Partner losbandig seksueel verleden als kind/ puber

22-07-2018 19:27 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja de titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb sinds 1,5 jaar een relatie en ben er net achter gekomen dat mijn vriend als kind/ puber behoorlijk extreme dingen heeft mee gemaakt voor die leeftijd.

Ik ben er behoorlijk van geschrokken omdat ik zelf op die leeftijd nog (half) kind was.
Hij heeft zijn eerste seksuele ervaring op zijn 9e gehad: droogneuken met een buurjongetje. Op zijn 12e had hij zijn eerste seksuele relatie met een meisje. En op zijn 15e had hij triootjes en heeft niet 1 maar meerdere keren met een jongen gesekst. Waar van hij ook 1 keer anaal is genomen. De andere keren heeft hij de ander anaal genomen.

Hij beweert niet biseksueel te zijn en niet op mannen te vallen.

Ik wist wel dat hij op latere leeftijd een triootje heeft gehad met een goede vriend van hem en zijn toenmalige vriendinnetje. Iets waar ik al van op keek. Hoe kan je seks hebben met een goede vriend van je er bij. Elkaar naakt (bezig) zien. Maar goed, je probeert wel eens wat uit als volwassene.

Ik was zelf nog maagd tot mijn 19e en daar voor nog vrij onschuldig... Waar is de gene als je dit op zo’n jonge leeftijd doet?
Ik ben ook geen bravertje geweest, op late volwassen leeftijd wel geëxperimenteerd. Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen. Kijken wat je er van vind. Niet iets om een tijdje te doen terwijl je in dit geval beweert niet homoseksueel te zijn.

En voor mij hoort seks toch bij liefde.
Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over. Gewoon maar geile prikkels ervaren..

Het voelt alsof ik mijn partner eigenlijk niet goed ken. Hij heeft nooit lange relaties gehad en ondanks dat ik weet dat hij gek op me is en voor me door het vuur gaat, zegt dit niet iets over hem..?

Toen hij merkte dat ik erg schrok begon hij zich wel te schamen. Had hij het beter niet kunnen delen..? Het was iets uit zijn verleden (hij is nu 30) en zou zo niet meer zijn.
Maar desalniettemin maak ik me juist zorgen omdat dit zijn eerste seksuele ervaringen zijn. Zit dat wel helemaal goed? Al is de seks bij ons normaal en wilt hij dit soort dingen/ bijzondere wensen niet invoeren ofzo.

Ik weet niet goed wat mijn vraag hier nu is maar ik moest het even kwijt. Want het is niet iets wat ik met iemand delen kan.
En ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Het zit me in ieder geval erg dwars...
anoniem_373297 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 09:52
1.68% gewijzigd
kirjailija schreef:
22-07-2018 20:48
Mwah, dat is respectievelijk 6 en 2 op de 100 scholieren. Toch een aardige groep per scholengemeenschap lijkt mij. Niet standaard, maar echt enkelingen zijn het ook niet.

Ik begrijp dat het moeilijk is om percentages te interpreteren....
Annelleke schreef:
22-07-2018 21:13
15 jaar geleden lagen de leeftijden lager. En waarom is de 50% van to normaler dan de 50% waar hij bij zit?

Hij zit niet bij die 50%....
zazamaenade schreef:
22-07-2018 23:37
Dat heb ik ook gelezen, maar staat niet in de OP, inderdaad. Vind ik ook, hoe kun je een man van 30 afrekenen op wat hij 15 jaar eerder deed ?

Dat je gevoel erdoor verandert kan natuurlijk, dat is niet iets waar je controle over hebt met je ratio.
Zelf ben ik geneigd te denken dat het dan niet helemaal goed zit, als zijn verhaal over vroeger na anderhalf jaar zoveel verschil maakt.
Helaas is TO vertrokken, dat kan je opmaken uit haar laatste berichten.
Ja jammer dat to niet meer meedoet.
Ik had laatst een gesprek met iemand en die heeft al zijn 12e dezelfde partner, nu vijftigers.
Ik vond zelf dat ik tussen mijn 25 en 30ste iets serieuzer werd, met een paar wat langere relaties, en zat wat te mijmeren over die leuke mannen .
Waarop hij geschokt zei: En ging je daar allemaal mee naar bed!!!
Terwijl dat in mijn hoofd gewoon normale relaties van een jaar of langer waren, in tegenstelling tot het geflierefluit van de jaren ervoor, maar afgezet tegen hem nog steeds erg losbollig. Elk jaar een ander oei!
Dus ik ben dan ook wel benieuwd wat 'geen' relatie is volgens to.
Ik denk nooit iets vast.

