Partner losbandig seksueel verleden als kind/ puber

22-07-2018 19:27 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja de titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb sinds 1,5 jaar een relatie en ben er net achter gekomen dat mijn vriend als kind/ puber behoorlijk extreme dingen heeft mee gemaakt voor die leeftijd.

Ik ben er behoorlijk van geschrokken omdat ik zelf op die leeftijd nog (half) kind was.
Hij heeft zijn eerste seksuele ervaring op zijn 9e gehad: droogneuken met een buurjongetje. Op zijn 12e had hij zijn eerste seksuele relatie met een meisje. En op zijn 15e had hij triootjes en heeft niet 1 maar meerdere keren met een jongen gesekst. Waar van hij ook 1 keer anaal is genomen. De andere keren heeft hij de ander anaal genomen.

Hij beweert niet biseksueel te zijn en niet op mannen te vallen.

Ik wist wel dat hij op latere leeftijd een triootje heeft gehad met een goede vriend van hem en zijn toenmalige vriendinnetje. Iets waar ik al van op keek. Hoe kan je seks hebben met een goede vriend van je er bij. Elkaar naakt (bezig) zien. Maar goed, je probeert wel eens wat uit als volwassene.

Ik was zelf nog maagd tot mijn 19e en daar voor nog vrij onschuldig... Waar is de gene als je dit op zo’n jonge leeftijd doet?
Ik ben ook geen bravertje geweest, op late volwassen leeftijd wel geëxperimenteerd. Maar een experiment is in mijn ogen iets wat je een keer doet om uit te proberen. Kijken wat je er van vind. Niet iets om een tijdje te doen terwijl je in dit geval beweert niet homoseksueel te zijn.

En voor mij hoort seks toch bij liefde.
Dit komt ordinair en onbeschaamd tot me over. Gewoon maar geile prikkels ervaren..

Het voelt alsof ik mijn partner eigenlijk niet goed ken. Hij heeft nooit lange relaties gehad en ondanks dat ik weet dat hij gek op me is en voor me door het vuur gaat, zegt dit niet iets over hem..?

Toen hij merkte dat ik erg schrok begon hij zich wel te schamen. Had hij het beter niet kunnen delen..? Het was iets uit zijn verleden (hij is nu 30) en zou zo niet meer zijn.
Maar desalniettemin maak ik me juist zorgen omdat dit zijn eerste seksuele ervaringen zijn. Zit dat wel helemaal goed? Al is de seks bij ons normaal en wilt hij dit soort dingen/ bijzondere wensen niet invoeren ofzo.

Ik weet niet goed wat mijn vraag hier nu is maar ik moest het even kwijt. Want het is niet iets wat ik met iemand delen kan.
En ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Het zit me in ieder geval erg dwars...
anoniem_373297 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 09:52
1.68% gewijzigd
Het-groepje schreef:
23-07-2018 17:19
To vindt het niks, vriend duidelijk niet.
Maar het gaat bijvoorbeeld om de vaat.

Als hij dat niets vindt wil hij dan veranderen of blijven ontploffen?
zazamaenade schreef:
23-07-2018 17:27
Blauwwtje heeft ergens vandaag gepost dat hij niet zo'n fijne jeugd heeft gehad, zoek die post anders even op, dan kun je dit alles misschien wat beter plaatsen. Met sommige 'analyses' dat hij een soort gevaarlijk monster zou zijn ben ik het niet bepaald eens. Zelf kan ik seksueel avontuurlijk gedrag wel plaatsen bij een puber die het moeilijk heeft, thuis. Dat is één manier om een onprettige jeugd, en nare gevoelens daarover te 'handelen'. Of dat van toepassing is op Blauwwtjes vriend weet natuurlijk niemand hier.

Dat biseksualiteit een probleem is, en dat je dan niet trouw zou kunnen zijn is natuurlijk onzin. Ik ben zelf ook biseksueel, en zit echt niet als een verslaafde te snakken naar seks met iemand van het andere geslacht dan van mijn partner van dat moment.
Een monster vind ik hem niet. Ik zie slechts red flags die potentieel voor een groot probleem zouden kunnen zorgen.
Hij ontploft niet hoor.
Iets gaat gewoon snel op zijn gevoel van eigenwaarde zitten.
kirjailija schreef:
23-07-2018 17:15
Samen een oplossing zoeken? Denk ik. Want met alleen analyseren schiet je geen bal op.
Maar dan moet hij wel eerst de ernst van de kwestie inzien en dat doet hij imo nog niet.

Analyseren kan TO verder helpen te zien of haar visie klopt door het van alle kanten te bekijken.

Mensen zouden imo dus veel vaker dingen moeten analyseren voordat er bijvoorbeeld kinderen komen.
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 17:32
Hij ontploft niet hoor.
OK dan stop ik met dat woord.

