Goedkope uitjes tips.
maandag 23 juli 2018 om 13:07
Wegens een financieel rottig jaar kunnen we dit jaar niet op vakantie.
Maar nu willen we in onze gezamenlijke vakantie over 3 weken wel wat leuke dingen gaan doen met onze zoon van 5.
Helaas kwam er afgelopen week ook nog een onvoorziene rekening binnen dus heel veel geld hebben we er niet voor.
Desondanks wil ik mijn zoon een leuke vakantie geven zodat hij op school ook wat te vertellen heeft straks.
Heb vakantieveilingen al bekeken maar omdat iedereen vakantie heeft kom je daar ook niet echt voor een leuk prijsje aan kaartjes momenteel.
Wat ik zelf had bedacht
-Een dagje strand (tips voor leuke stranden zijn welkom liever geen schevenigen)
- lekker het bos in
- een keer zwemmen
Dus wie heeft er tips/leuke ideeën voor een leuk goedkoop (misschien zelfs gratis) dagje uit?
We wonen in overijssel maar een stuk rijden is niet erg.
Maar nu willen we in onze gezamenlijke vakantie over 3 weken wel wat leuke dingen gaan doen met onze zoon van 5.
Helaas kwam er afgelopen week ook nog een onvoorziene rekening binnen dus heel veel geld hebben we er niet voor.
Desondanks wil ik mijn zoon een leuke vakantie geven zodat hij op school ook wat te vertellen heeft straks.
Heb vakantieveilingen al bekeken maar omdat iedereen vakantie heeft kom je daar ook niet echt voor een leuk prijsje aan kaartjes momenteel.
Wat ik zelf had bedacht
-Een dagje strand (tips voor leuke stranden zijn welkom liever geen schevenigen)
- lekker het bos in
- een keer zwemmen
Dus wie heeft er tips/leuke ideeën voor een leuk goedkoop (misschien zelfs gratis) dagje uit?
We wonen in overijssel maar een stuk rijden is niet erg.
Life is like an hourglass glued to the table.
maandag 23 juli 2018 om 13:40
Heb je een tent? Dan misschien een (of een paar) nachtjes logeren in eigen tuin of bij een familielid of bekende? Of een hut in de tuin bouwen en daar in overnachten.
Zwemmen in een natuurplas.
Entreekaarten met korting in de gaten houden? Zo liggen er voor Slagharen vaak kaarten met 50% korting op entreeprijs bij de Zeeman.
Of ben je lid van de ANWB? in de Kampioen staan ook veel kortingsuitjes.
Zwemmen in een natuurplas.
Entreekaarten met korting in de gaten houden? Zo liggen er voor Slagharen vaak kaarten met 50% korting op entreeprijs bij de Zeeman.
Of ben je lid van de ANWB? in de Kampioen staan ook veel kortingsuitjes.
maandag 23 juli 2018 om 13:41
Dit, er zijn echt nog uitjes die tot 10 euro korting pp gaan. Wij gaan met 10 euro korting naar het Aviodrome, die is sowieso al niet zo duur. Mijn ouders gaan ook mee en was voor 6 personen nog geen 40 euro kwijt.Whatsinaname1988 schreef: ↑23-07-2018 13:13Heb je jumbo muntjes? Die gebruik ik echt voor alles dan kost een uitje nauwelijks meer wat.
Verder nog: Drouwenerzand (Drouwen Drenthe) of Duinenzathe (Appelscha Friesland). Daar is patat ed bij de entreeprijs inbegrepen, kun je toch een dagje pretpark doen en verder niets uitgeven. Kaartjes online kopen geeft ook nog korting.
Met rentepunten van ING kun je ook nog korting kopen voor dagjes uit. Kan ook via iemand anders die rentepunten heeft.
maandag 23 juli 2018 om 13:48
Natuurvrienden heeft vele zeer goedkope locaties. Misschien kan 2 nachtjes in de duinen oid er wel vanaf?