Het is filosoferen natuurlijk zonder meer info, maar het kan zijn dat mensen die zo heftig in hun verleden waren dit deden om zich af te reageren en in hun volwassen leven dan last hebben om zich echt serieus te binden.

Ik vind het als dat zou spelen daarom wel goed dat hij dat laatste nu wel doet.
Het-groepje schreef:
23-07-2018 09:41
Ja jammer dat to niet meer meedoet.
Ik had laatst een gesprek met iemand en die heeft al zijn 12e dezelfde partner, nu vijftigers.
Ik vond zelf dat ik tussen mijn 25 en 30ste iets serieuzer werd, met een paar wat langere relaties, en zat wat te mijmeren over die leuke mannen .
Waarop hij geschokt zei: En ging je daar allemaal mee naar bed!!!
Terwijl dat in mijn hoofd gewoon normale relaties van een jaar of langer waren, in tegenstelling tot het geflierefluit van de jaren ervoor, maar afgezet tegen hem nog steeds erg losbollig. Elk jaar een ander oei!
Dus ik ben dan ook wel benieuwd wat 'geen' relatie is volgens to.
Dat vraag ik mij ook af.

Zelf ben ik trouwens blij dat man en ik er jong bij waren, we wisten al vrij aardig wat er allemaal te vinden was toen we jong een relatie kregen, verder kijken of het gras ergens anders groener was/meer experimenteren/hoe zou het met een ander zijn is voor ons mede daardoor denk ik ook nooit een ding geweest. Natuurlijk hebben we later (samen) nog meer dan genoeg te ontdekken gehad. Maar ik vind niet erg dat we (verre) van elkaars eerste zijn. Zeker niet als ik hier allemaal topics lees over jong samenwonen en bang zijn iets te missen.

Niet dat ik het daarom per se iedereen aanraad ofzo. Maar wat was ‘t ook alweer? “Elk nadeel heb z’n voordeel” ofzo. Dat kan ook hier. Een vent die prima weet wat hij wel of niet wil, en wat hij wil is blijkbaar TO :)
fashionvictim schreef:
22-07-2018 23:15
Ze schrijft wel dat haar partner als 30 jarige nog nooit een langdurige relatie heeft gehad en dat is best bijzonder op die leeftijd.
Hangt van je definitie af, veruit de meeste 30-jarigen hebben in mijn ogen nog nooit een langdurige relatie gehad.
Nee, natuurlijk hebben de meeste 30jarigen nog geen relatie die langer dan 15 jaar geduurd heeft, want niet iedereen heeft op zijn 14e al verkering.
Maar minstens 1 relatie die ergens tussen de 5 en 10 jaar geduurd heeft zou je op die leeftijd toch wel moeten kunnen verwachten.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-07-2018 10:19
Nee, natuurlijk hebben de meeste 30jarigen nog geen relatie die langer dan 15 jaar geduurd heeft, want niet iedereen heeft op zijn 14e al verkering.
Maar minstens 1 relatie die ergens tussen de 5 en 10 jaar geduurd heeft zou je op die leeftijd toch wel moeten kunnen verwachten.
Ja in ieder geval iets serieus van pak um beet 5 jaar.

Vanaf je 26-30 ga je meestal wel je eerste serieuze relatie aan, ook de hoog opgeleiden die meestal wat later zijn (vandaar de 26, want dan zijn ze afgestudeerd).
die houdt gewoon van een harde piemel op zn tijd
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
fashionvictim schreef:
23-07-2018 10:19
Ik denk dat veruit de meesten niet boven de 3 uitkomen
Ben niet geheel afwezig maar lastig reageren met partner lief naast me.

Ik weet dat hij het als kind niet makkelijk heeft gehad. In zijn gezin was hij het zwarte schaap, had oudere broers die hem pestten en zijn ouders wisten hem niet goed op te voeden.
Hij had last van depressies en verzette zich tegen de gevestigde orde.

Of hij iets traumatisch heeft mee gemaakt weet ik niet. Daar probeerde ik eigenlijk ook achter te komen.
Maar verder dan het droogneuken (en klaarkomen) met buurjongen ben ik niet gekomen. Daar schaamde hij zich eigenlijk ook teveel voor om te vertellen.
En de intentie waar uit hij het delen wilde was goedbedoelend. Openheid en eerlijkheid met de vrouw waar van je houdt.