Hoe bedoel je dat precies?
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 17:32
Hij ontploft niet hoor.
Hij gaat wat ? Serieus ?
Praat jij in het echt ook zo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zazamaenade schreef:
23-07-2018 17:27
Blauwwtje heeft ergens vandaag gepost dat hij niet zo'n fijne jeugd heeft gehad, zoek die post anders even op, dan kun je dit alles misschien wat beter plaatsen. Met sommige 'analyses' dat hij een soort gevaarlijk monster zou zijn ben ik het niet bepaald eens. Zelf kan ik seksueel avontuurlijk gedrag wel plaatsen bij een puber die het moeilijk heeft, thuis. Dat is één manier om een onprettige jeugd, en nare gevoelens daarover te 'handelen'. Of dat van toepassing is op Blauwwtjes vriend weet natuurlijk niemand hier.

Dat biseksualiteit een probleem is, en dat je dan niet trouw zou kunnen zijn is natuurlijk onzin. Ik ben zelf ook biseksueel, en zit echt niet als een verslaafde te snakken naar seks met iemand van het andere geslacht dan van mijn partner van dat moment.
Eens. Ik zal niet ontkennen dat er nooit eens verlangen is, want dat kan best gebeuren, maar dat betekend niet dat je er DUS ook naar handelt.
Net een jaar bij elkaar. Je klinkt niet echt verliefd.
Lief dat mensen zo betrokken mee denken op zo’n forum..!

Al merk ik wel dat iedereen vanuit zijn eigen referentiekader denkt en dan wordt dat wat je schrijft al snel persoonlijk geïnterpreteerd.
Dit kan iets toevoegen: filosofisch nadenken over oorzaak en gevolg maar het zorgt ook voor afkeur of kritische opmerkingen over personen in kwestie.

Ik kan helaas niet iedereen tevreden stellen met de persoon die ik ben en mijn zienswijzen maar laten we ajb voorop stellen dat het voor jullie metaforisch spreken/ invullen is en ik als enige de situatie en mijn partner ken.
Kritiek uiten vind ik daarom niet op zijn plek. Mensen verschillen en daarom is zo’n forum enerzijds interssant om te sparren maar laten we elkaar, terwijl we elkaar niet kennen, afkeuren of afkraken op een paar zinnen tekst.
iris1969 schreef:
23-07-2018 17:33
Maar dan moet hij wel eerst de ernst van de kwestie inzien en dat doet hij imo nog niet.

Analyseren kan TO verder helpen te zien of haar visie klopt door het van alle kanten te bekijken.

Mensen zouden imo dus veel vaker dingen moeten analyseren voordat er bijvoorbeeld kinderen komen.
Ligt er ook aan hoe erg iets echt is. Ik heb echt een pokkehekel aan strijken, kon het moeilijk verbergen en man ergerde zich dood. Oplossing: ik zorg dat alles gewassen is en hang het uit/leg het klaar en hij strijkt. Niet alles hoeft geanalyseerd te worden. En ook niet elke karaktertrek of reactie hoeft voort te komen uit zijn jeugd etc. Soms zijn de oplossingen moeilijk, soms is er echt een probleem waar een professional bij betrokken moet worden om eruit te komen, maar soms is het ook echt simpel.

Analyseren kan nut hebben. Maar overnanyseren, en zeker als je niet praat, is funest. En of haar visie klopt kan ze denk ik nooit zeker weten zonder in gesprek te blijven. Het klinkt eerlijk gezegd eerder of ze de (al dan niet mogelijke) nadelen afweegt tegen de voordelen. Waar overigens niet per se iets op tegen is. Maar als je de relatie wil verbeteren lijkt het me niet echt de meest handige aanpak.

Misschien kan je je vriend het topic laten lezen TO.
blijfgewoonbianca schreef:
23-07-2018 17:35
Hij gaat wat ? Serieus ?
Praat jij in het echt ook zo ?
Wat bedoel je hier mee blijfgewoonBianca?
O, oke .
iris1969 schreef:
23-07-2018 17:34
OK dan stop ik met dat woord.

Hoe bedoel je dat precies?
Dat hij snel dingen uit context haalt. Iets wat onbenulligs is, geeft hem het gevoel dat hij het allemaal niet goed doet. Weet je nog, het voorbeeld van de vaat?
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 17:47
Dat hij snel dingen uit context haalt. Iets wat onbenulligs is, geeft hem het gevoel dat hij het allemaal niet goed doet. Weet je nog, het voorbeeld van de vaat?
Is het faalangst, een echo van bijv. nare woorden van zijn ouders die hem triggeren of calimerogedrag denk je?
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 17:43

Al merk ik wel dat iedereen vanuit zijn eigen referentiekader denkt en dan wordt dat wat je schrijft al snel persoonlijk geïnterpreteerd.
Dit kan iets toevoegen: filosofisch nadenken over oorzaak en gevolg maar het zorgt ook voor afkeur of kritische opmerkingen over personen in kwestie.