Mocht je nog niet hebben investeer in een lekker zwembad in de tuin. Voor 50 euro heb je al een, voor de ogen van een 5 jarige, een giga zwembad. Picknicken in park in de buurt, kinderboerderijen hebben vaak activiteiten.
Houd marktplaats in de gaten of iemand van kaartjes af moet.
Als je in de buurt van Amsterdam had gewoond had ik gezegd Spartelvijver vondelpark, met de pond heen en weer en dan met de andere pond naar de overkant of via de brug (schellingwoude) en daar picknicken. Een keer naar pampus.
Mocht je nog niet hebben investeer in een lekker zwembad in de tuin. Voor 50 euro heb je al een, voor de ogen van een 5 jarige, een giga zwembad. Picknicken in park in de buurt, kinderboerderijen hebben vaak activiteiten.
Houd marktplaats in de gaten of iemand van kaartjes af moet.
Als je in de buurt van Amsterdam had gewoond had ik gezegd Spartelvijver vondelpark, met de pond heen en weer en dan met de andere pond naar de overkant of via de brug (schellingwoude) en daar picknicken. Een keer naar pampus.
maandag 23 juli 2018 om 14:03
Drouwenerzand ziet er leuk uit en is idd betaalbaar. Jumbo muntjes heb ik even voor rond geappt of er iemand een paar heeft.
Zwembad hebben we in de tuin.
Kinderboerderij gaan we al best vaak heen.
Heb met googlen net nog wel een hele leuke grote rommelmarkt in de buurt gevonden dus die gaat ook op het lijstje.
We hoeven natuurlijk ook niet elke dag weg of wat te doen maar zo heb ik al een leuk lijstje met dingen die we kunnen doen. Nu hopen dat het weer over 3 weken ook nog goed is!
Zwembad hebben we in de tuin.
Kinderboerderij gaan we al best vaak heen.
Heb met googlen net nog wel een hele leuke grote rommelmarkt in de buurt gevonden dus die gaat ook op het lijstje.
We hoeven natuurlijk ook niet elke dag weg of wat te doen maar zo heb ik al een leuk lijstje met dingen die we kunnen doen. Nu hopen dat het weer over 3 weken ook nog goed is!
Life is like an hourglass glued to the table.
maandag 23 juli 2018 om 14:39
Via de NS ook vaak korting op uitjes zoals pretparken, zoals nu: https://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers
maandag 23 juli 2018 om 14:50
Mijn vader ging vroeger altijd alle speeltuinen af met ons. Ook als we op vakantie gingen, stopte hij bij iedere speeltuin waar we langs reden. Daar heb ik en mijn tweelingzus heel leuke herinneringen aan. Daarom doet zij dat ook heel vaak met mijn nichtje en neefje.
Ik weet niet hoe het in Overijssel is, maar hier in (de omgeving van) Rotterdam heb je veel leuke grote speeltuinen, waar je gratis of voor €1 ofzo naar binnen kan. Mijn tweelingzus neemt ieder voorjaar al een abonnement bij een speeltuin tegenover hun huis. Verder gaan ze vaak naar de Kralingse plas. Daar kunnen ze gratis spelen, zwemmen en naar de kinderboerderij. Zoiets heb je misschien ook bij jou in de buurt. Als ze een dagje thuis blijven maakt mijn tweelingzus zelf ijsjes en fruitcocktails met de kinderen. En zelf pizza’s maken vinden ze ook helemaal leuk.
Een weekendje naar een camping in Nederland hoeft trouwens absoluut niet duur te zijn. Kinderen vinden dat vaak super leuk. En dan kan je zoon op school vertellen dat hij gekampeerd heeft.
Ik weet niet hoe het in Overijssel is, maar hier in (de omgeving van) Rotterdam heb je veel leuke grote speeltuinen, waar je gratis of voor €1 ofzo naar binnen kan. Mijn tweelingzus neemt ieder voorjaar al een abonnement bij een speeltuin tegenover hun huis. Verder gaan ze vaak naar de Kralingse plas. Daar kunnen ze gratis spelen, zwemmen en naar de kinderboerderij. Zoiets heb je misschien ook bij jou in de buurt. Als ze een dagje thuis blijven maakt mijn tweelingzus zelf ijsjes en fruitcocktails met de kinderen. En zelf pizza’s maken vinden ze ook helemaal leuk.