Hij zegt zelf niet meer dezelfde persoon te zijn maar toch vind ik het iets over hem zeggen. Ja vrije geest, etc, we kunnen het positief benaderen. Maar ik probeer er achter te komen wat het over hem zegt. Is dit inderdaad een karakter eigenschap die ik tegen zal komen later?
Hij zegt zelf een thrillseeker te zijn.

Overigens heeft hij wel relaties gehad maar dus niet langer dan 1 jaar.
Het verbaast me niets wat je zegt over zijn jeugd, want ik schreef al eerder dat dit gedrag een teken kan zijn van een diepere oorzaak.

Het kan zeker iets over hem zeggen, maar het is aan jou of je daar achter wilt komen.
Ja zie je. Het verbaast mij ook niet; wel treurig, zo'n achtergrond in zijn jeugd.
Ik herken het van verschillende mensen met wie ik vriendschappen of kortdurende relaties heb gehad, van mezelf, en van mijn huidige lief.

Wat jij beschrijft over zijn jeugd kan al genoeg reden zijn om thrillseeker te worden, van mezelf ken ik dat effect ook.

Is het voor jou, met zijn achtergrond, en wat je hier hebt gelezen, nog steeds een reden om het moeilijk te vinden ?

Even wat aanvulling : uitbundige of ongebruikelijke seks kan een manier zijn om emotionele pijn, stress en andere onprettige gevoelens weg te drukken. Zo heb ik het in het verleden gebruikt. Achteraf begreep ik het pas : er komen endorfinen en dopamines vrij en dat maakte dat ik me prettiger voelde.
Misschien is dat ook wat hij heeft gedaan, in het verleden ?
En misschien heeft hij nu meer zijn draai gevonden in het leven en is hij heel gelukkig in de relatie met jou ?
nounou
Kun je precies uitleggen waar je angst zit TO?
Vertaald naar het hier en nu want idd het verleden kun je niet meer veranderen noch beinvloeden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
23-07-2018 14:05
Kun je precies uitleggen waar je angst zit TO?
Vertaald naar het hier en nu want idd het verleden kun je niet meer veranderen noch beinvloeden.
Ik denk iets (erfelijks) in zijn karakter..
Maar wat ik nu vooral zie is een gekwetst gevoelig kind die prettige gevoelens wilt ervaren.

Ik weet dat hij gevoelig is, ondanks dat hij een stoere vent is en zich ‘groot houdt’ / verantwoordelijk is.
Ik vind het positief dat hij dergelijke dingen deelt met jou (al is het niet leuk om te horen).
Ik heb een heel verleden met adoratie voor foute mannen (niet zozeer als seksueel losbandig maar de manier waarop ik over mijn grenzen liet gaan) en dat heb ik ook met mijn huidige partner gedeeld...
Ik voelde mij mega-kwetsbaar, ook omdat zijn emoties gingen spelen als in: "ik snap verdomme niet hoe je dat dat toe kon laten etc..etc..".

Karakter/erfelijk/persoonlijkheid hebben allen overlappingen.
Voor mij zou nu belangrijk zijn als ik jou was: hoe gaat hij met verleidingen om? wat als hij niet lekker in zijn vel zit? Kan hij seksueel trouw zijn (als jullie daar in je relatie waarde aan hechten is dat een heeeele belangrijke) etc...

Ik weet dat ik ondanks therapie en de nodige zelfkennis nog steeds in de krochten van mijn geest een klein zwakje blijf houden voor de intelligente narcistische maar o zo seksueel aantrekkelijke foute man. Mijn partner weet dat ook. Zo fijn dat dit open ligt, dan kan ik het dus gewoon zeggen, zo ook kan hij mij tegen mezelf in bescherming nemen.
Ik zou het eerlijk gezegd wel een grote afknapper vinden hoor een man die seks heeft gehad met andere mannen. Misschien bekrompen maar zo voelt dat nu eenmaal voor mij.
Blondie456 schreef:
23-07-2018 14:42
Ik zou het eerlijk gezegd wel een grote afknapper vinden hoor een man die seks heeft gehad met andere mannen. Misschien bekrompen maar zo voelt dat nu eenmaal voor mij.
Ik zou er met name op door willen vragen hoe dat in het hier en nu is.
Waarom een afknapper??...(alsjeblieft geef een beter antwoord dan: dat voelt nu eenmaal zo...dat vind ik altijd zo "tja, zo ben ik nu eenmaal")
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 23-07-2018 14:46
0.33% gewijzigd
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 14:14
Ik denk iets (erfelijks) in zijn karakter..
Maar wat ik nu vooral zie is een gekwetst gevoelig kind die prettige gevoelens wilt ervaren.