Ik kan helaas niet iedereen tevreden stellen met de persoon die ik ben en mijn zienswijzen maar laten we ajb voorop stellen dat het voor jullie metaforisch spreken/ invullen is en ik als enige de situatie en mijn partner ken.
Kritiek uiten vind ik daarom niet op zijn plek. Mensen verschillen en daarom is zo’n forum enerzijds interssant om te sparren maar laten we elkaar, terwijl we elkaar niet kennen, afkeuren of afkraken op een paar zinnen tekst.
Dan vind ik het vooral heel raar dat jij wel kritiek op je vent hebt. En vanalles voor hem invult. Want HIJ kent als enige zijn situatie. Net als wij alleen kunnen denken vanuit wat jij deelt en wij zelf ervaren hebben kan ook JIJ alleen iets met de informatie die hij gekozen heeft te delen en wat je zelf ervaren hebt.

Ook bijzonder dat je hier dus zelf ook kritiek hebt op anderen... Als je een forum er geen plek voor vind. Wat ook maar een mening is.

Ik snap trouwens ook echt niet wat je hier dan voor advies zoekt als het allemaal toch niet goed genoeg is omdat “wij” de situatie niet echt kennen. Dat zal mijn referentie kader vast weer zijn gok ik.

Maar goed: Succes ermee. Ik hoop dat als jullie elkaar echt leuk vinden jullie eruit komen, en anders iemand vinden die beter bij jullie past.
kirjailija schreef:
23-07-2018 17:50
Maar goed: Succes ermee. Ik hoop dat als jullie elkaar echt leuk vinden jullie eruit komen, en anders iemand vinden die beter bij jullie past.
Dank je wel.
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 17:43

Volgens mij probeer je nu op een intellectuele manier wat afstand te nemen omdat je je door sommige reacties te veel aangesproken of gekwetst voelt. Dat mag je natuurlijk doen. Vraag is of het je verder helpt.
Iedereen schrijft hier vanuit haar of zijn eigen referentiekader, dat geldt voor alle situaties in het leven.
Wat je hier kunt doen is eruit pikken wat je aanspreekt. Ik zou heel nadrukkelijk zeggen : zoek niet alleen naar wat jou bevestigt in je eigen denkbeelden, maar kijk ook goed naar juist die reacties die je ergeren of kwetsen, en of daar geen kern van waarheid inzit.
Dan heb je iets aan dit topic, en niet alleen als intellectuele of interessante exercitie.

Op een intellectuele manier afstand nemen of je vriend 'analyseren' kan je een heel veilig gevoel geven, maar of het de relatie liefdevoller maakt betwijfel ik.
nounou
zazamaenade schreef:
23-07-2018 18:05
Wat je hier kunt doen is eruit pikken wat je aanspreekt. Ik zou heel nadrukkelijk zeggen : zoek niet alleen naar wat jou bevestigt in je eigen denkbeelden, maar kijk ook goed naar juist die reacties die je ergeren of kwetsen, en of daar geen kern van waarheid inzit.
Dat doe ik ook hoor!
Maar het gaat maar door op dit forum en ik heb even geen energie meer om op iedereen die weer iets op of aan te merken heeft te reageren...
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 18:12
Dat doe ik ook hoor!
Maar het gaat maar door op dit forum en ik heb even geen energie meer om op iedereen die weer iets op of aan te merken heeft te reageren...

Tja, je OP en je reacties in dit topic triggeren blijkbaar nogal wat bij mensen hier, en ze reageren ook nog eens op elkaar. Je hoeft natuurlijk niet van 's morgens 9 tot 12 uur 's nachts te reageren :)
Je doet ook best stevige uitspraken af en toe, en dan komt er wat terug.
Plus dat je topic gaat over vrij vroeg-jeugdige seksuele ervaringen en oordelen daarover, dat is altijd bingo ;-D
nounou
Blauwwtje-01 schreef:
23-07-2018 17:45
Wat bedoel je hier mee blijfgewoonBianca?
Dat ik a. Niet snap wat je er mee bedoelt
Dat ik b. de rillingen krijg van het Doe-het-zelf-gepsychologeer
Blauwwtje-01 schreef:
Jij legt hem misschien jouw normen op van hoe vaak afwassen en hoe dat precies moet gebeuren ?
Dan is het best logisch dat hij boos wordt, ook al vind jij het heel normaal dat hij de dingen moet doen zoals jij dat graag zou willen.
Blauwwtje-01 schreef:

Weet je wat het is, dat voorbeeld van de vaat bijvoorbeeld, wat je daar over zegt maakt helemaal niet duidelijk wat je daarmee bedoelt. Je schreef Hem er ook op gewezen dat het niet eerlijk is dat wanneer ik het bijvoorbeeld over de vaat heb, ik een enorme lading over me heen krijg van oud zeer bij hem... :roll:
Als iemand 'een enorme lading over me heen' vertaalt met 'hij ontploft' dan zeg je dat hij dat niet doet. Maar wat doet hij dan wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven