftijd nog (half) kind was.
Hij heeft zijn eerste seksuele ervaring op zijn 9e gehad: droogneuken met een buurjongetje. Op zijn 12e had hij zijn eerste seksuele relatie met een meisje. En op zijn 15e had hij triootjes en heeft niet 1 maar meerdere keren met een jongen gesekst. Waar van hij ook 1 keer anaal is genomen. De andere keren heeft hij de ander anaal genomen.
Ik wist wel dat hij op latere leeftijd een triootje heeft gehad met een goede vriend van hem en zijn toenmalige vriendinnetje. Iets waar ik al van op keek. Hoe kan je seks hebben met een goede vriend van je er bij. Elkaar naakt (bezig) zien. Maar goed, je probeert wel eens wat uit als volwassene.
Ik was zelf nog maagd tot mijn 19e en daar voor nog vrij onschuldig... Waar is de gene als je dit op zo’n jonge leeftijd doet?
Ik ben ook geen bravertje geweest, op late volwassen leeftijd wel geëxperimenteerd. Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen. Kijken wat je er van vind. Niet iets om een tijdje te doen terwijl je in dit geval beweert niet homoseksueel te zijn.
En voor mij hoort seks toch bij liefde.
Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over. Gewoon maar geile prikkels ervaren..
Het voelt alsof ik mijn partner eigenlijk niet goed ken. Hij heeft nooit lange relaties gehad en ondanks dat ik weet dat hij gek op me is en voor me door het vuur gaat, zegt dit niet iets over hem..?
Toen hij merkte dat ik erg schrok begon hij zich wel te schamen. Had hij het beter niet kunnen delen..? Het was iets uit zijn verleden (hij is nu 30) en zou zo niet meer zijn.
Maar desalniettemin maak ik me juist zorgen omdat dit zijn eerste seksuele ervaringen zijn. Zit dat wel helemaal goed? Al is de seks bij ons normaal en wilt hij dit soort dingen/ bijzondere wensen niet invoeren ofzo.
Ik weet niet goed wat mijn vraag hier nu is maar ik moest het even kwijt. Want het is niet iets wat ik met iemand delen kan.
En ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Het zit me in ieder geval erg dwars...
anoniem_373297 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 09:52
1.68% gewijzigd
zondag 22 juli 2018 om 20:35
Wat ik me als ik jou was eerder zou afvragen, of beter nog, aan je vriend vragen : deed hij deze dingen omdat hij 'gewoon' nieuwsgierig was, of heeft hij een lastige jeugd gehad ?
Is hij als kind emotioneel beschadigd door iets in zijn gezin ?
Ik was zelf op mijn 10-de al zoenspelletjes (tongen) aan het doen met iets oudere kinderen, ook een beetje vroeg, maar bij mij was dat (achteraf gezien) spanning zoeken omdat het thuis niet goed was.
In plaats van het te veroordelen of je er ongemakkelijk over te voelen kun je hem ook proberen te zien, dat jongetje van toen (je vriend nu).
Is hij als kind emotioneel beschadigd door iets in zijn gezin ?
Ik was zelf op mijn 10-de al zoenspelletjes (tongen) aan het doen met iets oudere kinderen, ook een beetje vroeg, maar bij mij was dat (achteraf gezien) spanning zoeken omdat het thuis niet goed was.
In plaats van het te veroordelen of je er ongemakkelijk over te voelen kun je hem ook proberen te zien, dat jongetje van toen (je vriend nu).
zazamaenade wijzigde dit bericht op 22-07-2018 20:37
0.77% gewijzigd
nounou

zondag 22 juli 2018 om 20:35
Blauwwtje-01 schreef: ↑22-07-2018 20:29Grappig hoe mensen het hier maar hebben over oordelen of veroordelen.
Naar mijn inziens doe ik dat niet.
Ergens heel erg van schrikken, wat je meerdere keren benoemd in je OP, wijst op een veroordeling. En de woorden En voor mij hoort seks toch bij liefde. Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over. ook.
Iets ordinair vinden is gewoon een oordeel.
zondag 22 juli 2018 om 20:37
Wat probeer je precies te begrijpen? Iedere puber maakt een seksuele ontwikkeling door, de een gaat er alleen anders mee om dan de ander. Hoe iemand ermee omgaat is van zo ontzettend veel factoren afhankelijk (biologisch, sociale omgeving etc. etc.) dat het vrijwel onmogelijk is om iets over iemand te zeggen op basis van wat iemand in die periode gedaan heeft. Al helemaal wanneer het lang geleden is.Blauwwtje-01 schreef: ↑22-07-2018 20:29Grappig hoe mensen het hier maar hebben over oordelen of veroordelen.
Naar mijn inziens doe ik dat niet. Maar begrijpen ook niet.
Wat ik wel doe is het proberen te begrijpen.
Vandaar het bespreken hier op dit forum.
![]()
Waarom hij het gedaan heeft? Kort door de bocht geredeneerd zeer waarschijnlijk om dezelfde reden dat pubers (mensen) heel veel dingen doen: omdat ze het willen en ze de kans hebben/krijgen het ook te doen.
zondag 22 juli 2018 om 20:38
Uit de op:Blauwwtje-01 schreef: ↑22-07-2018 20:29Grappig hoe mensen het hier maar hebben over oordelen of veroordelen.
Naar mijn inziens doe ik dat niet. Maar begrijpen ook niet.
Wat ik wel doe is het proberen te begrijpen.
Vandaar het bespreken hier op dit forum.
![]()
Hoe kan je seks hebben met een goede vriend van je er bij. Elkaar naakt (bezig) zien.
Waar is de gene als je dit op zo’n jonge leeftijd doet?
Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen. Kijken wat je er van vind. Niet iets om een tijdje te doen terwijl je in dit geval beweert niet homoseksueel te zijn.
zegt dit niet iets over hem..?
Zit dat wel helemaal goed?
zondag 22 juli 2018 om 20:40
Inderdaad niks van wat hij heeft gedaan is extreem of uitzonderlijk. Ook niet op die leeftijd.Marana-- schreef: ↑22-07-2018 20:33En zo vreselijk extreem is het niet, Uit een onderzoek in 2005 bleek dat 6% van de 12-jarige jongens al eens seks hebben gehad. En 2% anale seks. Dat hij op z'n 15e met andere jongens seks had vind ik alleen maar wijzen op het onderzoeken van de eigen seksualiteit, en ook niet vreselijk gek.
zondag 22 juli 2018 om 20:42
Ik snap niet dat sommigen hier eenmalig tongen gelijk stellen aan geregeld neuken met iemand van hetzelfde geslacht op allerlei manieren.
Ik hou persoonlijk van mannen die wat terughoudender van karakter zijn en dan vind ik zo'n verleden ook niet echt voor iemand spreken. Wie weet is dat wel het probleem van TO? Dat ze een bepaald karakter zoekt in iemand en dat dit daarmee niet rijmt?
Terwijl als je een vrije vogel zoekt die heel open omgaat met dingen, je je hier niet aan zou storen.
Ik hou persoonlijk van mannen die wat terughoudender van karakter zijn en dan vind ik zo'n verleden ook niet echt voor iemand spreken. Wie weet is dat wel het probleem van TO? Dat ze een bepaald karakter zoekt in iemand en dat dit daarmee niet rijmt?
Terwijl als je een vrije vogel zoekt die heel open omgaat met dingen, je je hier niet aan zou storen.
zondag 22 juli 2018 om 20:44
De gemiddelde leeftijd waarop kinderen hun eerste keer beleven is 18,6 jaar, de gemiddelde leeftijd waarop kinderen de eerste keer tongzoenen is 15,6 jaar.
Het is dus wel degelijk vrij bijzonder om op de leeftijd waarop je leeftijdsgenoten voor het eerst zoenen al bezig te zijn met triootjes, anale seks, en andere (homo)seksuele experimenten.
Am Yisrael Chai!
zondag 22 juli 2018 om 20:45
6% en 2% is behoorlijk uitzonderlijk hoor.... Zeker als je weet dat de gemiddelde leeftijd voor ontmaagding nog altijd rond de 17-18 ligt. En je
als heterojongen op je 15e anaal laten nemen en de ander anaal neuken door een andere jongen vind ik zelf ook vrij uitzonderlijk klinken...
zondag 22 juli 2018 om 20:45
Ik ben er behoorlijk van geschrokken (1) omdat ik zelf op die leeftijd nog (half) kind was. Iets waar ik al van op keek (2). Hoe kan je seks hebben met een goede vriend van je er bij (3#). Elkaar naakt (bezig) zien.
Maar van deze info ben ik hard geschrokken (4). Vooral dan op die leeftijd!
Ik was onschuldig (5)... Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen
. Kijken wat je er van vind. Niet iets om een tijdje te doen terwijl je in dit geval beweert niet homoseksueel te zijn (7#).
En voor mij hoort seks toch bij liefde (8#).
Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over (9#). Gewoon maar geile prikkels ervaren..
Het voelt alsof ik mijn partner eigenlijk niet goed ken. Hij heeft nooit lange relaties gehad en zegt dit niet iets over hem..?(10)
Einde quotes.
Ik lees alleen maar oordelen. Een regelrechte veroordeling zelfs.
Je bent niet zo open, lief en accepterend als jij zelf denkt.
Maar van deze info ben ik hard geschrokken (4). Vooral dan op die leeftijd!
Ik was onschuldig (5)... Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen

En voor mij hoort seks toch bij liefde (8#).
Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over (9#). Gewoon maar geile prikkels ervaren..
Het voelt alsof ik mijn partner eigenlijk niet goed ken. Hij heeft nooit lange relaties gehad en zegt dit niet iets over hem..?(10)
Einde quotes.
Ik lees alleen maar oordelen. Een regelrechte veroordeling zelfs.
Je bent niet zo open, lief en accepterend als jij zelf denkt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-07-2018 20:47
3.41% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 22 juli 2018 om 20:46
fashionvictim schreef: ↑22-07-2018 20:44De gemiddelde leeftijd waarop kinderen hun eerste keer beleven is 18,6 jaar, de gemiddelde leeftijd waarop kinderen de eerste keer tongzoenen is 15,6 jaar.
Het is dus wel degelijk vrij bijzonder om op de leeftijd waarop je leeftijdsgenoten voor het eerst zoenen al bezig te zijn met triootjes, anale seks, en andere (homo)seksuele experimenten.
Dat is de gemiddelde leeftijd van nu. Het onderzoek waar je die cijfers uit haalt is eerder ook al eens gedaan, en toen was de gemiddelde leeftijd in beide gevallen lager. TO's vriend is nu 30, dus je moet niet naar de meest recente cijfers kijken.
Ik zou me afvragen of hij soms als kind misbruikt was of anderszins getraumatiseerd was. Ik zou het overigens ook een afknapper vinden en hem geen relatiemateriaal; hij heeft ofwel een extreme, grenzeloze seksuele moraal of wellicht iets vervelends meegemaakt waardoor hij andere issues heeft, beide is niet iets waar ik zin in zou hebben, hoe leuk hij ook verder is.
Am Yisrael Chai!
Wat probeer je eigenlijk te begrijpen? Wat begrijp je niet aan natuurlijke seksuele ontwikkeling en experimenteren en uitzoeken wat je fijn of niet fijn vindt?
Kinderen van alle leeftijden masturberen, het is iets dat de meeste ouders afleren en de kinderen die er echt mee stoppen herontdekken het daarna weer. Geslachtsdelen over elkaar wrijven is helemaal niet raar met 9 jaar. Vanaf een jaar of vijf weten kinderen dat masturbatie iets voor achter gesloten deuren is en soms zitten ze daar met een vriendje. Dat is heel normaal.
Kinderen van alle leeftijden masturberen, het is iets dat de meeste ouders afleren en de kinderen die er echt mee stoppen herontdekken het daarna weer. Geslachtsdelen over elkaar wrijven is helemaal niet raar met 9 jaar. Vanaf een jaar of vijf weten kinderen dat masturbatie iets voor achter gesloten deuren is en soms zitten ze daar met een vriendje. Dat is heel normaal.
zondag 22 juli 2018 om 20:47
Of hij is normaal, wat het meest waarschijnlijke is.fashionvictim schreef: ↑22-07-2018 20:46Ik zou me afvragen of hij soms als kind misbruikt was of anderszins getraumatiseerd was. Ik zou het overigens ook een afknapper vinden en hem geen relatiemateriaal; hij heeft ofwel een extreme, grenzeloze seksuele moraal of wellicht iets vervelends meegemaakt waardoor hij andere issues heeft, beide is niet iets waar ik zin in zou hebben, hoe leuk hij ook verder is.
zondag 22 juli 2018 om 20:47
Oh, daar heb je natuurlijk gelijk in. Toch meen ik me te herinneren dat de gemiddelde leeftijd echt al decennialang rond de 17 lag, en pas sinds kort dus stijgt.
Am Yisrael Chai!
zondag 22 juli 2018 om 20:48
Fijn dat ook iemand het eens met me eens is...fashionvictim schreef: ↑22-07-2018 20:44De gemiddelde leeftijd waarop kinderen hun eerste keer beleven is 18,6 jaar, de gemiddelde leeftijd waarop kinderen de eerste keer tongzoenen is 15,6 jaar.
zondag 22 juli 2018 om 20:48
Mwah, dat is respectievelijk 6 en 2 op de 100 scholieren. Toch een aardige groep per scholengemeenschap lijkt mij. Niet standaard, maar echt enkelingen zijn het ook niet.Xanthan schreef: ↑22-07-2018 20:456% en 2% is behoorlijk uitzonderlijk hoor.... Zeker als je weet dat de gemiddelde leeftijd voor ontmaagding nog altijd rond de 17-18 ligt. En je
als heterojongen op je 15e anaal laten nemen en de ander anaal neuken door een andere jongen vind ik zelf ook vrij uitzonderlijk klinken...
zondag 22 juli 2018 om 20:50
Prima, ook dan past hij niet bij me en dat is het enige wat telt.
Wat gelijk mijn advies aan TO is: ook al zegt iedereen hier dat het normaal is en dat jij de preutse tut bent (ik heb nog nauwelijks reacties gelezen maar kom lang genoeg op dit forum om de reacties enigszins te kunnen voorspellen) is het nog altijd zo dat je niet verplicht bent om met iemand een relatie aan te gaan, te hebben of te houden. Je mag een relatie om elke reden uitmaken, al is het omdat je zijn haar stom vindt zitten.
Dus als jij het een afknapper vindt, of niet normaal, dan mag dat gewoon.
Am Yisrael Chai!
zondag 22 juli 2018 om 20:51
Xanthan schreef: ↑22-07-2018 20:42Ik snap niet dat sommigen hier eenmalig tongen gelijk stellen aan geregeld neuken met iemand van hetzelfde geslacht op allerlei manieren.
Dat tongen noemde ik, en dat was meer als voorbeeld van seksueel gedrag dat voortkomt uit een verlangen naar spanning en afleiding.
Blauwwtje heeft al anderhalf jaar een relatie met hem, en blijkbaar heeft dit aspect van hem zich nooit opgedrongen in hun relatie.
Dat is ook anders dan dat je deze dingen gelijk in de eerste weken bespreekt, waar het misschien je beeld van de ander gaat bepalen wanneer je niet gediend bent van dit soort experimenten.
Zelf zou ik het trouwens geen enkel probleem vinden. Liever iemand die vanalles geprobeerd heeft dan een dorre preutse vent.
nounou

zondag 22 juli 2018 om 20:52
Maar wat wil je er dan mee?
Ik vind het mooi dat jullie relatie zo goed voelt dat hij dit bij jou durft te uiten. Jammer dat er dan een veroordeling op volgt. Hij kan het verleden niet meer terugdraaien.
Hij is geen andere man dan hij een maand geleden was he, voordat hij jou dit vertelde.
zondag 22 juli 2018 om 20:53
6% en 2% zijn heel specifieke cijfers. Kinderen zijn vanaf de peuterleeftijd bezig met bevrediging. Jongens die het met jongens doen omdat ze nog lang geen meisjes voor handen hebben is niet uitzonderlijk. Je ziet het wereldwijd en ook bij andere dieren. Kijk een mee op fora of andere anonieme sociale media en je zult zien dat het zo uitzonderlijk niet is.Xanthan schreef: ↑22-07-2018 20:456% en 2% is behoorlijk uitzonderlijk hoor.... Zeker als je weet dat de gemiddelde leeftijd voor ontmaagding nog altijd rond de 17-18 ligt. En je
Of, als je goede vrienden hebt die je nooit zou veroordelen en die zich volledig veilig voelen bij jou, vraag het ze eens.

zondag 22 juli 2018 om 20:53
Wat maakt het nou uit wat de norm is, dat maakt toch niks beter of slechter.
Deze man heeft zijn geliefde in vertrouwen genomen omdat hij waarschijnlijk van haar houdt en serieus neemt en dan heeft hij ineens keiharde oordelen aan z'n fiets hangen, erg!!!
Voor zover ik weet is het bij wet geregeld dat alles dat je doet onder een bepaalde leeftijd je wordt kwijtgescholden zodra je de volwassenheid bereikt. In het sociaal maatschappelijke leven daarentegen word het je tot aan je kist nagedragen en bestaat er alleen zwart en wit.
Doen jullie eens ff normaal joh!!!
Deze man heeft zijn geliefde in vertrouwen genomen omdat hij waarschijnlijk van haar houdt en serieus neemt en dan heeft hij ineens keiharde oordelen aan z'n fiets hangen, erg!!!
Voor zover ik weet is het bij wet geregeld dat alles dat je doet onder een bepaalde leeftijd je wordt kwijtgescholden zodra je de volwassenheid bereikt. In het sociaal maatschappelijke leven daarentegen word het je tot aan je kist nagedragen en bestaat er alleen zwart en wit.
Doen jullie eens ff normaal joh!!!

zondag 22 juli 2018 om 20:55
fashionvictim schreef: ↑22-07-2018 20:50Prima, ook dan past hij niet bij me en dat is het enige wat telt.
Wat gelijk mijn advies aan TO is: ook al zegt iedereen hier dat het normaal is en dat jij de preutse tut bent (ik heb nog nauwelijks reacties gelezen maar kom lang genoeg op dit forum om de reacties enigszins te kunnen voorspellen) is het nog altijd zo dat je niet verplicht bent om met iemand een relatie aan te gaan, te hebben of te houden. Je mag een relatie om elke reden uitmaken, al is het omdat je zijn haar stom vindt zitten.
Dus als jij het een afknapper vindt, of niet normaal, dan mag dat gewoon.
We zijn onderaan pagina 3 en nog niemand heeft haar preuts genoemd. Of gezegd dat ze er maar gewoon overheen moet stappen.