Ik weet dat hij gevoelig is, ondanks dat hij een stoere vent is en zich ‘groot houdt’ / verantwoordelijk is.
Pas wel goed op dat je geen redder wordt van dat bange gekwetse kind in hem, want dan kun je aardig over je eigen grenzen heen gaan.
iris1969 schreef:
23-07-2018 14:45
Pas wel goed op dat je geen redder wordt van dat bange gekwetse kind in hem, want dan kun je aardig over je eigen grenzen heen gaan.
Ook dat!!!
Geheel eens met Iris.
Kijk goed waar je eigen grenzen en emoties liggen.
sprokkelientje schreef:
Ik zou er met name op door willen vragen hoe dat in het hier en nu is.
Waarom een afknapper??...(alsjeblieft geef een beter antwoord dan: dat voelt nu eenmaal zo...dat vind ik altijd zo "tja, zo ben ik nu eenmaal")
Een afknapper omdat ik hem dan geen echte mannelijke man meer vind. In mijn ogen willen echte mannen geen seks met een man. Ik heb er verder niks op tegen hoor maar ik val niet op zulke types.
iris1969 schreef:
Ja het is wel een stuk waar ik regelmatig mee in aanraking kom.
Hij is eigenlijk best onzeker en kan snel iets als kritiek opvatten. Het komt snel op een stuk ‘ik doe het allemaal niet goed’. Geheel nuanceloos.. en erg lastig voor me! En sneu voor hem want hij doet altijd ontzettend zijn best voor me.
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 15:03
Ja het is wel een stuk waar ik regelmatig mee in aanraking kom.
Hij is eigenlijk best onzeker en kan snel iets als kritiek opvatten. Het komt snel op een stuk ‘ik doe het allemaal niet goed’. Geheel nuanceloos.. en erg lastig voor me! En sneu voor hem want hij doet altijd ontzettend zijn best voor me.
Nee sneu voor jou, want hij duwt je nu al in de rol van "moeder" waarbij hij het opstandige gekwetste kind mag zijn.

Red flag!
sprokkelientje schreef:
23-07-2018 14:34
Karakter/erfelijk/persoonlijkheid hebben allen overlappingen.
Voor mij zou nu belangrijk zijn als ik jou was: hoe gaat hij met verleidingen om? wat als hij niet lekker in zijn vel zit? Kan hij seksueel trouw zijn (als jullie daar in je relatie waarde aan hechten is dat een heeeele belangrijke) etc...
Hij is alsnog wel een thrillseeker, neemt bijvoorbeeld ook wel eens drugs. Maar ik vind dat hij zich wel goed in kan houden. Ikzelf heb iets meer moeite met maat houden bijvoorbeeld.
Seksueel gezien denk ik wel dat hij trouw zal zijn. Alleen hoop ik dat hij niet op een gegeven moment knel komt te zitten met zijn grote behoefte aan genegenheid. Hij heeft hier in een grotere behoefte dan ik. Knuffels vooral maar ook seksueel.
iris1969 schreef:
23-07-2018 15:06
Nee sneu voor jou, want hij duwt je nu al in de rol van "moeder" waarbij hij het opstandige gekwetste kind mag zijn.

Red flag!
Helaas klopt dat wel. Hij is daar in nog niet goed ontwikkeld vind ik. En hij is ook jonger dan ik.
Ik zelf ben mijn demonen uit het verleden wel onder ogen gekomen; ervaringen en mijn gedragingen. Zelfreflectie en zelfontwikkeling staan bij mij hoog in het vaandel.
Hij zegt wel te kunnen reflecteren maar hier zit een oud stuk wat hij duidelijk nog niet onder ogen is gekomen.
Hem er ook op gewezen dat het niet eerlijk is dat wanneer ik het bijvoorbeeld over de vaat heb, ik een enorme lading over me heen krijg van oud zeer bij hem... :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven