Partner losbandig seksueel verleden als kind/ puber

22-07-2018 19:27 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja de titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb sinds 1,5 jaar een relatie en ben er net achter gekomen dat mijn vriend als kind/ puber behoorlijk extreme dingen heeft mee gemaakt voor die leeftijd.

Ik ben er behoorlijk van geschrokken omdat ik zelf op die leeftijd nog (half) kind was.
Hij heeft zijn eerste seksuele ervaring op zijn 9e gehad: droogneuken met een buurjongetje. Op zijn 12e had hij zijn eerste seksuele relatie met een meisje. En op zijn 15e had hij triootjes en heeft niet 1 maar meerdere keren met een jongen gesekst. Waar van hij ook 1 keer anaal is genomen. De andere keren heeft hij de ander anaal genomen.

Hij beweert niet biseksueel te zijn en niet op mannen te vallen.

Ik wist wel dat hij op latere leeftijd een triootje heeft gehad met een goede vriend van hem en zijn toenmalige vriendinnetje. Iets waar ik al van op keek. Hoe kan je seks hebben met een goede vriend van je er bij. Elkaar naakt (bezig) zien. Maar goed, je probeert wel eens wat uit als volwassene.

Ik was zelf nog maagd tot mijn 19e en daar voor nog vrij onschuldig... Waar is de gene als je dit op zo’n jonge leeftijd doet?
Ik ben ook geen bravertje geweest, op late volwassen leeftijd wel geëxperimenteerd. Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen. Kijken wat je er van vind. Niet iets om een tijdje te doen terwijl je in dit geval beweert niet homoseksueel te zijn.

En voor mij hoort seks toch bij liefde.
Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over. Gewoon maar geile prikkels ervaren..

Het voelt alsof ik mijn partner eigenlijk niet goed ken. Hij heeft nooit lange relaties gehad en ondanks dat ik weet dat hij gek op me is en voor me door het vuur gaat, zegt dit niet iets over hem..?

Toen hij merkte dat ik erg schrok begon hij zich wel te schamen. Had hij het beter niet kunnen delen..? Het was iets uit zijn verleden (hij is nu 30) en zou zo niet meer zijn.
Maar desalniettemin maak ik me juist zorgen omdat dit zijn eerste seksuele ervaringen zijn. Zit dat wel helemaal goed? Al is de seks bij ons normaal en wilt hij dit soort dingen/ bijzondere wensen niet invoeren ofzo.

Ik weet niet goed wat mijn vraag hier nu is maar ik moest het even kwijt. Want het is niet iets wat ik met iemand delen kan.
En ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Het zit me in ieder geval erg dwars...
anoniem_373297 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 09:52
1.68% gewijzigd
*
zazamaenade wijzigde dit bericht op 02-04-2019 15:05
0.00% gewijzigd
nounou
Ik denk persoonlijk dat zijn seksuele verleden slechts een symptoom is van veel meer. Het topje van de ijsberg als het ware.

Ik hoor daarom ook graag meer over zijn dagelijkse gedrag.

Hoe is hij als mens? Hoe vaak ontploft hij om niets? Wat vindt hij van haar twijfels? Wil hij in therapie voor zijn issues? enz.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 16:35
0.16% gewijzigd
Heeft hij wel zin in een vriendin die heel zijn psyche ontleedt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
23-07-2018 16:31
Heeft hij wel zin in een vriendin die heel zijn psyche ontleedt ?
En dit.
zazamaenade schreef:
Dus de vriend van Blauwwtje heeft zo te lezen zichzelf herpakt, en ze zitten nu op een punt in hun relatie dat het spannend is, en hij niet meer wegkomt met zijn gedrag.
Ik pak alleen even het stukje over TO, ik neem aan dat dat goed is?

Ik denk dat hij inderdaad gedrag laat zien dat TO zorgelijk vindt.

De vraag is imo: wat gaat hij hiermee doen? En wat doet TO als hij niets wil doen?
Ik zou ook aan de drugs gaan als de liefde van mijn leven met mijn innerlijke gekwetste kind aan de gang wilde gaan ; anders zou ik dat niet trekken.
Klopt zazamenade. Ik ben zwaar allergisch voor mensen die zichzelf "thrillseeker" noemen. Net als voor vrouwen die zichzelf "lekker gek" noemen of mensen die benoemen dat ze "nu eenmaal tegengas nodig hebben".