Een weekendje naar een camping in Nederland hoeft trouwens absoluut niet duur te zijn. Kinderen vinden dat vaak super leuk. En dan kan je zoon op school vertellen dat hij gekampeerd heeft.
maandag 23 juli 2018 om 15:08
misschien een oproepje hier op het forum plaatsen? er zijn altijd mensen die ze niet gaan gebruiken.
ik kom helaas niet bij de jumbo, maar wellicht dat anderen je kunnen helpen.
maandag 23 juli 2018 om 17:41
De actie dat de muntjes bij jumbo uitgegeven worden is altijd in het voorjaar (februari/maart), maar je kunt ze het hele jaar door gebruiken. Ik had hier nog een hele stapel liggen, maar heb er ook een heleboel ingewisseld dit weekend. Maar het kan natuurlijk zijn dat iemand nog wat munten over heeft.
TO, ik weet niet of je iemand kent die lid is van de postcodeloterij? Die geven een agenda uit en ook daar zitten kortingsbonnen in voor een dagje uit. En ik kreeg zelf bericht van de bankgiro loterij. Als je lid wordt krijg je 4 gratis dierentuinkaartjes. Ik heb de kleine lettertjes niet helemaal gelezen (want wij gaan andere dingen doen), maar volgens mij mag je het ook na 1 maand weer opzeggen. Dan zou het je alleen de kosten van het lot kosten.
maandag 23 juli 2018 om 18:04
Kamperen en picknicken in eigen tuin of bij vrienden. Dus ook koken op campinggasstelletje enz. enz. Er is vast wel iemand die dat heeft.
Lekker fietsen en picknick meenemen en ijsje toe. Lekker naar speeltuinen of strand. Fietsen op de witte fietsen van Park Hoge Veluwe. Hoewel ik zie dat daar toch ook wel aardig wat entree moet worden betaald.
Wellicht kun je kamperen bij Staatsbosbeheer. Is vaak redelijk goedkoop en met weinig voorzieningen. Vinden veel kinderen leuk. En dan zijn fiets meenemen, zodat hij rond kan crossen op het terrein.
Heb je airmiles gespaard? Er zijn ook uitje smet Miles only.
Lekker fietsen en picknick meenemen en ijsje toe. Lekker naar speeltuinen of strand. Fietsen op de witte fietsen van Park Hoge Veluwe. Hoewel ik zie dat daar toch ook wel aardig wat entree moet worden betaald.
Wellicht kun je kamperen bij Staatsbosbeheer. Is vaak redelijk goedkoop en met weinig voorzieningen. Vinden veel kinderen leuk. En dan zijn fiets meenemen, zodat hij rond kan crossen op het terrein.
Heb je airmiles gespaard? Er zijn ook uitje smet Miles only.
maandag 23 juli 2018 om 18:30
Mocht je een scoutingterrein in de buurt hebben, dan zou je daar evt ook kunnen kamperen. Vaak is dat heel goedkoop (en heel basic). Inclusief kampvuur.
Verder heeft de bieb vaak gratis activiteiten, erg leuk voor kinderen. Sowieso zou ik hem een lekkere stapel boekjes laten uitzoeken in de bieb, en een mooi voorleesboek.
Pluktuin is ook leuk, of bramen gaan plukken in het bos.
Verder heeft de bieb vaak gratis activiteiten, erg leuk voor kinderen. Sowieso zou ik hem een lekkere stapel boekjes laten uitzoeken in de bieb, en een mooi voorleesboek.
Pluktuin is ook leuk, of bramen gaan plukken in het bos.
maandag 23 juli 2018 om 18:55
als je een tent hebt (of kan lenen) kan je ook gratis paalkamperen in het bos: https://www.logerenbijdeboswachter.nl/paalkamperen
maandag 23 juli 2018 om 18:55
Mits die er zijn, ook deze hebben erg te leiden onder de droogte.