Vind ik vrijwel zonder uitzondering altijd hele vervelende mensen dus daar loop ik graag met een boog omheen.
Am Yisrael Chai!
23-07-2018 16:36
Ik zou ook aan de drugs gaan als de liefde van mijn leven met mijn innerlijke gekwetste kind aan de gang wilde gaan ; anders zou ik dat niet trekken.
Best knap om in 1 zin zoveel braaktermen aan elkaar te rijgen. En eens, hahaha.
Am Yisrael Chai!
23-07-2018 16:36
Haha. Zit wat in.

Voor mij zou het denk ik zo zijn: issues mag je altijd bij mij kwijt, maar met echte problemen en verwerken, gooi dat er maar uit bij een professional. Die verantwoordelijkheid wil ik niet.

Shit van toen die de relatie nu in de weg zit: daar moet je samen een oplossing voor vinden waar je je allebei in kan vinden. Het kan een verklaring van gedrag zijn maar is er geen excuus voor. Tegelijkertijd is het ook niet zo dat ze ander zich niet ook wat aan zal moeten passen enkel en alleen omdat je tot de meerderheid van de mensen hoort die gelukkig geen zeer nare dingen in hun jeugd hebben meegemaakt.

Ik vind het altijd zo’n uitdrukking om van te kosten maar: een relatie is in zekere zin wel een werkwoord ja. En dat werken moet je ook wel allebei (willen!) doen, zeker wanneer het om wat voor reden op welk vlak dan ook even stroef loopt.

Wat betreft drugs: lekker samen nemen, iets simpels als een jointje is heel leuk voor de afwisseling in je seksleven :proud:
anoniem_370864 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 16:48
0.12% gewijzigd
fashionvictim schreef:
23-07-2018 16:38
Klopt zazamenade. Ik ben zwaar allergisch voor mensen die zichzelf "thrillseeker" noemen. Net als voor vrouwen die zichzelf "lekker gek" noemen of mensen die benoemen dat ze "nu eenmaal tegengas nodig hebben".

Vind ik vrijwel zonder uitzondering altijd hele vervelende mensen dus daar loop ik graag met een boog omheen.

ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, denk ik. Er zijn ook mensen die ermee koketteren dat ze zo 'wild en interessant ' zijn (en daarmee impliceren dat de anderen dus enorm saaie sufferds zouden zijn). De 'Heleen van Royens' van deze wereld, bijvoorbeeld (voor zover ik dat kan beoordelen, natuurlijk). Is dat wat je bedoelt ?
nounou
Het-groepje schreef:
23-07-2018 16:28
Ik heb omdat ik er geen bal meer van snapte alleen even de reacties van to onder elkaar gelezen.
To, ik blijf je veroordelend en zelfs een beetje superieur vinden.
En je bent duidelijk alleen maar op zoek naar reacties die jouw beeld
(Afwijkend gezin, man die jong al druk met sex was, dus er is iets mis) bevestigen.
Ik denk dat je conclusies trekt uit feiten die niet veel met elkaar te maken hoeven te hebben.
Ik krijg daarnaast de kriebels van hoe weinig je deze man gewoon lijkt te kunnen accepteren voor wie hij is VS je eigen 'volwassenheid en zelfreflectie'.
Het trieste is dat als je jouw gedachtengang zou volgen zijn partnerkeuze perfect bij je theorie aansluit.
Ik hoop dus dat hij snel bij zinnen komt en gun hem een fijne orgie eerlijk gezegd.
Alles beter dan dit.
Tja ik denk dat het ook te maken heeft met wie het leest en hoe die persoon het interpreteert.
Laten we voorop stellen dat je mij, mijn partner en de situatie niet kent behalve wat jij zelf opmaakt uit geschreven tekst.
Ik kan alleen mezelf zijn met mijn zienswereld en hier ben ik nuchter in. Ik ben bereid hier naar te kijken en de manier waarop ik mijn partner en zijn verleden ervaar te anlyseren.

Doen alsof je als mens geen oordelen hebt vanuit de persoon die je bent, door opvoeding en ervaring is in mijn ogen hypocriet.
iris1969 schreef:
Ik denk persoonlijk dat zijn seksuele verleden slechts een symptoom is van veel meer. Het topje van de ijsberg als het ware.

Ik hoor daarom ook graag meer over zijn dagelijkse gedrag.

Hoe is hij als mens? Hoe vaak ontploft hij om niets? Wat vindt hij van haar twijfels? Wil hij in therapie voor zijn issues? enz.
Welke issues? Zijn puberitus is over, de frontale cortex is volgroeid. Biseksualiteit is geen ziekte. Wees blij dat zijn experimenten toen waren en niet nu.

Misschien kan to beter zelf in therapie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zazamaenade schreef:
23-07-2018 16:46
ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, denk ik. Er zijn ook mensen die ermee koketteren dat ze zo 'wild en interessant ' zijn (en daarmee impliceren dat de anderen dus enorm saaie sufferds zouden zijn). De 'Heleen van Royens' van deze wereld, bijvoorbeeld (voor zover ik dat kan beoordelen, natuurlijk). Is dat wat je bedoelt ?
Vreselijke types!
viva-amber schreef:
23-07-2018 16:55
Welke issues? Zijn puberitus is over, de frontale cortex is volgroeid. Biseksualiteit is geen ziekte. Wees blij dat zijn experimenten toen waren en niet nu.

Misschien kan to beter zelf in therapie.
Nee niet zijn seksuele verleden. Zijn huidige issues die hij ook zelf ruitelijk toegeeft en waar TO nu tegenaan loopt.
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 16:54
Tja ik denk dat het ook te maken heeft met wie het leest en hoe die persoon het interpreteert.
Laten we voorop stellen dat je mij, mijn partner en de situatie niet kent behalve wat jij zelf opmaakt uit geschreven tekst.
Ik kan alleen mezelf zijn met mijn zienswereld en hier ben ik nuchter in. Ik ben bereid hier naar te kijken en de manier waarop ik mijn partner en zijn verleden ervaar te anlyseren.

Doen alsof je als mens geen oordelen hebt vanuit de persoon die je bent, door opvoeding en ervaring is in mijn ogen hypocriet.
Jij vindt jezelf nuchter ?
Dus hij heeft wat geëxperimenteerd met seks op jonge leeftijd en dan heeft hij direct 'issues'? Biseksualiteit is ineens een ziekte? En nu moet hij binnenstebuiten gekeerd worden, want hij zal wel trauma's hebben?

Ik weet niet wat ik lees.
Die verlliefdheid gaat op deze manier wel snel over zeg..Laat je je vriend ook dit topic lezen?
Ikigai schreef:
23-07-2018 17:03
Dus hij heeft wat geëxperimenteerd met seks op jonge leeftijd en dan heeft hij direct 'issues'? Biseksualiteit is ineens een ziekte? En nu moet hij binnenstebuiten gekeerd worden, want hij zal wel trauma's hebben?

Nee joh niet die zaken. Hij heeft andere jeugd issues.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 17:11
2.19% gewijzigd
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 16:54

Ok, dan ga ik mee in deze denktrant en jouw analyse:
Deze man is zijn hele leven al afgekeurd, dus ik zou je adviseren hier een andere houding in aan te nemen.
Zie mijn eerdere posts.
Het-groepje schreef:
23-07-2018 17:10
Ok, dan ga ik mee in deze denktrant en jouw analyse:
Deze man is zijn hele leven al afgekeurd, dus ik zou je adviseren hier een andere houding in aan te nemen.
Zie mijn eerdere posts.
Goed punt!

Maar wat doet ze met zijn ontploffingen om niets?
iris1969 schreef:
23-07-2018 17:12
Goed punt!

Samen een oplossing zoeken? Denk ik. Want met alleen analyseren schiet je geen bal op.
iris1969 schreef:
23-07-2018 17:12
Goed punt!

To vindt het niks, vriend duidelijk niet.
kirjailija schreef:
23-07-2018 17:15
Samen een oplossing zoeken? Denk ik. Want met alleen analyseren schiet je geen bal op.
Helemaal mee eens, gewoon blijven praten en samen oplossingen zoeken.
Ze zijn nog maar net een jaar bij eklaar, Dan ben je verliefd tot over je oren.
kirjailija schreef:
23-07-2018 17:15
Misschien nog een cursusje beter ruzie leren maken uit de Libelle oid halen?
Ikigai schreef:
23-07-2018 17:03

Blauwwtje heeft ergens vandaag gepost dat hij niet zo'n fijne jeugd heeft gehad, zoek die post anders even op, dan kun je dit alles misschien wat beter plaatsen. Met sommige 'analyses' dat hij een soort gevaarlijk monster zou zijn ben ik het niet bepaald eens. Zelf kan ik seksueel avontuurlijk gedrag wel plaatsen bij een puber die het moeilijk heeft, thuis. Dat is één manier om een onprettige jeugd, en nare gevoelens daarover te 'handelen'. Of dat van toepassing is op Blauwwtjes vriend weet natuurlijk niemand hier.

Dat biseksualiteit een probleem is, en dat je dan niet trouw zou kunnen zijn is natuurlijk onzin. Ik ben zelf ook biseksueel, en zit echt niet als een verslaafde te snakken naar seks met iemand van het andere geslacht dan van mijn partner van dat moment.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven